Jump to content
IGNORERAD

Väntetid för intervju UT


chrisnils075

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Nu tror man inte längre på 14 månader i väntetid.

 

"Vi kan för närvarande inte lämna några uppgifter om väntetider.

 

Sidan senast uppdaterad: 2015-04-07"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 134
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • uptoyou

    20

  • thaikonsult

    12

  • chrisnils075

    10

  • John Khonken

    9

Mest aktiva i denna tråd

thaikonsult

Migrationsverket håller på att göra om kösystemet därför står det inga väntetider på hemsidan

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

Man får hoppas att dom har koll på vilka som har stått i kö ett tag nu då! Så att inte alla börja om från start igen när dom ska ändra kösystemet! Men jag skulle inte bli förvånad om det vore så!

Ändrades av nana
Link to comment
Dela på andra sajter

Ska bli intressant att se ifall ni får förtur, vi fick det inte, vår son är 5 månader.

Jag tycker att det är solklart att ni ska få förtur.

vi fick förtur ! Barn 9år och ska börja svensk skola till hösten hoppas på 3 mån handläggning av ärende
Link to comment
Dela på andra sajter

vi fick förtur ! Barn 9år och ska börja svensk skola till hösten hoppas på 3 mån handläggning av ärende

Va bra, grattis :)  Har hört tidigare att skolstart är ett giltigt skäl till förtur, bra att det funkar. Tyvärr så har lillen några år kvar, men förhoppningsvis ska det bli klart inom 7 år...

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag har väntat i 5 månader och idag fick tjejen mail att hon ska boka tid på ambassaden, jag fick också mail där jag måste skicka in papper på hennes civilstatus att hon är ogift.

Jag skickade in vad jag tror är rätt papper vid ansökan och min tjej säger att det är rätt papper som jag fått av henne. Finns det olika så kallade personbevis i Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har väntat i 5 månader och idag fick tjejen mail att hon ska boka tid på ambassaden, jag fick också mail där jag måste skicka in papper på hennes civilstatus att hon är ogift.

Jag skickade in vad jag tror är rätt papper vid ansökan och min tjej säger att det är rätt papper som jag fått av henne. Finns det olika så kallade personbevis i Thailand?

 

skönt att det verkar hända saker nu! (frugan chattar titt som tätt med tjejen din på line)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har väntat i 5 månader och idag fick tjejen mail att hon ska boka tid på ambassaden, jag fick också mail där jag måste skicka in papper på hennes civilstatus att hon är ogift.

Jag skickade in vad jag tror är rätt papper vid ansökan och min tjej säger att det är rätt papper som jag fått av henne. Finns det olika så kallade personbevis i Thailand?

Det som krävs är ett intyg från amphur att hon är ogift. Är ju inte något personbevis. Det min fru fick var ett brev där det intygades att hon var ogift, som sedan översattes och legaliserades.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
UglyFarang

Det som krävs är ett intyg från amphur att hon är ogift. Är ju inte något personbevis. Det min fru fick var ett brev där det intygades att hon var ogift, som sedan översattes och legaliserades.

Skickat från min iPad med Tapatalk

 

Är det inte "Bai rapp rång sådd" som gäller längre?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

chrisnils075

Nu ska tjejen på intervju den 25 Maj Äntligen :-) Min tanke då är att söka om besöksvisum efter hon varit där! Eftersom jag gissar att det fortfarande kommer att dröja 14 månader tills ett beslut om UT är taget!

Var tror ni om det? Är det möjligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Beslutet går fort. Efter besöket skickas papper till sverige. Tar max tre veckor. Sedan tas beslutet angående dig. Då hänger det på dig. Men MIG vill ABSOLUT inte ha en massa ärenden liggande för beslut under sommaren. Om du endast behöver fylla I ett formulär. Tror jag ditt beslut kommer innan midsommarveckan

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska dom besluta ang. chrisnils? Frågeformuläret? Hon har väl gjort webbansökan? Då har han svarat på sina frågor för längesedan, och sitter inte och väntar på något annat papper nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

Efter intervjun tilldelar Migrationsverket en handläggare så fort det finns någon ledig och börjar handlägga ert ärende och förhoppningsvis får till ett beslut.

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

chrisnils075

Ja hon har gjorde web ansökan i Oktober. Så ni tror inte att vi behöver vänta i 14 månader innan beslut?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kommer nog rulla på nu, hon ska nog inte ge sig på att söka visum nu, när det det bara är beslutet kvar efter den 25 Maj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beslutet går fort. Efter besöket skickas papper till sverige. Tar max tre veckor. Sedan tas beslutet angående dig. Då hänger det på dig. Men MIG vill ABSOLUT inte ha en massa ärenden liggande för beslut under sommaren. Om du endast behöver fylla I ett formulär. Tror jag ditt beslut kommer innan midsommarveckan

Önske tänkande tar minst 4 månader tjejen min har väntat nu 2 månader efter intervjuven

 

palle

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Gör om gör rätt. Läs vad jag skrev. Allt. Dipolomatposten går väl var tredje vecka om jag kommer ihåg rätt

Link to comment
Dela på andra sajter

Då finns det hopp iallafall. Vi har intervju den 11 juni, vore guld värt att få ett par månader tillsammans i Sverige innan vi drar till Thailand i oktober.

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi pratar inte om tiden för diplomatposten, Khonken, utan om hur lång tid det tar att få till ett beslut. Det kan ta flera månader, även om posten till Sverige skulle ta en timme. Där sitter inte en beslutsfattare och väntar vid brevlådan.

Link to comment
Dela på andra sajter

thaikonsult

När man sökt via e-tjänsten och varit på intervjun går svaren på intervjun elektroniskt till Migrationsverket samma dag.

 

Med vänlig hälsning Thaikonsult

http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket.
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag sökte gick det med kurirpost. Frågan om resten kvarstår.

Link to comment
Dela på andra sajter

En bekant lämnade in ansökan i Mars i år,fick beskedet idag att de just nu behandlar ansökningar inlämnade December-13,kan det vara möjligt?Inlämnat i Örebro och utreds i Västerås.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Då kan ju inte 4 månader stämma som det står på Migrationsverkets hemsida :(

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...