Jump to content
IGNORERAD

Ökad osäkerhet om och när Juntan tänker lämna ifrån sig makten.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

spooncreek

Kan du nämna ett enda exempel som ens kommer i närheten av de grova fel som gång på gång begås i Thailand ?

 

Ursäkta motfrågan, men jag blir nyfiken på vad din fråga innebär. Menar du att Thailand (och specifikt Thaksin) skulle vara värst i världen när det gäller korrupta regimer genom tiderna? Eller missförstår jag*?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 311
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    37

  • UglyFarang

    29

  • Khun Ken

    21

  • MaiChai

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tallviking

Ursäkta motfrågan, men jag blir nyfiken på vad din fråga innebär. Menar du att Thailand (och specifikt Thaksin) skulle vara värst i världen när det gäller korrupta regimer genom tiderna? Eller missförstår jag*?

 

Om man som IL placerar honom i kategorin "normal demokratisk politiker" så lär han ta ledningen. Ja

 

Jag skulle inte ens placera honom i OBS-klassen utan snarare bland "extremt korrupta odemokratiska bananpolitiker" och då blir han kanske bara "best of ten" :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Kan du nämna ett enda exempel som ens kommer i närheten av de grova fel som gång på gång begås i Thailand ?

 

 

 

Två ggr om ber du IL om " ett enda exempel som ens kommer i närheten av de grova fel som gång på gång begås i Thailand ?" . Och sen skyller du din/fråga påstående på IL. Fantastiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Två ggr om ber du IL om " ett enda exempel som ens kommer i närheten av de grova fel som gång på gång begås i Thailand ?" . Och sen skyller du din/fråga påstående på IL. Fantastiskt.

 

Hur får du till det antagandet ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Hur får du till det antagandet ?

 

Genom att läsa dina svar och påståenden.

 

 

Först ska du pressa ut IL ett svar på frågan:  "Kan du nämna ett enda exempel som ens kommer i närheten av de grova fel som gång på gång begås i Thailand ?" Vilket ju är en fråga baserat på ditt eget tyckande och inte hans. När jag sen undrar, så placerar du ens Thaksin "i OBS-klassen utan snarare bland "extremt korrupta odemokratiska bananpolitiker" och då blir han kanske bara "best of ten".  Hänger det ihop tycker du?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Genom att läsa dina svar och påståenden.

 

 

Först ska du pressa ut IL ett svar på frågan:  "Kan du nämna ett enda exempel som ens kommer i närheten av de grova fel som gång på gång begås i Thailand ?" Vilket ju är en fråga baserat på ditt eget tyckande och inte hans. När jag sen undrar, så placerar du ens Thaksin "i OBS-klassen utan snarare bland "extremt korrupta odemokratiska bananpolitiker" och då blir han kanske bara "best of ten".  Hänger det ihop tycker du?

 

Fel. HAN klassar Thaksin som normal demokratisk politiker som inte beter sig värre än normala politiker i väst

 

Det är DÄRFÖR jag ber om exempel på att andra beter sig lika illa som Thaksin bland dessa normala politiker

 

Han har i tidigare diskussioner i liknande exempel nämnt andra politiker och fått svidande kritik och jag ville se om han kom ihåg detta och anpassade sin retorik. Han valde att inte svara alls (som vanligt)

 

Du kanske kan komma med exempel eftersom frågan verkar engagera dig väldigt mycket ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Fel. HAN klassar Thaksin som normal demokratisk politiker som inte beter sig värre än normala politiker i väst

 

Det är DÄRFÖR jag ber om exempel på att andra beter sig lika illa som Thaksin bland dessa normala politiker

 

Han har i tidigare diskussioner i liknande exempel nämnt andra politiker och fått svidande kritik och jag ville se om han kom ihåg detta och anpassade sin retorik. Han valde att inte svara alls (som vanligt)

 

Du kanske kan komma med exempel eftersom frågan verkar engagera dig väldigt mycket ?

 

Direkt ur minnet: Brasilien, Dilma Rouseff och hennes företrädare Lula Da Silva med anhang. Petrobras med mera.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Direkt ur minnet: Brasilien, Dilma Rouseff och hennes företrädare Lula Da Silva med anhang. Petrobras med mera.

 

Det är väl ett fall som inte ens utretts ännu ?

