Jump to content
IGNORERAD

Chang beer förstört!


apknug

Recommended Posts

Vad jag menade var att som kringresande turist så hittar man bara thaiöl.

 

Då dricker en Leo, rörande Chang så går det inte förstöra det som var fel redan från start. :dirol:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • uptoyou

    10

  • Baa

    7

  • Khemmarat

    4

  • Peolito

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Är inte BeerLao thailändskt? Från vilket land kommer det ifrån isåfall? Seriös fråga eftersom jag själv vill köpa vid nästa besök.

Kan det vara Laos månne :)

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det vara Laos månne :)

Bra fråga, men det låter ju snarlikt.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra fråga, men det låter ju snarlikt.

 

Den kommer från Laos

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Och var ska man tillbringa sina månader om man ska dricka LaoBeer???? Pattaya? Då blir jag nykterist hellre! Beer Lao har jag bara hittat EN GÅNG ute på landet i en 7/11

Finns i MaeSai
Link to comment
Dela på andra sajter

BeerLao finns lite varstans numera,har för mig att Maitan haft det i Jomtien så är ni i Pattaya kan ni väl kolla med honom.'

Big C i Udon brukar också ha i sina hyllor!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Det var ju just det. I Pattaya finns allt! Många sorters öl och ännu fler könssjukdomar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Fy fan, att jag missat den här tråden helt.

Fick härom dagen en besviken rapport från en nyanländ kompis som berättade om 5,8 eländet.

 

Hur fan kan man p.g.a. skatteregler totalt pajja sin öl?

Och jag som inte varit nere på ett tag har ju missat det tidigare "hoppet"... 6,4% -> 6,0% -> 5,8% sedan slutet av förra året. Och vid förra nedgraderingen så krympte man tydligen den stora flaskorna från 630ml till 640 ml.

Hur kan en öl ens få heta "Classic" om den totalt har ändrat alkoholhalt 3 ggr på mindre än ett år?

 

Militärkupper & diktatorer, mögligt ris & korrumption... visst, för jävligt. Men det här var nog (den utspädda) droppen!

Link to comment
Dela på andra sajter

förra nedgraderingen så krympte man tydligen den stora flaskorna från 630ml till 640 ml.

 

Här snackar vi om sänkning :)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan, att jag missat den här tråden helt.

Fick härom dagen en besviken rapport från en nyanländ kompis som berättade om 5,8 eländet.

 

Hur fan kan man p.g.a. skatteregler totalt pajja sin öl?

Och jag som inte varit nere på ett tag har ju missat det tidigare "hoppet"... 6,4% -> 6,0% -> 5,8% sedan slutet av förra året. Och vid förra nedgraderingen så krympte man tydligen den stora flaskorna från 630ml till 640 ml.

Hur kan en öl ens få heta "Classic" om den totalt har ändrat alkoholhalt 3 ggr på mindre än ett år?

 

Militärkupper & diktatorer, mögligt ris & korrumption... visst, för jävligt. Men det här var nog (den utspädda) droppen!

 

Nja det var väl 6,5 % minimum förut om jag inte minns fel. Och då blir det ju en jäkla skillnad!

Nu är den medelmåttiga smaken likvärdig eller sämre än Leo.

Egentligen tycker jag att det inte finns något riktigt gott öl längre i Thailand, möjligtis Cheers röda.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Här snackar vi om sänkning :)

 

Fritz..

Dom borde sänka oftare. ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan, att jag missat den här tråden helt.

Fick härom dagen en besviken rapport från en nyanländ kompis som berättade om 5,8 eländet.

 

Hur fan kan man p.g.a. skatteregler totalt pajja sin öl?

Och jag som inte varit nere på ett tag har ju missat det tidigare "hoppet"... 6,4% -> 6,0% -> 5,8% sedan slutet av förra året. Och vid förra nedgraderingen så krympte man tydligen den stora flaskorna från 630ml till 640 ml.

Hur kan en öl ens få heta "Classic" om den totalt har ändrat alkoholhalt 3 ggr på mindre än ett år?

 

Militärkupper & diktatorer, mögligt ris & korrumption... visst, för jävligt. Men det här var nog (den utspädda) droppen!

Nu blir jag riktigt upprörd, så här får det tamefan inte gå till ens på MPR!

För det första heter det inte ChangBeer! Det heter BeerChang (Biachang), sedan är det till skillnad mot svedala "miniprocenten" som anges, katastrofen är volymen, detta kan vi inte acceptera utan vidare, fr.o.m. nu MÅSTE alla beställa minst 2 flaskor varje gång så dom fattar att det är för lite med 0,58 L!

