Jump to content
IGNORERAD

Män med Thaibrudar


Cavemannen

Recommended Posts

Nu är det fredag men inga brusdrycker ännu, dock skall det shoppas i dag o då kan man ju passa på att kolla in om det kommit några nya "sponsorer" till varuhuset, dom brukar synas vid 1, guldsmeden, 2, telefonbutiken eller 3. kosmetikaavdelningen hållandes hand eller viftandes med ATM kort, alternativt en (allt tunnare) bunt 1000 battingar!

Uppdrag spaning startar om några timmar!

Synd att det är fotoförbud där inne, borde vara nåt för förstsigpåarna att dregla över!

 

 

PS. själv ska jag utsätta mig för risken att bli uttittad snuskhummer då det skall inhandlas skolkläder till plastdottern,14 år snygg. DS

(Finns ju en del MPR are som tror sig veta annorlunda, vem är då snuskhummer?)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 234
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    39

  • Soengsang

    16

  • Bananen

    13

  • kitungmakmak

    12

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

kitungmakmak

Nu är det fredag men inga brusdrycker ännu, dock skall det shoppas i dag o då kan man ju passa på att kolla in om det kommit några nya "sponsorer" till varuhuset, dom brukar synas vid 1, guldsmeden, 2, telefonbutiken eller 3. kosmetikaavdelningen hållandes hand eller viftandes med ATM kort, alternativt en (allt tunnare) bunt 1000 battingar!

Uppdrag spaning startar om några timmar!

Synd att det är fotoförbud där inne, borde vara nåt för förstsigpåarna att dregla över!

 

 

PS. själv ska jag utsätta mig för risken att bli uttittad snuskhummer då det skall inhandlas skolkläder till plastdottern,14 år snygg. DS

(Finns ju en del MPR are som tror sig veta annorlunda, vem är då snuskhummer?)

Är det nån som frågar om kläderna så säger du ju bara att dom är åt dig själv. School-katoy (โรงเรียนตุ๊ด) eller vad det nu kan heta på Thai :wink:

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför mata trollen?

 

Förmodligen för att det är valborg och då måste alla amatörer dricka alkohol (vilket de helt klart inte tål) och sedan ska det skrivas meningslösa inlägg på forumet.

 

Fredagar och lördagar är ju likadant, fullvuxna män som inte borde dricka alkohol beter sig som tonåringar på forumet. Men roligt har de, tror de i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen för att det är valborg och då måste alla amatörer dricka alkohol (vilket de helt klart inte tål) och sedan ska det skrivas meningslösa inlägg på forumet.

 

Fredagar och lördagar är ju likadant, fullvuxna män som inte borde dricka alkohol beter sig som tonåringar på forumet. Men roligt har de, tror de i alla fall.

Dra nu inte alla över en kam, Nemo. Det finns undantag  :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen för att det är valborg och då måste alla amatörer dricka alkohol (vilket de helt klart inte tål) och sedan ska det skrivas meningslösa inlägg på forumet.

 

Fredagar och lördagar är ju likadant, fullvuxna män som inte borde dricka alkohol beter sig som tonåringar på forumet. Men roligt har de, tror de i alla fall.

 

 

 

jag ber om ursäkt iallafall, för säkerhets skull!  :wai: 

Link to comment
Dela på andra sajter

jag ber om ursäkt iallafall, för säkerhets skull!  :wai: 

:)

Ändrades av Nakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

Tips på nån god frukost? Änna läge snart!

bacon,ägg,stekta tomater o potatis, serveras med en bloody mary utan brännvin..fantastiskt gott!

 

hälsningar från mille som väntar på favodottern som tyckte det var onödigt att ta med nyckel. :angry2: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang

Förmodligen för att det är valborg och då måste alla amatörer dricka alkohol (vilket de helt klart inte tål) och sedan ska det skrivas meningslösa inlägg på forumet.

Fredagar och lördagar är ju likadant,

Jasså, kan du inte ens skylla på alkoholen så är det prikärt för dig :)

Tex kan ju vissa här skylla på den bittra vinägern.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Nu är det fredag men inga brusdrycker ännu, dock skall det shoppas i dag o då kan man ju passa på att kolla in om det kommit några nya "sponsorer" till varuhuset, dom brukar synas vid 1, guldsmeden, 2, telefonbutiken eller 3. kosmetikaavdelningen hållandes hand eller viftandes med ATM kort, alternativt en (allt tunnare) bunt 1000 battingar!

Uppdrag spaning startar om några timmar!

