Jump to content
IGNORERAD

Prayut: För mycket demokrati orsakade Thailands kris


MPR Nyheter

Recommended Posts

  • Svar 156
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    12

  • Khun Ken

    11

  • UglyFarang

    9

  • janne_h

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag begriper inte varför du och andra personer här som i allt övrigt framstår som relativt normalbegåvade, ständigt, och jag menar verkligen ständigt, måste lyfta fram argument på temat "Thaksin är minsann värre", när det visar sig att hans motståndare är av samma skrot och korn, grader i helvetet oräknade. Så otroligt tröttsamt, hack i skivan är bara förnamnet.

 

Som jag skrivit redan två gånger så är det väldig stor skillnad när en demokratiskt vald ledare beter sig som en diktator än när en diktator beter sig som en diktator

 

Och när de som hyllar den diktatoriske valde ledaren men gnyr över att diktatorn inte är demokratisk blir det lite för mycket !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag begriper inte varför du och andra personer här som i allt övrigt framstår som relativt normalbegåvade, ständigt, och jag menar verkligen ständigt, måste lyfta fram argument på temat "Thaksin är minsann värre", när det visar sig att hans motståndare är av samma skrot och korn, grader i helvetet oräknade. Så otroligt tröttsamt, hack i skivan är bara förnamnet.

Det är faktiskt ganska lätt att förstå. En militärkupp med åtföljande diktatur kan vara försvarbart om det styre den tvingat bort utgjorde ett värre alternativ.  Annars inte.  Därför är det en självklarhet att göra denna jämförelse. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan Thaksin hadde alla stenbordsexperter fortfarande landat på Don Muang :yes:

Glömt medicinen idag? rolleyes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Nee, men du då :huh: :huh:

Jag behöver inte medicinera..än. Missade du min ironi-smily?

Ändrades av Khun Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Utan Thaksin hadde alla stenbordsexperter fortfarande landat på Don Muang :yes:

Don Muang gick på sista versen när Suvan byggdes, så det hade nog blivit en ny flygplats hur som helst. 

Skillnaden utan Thaksin har varit att den legat någonannanstans där inte Thaksin med familj haft mark.

Link to comment
Dela på andra sajter

Don Muang gick på sista versen när Suvan byggdes, så det hade nog blivit en ny flygplats hur som helst. 

Skillnaden utan Thaksin har varit att den legat någonannanstans där inte Thaksin med familj haft mark.

Inte för inte som den kallas för "Swampy" och taxibanorna får repareras hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för inte som den kallas för "Swampy" och taxibanorna får repareras hela tiden.

 

Under högsäsong har jag några ggr drabbats av fett långa köer vid immigration, och en och annan sen avgång pga av "traffic congestion". Men på det stora hela tycker jag Suvvan är en alldeles utmärkt flygplats i bra läge. Gött att träsket kom till någon nytta.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Don Muang gick på sista versen när Suvan byggdes, så det hade nog blivit en ny flygplats hur som helst. 

Skillnaden utan Thaksin har varit att den legat någonannanstans där inte Thaksin med familj haft mark.

 

Och det hade inte fuskats lika mycket med kvaliteten på banorna för att ha råd med mutorna samt hans släktingar hade inte blivit svinrika på taxfree och parkeringskontrakten !!

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Och det hade inte fuskats lika mycket med kvaliteten på banorna för att ha råd med mutorna samt hans släktingar hade inte blivit svinrika på taxfree och parkeringskontrakten !!

Hör jau att det e till å va avundsjuk  :yes:  Varför ska andra ha men inte jag :fool:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hör jau att det e till å va avundsjuk  :yes:  Varför ska andra ha men inte jag :fool:

Nu tycker jag att "farbror" skal ta sin otrevliga attityd och gå och lägga sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Nu tycker jag att "farbror" skal ta sin otrevliga attityd och gå och lägga sig.

Tror bestämt att du är en idi*t om du tror att du kan påverka min nattvardsgång  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att det har med vare sig glittret eller DrT att göra, inte heller med Suvvan, men ARN är även det byggt på "svampig mark"!

Mutor ingick till stor del i upphandlingarna, även om nepotismen var mindre, liksom summorna!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

,

Medans Prayuth skämtar på om arkebuseringar av journalister, har mannen som såg till att han kom till makten, den numera gode munken Suthep infunnit sig i rätten igen för att stå till svars för de brott han anklagats för under demonstrationerna 2010.

Sin 150-sidiga försvarsinlaga väljer han med att pryda med en bild på sig själv som munk. 

 

attachicon.gifsuthep2.JPG

http://www.khaosodenglish.com/detail.php?newsid=1427374095&section=11

 

 

Den fromme munken verkar dock behöva ordentlig beskydd av k-pist beväpnade livvakter när han i sin munkförklädnad är ute och säljer boken om vilket hjälte han var i att återställa demokratin till Thailand. 

 

attachicon.gifsuthep.jpg

http://www.khaosod.co.th/view_newsonline.php?newsid=TVRReU56WXlNVFF4TkE9PQ%3D%3D&sectionid

 

 

Man kan bli kräkfärdig för mindre

Hej

 

Ja håller med dig helt, denne man som är huvudansvarig för att 90 dog och 2000 skadades i Bangkok 2010, vars familj är ovanligt korrupt t.o.m med Thailändska mått sett och har figurerat i flera rättegångar för detta, som lägger under sig statlig mark i Nationalparker som sedan exploateras i sin hemprovins, som var ledare för den grupp som med våld och loagliga aktioner tvingade fram en militärkupp för att avskaffa demokratin i landet, och som sedan firade kuppen och införandet av diktaturen iklädd militära kläder borde straffas mycket hårt.

 

Han var ju efterlyst för brott som enligt åklagare skulle ge livstid alternativt dödsstraff, men hur kommer Juntan att hantera det här?

 

Många i media anser ju att Suthep arbetade direkt på uppdrag av männen bakom kuppen när han ledde gatumobbarna i "Bangkok Shut Down", stängde av gator, attackerade myndigheter, TV stationer och ockuperade statliga byggnader m.m.  

 

Är det sant kan ju knappast Juntan ge honom dödstraff eller livstid, frågan är snarare om dom kommer att straffa honom alls eller ge honom amnesti på något sätt precis som dom gav sig själva för sina brott?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Han vågar i alla fall stanna kvar i landet..

Hej

 

Har man berett vägen för militären via "Bangkok Shut Down" och ligger bakom att landet nu är en diktatur och styrs av en Junta och Diktator så behöver man knappast fly ifrån militären, livvakterna är nog till för att skydda honom mot den del av befolkningen som vill ha demokrati och fria val.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Under högsäsong har jag några ggr drabbats av fett långa köer vid immigration, och en och annan sen avgång pga av "traffic congestion". Men på det stora hela tycker jag Suvvan är en alldeles utmärkt flygplats i bra läge. Gött att träsket kom till någon nytta.

Hej

 

Det är ju ont om mark nära Bangkok så Suvans placering var nog ganska given.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Har man berett vägen för militären via "Bangkok Shut Down" och ligger bakom att landet nu är en diktatur och styrs av en Junta och Diktator så behöver man knappast fly ifrån militären, livvakterna är nog till för att skydda honom mot den del av befolkningen som vill ha demokrati och fria val.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Och vilka fiender har han som ser mord och politiskt våld som en naturlig del av sin "demokrati"? 

Ändrades av turisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Och vilka fiender har han som ser mord och politiskt våld som en naturlig del av sin "demokrati"? 

Är väl inte lätt för dig att veta.

Du är väl i en skyddad värd där penga makten råder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl inte lätt för dig att veta.

Du är väl i en skyddad värd där penga makten råder.

 

Men du vet då eller ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du vet då eller ?

Det var en känt person som sa till sina anhängare, studera era motståndare.

 

Vet du vem det var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var en känt person som sa till sina anhängare, studera era motståndare.

 

Vet du vem det var.

Sun Tzu sa "känn din fiende som du känner dig själv".

Link to comment
Dela på andra sajter

Genom att äta dina fiendens ögon lär du dig se vad de ser, genom att äta deras hjärnor lär du dig läsa deras tankar!

Nedtecknat vid "blodstenen" på Fiji där kannibalismen avskaffades så sent so runt 1840! Tur att man va där lite senare!

post-3426-0-62067800-1427711493_thumb.jp

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...