Rättrådig!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här snackar vi om sänkning :)

 

Fritz..

 

Oj! Det gick snabbt. Ska naturligtvis vara från 640 ml till 630 ml

 

 

6,4% var det. Har till och med en burk som står i fönstret här på jobbet (från 2011)... bara för att hålla suget uppe.

 

 

Och enligt utsago så skall det ju tydligen vara en stor smakskillnad med en blaskig 5,8% mot den gamla goda 6,4'an.

Och det är ju det stora problemet. Yrslet kan man ju alltid få till, det är ju bara att beställa en flaska extra. Men om sagd flaskas innehåll inte smakar lika gott som förr, så har vi ett problem.

 

 

Sen tror jag faktiskt inte den heter faktiskt varken BeerChang eller ChangBeer i Thailand, officiellt i alla fall. De heter Chang Classic, Chang Draught eller Chang Light.

Sen att man ganska ofta hör "beer Chang" eller "Chang beer" är ju för att Chang är en beer. Eller öl som vi säger.

 

Men håller med ändå; "BiaChang" is the way!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj! Det gick snabbt. Ska naturligtvis vara från 640 ml till 630 ml

 

 

6,4% var det. Har till och med en burk som står i fönstret här på jobbet (från 2011)... bara för att hålla suget uppe.

 

 

Och enligt utsago så skall det ju tydligen vara en stor smakskillnad med en blaskig 5,8% mot den gamla goda 6,4'an.

Och det är ju det stora problemet. Yrslet kan man ju alltid få till, det är ju bara att beställa en flaska extra. Men om sagd flaskas innehåll inte smakar lika gott som förr, så har vi ett problem.

 

 

Sen tror jag faktiskt inte den heter faktiskt varken BeerChang eller ChangBeer i Thailand, officiellt i alla fall. De heter Chang Classic, Chang Draught eller Chang Light.

Sen att man ganska ofta hör "beer Chang" eller "Chang beer" är ju för att Chang är en beer. Eller öl som vi säger.

 

Men håller med ändå; "BiaChang" is the way!!!

Om man nu ska kalla draught och light för öl överhuvudtaget så jovisst, men du glömde den enda (så vitt jag vet) öl som är 100% malt, Chang Export, och den har bara 5,0! Men är mustigare i smaken, Classic är friskare att inmundiga kall efter någon sorts kroppslig påfrestning som t.ex. golf!

Nu är detta bara min enkla åsikt, men Chang är Chang alla dagar i veckan!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu ska kalla draught och light för öl överhuvudtaget så jovisst, men du glömde den enda (så vitt jag vet) öl som är 100% malt, Chang Export, och den har bara 5,0! Men är mustigare i smaken, Classic är friskare att inmundiga kall efter någon sorts kroppslig påfrestning som t.ex. golf!

Nu är detta bara min enkla åsikt, men Chang är Chang alla dagar i veckan!

Här är jag absolut tvungen att gå emot dej. Exporten är som en hyfsad svensk mellanöl men i öppna glas och rätt tempererad en bra måltidsdricka inmundigad i stora klunkar. Classic där imot,,inte fasen behöver man anstränga sej för att tycka om den, felet är bara att folk envisas med att servera den i flaska, den ska drickas väl kyld ur glas och gärna med en isbit i. 

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Beer Chang var förstört redan vid planeringsstadiet.

Nu kan du låsa tråden och ta en kall Leo!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är jag absolut tvungen att gå emot dej. Exporten är som en hyfsad svensk mellanöl men i öppna glas och rätt tempererad en bra måltidsdricka inmundigad i stora klunkar. Classic där imot,,inte fasen behöver man anstränga sej för att tycka om den, felet är bara att folk envisas med att servera den i flaska, den ska drickas väl kyld ur glas och gärna med en isbit i. 

En kall Classic i ett iskallt glas är riktigt gott, men tusan inte något vatten i.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

En kall Classic i ett iskallt glas är riktigt gott, men tusan inte något vatten i.

Sluta smutta och drick som en karl

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Beer Chang var förstört redan vid planeringsstadiet.

Nu har du ju nästan fått som du ville, ytterligare en spik i kistan har slagits. 5.5 och nån ynka flarra säkert vacker och greppvänlig.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

`Bara Leo som gäller ,,,

Ligger nåt i det för Thai gillar leo och har själv börjat konvertera om från Chang till Leo i små steg.

Det finns dock andra alternativ så jag blir  nog inte extremist typ applefan is mm;););).

Ändrades av Galten
grammatik

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger nåt i det för Thai gillar leo och har börjat konvertera om från Chang till Leo i små steg.

Det finns dock andra alternativ så jag blir inte extremist.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...