 

Ägde dom själva bolagen som fick de lukrativa statliga uppdragen ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Det är väl ett fall som inte ens utretts ännu ?

 

Ägde dom själva bolagen som fick de lukrativa statliga uppdragen ?

 

"Innocent until proven guilty". Ok, taget. Antar att du därmed som en konsekvens av det resonerandet, själv kommer att tagga ned ev. anklagelser avseende Thaksin och Yinglucks ansvar i ris-skandalen? Ingen dömd där än heller såvitt jag vet.

 

Byter exempel: Italien. Silvio Berlusconi. Dömd. Försökte också ändra lagar för att undkomma straff om jag inte missminner mig

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

"Innocent until proven guilty". Ok, taget. Antar att du därmed som en konsekvens av det resonerandet, själv kommer att tagga ned ev. anklagelser avseende Thaksin och Yinglucks ansvar i ris-skandalen? Ingen dömd där än heller såvitt jag vet.

 

Byter exempel: Silvio Berlusconi. Dömd. Försökte också ändra lagar för att undkomma straff om jag inte missminner mig

 

Så slängdes Berlusconi också ut från makten vilket IL hävdar aldrig skulle hända Thaksin om han behandlats "rättvist"

 

Yinluck avskedades av EC för bl.a maktmissbruk. Glömt det ?

 

Thaksin ÄR DÖMD för maktmissbruk och en lång rad åtal väntar på honom den dagen han har kurage nog att återvända

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Så slängdes Berlusconi också ut från makten vilket IL hävdar aldrig skulle hända Thaksin om han behandlats "rättvist"

 

Yinluck avskedades av EC för bl.a maktmissbruk. Glömt det ?

 

Thaksin ÄR DÖMD för maktmissbruk och en lång rad åtal väntar på honom den dagen han har kurage nog att återvända

 

Men TV, jag motsätter mig inte det faktum att Thaksin är en skurk, dessutom dömd sådan. Varför kör du med såna argument?

 

Nu har du fått två snabba exempel av mig på demokratier, där demokratiskt valda ledare ägnar sig åt omfattande maktmissbruk och korruption. 

 

Inget av dem dög tydligen. Thaksin är fortfarande värst. Eller så var han inte ens i obs-klassen eller på topp tio-listan. Hur ska du ha det?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Men TV, jag motsätter mig inte det faktum att Thaksin är en skurk, dessutom dömd sådan. Varför kör du med såna argument?

 

Nu har du fått två snabba exempel av mig på demokratier, där demokratiskt valda ledare ägnar sig åt omfattande maktmissbruk och korruption. 

 

Inget av dem dög tydligen. Thaksin är fortfarande värst. Eller så var han inte ens i obs-klassen eller på topp tio-listan. Hur ska du ha det?

 

Läs en gång till

 

Jag hävdar att maktmissbrukande politiker skall avlägsnas från makten om dom begår grova brott som korruption och maktmissbruk vilket tydligen också du tycker

 

Så varför försvarar du då IL som anser att politiker som Thaksin och Yinluck skall få bete sig hur som helst fram till nästa valdag och inte avsättas för sina fel ?

 

Dessutom ÄR det så i NORMALA FUNGERANDE DEMOKRATIER att maktmissbrukande politiker AVSÄTTS vilket du själv just dessutom visat men IL hävdar att Thailand är en normal fungerande demokrati med Thaksin vid makten och det är Ok att bete sig så då

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Läs en gång till

 

Jag hävdar att maktmissbrukande politiker skall avlägsnas från makten om dom begår grova brott som korruption och maktmissbruk vilket tydligen också du tycker

 

Så varför försvarar du då IL som anser att politiker som Thaksin och Yinluck skall få bete sig hur som helst fram till nästa valdag och inte avsättas för sina fel ?

 

Dessutom ÄR det så i NORMALA FUNGERANDE DEMOKRATIER att maktmissbrukande politiker AVSÄTTS vilket du själv just dessutom visat men IL hävdar att Thailand är en normal fungerande demokrati med Thaksin vid makten och det är Ok att bete sig så då

 

Jag försvarar inte Thaksin.

 

Jag försvarar inte heller IL.

 

Jag ifrågasatte ditt påstående omformulerat som en fråga till IL som jag tillåter mig upprepa en gång till."Kan du nämna ett enda exempel som ens kommer i närheten av de grova fel som gång på gång begås i Thailand ?". TV, det kan man. Thaksin Shinawatra är ingalunda en unik företeelse i världens demokratier. Det finns tvärtom gott om sådana skurkar i nutid och dåtid.

