Jump to content
IGNORERAD

Sju skadade när misstänkt bilbomb detonerades på Koh Samui


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hur är det med engelska kunskaperna?

Jo för det som står på Thai visa är ju sant??

Det enda man vet är att bilen som användes stals i Yala. Knappast bevis för att det är muslimska terrorister som ligger bakom. Kan ju lika gärna vara red shirts som betalat någon att genomföra det här.

Eller är alla som använder kalasjnikovs ryska terrorister?

Nu tar det visserligen emot att försvara TV, men han skrev faktiskt bara "aktivister", kopplingen till islam kom jag med...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Muimatt

    10

  • Khun Ken

    10

  • Tallviking

    8

  • Benriach

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Och nej, jag har inte läst artikeln, jag gick på magkänsla och fördomar...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu tar det visserligen emot att försvara TV, men han skrev faktiskt bara "aktivister", kopplingen till islam kom jag med...

Jaha det är naturligtvis miljö-aktivisterna i södra Thailand TV syftar på.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med engelska kunskaperna?

Jo för det som står på Thai visa är ju sant??

Det enda man vet är att bilen som användes stals i Yala. Knappast bevis för att det är muslimska terrorister som ligger bakom. Kan ju lika gärna vara red shirts som betalat någon att genomföra det här.

Eller är alla som använder kalasjnikovs ryska terrorister?

 

Det är bra med engelska-kunskaperna

 

Hur tyder du den här raden i artikeln från Thai PBS ?

 

The spokesman said the Samui car bomb attack might be carried out by southern insurgents paid to do the job same as the bombing in front of Ramkhamhaeng university which the bomb suspects came from the three southern provinces.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är bra med engelska-kunskaperna

Hur tyder du den här raden i artikeln från Thai PBS ?

The spokesman said the Samui car bomb attack might be carried out by southern insurgents paid to do the job same as the bombing in front of Ramkhamhaeng university which the bomb suspects came from the three southern provinces.

Du kan ta fram ett lexikon och slå upp ordet "might" så förstår du snart att det dom skrevs bara är en spekulation.
Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan ta fram ett lexikon och slå upp ordet "might" så förstår du snart att det dom skrevs bara är en spekulation.

 

Förstår det det svenska ordet "verkar" som jag inledde mitt inlägg med ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår det det svenska ordet "verkar" som jag inledde mitt inlägg med ?

Hur verkar det vara insurgents från södra Thailand? Vet du något som inte vi vet???
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur verkar det vara insurgents från södra Thailand? Vet du något som inte vi vet???

 

Nej. Jag gick enbart på den info som fanns i den mening jag visade och därför skrev jag ordet "verkar" och inte "det är"

 

Stor skillnad

 

Juntan skyller nu det på "rödskjortorna" så det finns många teorier

 

http://www.independent.co.uk/news/world/asia/thai-junta-links-koh-samui-car-bomb-explosion-to-political-unrest-10169337.html

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

cliwe wilson

Sammanhanget är väl rätt så klart om man har något mellan öronen. Central Festival, 5 årsdag, Suthep och en regering som inte tillåter möten av politisk karaktär.

Hoppas nu bara Prayuth visar framfötterna med besked, fängsla dessa terrorister. Dödsstraff är en självklarhet. Detta kan bli Thailands undergång om det fortsätter.

Och inga kommentar från IL (Töppfer) ännu, mycket märkligt. Firar han Songkran ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Jag gick enbart på den info som fanns i den mening jag visade och därför skrev jag ordet "verkar" och inte "det är"

Stor skillnad

Juntan skyller nu det på "rödskjortorna" så det finns många teorier

http://www.independent.co.uk/news/world/asia/thai-junta-links-koh-samui-car-bomb-explosion-to-political-unrest-10169337.html

Det var ingen info, bara spekulation (dålig journalistik) Enda fakta var att bilen var stulen in Yala. Typiskt fördomsfullt skitsnack eller är alla och allt från Yala knutet till terrorism?
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ingen info, bara spekulation (dålig journalistik) Enda fakta var att bilen var stulen in Yala. Typiskt fördomsfullt skitsnack eller är alla och allt från Yala knutet till terrorism?

