Navanan Inlagd Mars 6, 2015 Dela Inlagd Mars 6, 2015 Hej, Är det någon av Er som är gifta eller sambo med en Thailändska som är muslim? I så fall: hur tänker dem när de ser på tv om alla radikala muslimer tex IS osv. Mvh Navanan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Mars 6, 2015 Dela Inlagd Mars 6, 2015 Hej, Är det någon av Er som är gifta eller sambo med en Thailändska som är muslim? I så fall: hur tänker dem när de ser på tv om alla radikala muslimer tex IS osv. Mvh Navanan Utan att riktigt veta så tror jag att dessa benämns "jävla araber". Araberna verkar inte vara omtyckta av mina kollegor från Malaysia Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob Inlagd Mars 6, 2015 Dela Inlagd Mars 6, 2015 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Muimatt Inlagd Mars 6, 2015 Dela Inlagd Mars 6, 2015 Min fru är muslim, vi skakar bara på huvudet åt dessa massmördare. IS har ingenting med islam att göra. Det är ett gäng banditer/mördare som säger sig vara muslimer. Ingenting kan vara mer fel än IS på alla olika plan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Mars 6, 2015 Dela Inlagd Mars 6, 2015 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Mars 6, 2015 Dela Inlagd Mars 6, 2015 En av mina vänner är från Egypten och var uppfödd muslim. Numer är han mer ateist, men det är intressant att diskutera religion med honom. Han säger att ingen rättrogen muslim skulle göra någon illa. Dessutom så säger han att det inte finns något i koranen som säger att man inte får äta gris. Snarare kommer det av att fläskkött blir fort dåligt i värme och därför har det ansetts som dåligt, sedan har det byggts på. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kalas Inlagd Mars 6, 2015 Dela Inlagd Mars 6, 2015 En av mina vänner är från Egypten och var uppfödd muslim. Numer är han mer ateist, men det är intressant att diskutera religion med honom. Han säger att ingen rättrogen muslim skulle göra någon illa. Dessutom så säger han att det inte finns något i koranen som säger att man inte får äta gris. Snarare kommer det av att fläskkött blir fort dåligt i värme och därför har det ansetts som dåligt, sedan har det byggts på. Ungefär som jag har förstått... Att finns det inte halalslaktat kött så får man äta det som finns och erbjuds... Någon annan som "hört"? Finns så mycket olika uppfattningar om islam... Alla kan ju inte vara islamister... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
turisten Inlagd Mars 6, 2015 Dela Inlagd Mars 6, 2015 En av mina vänner är från Egypten och var uppfödd muslim. Numer är han mer ateist, men det är intressant att diskutera religion med honom. Han säger att ingen rättrogen muslim skulle göra någon illa. Dessutom så säger han att det inte finns något i koranen som säger att man inte får äta gris. Snarare kommer det av att fläskkött blir fort dåligt i värme och därför har det ansetts som dåligt, sedan har det byggts på. 2:a suran 173:e versen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 6, 2015 Dela Inlagd Mars 6, 2015 En av mina vänner är från Egypten och var uppfödd muslim. Numer är han mer ateist, men det är intressant att diskutera religion med honom. Han säger att ingen rättrogen muslim skulle göra någon illa. Dessutom så säger han att det inte finns något i koranen som säger att man inte får äta gris. Snarare kommer det av att fläskkött blir fort dåligt i värme och därför har det ansetts som dåligt, sedan har det byggts på. Vad har byggts på att alla andra är dåliga relioner som ruttnar? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Mars 6, 2015 Dela Inlagd Mars 6, 2015 2:a suran 173:e versen Jag har ingen koran så jag kan inte kontrollera vad du skriver. Och sedan återstår fortfarande frågan. Vilken utgåva har du? en av dom senare omskrivna eller någon av dom första? Som jag skrev så var det inte så från början. Sedan så kan jag väl i sammanhanget bara berätta att min vän inte är någon invandrare som flytt utan han har varit här i 25 år och tagit läkarlegimitation i sverige och är en av 10 läkare i världen som har specialkompetens på vissa skador. Det har väl inte med saken att göra heller, men han försvarar fortfarande islam med näbbar och klor då vi diskuterar trots att han har vänner som är bögar och jag som är ateist, ( eller som han brukar säga om mig, min bästa vän är rasist ). En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Mars 6, 2015 Dela Inlagd Mars 6, 2015 Vad har byggts på att alla andra är dåliga relioner som ruttnar? Fläsk blir fortare sämre mat än nöt, får och get. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Mars 6, 2015 Dela Inlagd Mars 6, 2015 Fläsk blir fortare sämre mat än nöt, får och get. Vad äter Muslimer Vass? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Mars 6, 2015 Dela Inlagd Mars 6, 2015 Du tänker göra tråden till en "Was is das?" En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kalas Inlagd Mars 6, 2015 Dela Inlagd Mars 6, 2015 Jag har ingen koran så jag kan inte kontrollera vad du skriver. Och sedan återstår fortfarande frågan. Vilken utgåva har du? en av dom senare omskrivna eller någon av dom första? Som jag skrev så var det inte så från början. Sedan så kan jag väl i sammanhanget bara berätta att min vän inte är någon invandrare som flytt utan han har varit här i 25 år och tagit läkarlegimitation i sverige och är en av 10 läkare i världen som har specialkompetens på vissa skador. Det har väl inte med saken att göra heller, men han försvarar fortfarande islam med näbbar och klor då vi diskuterar trots att han har vänner som är bögar och jag som är ateist, ( eller som han brukar säga om mig, min bästa vän är rasist ). Och han är läkare? Och islam är en ras? Så om jag blev muhammedan så skulle jag tillhöra en annan ras? Hej hej hemskt mycket hej! Välkommen till det nya friska Sverige... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
turisten Inlagd Mars 6, 2015 Dela Inlagd Mars 6, 2015 Jag har ingen koran så jag kan inte kontrollera vad du skriver. Och sedan återstår fortfarande frågan. Vilken utgåva har du? en av dom senare omskrivna eller någon av dom första? Som jag skrev så var det inte så från början. Sedan så kan jag väl i sammanhanget bara berätta att min vän inte är någon invandrare som flytt utan han har varit här i 25 år och tagit läkarlegimitation i sverige och är en av 10 läkare i världen som har specialkompetens på vissa skador. Det har väl inte med saken att göra heller, men han försvarar fortfarande islam med näbbar och klor då vi diskuterar trots att han har vänner som är bögar och jag som är ateist, ( eller som han brukar säga om mig, min bästa vän är rasist ). Skulle tro att det står i princip samma i dom flesta koraner. Har googlat runt lite och hittat ungefär samma på såväl svenska som engelska Dvs: Han har förbjudit er är kött av självdöda djur, blod och svinkött och sådant som offrats åt en annan än Gud. Men den som [av hunger] tvingas [att äta sådant] - inte den som av trots överträder [förbuden] eller som går längre [än hungern driver honom] - begår ingen synd. Gud är ständigt förlåtande, barmhärtig. Har ingen aning om varför det inte är tillåtet att äta gris i Islam. Enligt bibeln (det är ju faktiskt förbjudet även för kristna) så är den självklara förklaringen att grisen visserligen har klövar, men idisslar inte. (Ganska självklart när man tänker efter, eller hur?) 3:e Moseboken 11:e kapitlet. Om jag vore din kompis så skulle jag nog hålla en ganska låg profil vad gäller det där med att utge sig för att vara ateist med muslimsk bakgrund. Enligt dom Hadithiska böckerna, och därmed Sharia så innebär detta dödsstraff. Det är rätt många muslimska länder som tillämpar detta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
scorpio63 Inlagd Mars 6, 2015 Dela Inlagd Mars 6, 2015 Skulle tro att det står i princip samma i dom flesta koraner. Har googlat runt lite och hittat ungefär samma på såväl svenska som engelska Dvs: Han har förbjudit er är kött av självdöda djur, blod och svinkött och sådant som offrats åt en annan än Gud. Men den som [av hunger] tvingas [att äta sådant] - inte den som av trots överträder [förbuden] eller som går längre [än hungern driver honom] - begår ingen synd. Gud är ständigt förlåtande, barmhärtig. Har ingen aning om varför det inte är tillåtet att äta gris i Islam. Enligt bibeln (det är ju faktiskt förbjudet även för kristna) så är den självklara förklaringen att grisen visserligen har klövar, men idisslar inte. (Ganska självklart när man tänker efter, eller hur?) 3:e Moseboken 11:e kapitlet. Om jag vore din kompis så skulle jag nog hålla en ganska låg profil vad gäller det där med att utge sig för att vara ateist med muslimsk bakgrund. Enligt dom Hadithiska böckerna, och därmed Sharia så innebär detta dödsstraff. Det är rätt många muslimska länder som tillämpar detta. Ha. Det där är ju faktiskt att spy ut galla över våra kulturberikande gäster. Kommer man hit till ett kristet land och tar med sig sina 2000 års gamla fördomar så tycker inte jag att vi i den civiliserade världen ska ta hand om det. En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd Mars 6, 2015 Dela Inlagd Mars 6, 2015 Om jag vore din kompis så skulle jag nog hålla en ganska låg profil vad gäller det där med att utge sig för att vara ateist med muslimsk bakgrund. Enligt dom Hadithiska böckerna, och därmed Sharia så innebär detta dödsstraff. Det är rätt många muslimska länder som tillämpar detta. Så om man har otur och blir född som muslim så måste man dyrka pedofilen resten av livet? Och så finns det folk som påstår att islam inte är en sjuk ideologi... Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kalas Inlagd Mars 6, 2015 Dela Inlagd Mars 6, 2015 Så om man har otur och blir född som muslim så måste man dyrka pedofilen resten av livet? Och så finns det folk som påstår att islam inte är en sjuk ideologi... Ideologi sa Bill, Ideologi sa Bull... I rest my case... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 6, 2015 Dela Inlagd Mars 6, 2015 Fläsk blir fortare sämre mat än nöt, får och get. Kanske det, men grisakyd blir man aldrig trött på! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.