Jump to content
IGNORERAD

Väntetid för intervju UT


chrisnils075

Recommended Posts

Jag ringde och frågade för några veckor sedan, svaret var att alla ansökningar ser olika ut och tar olika lång tid.

 

Jävla skitsnack, gör man en ansökan på webben och alla uppgifter finns med så kan det väl för fasiken inte skilja flera månader mellan handläggningstiderna :fool:

Tja . Tyvärr är  det så ,, Förr några år sen gick det mycket snabbare . Men men  migrationsverket har ju många kunder just nu. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 134
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • uptoyou

    20

  • thaikonsult

    12

  • chrisnils075

    10

  • John Khonken

    9

Mest aktiva i denna tråd

Tid för bokning? För din intervju här?

Bokningen var för intervjun och intervjun var för henne, jag åkte hit bara för att hjälpa till och träffa lillgrabben.

Vi gubbar behövs inte vid intervjun, så det var ett eget val från mej att åka hit.

Så vår väntan nu är på beslutet för UT, passar ju även fira midsommar i någon slags värme :)

Thailadys are the best housekeepers in the world, you buy the house and they keep it.

 

Det var inte bättre förr, men det är sämre nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ringde och frågade för några veckor sedan, svaret var att alla ansökningar ser olika ut och tar olika lång tid.

 

Jävla skitsnack, gör man en ansökan på webben och alla uppgifter finns med så kan det väl för fasiken inte skilja flera månader mellan handläggningstiderna :fool:

ja så säjer dom till mej med när ja ringer och ställer frågor  jag är inne på min 9 månader

Link to comment
Dela på andra sajter

På Migrationsverkets hemsida står det 4 månader, och nu har vi väntat drygt 4 månader så jag ringde Migrationsverket och frågade.

 

Svaret var att 4 månader stämmer inte, utan det är 9 månader som gäller. Jävla idi*ter rent ut sagt, fy fan vad less jag blir :(

jag ringde dom igår då sa dom att det med 4 månader är när du fått en handläggare men då säjer ja till henne varför skriver ni inte det då man tror ju annars att när man lämnar in så behöver man bara vänta 4 månader men det är väl som vanligt dom skall ha möte om det för att ändra å det tar väl flera år att komma fram till

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte ens lyckts få tag i dom via telefon :-(

Du måste ringa kl08:00 direkt när dom öppnar. Annars är det helt omöjligt. Jävla piss myndighet

Link to comment
Dela på andra sajter

nu har det hänt !!!!!!

 

 

M.L.S har fått en tid för intervju. Efter endast 5 månader !!!!

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis. Hoppas allt går bra så du snart kan raka dig din Taliban !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyra månader när man fått en handläggare. Så om allt pappersarbete är ok, skall handläggarn sitta å rulla dom i fyra månader?

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Frugan var på intejuv 12 maj ansökningen hamnade i Växsjö ringde dom i dag fick svaret att vi inte har fått någon handläggare ännu och ingen prognos hur lång tid det kommer att ta, det har gått över 8 månader nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

frugan intervjuv efter 6 månader och som jag skrev högre upp så väntade ja 9 månader sen fick jag ett telefon nummer som jag ringde och jag pratade med en kvinna som i sin tur sa att en annan kvinna skulle ringa som jag prata med en kvart och en halvtimma senare så hade min fru fått mail att det var klart och efter två veckor efter mailet så hade hon UT kortet och dagen efter så var hon i Sverige ..vi lämnade in i september 2014 våra papper ..hade jag vetat numret tidigare så hade jag ringt dom tidigare ...

palle6565

Link to comment
Dela på andra sajter

frugan intervjuv efter 6 månader och som jag skrev högre upp så väntade ja 9 månader sen fick jag ett telefon nummer som jag ringde och jag pratade med en kvinna som i sin tur sa att en annan kvinna skulle ringa som jag prata med en kvart och en halvtimma senare så hade min fru fått mail att det var klart och efter två veckor efter mailet så hade hon UT kortet och dagen efter så var hon i Sverige ..vi lämnade in i september 2014 våra papper ..hade jag vetat numret tidigare så hade jag ringt dom tidigare ...

palle6565

Kan du PMá numret till mig?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Birger LKPG

Tog 26 dar för tjejen att få ut , en så var ju allt ok MIG Norrköping

Är ju ingen hp

Birger LKPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Tog 26 dar för tjejen att få ut , en så var ju allt ok MIG Norrköping

Är ju ingen hp

När ansökte ni då? I år eller flera år sedan?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 år sedan :)

Kanske lite för syrier på den tiden :)

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lång tid har ni fått vänta på era beslut?

Vi har väntat i över 7 månader och det börjar bli jobbigt psykiskt både för mig och frugan. Vi vet inte vad vi ska ta oss till. Jag kan inte åka ner nu heller pga jobb. 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Tyvärr är 7 månader lite om du inte har tur. Dom jag känner senaste tiden är det runt 14 månader som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr är 7 månader lite om du inte har tur. Dom jag känner senaste tiden är det runt 14 månader som gäller.

Då kan man undra varför i helvete Migrationsverket ändrade handläggningstiden från 14 månader till 4 månader nyligen, när det ändå inte gäller.

Jävla skit. Tjejen och jag blev överlyckliga när de ändrade, men men, ett statligt verk, vad kan man vänta sig.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Då kan man undra varför i helvete Migrationsverket ändrade handläggningstiden från 14 månader till 4 månader nyligen, när det ändå inte gäller.

Jävla skit. Tjejen och jag blev överlyckliga när de ändrade, men men, ett statligt verk, vad kan man vänta sig.

Du kan säkert ha rätt. För ett par år sedan gjorde man samma sak. Då helt plötsligt gick det mycket fortare. Men trycket är mycket större idag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja fyfan vad drygt det här är. Snackade nyss med en kossa från MIG Umeå. Hon sa att dom var nu inne och jobbade med ansökningarna som kom in juni,juli förra året. 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag är ledsen för din skull. Jag sökte PUT för familjen. MIG talade om att det skulle ta 9 månader. Vi var tvungna att stanna hemma. Gissa vad. På exakt dagen 9 månader fick familjen komma på interjuv. En söndag I solna. På 20 minuter var det klart. Mig talade endast med stora dottern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi skickade in ansökan via webben i slutet av Januari i år. Idag fich vi ett mail där det står att tjejen ska boka tid för intervju på Ambasaden i Bangkok :)

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi skickade in ansökan via webben i slutet av Januari i år. Idag fich vi ett mail där det står att tjejen ska boka tid för intervju på Ambasaden i Bangkok :)

Citerar mig själv :) Hur lång tid tar intervjun ungefär. Hoppas att tjejen inte behöver ha något papper eller intyg med sig.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...