Synd att det är fotoförbud där inne, borde vara nåt för förstsigpåarna att dregla över!

 

 

PS. själv ska jag utsätta mig för risken att bli uttittad snuskhummer då det skall inhandlas skolkläder till plastdottern,14 år snygg. DS

(Finns ju en del MPR are som tror sig veta annorlunda, vem är då snuskhummer?)

 

Säga vad man vill om dig men självironi saknar du inte i alla fall.

 

Tror du kan handla i lugn och ro. Dom flesta thaiare förstår nog att 14 åringen enbart är din låtsasdotter.

 

Hade du däremot kommit in på Ica i Svedala med en 14 årig thaitjej hade du nog fan fått bära skygglappar både för ögonen och öronen.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

den magiska formeln har vi här.

 

 

Din ålder delat i 2. Lägg därtill 8 så vet du vilken ålder som din partner ska minst ha.

 

 

i mitt fall 46/2 = 23  +8 = 31.

 

M.L.S är 36 så jag är på säkra sidan

 

(siffran 8 får man fram genom mognadskoficienten, kvinnor är alltid MINST 8 år mognare i huvudet än män)

 

FEL!!! HUR J***A  FEL SOM HELST!!!!!

 

 

 

det är halva din ålder plus 7 år som gäller.

 

 

Det låter vettigt.

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Lite vatten på hjulet eller bensin i elden.

 

 

 

”Min son är tillsammans med en kvinna som är 20 år äldre än honom”, skriver en mamma som är olycklig över situationen.

 

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/fraga-psykologen-2_4530390.svd?sidan=1

Bra svar från psykologen, eller vad den personen nu var. Han har gjort sitt val och dom har hålliti ihop i 5 år. Så då verkar det ju fungera i alla fall.

 

Hon kanske körde sin ålder/2+7 eller om det var 8 och kom fram till att det var OK :wink:

 

Kärleken är blind.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Vår dotter är 17 år. När vi är ute I Thailand. Går hon gärna efter eller före oss.  Hon tycker nog det är jobbigt med folk som tittar och drar egna slutsatser.

Link to comment
Dela på andra sajter

FEL!!! HUR J***A  FEL SOM HELST!!!!!

 

 

 

det är halva din ålder plus 7 år som gäller.

 

 

Det låter vettigt.

 

 

MVH Tommy

förlåt FÖRLÅT FÖRLÅT jag hade fel jag ber 1000 gånger om ursäkt 7 ska det ju naturligtvis vara. ;-D

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Skit i formlerna och lev livet i stället

 

Själv är jag gift med en som ser ut som min dotter enligt vissa :giggle:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Skit i formlerna och lev livet i stället

 

Själv är jag gift med en som ser ut som min dotter enligt vissa :giggle:

Och det är väl ingen som tvingat henne till det heller..

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Hade du däremot kommit in på Ica i Svedala med en 14 årig thaitjej hade du nog fan fått bära skygglappar både för ögonen och öronen.

 

 

 

Jag gick med min 13 åriga dotter på stan i GBG förra veckan. Då vi går tillsamman så brukar hon hålla mig under armen och vi pratar och skrattar som en far och dotter gör.

 

Så mycket blängande och sura miner från kvinnor har jag aldrig varit med om. 

 

Det är jävligt nedvärderande att NI kvinnor uppför er på detta viset och det säger en hel del om er. Skall en pappa inte kunna gå med sin dotter och skratta och prata med henne bara för att hon har ett asiatiskt utseende?

 

Bob, en pappa som vanligen inte brukar bry sig, men som denna gången blev väldigt ledsen över svenska kvinnors beteende. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest JJC

Jag gick med min 13 åriga dotter på stan i GBG förra veckan. Då vi går tillsamman så brukar hon hålla mig under armen och vi pratar och skrattar som en far och dotter gör.

 

Så mycket blängande och sura miner från kvinnor har jag aldrig varit med om. 

 

Det är jävligt nedvärderande att NI kvinnor uppför er på detta viset och det säger en hel del om er. Skall en pappa inte kunna gå med sin dotter och skratta och prata med henne bara för att hon har ett asiatiskt utseende?

 

Bob, en pappa som vanligen inte brukar bry sig, men som denna gången blev väldigt ledsen över svenska kvinnors beteende. 

Det är nog käringar du pratar om.

Min dotter är 23 frugan 34 och käringar glor efter oss. 

 

Fast en gång så hörde jag en komentar att jag har en ung fru.

