Jump to content
IGNORERAD

När det är ett brott att skriva, riskerar vi alla ett liv i exil.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Har foliehatten fastnat nere över ögonen idag på dig ?

 

attachicon.giffoil_hat.jpg

Hej

 

Den passar allt bäst på dig själv, den klär dig faktiskt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 250
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • janne_h

    26

  • turisten

    25

  • måne

    20

  • Khun Ken

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Suck..

Tro och tro. Det är så det fungerar och så det var.

Möjligt att du har rätt i att militären ingriper mer mot röda. Men innan militären kuppade så var dom förhindrade av konstitutionen att ingripa. Och kunde så endast göra på YL,s order.

Det är fakta. Resten är bara tyckande!

I och med att inte polisen gjorde någonting var man tvungen att sätta in militären.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Enligt mig har militären aldrig någonsin haft en tanke på att ingripa med våld mot gula demonstranter och våldsverkare, enligt många i Thailand var militären t.o.m en aktiv part och finansiär av demonstrationerna och dom olagliga aktioner som föregick kuppen 2014.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Nej det skötte Thaksin´s polare RTP.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Yingluck har den största valsegern i Thailändsk demokratisk historia och Thaksin den näst största, detta säger väl en del om deras popularitet.

 

Sen borde du veta att det räcker att vara största parti för att få chansen att bilda en regering, dom gula brukar snitta på ca 20% av rösterna och det räcker inte långt.

 

Den politiska konflikten började 2006 och pågår ännu, samma personer då som nu ligger bakom kuppen 2014 och avskaffandet av demokratin, jag kommer att fortsätta skriva om hela den politiska konflikten och inte bara utvalda delar av den.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

 

 

IL klarar inte av en fråga, dravel är han bra på, men att ge ett riktigt svar är som sagt inte hans stil.

Eftersom han tydligen inte vet vad regeringen Yingluck genomförde för att de fattiga skulle få det bättre, får jag väl påminna honom. 

Utav Yinglucks stora valseger så blev det ett risstöd. Vem dessa miljarder av pengar gick till så tror jag nog att massorna av de fattiga i Thailand blivit oerhört mycket fattigare. Tror knappast att någon kommer att komma ihåg regeringen Yingluck som något annat än en katastrof för folket i Thailand! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Den passar allt bäst på dig själv, den klär dig faktiskt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

En människa som inte kan läsa och förstå klartext förklarad av flertalet debattörer för dig skall ta det lite försiktigt med sådana kommentarer :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

I och med att inte polisen gjorde någonting var man tvungen att sätta in militären.

Hej

 

Och när gula demonstrerar, begår brott, ockuperar och vandaliserar så förbjuder domstol polisen för att ingripa och militären vill inte, snacka om double standard.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Och när gula demonstrerar, begår brott, ockuperar och vandaliserar så förbjuder domstol polisen för att ingripa och militären vill inte, snacka om double standard.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Vandaliserar? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vandaliserar? 

 

Han tänkte nog på de röda demonstranterna 2010.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vandaliserar? 

Hej

 

Du zappade förmodligen när olika myndigheter attackerades, stängsel revs, skyltar bröts loss och intrång i statliga byggnader och TV stationer skedde, det ingår ju inte i din bild av gula rojalister.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du zappade förmodligen när olika myndigheter attackerades, stängsel revs, skyltar bröts loss och intrång i statliga byggnader och TV stationer skedde, det ingår ju inte i din bild av gula rojalister.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Herre djäv*ar du pratar ju om rödskjortorna!!!! Ja då förstår jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du zappade förmodligen när olika myndigheter attackerades, stängsel revs, skyltar bröts loss och intrång i statliga byggnader och TV stationer skedde, det ingår ju inte i din bild av gula rojalister.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Herrejösses, "de gula" var på TV stationen i mindre än 4 timmar år 2008 och sändningarna låg nere i mindre än 6 timmar så det kan inte ha varit så värst mycket vandalism. Det gjorde ju inte som de röda som lämnade ställena de ockuperade i månader brinnande och totalt plundrade...

