Jump to content
IGNORERAD

Prayut slipper undan utredning om skumma mikrofoninköp


MPR Nyheter

Recommended Posts

  • Svar 119
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • spooncreek

    16

  • Tallviking

    15

  • turisten

    14

  • Nack Laeng

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Har du sagt A får du säga B !

 

Vi är nog alla överens om att förra regeringens risprogram var fullständigt åt helvete. Men i konsekvensens namn ska vi likt avseende denna upphandling "vänta och se", innan vi dömer. Elller hur ska vi ha det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi är nog alla överens om att förra regeringens risprogram var fullständigt åt helvete. Men i konsekvensens namn ska vi likt avseende denna upphandling "vänta och se", innan vi dömer. Elller hur ska vi ha det?

 

Är det inte det vi gör ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

fallet med juntans tv osv har ju uppenbarligen kommit till allmänhetens kännedom, det e väl inte av riktigt samma dignitet som ris programmets miljardsvindel...

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte det vi gör ?

 

du, liksom jag har redan dömt ut risprogrammet från förra regeringen, Många ggr, Som ett exempel bland mycket skit Thaksin-regimen gjorde, Nu ska vi "vänta och se". Ser du den principiella skillnaden du gör eller inte?

Link to comment
Dela på andra sajter

du, liksom jag har redan dömt ut risprogrammet från förra regeringen, Många ggr, Som ett exempel bland mycket skit Thaksin-regimen gjorde, Nu ska vi "vänta och se". Ser du den principiella skillnaden du gör eller inte?

 

Risstödsprogrammet har väl mer eller mindre "dömts ut" av de flesta i världen som hört talas om den men vi sitter alla och väntar på att ansvar för vart alla dessa många miljarder baht tagit vägen utreds och ansvariga utses och straffas.

 

Ser du något konstigt i det ?

 

Eller anser du att det kan ha gått helt rätt till där när sådana enorma mängder pengar bara "försvunnit" ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Risstödsprogrammet har väl mer eller mindre "dömts ut" av de flesta i världen som hört talas om den men vi sitter alla och väntar på att ansvar för vart alla dessa många miljarder baht tagit vägen utreds och ansvariga utses och straffas.

 

Ser du något konstigt i det ?

 

Eller anser du att det kan ha gått helt rätt till där när sådana enorma mängder pengar bara "försvunnit" ?

 

.Jag sa ju precis nu i mitt inlägg hur illa jag tycker om risprogrammet. Trodde du var smart nog att haja principresonemanget. Jag hade fel.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Risstödsprogrammet har väl mer eller mindre "dömts ut" av de flesta i världen som hört talas om den men vi sitter alla och väntar på att ansvar för vart alla dessa många miljarder baht tagit vägen utreds och ansvariga utses och straffas.

 

Ser du något konstigt i det ?

 

Eller anser du att det kan ha gått helt rätt till där när sådana enorma mängder pengar bara "försvunnit" ?

Ja vart har BTH tagit vägen oseriösa uppköpare o korrupt lag

O ordning i flera led man kan inte belasta en människa för allt?

Men va vet jag??

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

. jag sa ju precis nu i mitt inllägg hur illa jag tycker om risprogrammet. Trodde du var smart nog att haja principresonemanget, Jag hade fel,

 

Jag vet inte om du bara spelar okunnig och oförstående eller om du helt enkelt inte inser skillnaden mellan ett enormt risstödsprogram som påverkar ett helt land och en enskild AV-systemsupphandling i en regeringsbyggnad

 

En PM sitter med väldigt stor sannolikhet inte med i utvärderingsgrupper och är direkt inblandad i lokala upphandlingsbeslut på tekniknivån och just därför verkar dom nu inte anse att han behöver utredas för ansvar

 

Men när en PM sitter som ordförande i en risstödskommité och personligen fattar beslut som orsakar hela landets ekonomi enorm skada så är ansvarsfrågan ganska central

 

Inser du inte skillnaderna ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om du bara spelar okunnig och oförstående eller om du helt enkelt inte inser skillnaden mellan ett enormt risstödsprogram som påverkar ett helt land och en enskild AV-systemsupphandling i en regeringsbyggnadPrincioen 

 

En PM sitter med väldigt stor sannolikhet inte med i utvärderingsgrupper och är direkt inblandad i lokala upphandlingsbeslut på tekniknivån och just därför verkar dom nu inte anse att han behöver utredas för ansvar

 

Men när en PM sitter som ordförande i en risstödskommité och personligen fattar beslut som orsakar hela landets ekonomi enorm skada så är ansvarsfrågan ganska central

 

Inser du inte skillnaderna ?

 

Principen TV, Lag och rätt du vet. När är man dömd? Som du oftar pratar om, där är jag i diskussionen. Inte om proportionen på brottet,. Intressant att du missar det just i denna diskussion

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om du bara spelar okunnig och oförstående eller om du helt enkelt inte inser skillnaden mellan ett enormt risstödsprogram som påverkar ett helt land och en enskild AV-systemsupphandling i en regeringsbyggnad

 

En PM sitter med väldigt stor sannolikhet inte med i utvärderingsgrupper och är direkt inblandad i lokala upphandlingsbeslut på tekniknivån och just därför verkar dom nu inte anse att han behöver utredas för ansvar

 

Men när en PM sitter som ordförande i en risstödskommité och personligen fattar beslut som orsakar hela landets ekonomi enorm skada så är ansvarsfrågan ganska central

 

Inser du inte skillnaderna ?

Grejen är väl att alla på vägen uttnjyttar Risets pris man ska ju

Inte förvänta sig att Regerings beslut efterföljs i ett korrupt

Samhälle där alla skor sig till sitt bästa från bonde byhövding

lokal polis trafikpolisen rislagerchefer kommunpollitiker osv

Du kan väl inte va så blåögd hela Los samhälle bygger på

sko Dig själv

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Principen TV, Lag och rätt du vet. När är man dömd? Som du oftar pratar om, där är jag i diskussionen. Inte om proportionen på brottet,. Intressant att du missar det just i denna diskussion

 

Du insåg uppenbart inte skillnaden :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur får du fram dom slutsatserna av det jag sa ?

Hej

 

Jag tolkade det du sa på exakt samma sätt som Spooncreek och det är jag nog inte ensam om, det verkar absolut som om dom medlemmar som var positiva till kuppen, försvarar diktaturen och gillar juntan försöker förringa, försvara detta korruptionsfall, det är inte direkt oväntat men föga klädsamt när all fakta tyder på att det handlar om överpriser och korruption.

 

Ibland är ni emot korruption och ibland för korruption, lite märkligt minst sagt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag tolkade det du sa på exakt samma sätt som Spooncreek och det är jag nog inte ensam om, det verkar absolut som om dom medlemmar som var positiva till kuppen, försvarar diktaturen och gillar juntan försöker förringa, försvara detta korruptionsfall, det är inte direkt oväntat men föga klädsamt när all fakta tyder på att det handlar om överpriser och korruption.

 

Ibland är ni emot korruption och ibland för korruption, lite märkligt minst sagt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Du tolkar allt som alla säger värre än f:n tolkar bibeln så dina tolkningar ger jag inte ett ruttet lingon för !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte satt mig in i den frågan eftersom det inte framgått någon egentlig information om den så jag har ingen åsikt

Har för mig att di visste det mesta om affären. Det visade du ju i en tidigare tråd om samma affär.

Då kallade du det för citat:

 

Det handlar nog snarare om den allmänt dåliga förmågan att bedriva offentlig upphandling som inte minst dina älsklingar visade tydligt 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag tolkade det du sa på exakt samma sätt som Spooncreek och det är jag nog inte ensam om, det verkar absolut som om dom medlemmar som var positiva till kuppen, försvarar diktaturen och gillar juntan försöker förringa, försvara detta korruptionsfall, det är inte direkt oväntat men föga klädsamt när all fakta tyder på att det handlar om överpriser och korruption.

 

Ibland är ni emot korruption och ibland för korruption, lite märkligt minst sagt.

 

Med vänlig hälsning isan loverst få ordn

 

Snälla IL, förmodligen ingår jag i dina ögon  i gruppen "medlemmar som var positiva till kuppen, försvarar diktaturen och gillar juntan" fel

jag eller någon annan här gillar inte diktatur.

Vi  såg bara nåt annat och större hot, som du inte såg på samma sätt. Vem vet vad framtiden kommer visa vem av oss som hadde rätt. Om juntan utlyser

allmena val inom. jag säger .2 år, har jag och dom som tycker som jag rätt. jag säger två år, för snabbare kan dom knappast

få något så när få ordning på penninghungrande tjänstemän.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att di visste det mesta om affären. Det visade du ju i en tidigare tråd om samma affär.

Då kallade du det för citat:

 

Det handlar nog snarare om den allmänt dåliga förmågan att bedriva offentlig upphandling som inte minst dina älsklingar visade tydligt 

 

Så ord som "nog" och "allmänt" tolkar du som om man vet det mesta ?