Jag vände mig och sa till käringen att om hon vill att folk ska vara intresserade av henne så ska hon upptreda som en dam inte som en kärring så kanske hittar hon också någon att k**lla med. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Mina döttrar :wink:

post-3485-0-85942100-1430559139.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kunde ju varit värre. Han kunde ju ha varit tillsammans med en 20 år äldre man.     excited.gif

Ja då hade det ju varit ännu svårare att få barnbarn, den naturliga vägen iaf...

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ja så heter en lång tråd inne på forumet familjeliv.

Och det är många som håller med trådstartaren att de svenska männen med thaitjejer som hon/han träffat är lite "udda" :D

Här är tråden http://www.familjeliv.se/forum/thread/70332142-man-med-thaibrudar/1

 

Inget intresse av att gå in och läsa i den tråden men att svensk/thai par inte står särskilt högt på medelsvenssons rangordningslista råder det nog inga tvivel om. Vi ligger nog, som grupp, en bra bit efter turkar, bögar och dövstumma men kommer nog in strax före somalier, tiggare och mongoloida.

 

Jag känner inga svensk/thai par i Sverige förutom de få bekantskaper jag har via MPR. Det vore dock hyckleri om jag påstod annat än att de flesta par jag ser när jag är i Sverige ser rätt udda ut och hade jag inte genom MPR träffat en hel del vettiga par så hade jag nog trott att alla verkligen var så udda som stereotypen säger. Att en negativ generalisering oftast försvinner när man lär känna någon ur den gruppen är nog en ganska universal sanning som både medlemmar på Familjeliv och MPR borde ha i åtanke, åtminstone ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit med för länge för att bry mig om sånt.

Som många vet så gillar jag att träna hundar. Och mycket av den metodiken går att överföra på Thai svensk par.

Om man skaffar sig en hund för att man är rädd att gå ut på kvällspromenaden. Så anammar hunden det den ser hur du gör. Och gör likadant. Och sen smäller det en dag bara för att hunden missuppfatta situationen

Olyckan är ett faktum. En oskyldig har blivit biten.

Många svenskar med Thai partner smyger runt hönorna och förväntar sig att folk ska vara fördomsfulla.

Således får man nästan vad somhelst till att folk är fördomsfulla.

Berättade jag för övrigt att kvinnor i övre medelåldern lider ofta av samma syndrom. Därav kan trådarna som den ts hänvisade till skapas. Och är nog mer ett missnöje med deras egen situation en än direkt utpekning att thailändskor och deras svenska män skulle vara dåliga.

Det var många år sedan jag träffade fördomsfulla människor. Ang mig och min fru.

Kan det vara så att jag ser träden trots skog? :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Inget intresse av att gå in och läsa i den tråden men att svensk/thai par inte står särskilt högt på medelsvenssons rangordningslista råder det nog inga tvivel om. Vi ligger nog, som grupp, en bra bit efter turkar, bögar och dövstumma men kommer nog in strax före somalier, tiggare och mongoloida.

 

Jag känner inga svensk/thai par i Sverige förutom de få bekantskaper jag har via MPR. Det vore dock hyckleri om jag påstod annat än att de flesta par jag ser när jag är i Sverige ser rätt udda ut och hade jag inte genom MPR träffat en hel del vettiga par så hade jag nog trott att alla verkligen var så udda som stereotypen säger. Att en negativ generalisering oftast försvinner när man lär känna någon ur den gruppen är nog en ganska universal sanning som både medlemmar på Familjeliv och MPR borde ha i åtanke, åtminstone ibland.

 

Pang på, fördomarna om svensk/thai par finns utan tvekan. Jag har haft dem själv en gång i tiden. Numera, som somaliskt mattesnille med thailändsk flickvän, kan jag ge medhåll på att vi i ranking ligger rätt nära somalierna.

Efter att ha pratat med vänner om saken, svensk/thai par i 30-40 årsåldern som flyttat till Sverige, så känner jag mitt rätt nöjd med att jag lever i mitt svensk/thaiförhållande i Thailand. Det är enkelt att säga typ "jag bryr mig inte vad folk säger"...svårare i praktiken, i vardagen.

Bobs inlägg #93 här ovan illustrerar  väl det väldigt väl.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, denna tråd var ju riktigt rolig, thai/svenska förhållanden rankas i klass med somalier av medelsvensson, det var nog det mest korkade påstående jag läst på länge.

 

 

Kan iof gå med på att svensson garanterat ser ner ganska kraftigt på förhållandena när det skiljer 30-40 år i ålder, men att jämföra med somalier, tiggare och mongoloida blir bara patetiskt, men visst, det är ju faktiskt lördag. :wink:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...