Jump to content
IGNORERAD

OM norwegian går i konkurs


Horst

Recommended Posts

  • Svar 82
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    20

  • leifen

    6

  • kitungmakmak

    6

  • UglyFarang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Flybolaget Norwegian permitterar 800 kabinanställda från onsdag morgon om inte konflikten med piloterna har lösts innan dess.

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Slog mig just att jag kanske blir strandsatt i Sthlm istället (ett öde värre än döden), longhaul påverkas ju inte men vafan. jag skall ju flyga med baggarna inrikes åxå.

Tja, det är en och en halv månad till den resan. Då kanske dom har krigat färdigt.

 

Kanske måste kolla upp vad som gäller i alla fall, jag som hade hoppats på att dom skulle strandsätta mig i Thailand. Men det ser inte ut att hända :( Aldrig har jag nån tur.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Skippa Nordea då.

Jag håller på Pigge, använd Icakortet!!!

Jag har ICA-banken pluss

Nordea Visa och Skandiabanken Visa.

Numera men betalar med ICA i första hand.

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Jag betalar med mitt Norwegiankort :good:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Anledningen att man kan få tillbaka pengarna beror på kreditlagen, om ett företag inte levererar en vara/tjänst lagen så får kreditgivaren ta smällen, ibland har bankerna troligen av godwill gjort samma sak med vanliga bankkort, men det ska man nog inte räkna med om det skulle bli stora summor, så för att man ska vara säker måste man alltså betala hela beloppet med ett kreditkort, för de försäkringar som finns på korten ska gälla behöver man ju oftast inte betala hela beloppet med kortet..

 

 

 

Läs det rödmarkerade i inlägget över ditt, du blandar in kortens försäkringar, gör inte det.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs det rödmarkerade i inlägget över ditt, du blandar in kortens försäkringar, gör inte det.

 

Enklare att förstå nu...

 

Anledningen att man kan få tillbaka pengarna beror på kreditlagen, om ett företag inte levererar en vara/tjänst lagen så får kreditgivaren ta smällen, ibland har bankerna troligen av godwill gjort samma sak med vanliga bankkort, men det ska man nog inte räkna med om det skulle bli stora summor, så för att man ska vara säker måste man alltså betala hela beloppet med ett kreditkort,

 

 

För de försäkringar som finns på korten ska gälla behöver man ju oftast inte betala hela beloppet med kortet..

 

 

Vad "kort" försäkringarna täcker är ju som sagt olika, en del lite mer, men de är nog mest att se som ett litet extra skydd till hemförsäkringen( om man nu inte har en speciell reseförsäkring), endast en "kortförsäkring" ger inte mycket skydd...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Kreditlagen och försäkring är rätt olika saker, tycker jag! Och här har man diskuterat om försäkringen täcker förlusten. Nej det gör det inte med ICA kortet,

sen om kreditlagen ger möjlighet att slippa betala är en annan sak. Så jag håller med, man har blandat saker o ting men det är inte jag som gjort det.

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Kreditlagen och försäkring är rätt olika saker, tycker jag! Och här har man diskuterat om försäkringen täcker förlusten. Nej det gör det inte med ICA kortet,

sen om kreditlagen ger möjlighet att slippa betala är en annan sak. Så jag håller med, man har blandat saker o ting men det är inte jag som gjort det.

 

För min del så har jag aldrig avsett kortets försäkring, utan hur det funkar när man betalar med kort och inte "får varan".

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Låter ju skumt ändå, men jag litar på er.

 

Betalar jag med egna pengar så är jag inte skyddad, men betalar jag med lånade pengar så skyddas jag av kreditlagen.

 

Vafan, TiS (This is Sweden).

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur funkar det idag om man har en long-haul biljett med Norwegian från ARN som enligt uppgif ska gå men ansluter med en annan Norwegian flight inrikes som är inställd?