 

För övrigt har de som var med om intrånget på TV-stationen dömts till fängelse av en domstol, mellan 1 och 3 år har jag för mig att de inblandade fick för detta.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Herrejösses, "de gula" var på TV stationen i mindre än 4 timmar år 2008 och sändningarna låg nere i mindre än 6 timmar så det kan inte ha varit så värst mycket vandalism. Det gjorde ju inte som de röda som lämnade ställena de ockuperade i månader brinnande och totalt plundrade...

 

För övrigt har de som var med om intrånget på TV-stationen dömts till fängelse av en domstol, mellan 1 och 3 år har jag för mig att de inblandade fick för detta.

Det kan ju inte vara sant!!!!Enligt IL så har ingen från de gula behövt stå för sina brott.Är du Thaksins språkrör?  :good:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan ju inte vara sant!!!!Enligt IL så har ingen från de gula behövt stå för sina brott.Är du Thaksins språkrör?  :good:

 

http://www.thailandnews.co/2010/12/84-yellow-shirts-get-jail-for-nbt-raid/

 

Naturligtvis var det inte sant, det var 84 personer som fick mellan 9 månader och 2.5 år i spjället. Jag skarvade ju och skrev mellan 1 och 3 år...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Herrejösses, "de gula" var på TV stationen i mindre än 4 timmar år 2008 och sändningarna låg nere i mindre än 6 timmar så det kan inte ha varit så värst mycket vandalism. Det gjorde ju inte som de röda som lämnade ställena de ockuperade i månader brinnande och totalt plundrade...

 

För övrigt har de som var med om intrånget på TV-stationen dömts till fängelse av en domstol, mellan 1 och 3 år har jag för mig att de inblandade fick för detta.

Hej

 

Även vid Bangkok Shut Down attackerades TV folk av gula huliganer och utrustning förstördes, men då zappade nog du också.

 

Vare sig gula eller militärjuntan verkar tycka om objektiv kritisk media rapportering.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Även vid Bangkok Shut Down attackerades TV folk av gula huliganer och utrustning förstördes, men då zappade nog du också.

 

Vare sig gula eller militärjuntan verkar tycka om objektiv kritisk media rapportering.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

2010 ej att förglömma!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

2010 ej att förglömma!

Hej

 

Känner inte till någon TV kanal som attackerades av dom röda, kanske du kan ge info om var och hur detta skedde?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Känner inte till någon TV kanal som attackerades av dom röda, kanske du kan ge info om var och hur detta skedde?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

För att du inte ska missa TV´s inlägg så gör jag så här.

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Även vid Bangkok Shut Down attackerades TV folk av gula huliganer och utrustning förstördes, men då zappade nog du också.

 

Vare sig gula eller militärjuntan verkar tycka om objektiv kritisk media rapportering.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Det är väl bara du som är objektivt kritisk!

Link to comment
Dela på andra sajter

För att du inte ska missa TV´s inlägg så gör jag så här.

 

Förutom Channel 3 attackerades även Bangkok Post och The Nations redaktioner

 

But this afternoon, with their cause lost, they turned on the media, threatening several photographers, particularly those shooting retreating redshirts looting and committing acts of arson.

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Tack för den, detta hade jag missat.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Det var bara ett exempel Helge i en lång rad av exempel !!

 

Du "missar" väldigt ofta sådant som inte talar för dina åsikter :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det var bara ett exempel Helge i en lång rad av exempel !!

 

Du "missar" väldigt ofta sådant som inte talar för dina åsikter :whistle:

Hej

 

Det skulle jag inte vilja påstå men det här hade jag ingen koll på alls.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det skulle jag inte vilja påstå men det här hade jag ingen koll på alls.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Ett sätt att skaffa sig bättre överblick är att inte bara inhämta alla nyheter från de rödas propagandakanaler. Förstår ju i och för sig att de inte berättade något om dessa händelser då det ju inte får rödskjortorna att framstå som dansande tandlösa gummor precis...

 

Det handlar om marketing av ett noggrant uppbyggt varumärke.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ett sätt att skaffa sig bättre överblick är att inte bara inhämta alla nyheter från de rödas propagandakanaler. Förstår ju i och för sig att de inte berättade något om dessa händelser då det ju inte får rödskjortorna att framstå som dansande tandlösa gummor precis...

 

Det handlar om marketing av ett noggrant uppbyggt varumärke.

Hej

 

Sagt av en som konstant missar, förringar och försvarar brott som begås av Demokrater, gula och militär.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...