 

Vad är ditt problem med att det förekommer spekulationer på MPR ?

 

Haft en dålig natt eller är du bara på dåligt humör ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej. Jag gick enbart på den info som fanns i den mening jag visade och därför skrev jag ordet "verkar" och inte "det är"

 

Stor skillnad

 

Juntan skyller nu det på "rödskjortorna" så det finns många teorier

 

http://www.independent.co.uk/news/world/asia/thai-junta-links-koh-samui-car-bomb-explosion-to-political-unrest-10169337.html

Rödskjortorna skyller det kanske på Suthep för att han vill misstänkliggöra rödskjortorna! 

Nya rökridåer hela tiden som folk tar som fakta. Ett paradis för spindoctors.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är ditt problem med att det förekommer spekulationer på MPR ?

Haft en dålig natt eller är du bara på dåligt humör ?[/quote

Ok med spekulationer.

Verkar som alla män i svenska flottan genom alla tider är homosexuella.

Link to comment
Dela på andra sajter

Might är svårt att översätta direkt till svenska, skulle vilja påstå att både TV och Muimatt tolkar det rätt, men sedan möjligen färgar det med sina egna åsikter/spekulationer ?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste verkligen haft en dålig natt !

Nej jag har haft en utmärkt natt!

Bara trött på att läsa fördomsfulla spekulationer om södra Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag har haft en utmärkt natt!

Bara trött på att läsa fördomsfulla spekulationer om södra Thailand.

 

Du får väl ta och skriva en bok eller något om det då

 

Vara sur och vresig och spy galla på MPR lär du inte komma någonstans med !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Might är svårt att översätta direkt till svenska, skulle vilja påstå att både TV och Muimatt tolkar det rätt, men sedan möjligen färgar det med sina egna åsikter/spekulationer ?

Ja, så är det nog men låt catfighten fortsätta, detta kan bli kul...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Might är svårt att översätta direkt till svenska, skulle vilja påstå att både TV och Muimatt tolkar det rätt, men sedan möjligen färgar det med sina egna åsikter/spekulationer ?

 

"Skulle kunna" vore nog en bra översättning i det här fallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag har haft en utmärkt natt!

Bara trött på att läsa fördomsfulla spekulationer om södra Thailand.

Nu är det väl inte bara spekulationer, de har ju hotat att slå till mot turism, och denna smäll inträffade väl i ett turisttätt område.

Så nog ligger det nära tillhands att misstänka eller spekulera om det?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du får väl ta och skriva en bok eller något om det då

Vara sur och vresig och spy galla på MPR lär du inte komma någonstans med !

Jag är inte sur, bara påpekade att du spred fördomar.
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Du får väl ta och skriva en bok eller något om det då

 

Vara sur och vresig och spy galla på MPR lär du inte komma någonstans med !

 

Trodde nästan att du äntligen lyckats nå lite självinsikt och skrev ner dina inre tankar eller nåt då de där orden passar in väldigt väl på dig själv i vissa andra trådar :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är inte sur, bara påpekade att du spred fördomar.

 

Välkommen till verkligheten !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det väl inte bara spekulationer, de har ju hotat att slå till mot turism, och denna smäll inträffade väl i ett turisttätt område.

Så nog ligger det nära tillhands att misstänka eller spekulera om det?

 

Det har de ju iofs sagt sig göra i snart tio år och utöver några bombdåd i Hat Yai har de inte tagit sig utanför sina 3 huvudområden?

 

Bilar reggade i Yala, Pattani och Narathiwat är ganska vanliga i del flesta av turistorterna i södra Thailand-även i Bangkok så är de vanliga. Frågan är varför det händer just nu? Jag får lite flashbacks från nyårsbomberna i Bangkok 2006...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...