Får man degen tillbaka på long-haul flighten också eller de skiter baggarna i att deras systerbolag inte flyger som det var tänkt?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Hur funkar det idag om man har en long-haul biljett med Norwegian från ARN som enligt uppgif ska gå men ansluter med en annan Norwegian flight inrikes som är inställd?

Får man degen tillbaka på long-haul flighten också eller de skiter baggarna i att deras systerbolag inte flyger som det var tänkt?

Har precis det problemet, det är separata biljetter (om du kollar dina så ser du det) så du blir strandad på ARN som jag fattat det.

Ett öde jag inte vill möta, men vafan... livet är fullt av prövningar.

 

Få tillbaka nåt från försäkringar blir väl nästa utmaning då. norwegian lär ju inte betala ut en spänn.

 

Jaja, hem kommer jag ju alltid. Lyckas jag ta mig runt i asien utan att veta ett smack så borde jag kunna komma hem i Sverige.

 

EDIT: läste igen, från ARN... tja, då skulle jag bokat nåt annat och sen tagit fighten när jag kommer fram/hem eller vart man nu skall.

Jag var så inställd på min flight, dvs till ARN så jag missade det. Men ovanstående gäller nog i alla fall.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Av detta har jag lärt mig Lita ej på kreditkort Nordea mfl Har av ren slentrian haft Rese extra hos Folksam har tyckt att det har varit slöseri, men kanske inte ändå Har hemförsäkring i samma bolag

Offe

Link to comment
Dela på andra sajter

kitungmakmak

Attans kan inte redigera mitt tidigare så ett nytt får det bli, ordbajsare som jag är :)

 

http://norwegian-se.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/536/related/1/session/L2F2LzEvdGltZS8xNDI1NDUxMzMzL3NpZC9yaWppR3JnbQ%3D%3D

 

Nu kom mitt sessionsID i länken och jag orkar inte ta bort den, men sidan ni skall komma till är

post-11193-0-97562000-1425469528_thumb.p

 

Ser hoppfullt ut i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

1,6 miljarder back i fjol[emoji1]

 

Man kan nästan tro att du är skadeglad av att det går dåligt för Norwegian. Nåja det går visst ännu tyngre för ett annat  bolag. Du får dock ingen leende och skadeglad smiley för det då jag hoppas att både Thai och Norwegian repar sig.

 

 http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=10876

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Man kan nästan tro att du är skadeglad av att det går dåligt för Norwegian. Nåja det går visst ännu tyngre för ett annat  bolag. Du får dock ingen leende och skadeglad smiley för det då jag hoppas att både Thai och Norwegian repar sig.

 

 http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=10876

nope jag är varken glad eller skadeglad ,konkurrans gynnar ju oss köpare

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

nope jag är varken glad eller skadeglad ,konkurrans gynnar ju oss köpare

 

Är du på suvvan nu? I så fall känner jag mig lite smått skadeglad :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
:good: 

Är du på suvvan nu? I så fall känner jag mig lite smått skadeglad :crazy:

nope är hemma på rummet Pattaya tai har precis fått en härlig massage

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

nope är hemma på rummet Pattaya tai

 

Har du bokat om hemresan eller var det imorgon du skulle åka hem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Har du bokat om hemresan eller var det imorgon du skulle åka hem?

b11088a310f61a5f681065b2f8415065.jpg
Link to comment
Dela på andra sajter

33 åker väl inte Norwegian. Hur tänkte du där?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

b11088a310f61a5f681065b2f8415065.jpg

 

För i helvete 33:an!  Du har dels en Acer samt använder explorer som webbläsare och du har mage att klaga på folks ketchupvanor ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

b11088a310f61a5f681065b2f8415065.jpg

åker hem i morgon med dagflighten men på tal om att boka om gjorde jag det med min följeslagares biljett ,jag sms:ade Nonki 0730 svensk tid 0800 kom ett sms att hans biljett var ombokad gratis ,det kallar jag service

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...