 

Din retorik när du blir ifrågsatt för ett sådant påstående blir mest varianter på temat "Men IL sa ju".,. Löjligt.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Jag försvarar inte Thaksin.

 

Jag försvarar inte heller IL.

 

Jag ifrågasatte ditt påstående omformulerat som en fråga till IL som jag tillåter mig upprepa en gång till."Kan du nämna ett enda exempel som ens kommer i närheten av de grova fel som gång på gång begås i Thailand ?". TV, det kan man. Thaksin Shinawatra är ingalunda en unik företeelse i världens demokratier. Det finns tvärtom gott om sådana skurkar i nutid och dåtid.

 

Din retorik när du blir ifrågsatt för ett sådant påstående blir mest varianter på temat "Men IL sa ju".,. Löjligt.

 

Så kan du då nämna några exempel på där vanliga fungerande demokratier tillåter sådana grova maktmissbruk som Thaksin begått ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Du vet att maktmissbruk är olagligt i en demokrati eller ?

 

Och det är inte en stats/militärkupp i en demokrati då? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

Och det är inte en stats/militärkupp i en demokrati då? 

 

Normalt är det naturligtvis det mest odemokratiska och olagliga som finns

 

Men just i fallet med Thailand finns det en klausul i den Thailändska konstitutionen tror jag det är som tillåter militären ta över makten då stor fara finns för folkets väl eller liknande

 

Kommer inte ihåg exakt just nu men MaiChai länkade till den här för ett par dagar sedan

 

Juntan hänvisade till den regeln när dom gick in och stoppade det eskalerande våldet både 2006 och 2014

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Så kan du då nämna några exempel på där vanliga fungerande demokratier tillåter sådana grova maktmissbruk som Thaksin begått ?

 

555. Ibland undrar man om du är på riktigt. 

 

Försök inte. Jag är inte IL , och har inte för avsikt att svara på frågor eller påståenden som inte är mina. Ditt påstående kvarstår, samt dina motsägelser kring det i senare inlägg. Som jag undrade över. Red ut det nu istället.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Tallviking

555. Ibland undrar man om du är på riktigt. 

 

Försök inte. Jag är inte IL, och har inte för avsikt att känna manad att svara på frågor eller påståenden som inte är mina. Ditt påstående kvarstår, samt dina motsägelser kring det i senare inlägg. Som jag undrade över. Red ut det nu istället.

 

Nu snubblar du på dina egna fötter

 

Förstår du ens själv ditt eget svammel nu ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Nu är det en allvarlig och viktig fråga. :declare::P   

 

Är det någon som vet om Thailand/juntan blockerar Pirate Bay? B)  :angry:

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det en allvarlig och viktig fråga. :declare::P   

 

Är det någon som vet om Thailand/juntan blockerar Pirate Bay? B)  :angry:

 

Nä. Det gör de inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Nä. Det gör de inte.

Men det har ju inte kommit något nytt på ett par veckor.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det har ju inte kommit något nytt på ett par veckor.

 

Då är du på fel domän.

Prova gamla .se

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Då är du på fel domän.

Prova gamla .se

 Prova gamla.se kom detta upp och det blev jag inte klokare på.   Testa gamla högskoleprov | AllaStudier.se
allastudier.se/tips-o.../2776-testa-gamla-högskoleprov/
  •  
Translate this page
Mar 13, 2015 - Ett av de bästa sätten att förbereda sig inför högkskoleprovet är att träna på gamla högskoleprov. Nedan finns länkar både till interaktiva test ...
 
 
  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next
 
 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 Prova gamla.se kom detta upp och det blev jag inte klokare på.   Testa gamla högskoleprov | AllaStudier.se
allastudier.se/tips-o.../2776-testa-gamla-högskoleprov/
  •  
Translate this page
Mar 13, 2015 - Ett av de bästa sätten att förbereda sig inför högkskoleprovet är att träna på gamla högskoleprov. Nedan finns länkar både till interaktiva test ...
 
 
 
  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next
 
 

 

https://thepiratebay.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300

Jo jag kommer till Pirate bay´s startsida men när jag soker på swesub så kommer bara gamla torrenter upp, laddade ner senast runt 20 April.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...