Jump to content
IGNORERAD

Kan man bli nekad att flyga om man inte har med sig betalkortet som resan är betald med?


Bananen

Recommended Posts

Vilka är det då?

 

Dom som gör upp om och bestämmer lagen???

frågor på det ?

 

i så fall ställ frågan till TV han vet ,  555555

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 100
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Bananen

    7

  • leifen

    6

  • turisten

    6

  • kitungmakmak

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Se till att inte se ut som en terrorist så löser det sig.

 

Dvs. vit heltäckande klänning med huvudskrud samt skägg och sandaler går bort...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig heller visat något betalkort när jag checkat in men det beror nog på att jag ser så ärlig och pålitlig ut :wink:.

Vad tog SC´s inlägg vägen? 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Har för mig att det bara stod kortet man betalade resan med, men det var ett tag sen jag såg nån sån info nu så 100% säker är jag inte. Har ju betalt med e-kort och dom är nog inte kreditkort i alla fall så det borde funka.

 

hotels.com eller agoda (en av dom) vägrar dock att ta alla kort. Kanhända det är utifall att jag traschar rummet så är det säkrare med ett kreditkort. Fan vet, jag gör det inte. Eller så är det bara det där maestrokortet som spökar, det går då inte att använda överallt.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag reser ju ganska ofta genom jobbet, och de betalar ju alltid mina resor genom kort, de har aldrig frågat mig om firmans kort..

Och det vore ju omöjligt då vi är ca 4500anställda och många som reser i tjänsten dagligen

Ändrades av MRZ
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Kanske inte är så nu men för ett antal år sedan  om man bokade inrikesresor på Thaiair hemsida

så skulle samma kort som man betalade med visas upp vid incheckningen annars blev det nobben

 

Det var nog före e-ticket tiden

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var tvungen att visa upp kortet när jag flög med Nok Air i dec

När du köper biljett på sas.se så får du upp en ruta

1.registrera biljetten på dit kreditkort

2.registrera biljetten på dit bonuskort

3.välj att ej registrera biljett och printa ut en pappersbiljett

Och om man kryssar i första alternativet så frågar de förmodligen efter betalkortet....

Link to comment
Dela på andra sajter

När du köper biljett på sas.se så får du upp en ruta

1.registrera biljetten på dit kreditkort

2.registrera biljetten på dit bonuskort

3.välj att ej registrera biljett och printa ut en pappersbiljett

Och om man kryssar i första alternativet så frågar de förmodligen efter betalkortet.

Tror inte det var så på nok.th elle var jag nu bokade :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här skriver LH

 

post-4721-0-04625700-1430061350.jpg

 

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 "THE PICTURE IDENTIFICATION, INCLUDING CREDIT CARD USED FOR ANY PURCHASE BY
 PHONE OR INTERNET, SHALL BE PRESENTED AT CHECK-IN."

 

Stod det i bokningsbekräftelsen från thai air.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Så för att avsluta den här tråden. Köper du en biljett med ditt kreditkort ta med det! Köper du en biljett till övriga som inte kan visa upp det betalande kreditkortet så  använd resebyrå, eller bank så slipper du problemen. Det var det, nu stänger vi tråden!!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett riktigt dåligt svar år att det behövde inte jag göra förut!

Behandla din nästa så som du själv vill bli behandlad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kontaktade Norwegian angående detta och fick svar vad som gällde där.

 

Min fråga:

Hej,

Jag har köpt en resa till min flickvän och jag har betalt resan med ett kreditkort. Nu hörde jag något om att hon kan bli nekad att resa om hon inte kan visa upp det kreditkort som resan betalats med, är detta sant? Det som krånglar till det är att:
1. Jag har betalat resan.
2. Det kreditkort som jag betalade med har gått ut och bytts sedan betalningen gjordes, så det finns inte kvar.

Så min fråga är om detta kan komma att skapa problem när min flickvän ska resa hit?

 

Norwegians svar:

Hej,
 
Tack för att du tog kontakt med Norwegian.
 
Nej detta ska inte skapa problem. Norwegian har inte som behandling på flygplatsen att kolla hur betalningen gjordes utan de som behövs är bara giltigt ID och resehandlingar.
Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag funderar på hur många Thai-tjejer som varje dygn flyger från Bangkoks flygplats. Kan tänka mig att flertalet av dessa biljetter är betalda med pojkvännens kort.

Har aldrig hört talas om att någon inte fått flyga p.g.a att tjejen inte har haft ett kort att visa upp. Om så vore fallet hade man nog fått läsa en del snyft-historier

på en del forum och i tidningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som m ånga skrivit tidigare ska du kunna via upp kortet som använts om du bokar direkt hos ett flygbolag. Bokar du via resebyrå ska inte kravet finnas kvar. Stämde av detta med resebyrå på nätet för ett par år sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag funderar på hur många Thai-tjejer som varje dygn flyger från Bangkoks flygplats. Kan tänka mig att flertalet av dessa biljetter är betalda med pojkvännens kort.

Har aldrig hört talas om att någon inte fått flyga p.g.a att tjejen inte har haft ett kort att visa upp. Om så vore fallet hade man nog fått läsa en del snyft-historier

på en del forum och i tidningar.

Tycker också det låter märkligt. Men eftersom en del hört om det och andra faktiskt råkat ut för det, så kände jag att det var lika bra att vara på säkra sidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Det har ju bevisligen hänt så att man kollar upp villkoren och nog inget dumt tips.

 

Det skiljer tydligen mellan olika bolag och troligtvis var det vanligare innan e-biljetten kom

 

I januari bokade jag med Thai Smile BKK - UTH  via internet och betalade med kort och då räckte det med bokningsnummret

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Som m ånga skrivit tidigare ska du kunna via upp kortet som använts om du bokar direkt hos ett flygbolag. Bokar du via resebyrå ska inte kravet finnas kvar. Stämde av detta med resebyrå på nätet för ett par år sedan.

Det verkar skilja sig mellan bolag också. Norwegian borde ju räknas som ett flygbolag och de har enligt de själva ej de rutinerna.

 

Edit: Kenneth4618 hann före, men men..

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Thai tillämpade det på inrikes i november i alla fall, på en biljett jag köpt direkt på deras hemsida.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan att ha några som helst juridiska fakta att stödja mig på tycker jag det "känns" som att ett flygbolag som säljer en biljett åt mig med min flickväns namn på och sedan nekar henne att resa med detta bolag skulle ligga väldigt pyrt till i en svensk domstol eller hos ARN.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...