Bananen Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Pratade precis med en resebyrå som påstod att det är ganska vanligt att folk blir nekade att flyga om resan är betald av någon annan och man inte har det betalkortet som resan är betald med sig. Stämmer detta? Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Ja manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thomas001 Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Har aldrig hänt mig! Har betalt många resor för min son hit. Även betalt några ggr för familj och vänner inrikes i Thailand med mitt kort. Är bara namn och rubbet stavat rätt så har det funkat. För oss iallafall! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Men ska nog ha maximal otur, har bet för familjen då jag inte självt åkt med ett flertal gånger, och personligen har jag aldrig blivit ombedd att visa mitt kort, eller sett någon annan som blivit ombedd. Men det förekommer tydligen, men troligen ytterst ovanligt. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Yepp,, Har hänt mig mellan bkk Phuket med thai...Tog nog ett halvår med många mail innan jag fick igen pengarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd April 25, 2015 Trådstartare Dela Inlagd April 25, 2015 Hur går man då tillväga för att vara på den säkra sidan när tjejen åker till Sverige om hon inte betalar med sitt egna kort, duger det med kopia på pass och visakort samt namnunderskrift? Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Har fått visa kortet som resan är betald med flera gånger ,men bara med Thai och Bkk-Khon Kaen eller tvärtom. Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Hänt mig flera gånger, nåt drygt halvdussin kanske så inte ofta men dock. manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wavis Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Har för mig att jag sett någonstans när man beställer biljetten på thais hemsida att man kan markera att man betalar med annat kort ,, men men kan ha fel kanske var ett annat bolag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Trident Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Jag åkte till Emirates kontor i sthlm och visade upp mitt kort för säkerhets skull. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Jag har aldrig behövt visa något konto/ betalkort hos något flygbolag. Vad gör flygbolaget om man avslutat sitt kort i banken mellan betalning och avresa och inte har det kvar?? Det är ju inte ovanligt att folk byter bank och kort. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 En efterfölj efter 9/11 och nojan med inbrottsäkra dörrar till piloten, nakenscanning etc.. /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Använd referensnumret och e-ticket istället samt köp av resebyrå. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AakeP Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Betala inte biljetten med kort utan direkt via banken. Inga frågor vid incheckningen och dessutom 100-150 kr billigare biljett. Å. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Jag har aldrig behövt visa något konto/ betalkort hos något flygbolag. Vad gör flygbolaget om man avslutat sitt kort i banken mellan betalning och avresa och inte har det kvar?? Det är ju inte ovanligt att folk byter bank och kort. håller med, låter fan ta mej inte klokt .viktigast för dom bör väl vara att biljetten är betald. Någon som har en vettig förklaring till varför dom skulle kolla upp detta? Har rest en jävla massa med biljetter betalda av arbetsgivare el agenter aldrig fått frågan av något bolag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Orsaken ligger i att bekämpa terrorism som man varit rädd köper biljetter med stulna kreditkort och därmed inte går att spåra. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nemo Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 håller med, låter fan ta mej inte klokt .viktigast för dom bör väl vara att biljetten är betald. Någon som har en vettig förklaring till varför dom skulle kolla upp detta? Har rest en jävla massa med biljetter betalda av arbetsgivare el agenter aldrig fått frågan av något bolag. Se inlägg #13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd April 25, 2015 Trådstartare Dela Inlagd April 25, 2015 håller med, låter fan ta mej inte klokt .viktigast för dom bör väl vara att biljetten är betald. Någon som har en vettig förklaring till varför dom skulle kolla upp detta? Har rest en jävla massa med biljetter betalda av arbetsgivare el agenter aldrig fått frågan av något bolag. Killen på resebyrån hade en förklaring (som jag inte riktigt köpte), om du tappar ditt betalkort och inte hinner spärra det eller inte märker det på ett par dagar, och någon använder det för att köpa en resa på din bekostnad. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Jag har aldrig behövt visa något konto/ betalkort hos något flygbolag. Vad gör flygbolaget om man avslutat sitt kort i banken mellan betalning och avresa och inte har det kvar?? Det är ju inte ovanligt att folk byter bank och kort. Du förväntas behålla det kort du har betalat med, fast det har gått ut, och kunna visa upp det vid incheckningen om de frågar efter det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Jag har aldrig blivit nekad trots att jag betalar alla mina resor med elektronisk virtuell kort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
turisten Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Om man nu t.ex skulle vilja köpa biljett till sin flickvän så att hon kan hälsa på, hur gör man i så fall? Antar att man kan köpa kontant, men det är väl rimligtvis ännu svårare att spåra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Om man nu t.ex skulle vilja köpa biljett till sin flickvän så att hon kan hälsa på, hur gör man i så fall? Antar att man kan köpa kontant, men det är väl rimligtvis ännu svårare att spåra? Köp via resebyrå och inte via flygbolaget direkt. Internetresebyrå går också bra. Använd den bokningsreferens du får på email vid incheckning. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd April 25, 2015 Trådstartare Dela Inlagd April 25, 2015 Tjena Bananen. Fick du alltså anmaning av resebyrån att kunna visa upp för flygbolaget kortet du betalade till resebyrån med? Det är i så fall skumt o lite illa varslande. Jag skulle annars instämma i att du skall köpa genom byrå och inte direkt av flygbolaget för att slippa visa kortet. Betalnings / kort problemet är i detta fall inte flygbolagets problem. Sen finns det vissa banker som har virtuella kort man använder vid internetköp, dvs det genereras ett kortnummer som du kan använda för så lite som ett ända köp av säkerhetsskäl. Detta "kort" kan du aldrig visa upp för det "finns" inte. Nja, kanske var lite otydlig, vad jag menar är att om man betalar resan för tjejen (från sverige) och hon inte kan visa upp betalkortet som användes för att betala resan med så kan dom neka henne att resa när hon ska åka, dom gör stickprov emellanåt och han hade varit med om flera som inte fått åka (och fått köpa en ny biljett), vet iof inte om det bara var Norwegian han menade. Detta sade/påstod snubben på siamtravel. Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 Nja, kanske var lite otydlig, vad jag menar är att om man betalar resan för tjejen (från sverige) och hon inte kan visa upp betalkortet som användes för att betala resan med så kan dom neka henne att resa när hon ska åka, dom gör stickprov emellanåt och han hade varit med om flera som inte fått åka (och fått köpa en ny biljett), vet iof inte om det bara var Norwegian han menade. Detta sade/påstod snubben på siamtravel. När dottern och min svägerska åkte nyligen med Norwegian behövde dom aldrig visa något kort. Jag ringde norwegian i höstas och frågade om just det och dom sa att man inte behövde visa något kort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
biker Inlagd April 25, 2015 Dela Inlagd April 25, 2015 (ändrad) Köp via resebyrå och inte via flygbolaget direkt. Internetresebyrå går också bra. Använd den bokningsreferens du får på email vid incheckning. Det är nog som du skriver, bokar man via resebyrå så ska inte detta problem uppstå. Jag har köpt biljett direkt av Qatar Airways ett antal gånger, och fått visa betalkortet vid incheckning ett par gånger. Men det som jag tycker verkar knepigt, det måste ju säljas enorma mängder biljetter, där den resande inte har möjlighet att visa kortet?? T.ex. någon betalar för ett antal passagerare, företag som bokar åt anställda mm. /biker Ändrades April 25, 2015 av biker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu