Jump to content
IGNORERAD

Köpa hus i Khon Kaen


Homer

Recommended Posts

I min värld så överlever du inte lever[emoji1]

Du med din inkomst på 10.000kr i Sverige kan nog glömma att leva i Thailand som HP.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 247
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benjamas

    40

  • Sam sip sam

    26

  • Baa

    23

  • Bananen

    19

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

I min värld så överlever du inte lever[emoji1]

Ja du har nog rätt att jag lever fattigt men jag nöjer mig med ett hus på 160m2 till mig och tjejen, jobbiga 20 m till poolen men bra med lite motion.

spelar bara golf 2-3 ggr/vecka och har en gammal bil från 2012.

Hela 2 km till stranden men som tur e har man ju moppe.

Köper bara guld en 3-4 ggr/år, går ut och inte ut och festar mer än varje fred-lörd, köper bara nya kläder när jag ser nåt jag gillar.

En del vill ha nya golfklubbor varje år men jag nöjer mig med vartannat.

Är bara medlem i 2 golfklubbar.

Tar bilen på semester till Kho Samui el Phuket ett par ggr/år men bor då iofs bara på 4 stjärniga hotell.

 

Men detta liv duger gott till mig och sparkontot växer i lagom takt för att det ska bli pension på heltid när jag fyller 55.

Trivs du i Sverige så ska du stanna där tycker jag.

Själv åker jag bara dit på semester 2 mån på sommaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Visst kan man leva ensam på mindre pengar i Thailand.

I Sverige behöver jag aldrig tänka på om mina nära och kära har pengar.

Det kan jag aldrig i Thailand, umgås till 95% med thailändare och skulle aldrig begära att de betalar lika mycket som jag.

Att de väljer att umgås med mig är betalning nog...

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Visst kan man leva ensam på mindre pengar i Thailand.

I Sverige behöver jag aldrig tänka på om mina nära och kära har pengar.

Det kan jag aldrig i Thailand, umgås till 95% med thailändare och skulle aldrig begära att de betalar lika mycket som jag.

Att de väljer att umgås med mig är betalning nog...

Puss

Erkki

Skulle nog tro att hälften av mina pengar går till thailändare väldigt nära mig.

Mest som gåvor , betala räkningar, köpa verktyg åt dom, mm.

 

Idag blev det en ny motorsåg till "gubbfan" som är tjurigare än de flesta jag mött men stolt i sin egen dumhet.

Han ska klara av allt utan hjälp utifrån, men kan inte detta med krånglande motorer.

Startar den inte, då han skruvat i alla munstycken i förgasaren hit och dit, så går det inte få han att lämna in den på service för 40bath.

 

Det är för dyrt..

 

och sårar stoltheten,

 

inget någon annat sett i Thailand?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du har nog rätt att jag lever fattigt men jag nöjer mig med ett hus på 160m2 till mig och tjejen, jobbiga 20 m till poolen men bra med lite motion.

spelar bara golf 2-3 ggr/vecka och har en gammal bil från 2012.

Hela 2 km till stranden men som tur e har man ju moppe.

Köper bara guld en 3-4 ggr/år, går ut och inte ut och festar mer än varje fred-lörd, köper bara nya kläder när jag ser nåt jag gillar.

En del vill ha nya golfklubbor varje år men jag nöjer mig med vartannat.

Är bara medlem i 2 golfklubbar.

Tar bilen på semester till Kho Samui el Phuket ett par ggr/år men bor då iofs bara på 4 stjärniga hotell.

 

Men detta liv duger gott till mig och sparkontot växer i lagom takt för att det ska bli pension på heltid när jag fyller 55.

Trivs du i Sverige så ska du stanna där tycker jag.

Själv åker jag bara dit på semester 2 mån på sommaren.

Hur mycket gör du av med i genomsnitt per månad på ett ungefär?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Du med din inkomst på 10.000kr i Sverige kan nog glömma att leva i Thailand som HP.

helt rätt under 20000 i månaden skulle jag inte ens ha tanken på att bo i Thailand utan jag kommer ev ner 2-3 månader om året som min tanke alltid varit

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tja,

Visst kan man leva ensam på mindre pengar i Thailand.

I Sverige behöver jag aldrig tänka på om mina nära och kära har pengar.

Det kan jag aldrig i Thailand, umgås till 95% med thailändare och skulle aldrig begära att de betalar lika mycket som jag.

Att de väljer att umgås med mig är betalning nog...

Puss

Erkki

ja det förstår jag och det ska dom ha bra betalt för att stå ut med dig he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog tro att hälften av mina pengar går till thailändare väldigt nära mig.

Mest som gåvor , betala räkningar, köpa verktyg åt dom, mm.

 

Idag blev det en ny motorsåg till "gubbfan" som är tjurigare än de flesta jag mött men stolt i sin egen dumhet.

Han ska klara av allt utan hjälp utifrån, men kan inte detta med krånglande motorer.

Startar den inte, då han skruvat i alla munstycken i förgasaren hit och dit, så går det inte få han att lämna in den på service för 40bath.

 

Det är för dyrt..

 

och sårar stoltheten,

 

inget någon annat sett i Thailand?

Så du köper heller en ny motorsåg till han än betalar notan åt han på 40 bath för service som han tyckte var för dyrt?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja du har nog rätt att jag lever fattigt men jag nöjer mig med ett hus på 160m2 till mig och tjejen, jobbiga 20 m till poolen men bra med lite motion.

spelar bara golf 2-3 ggr/vecka och har en gammal bil från 2012.

Hela 2 km till stranden men som tur e har man ju moppe.

Köper bara guld en 3-4 ggr/år, går ut och inte ut och festar mer än varje fred-lörd, köper bara nya kläder när jag ser nåt jag gillar.

En del vill ha nya golfklubbor varje år men jag nöjer mig med vartannat.

Är bara medlem i 2 golfklubbar.

Tar bilen på semester till Kho Samui el Phuket ett par ggr/år men bor då iofs bara på 4 stjärniga hotell.

 

Men detta liv duger gott till mig och sparkontot växer i lagom takt för att det ska bli pension på heltid när jag fyller 55.

Trivs du i Sverige så ska du stanna där tycker jag.

Själv åker jag bara dit på semester 2 mån på sommaren.

låter trist att svälta 5 dagar i veckan för att kunna gå ut :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du köper heller en ny motorsåg till han än betalar notan åt han på 40 bath för service som han tyckte var för dyrt?

Nej, men gubbfan vägrar även ta emot 40bath för en service  av sin såg.

 

En ny såg nekar han också till. Då har han ju förlorat ansiktet.

 

Nu kommer jag att använda den som min egen, och försöka förklara att jag har köpt den för att ta hem till Sverige då den är billigare här.

Under tiden kan han få nyttja den.

 

Win/win.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog tro att hälften av mina pengar går till thailändare väldigt nära mig.

Mest som gåvor , betala räkningar, köpa verktyg åt dom, mm.

 

Idag blev det en ny motorsåg till "gubbfan" som är tjurigare än de flesta jag mött men stolt i sin egen dumhet.

Han ska klara av allt utan hjälp utifrån, men kan inte detta med krånglande motorer.

Startar den inte, då han skruvat i alla munstycken i förgasaren hit och dit, så går det inte få han att lämna in den på service för 40bath.

 

Det är för dyrt..

 

och sårar stoltheten,

 

inget någon annat sett i Thailand?

Tja,

Imponerande, leva på 40000 och ändå ha råd att hjälpa andra med hälften.

Det skulle jag aldrig klara.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Imponerande, leva på 40000 och ändå ha råd att hjälpa andra med hälften.

Det skulle jag aldrig klara.

Puss

Erkki

Tack för berömmet, jag har talang..

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, men gubbfan vägrar även ta emot 40bath för en service  av sin såg.

 

En ny såg nekar han också till. Då har han ju förlorat ansiktet.

 

Nu kommer jag att använda den som min egen, och försöka förklara att jag har köpt den för att ta hem till Sverige då den är billigare här.

Under tiden kan han få nyttja den.

 

Win/win.

Ok, på det viset, jag fattade det som att han fick en ny "Idag blev det en ny motorsåg till "gubbfan"".

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, på det viset, jag fattade det som att han fick en ny "Idag blev det en ny motorsåg till "gubbfan"".

Ja, det är ju en utgift som jag gärna sluppit, men jag vill ju lösa problemet med att avverka kanske 50 st, skitträd.

 

Ge och ta, men en tjurig thai tänker inte som "farang".

 

Sen var det en söndag som det är lättare att få släkten att hjälpa till då de med "riktiga jobb" är lediga.

 

 8 personer (hantlangare) som skall sitta och vänta i timmar för inte sågen startar.

 

Sista av dagens träd avverkade den 70 åriga gubben med en yxa från tidig "khmertid" som han grävt upp i risåkern.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

låter trist att svälta 5 dagar i veckan för att kunna gå ut :haha:

Ja på golfbanan blir det inte fett, caddyn ska ju ha sitt och golfbollar är fn inte gratis.

Tur man kan käka billigt nere vid stranden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja på golfbanan blir det inte fett, caddyn ska ju ha sitt och golfbollar är fn inte gratis.

Tur man kan käka billigt nere vid stranden.

Fy fan för vidrig strandmat[emoji1]Vilket simpelt liv Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Fy fan för vidrig strandmat[emoji1]Vilket simpelt liv

Du e visst bara liiiiiite avis :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
:haha: 

Du e visst bara liiiiiite avis :haha:

inte mkt kan jag lova dig :good:kan jag inte få riktig mat då är det inte mkt att ha till liv

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

inte mkt kan jag lova dig :good:kan jag inte få riktig mat då är det inte mkt att ha till liv

Vänta tills du hört detta då, min thaitjej är helt sanslöst grym på att laga mat, både thai och falang käk, e så gott att man blir tårögd nästan varje gång.

Å du, hon tar disken också.. :haha:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Vänta tills du hört detta då, min thaitjej är helt sanslöst grym på att laga mat, både thai och falang käk, e så gott att man blir tårögd nästan varje gång.

Å du, hon tar disken också.. :haha:

Det där vidriga thaislafset klarar jag mig bra utan ,[emoji1]Vi prata om att leva inte överleva som du gör Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där vidriga thaislafset klarar jag mig bra utan ,[emoji1]Vi prata om att leva inte överleva som du gör

Jag tror du trivs ganska bra med uppvärmd blodpudding och pölsa i hytten.

 

Mycket Felix ketchup eller/och  Bob fusksylt som tillbehör så är lyckan fullständig.

 

Lite ris till rekommenderar jag.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag tror du trivs ganska bra med uppvärmd blodpudding och pölsa i hytten.

Mycket Felix ketchup eller/och Bob fusksylt som tillbehör så är lyckan fullständig.

Lite ris till rekommenderar jag.

Jag har nog en annan syn på mat och kvalitet än överlevarna [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nog en annan syn på mat och kvalitet än överlevarna [emoji1]

Tror dig inte alls, :)

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där vidriga thaislafset klarar jag mig bra utan ,[emoji1]Vi prata om att leva inte överleva som du gör

Köttbullar och potatismos, kyckling file stek med hemmagjorda pommes, pastagratäng med skinka mm mm.

Kanske är thaislafs för dig men jag tror fortfarande att du är avis. Faktum är att jag är rätt säker på att du inte har nån brud utan lever på mamma scans makaroner å ketchup å sitter på vänsternäven innan runket.

Ändrades av Benjamas
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...