Jump to content
IGNORERAD

iPhone fråga


Soengsang

Recommended Posts

Varför ska man krångla med något företag som har dåligt rykte och betala 475 kronor för en ovist resultat om man kan vända sig direkt till operatör och få 

saker gjorda för 300 kronor. 

 

 

Rent praktiskt sett så kan en Iphone mig veterligen bara låsas upp av operatörer, då upplåsningen i sig går från operatören till Apple, som sen godkänner upplåsningen och lägger in det i deras Itunes-server. När du sen synkroniserar telefonen med Itunes så hämtar den hem informationen att telefonen har blivit godkänd för upplåsning, och låser upp den.

 

Jo, givetvis verkar det vara det enda som gäller att låsa upp på tele2.

 

Men frågan om det är värt för en beg telefon som denna, sprucket glas och antagligen kasst batteri.

 

För att låsa upp den rätta vägen måste jag ju troligen först sätta i ett fungerande sim och köra uppstart.

Kontakta Tele2

Sen troligen låsa upp via itunes, jag fick göra så för hundra år sedan med Telia när jag var fast i iphoneträsket ;)

Fixa glaset när jag kommer hem, och antagligen byta batteri.

 

Börjar nog inse att det nog är smidigare att köpa en ny.

 

Kan ju byta glas och sen ge telefonen till någon, som får göra vad de vill med den.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    12

  • peea

    2

  • OlofB

    2

  • Dolemon

    2

Mest aktiva i denna tråd

Kenneth4618

Jo, givetvis verkar det vara det enda som gäller att låsa upp på tele2.

 

Men frågan om det är värt för en beg telefon som denna, sprucket glas och antagligen kasst batteri.

 

För att låsa upp den rätta vägen måste jag ju troligen först sätta i ett fungerande sim och köra uppstart.

Kontakta Tele2

Sen troligen låsa upp via itunes, jag fick göra så för hundra år sedan med Telia när jag var fast i iphoneträsket :wink:

Fixa glaset när jag kommer hem, och antagligen byta batteri.

 

Börjar nog inse att det nog är smidigare att köpa en ny.

 

Kan ju byta glas och sen ge telefonen till någon, som får göra vad de vill med den.

Byta glas ville de ha 3000 bath för i vår by

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, givetvis verkar det vara det enda som gäller att låsa upp på tele2.

 

Men frågan om det är värt för en beg telefon som denna, sprucket glas och antagligen kasst batteri.

 

För att låsa upp den rätta vägen måste jag ju troligen först sätta i ett fungerande sim och köra uppstart.

Kontakta Tele2

Sen troligen låsa upp via itunes, jag fick göra så för hundra år sedan med Telia när jag var fast i iphoneträsket :wink:

Fixa glaset när jag kommer hem, och antagligen byta batteri.

 

Börjar nog inse att det nog är smidigare att köpa en ny.

 

Kan ju byta glas och sen ge telefonen till någon, som får göra vad de vill med den.

Du kan använda din simkort sedan byta till annan det spelar ingen roll. Sprucket glas och batteri byts ut billigt i Thailand några hundra bath.

Du ansluter sedan telefonen till itunes och lågar in med ditt konto så telefonen kopplas upp till Apple sedan är det klart.

Allt detta är mycket enkelt. Be någon tonåring att fixa det. De gör det på 3 minuter så enkelt är det att låsa upp en iphone.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan använda din simkort sedan byta till annan det spelar ingen roll. Sprucket glas och batteri byts ut billigt i Thailand några hundra bath.

Du ansluter sedan telefonen till itunes och lågar in med ditt konto så telefonen kopplas upp till Apple sedan är det klart.

Allt detta är mycket enkelt. Be någon tonåring att fixa det. De gör det på 3 minuter så enkelt är det att låsa upp en iphone.

 

Jo.

 

Men allt är inte så enkelt som du säger, jag har inget sim som passar för det första.

Det är betydligt dyrare att byta glas och batteri än några hundra bht.

 

Det tekniska har jag inga problem med att fixa själv, har ju varit i iphone träsket.

 

Men slutsatsen här är nog att en 3 år beg trasig opperatörslåst iPhone inte är värd att lägga energi på då en ny kostar knappt 2K kr

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...