 

Kanske några svenska-lektioner vore på plats ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så ord som "nog" och "allmänt" tolkar du som om man vet det mesta ?

 

Kanske några svenska-lektioner vore på plats ? :whistle:

 

Så svenskalärare finns även på Magister Tallvikings CV ???

 

 

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tolkar allt som alla säger värre än f:n tolkar bibeln så dina tolkningar ger jag inte ett ruttet lingon för !

Finns nog de som har samma uppfattning om dina! :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Visst har juntan fattat en del populistiska beslut som att bjuda på fotbolls VM, dela ut paraboler, anordna diverse gratis evenemang och att dela ut en gåva på 1000 baht per rai till landets risbönder m.m.

 

Om det var riktigt att rensa stränder ifrån solstolar, försäljare och parasoll råder det ju minst sagt delade uppfattningar om, liksom att stänga ned marknader och stoppa gatuförsäljningen i landet, det som du kallar insatser mot korruption, polismutor m.m ser andra som ett sätt för militären att själva skaffa sig mer inflytande, kontroll och intäkter, om korruptionen i landet ökar eller minskar just nu är det knappast någon som vet eftersom all media är kontrollerad av juntan och uppmanas att bara skriva om det som är positivt.

 

Kampanjer mot korruption och då inte minst bland dom statsanställda är ju något som Thaksin hade redan på tidigt 2000 tal, ibland känns det som om Juntan kopierar en del av hans ideer rakt av, visst är det bra med såna insatser men nyttan av detta bör ses till priset av diktatur, slopad yttrandefrihet, förtryck, landets hårdaste censur någonsin och politisk förföljelse.

 

Själv föredrar jag som sagt demokrati, folkvalda regeringar och demokratiskt fattade beslut i ett parlament (riksdag) framför militärkupper, diktatur och juntor, i princip tycker jag att det mer eller mindre ointressant vad en militärjunta gör eller avstår att göra, en diktatur och junta ska alltid förkaktas och ses för vad den är.

 

Folket ska alltid ha makten och militären ska ovillkorligen vara under civil kontroll.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Dessa kampanjer hade endast ett syfte, att alla mutpengar skulle hamna i Taxens fickor.

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Snälla IL, förmodligen ingår jag i dina ögon  i gruppen "medlemmar som var positiva till kuppen, försvarar diktaturen och gillar juntan" fel

jag eller någon annan här gillar inte diktatur.

Vi  såg bara nåt annat och större hot, som du inte såg på samma sätt. Vem vet vad framtiden kommer visa vem av oss som hadde rätt. Om juntan utlyser

allmena val inom. jag säger .2 år, har jag och dom som tycker som jag rätt. jag säger två år, för snabbare kan dom knappast

få något så när få ordning på penninghungrande tjänstemän.

Hej

 

Hur man som Svensk kan se det som "ett större hot" att befolkningen själva får utse sina regeringar i fria, demokratiska och internationellt godkända val utan militär och kunglig inblandning övergår mitt förstånd, att dessa "s.k hot" dessutom skulle rättfärdiga en väpnad militärkupp, diktatur och en junta är ändå mer långsökt.

 

Men att kretsen runt kungahuset, militären och Bangkok eliten såg demokratin som "ett större hot" tycker jag är näst intill självklart, dessa grupper har garanterat mest att förlora på fria, demokratiska och internationellt godkända val, för dessa priviligerade grupper är detta med demokrati förmodligen näst intill katastrof och ett allvarligt hot.   

 

Med vänlig hälsning isan lover  

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Dessa kampanjer hade endast ett syfte, att alla mutpengar skulle hamna i Taxens fickor.

 

Hej

 

Har du något som helst stöd för dessa påstående?

 

Lite fakta i ämnet vore givande?

 

Men jag kan upplysa dig om att det är lönlöst att söka efter detta eftersom det är en ren lögn.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Har du något som helst stöd för dessa påstående?

 

Lite fakta i ämnet vore givande?

 

Men jag kan upplysa dig om att det är lönlöst att söka efter detta eftersom det är en ren lögn.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

:-)

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Har du något som helst stöd för dessa påstående?

 

Lite fakta i ämnet vore givande?

 

Men jag kan upplysa dig om att det är lönlöst att söka efter detta eftersom det är en ren lögn.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Du fick själv en fråga angående ditt påstående att det finns vissa här på MPR som skulle ha hävdat att saken inte skulle utredas. Du kanske skulle backa upp det påståendet själv innan du kräver att andra skall visa upp fakta? Så vem är det egentligen som har hävdat att saken inte bör utredas????

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...