Jump to content
IGNORERAD

20 svenskar avtjänar fängelsestraff i Thailand.


Khun Ken

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Att man benämner någon som svensk som har svenskt medborgarskap är väl trots allt korrekt? I övrigt så är det väl av nyhetsvärde som rapporteras. Det finns starka krafter idag som gäna vill hänga ut människor av visst ursprung eller med viss nationalitet, utan att kunna motivera med sakliga skäl varför. Det är livsfarligt om man låser sig vid att " vissa" lär begå "vissa brott". 

Vi lever i en starkt global värld, hur skall man hantera någon som är född av svenska föräldrar men uppvuxna i en helt annan del av världen? En svensk förälder/en förälder från annan del av världen? Minst en blond svensk (eller möjligen svensk/norsk) slåss med IS i Syrien. Ett flertal högerextrema (svenskar) slåss med Ukraina mot Ryssland - tänk vad förvånade de är när de kommer hem och får läsa att övriga högerextrema i Europa kommit fram till att det plötsligt är Ryssland man skall stödja istället.

Vi hoppas vi inte får se fler terrordåd i världen eller i vårt närområde, men det värsta vi sett i norden är en blond norrman som stått för. Det är livsfarligt att förutfattade meningar. 

Varför göra världen så komplex varför inte bara se extrimister som extrimister, terrorister som terrorister vad de än står för? Stå upp för demokrati, frihet, och yttrandefrihet och avsky allt våld och terrorism - oavsett från vem.  

 

Nu är dessa nynazzar som drar till Ukraina inte något vidare mycket bättre än de som drar till Syrien.

Religioner och -ismer är ren hjärntvätt av folk.

 

Nu har vi för så vitt inte hört etnicitet på gärningsmannen i Danmark och rent om vi snurrar tombolan och drar en lott så bör det vara en pursvensk som har begått brottet om vi bara ser till befolkningsmängden i norden och drar ett random namn.

Fast när detta skedde i Danmark då bör det vara Carsten som utfört dådet.

 

Om det inte är det så måste vi ställa frågan "varför hände detta"?

Vad är det som får folk att göra detta?

 

Man bör vara ganska bra mentalt störd eller gå på mediciner som heter duga.

Att folk klantar till saker och ting rejält i fyllan eller i narkotikarus kan jag förstå, men är man nykter och kan bete sig som värsta cracknissen, då är man fanimej störd.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    16

  • Mankan

    15

  • Bananen

    12

  • Celsius

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu har vi för så vitt inte hört etnicitet på gärningsmannen i Danmark och rent om vi snurrar tombolan och drar en lott så bör det vara en pursvensk som har begått brottet om vi bara ser till befolkningsmängden i norden och drar ett random namn. Fast när detta skedde i Danmark då bör det vara Carsten som utfört dådet

 

Det var inte Carsten utan hans bror Omar Abdel Hamid El-Hussein...

 

http://ekstrabladet.dk/112/afsloering-her-er-gerningsmanden/5444324

Ändrades av Benriach

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Att skriva ut nationalitet är alltså helt ointressant, om det nu inte handlar om en Norrman, då skall det ältas...

Om ett barn från ex Somalia blir adopterad till Sverige av svenska föräldrar vid 6månaders ålder och uppvuxen i klassisk svensk familj. Är han/hon då somalier eller svensk? Är det någon skillnad och kommit hit i vuxen ålder och fått svenskt medborgarskap? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Öhh va vad svamlar du om. Det va du som undrade vad en tidning i Somalia skulle ha skrivit. Jag gissade att de skulle ha skrivit som det var. Att han var Somalier med Svenskt medborgarskap. Så jag förstår inte vad du vill säga???

 

Å varför skulle det inte vara intressant för en Somalisk läsare att veta om han hade Svensk medborgarskap?

 

 

 

 

Cut the crap, man! Min fråga var tydlig. Du går runt den som katten runt het gröt! Varför det? Är svaret på den pinsamt?

 

 

Ditt svar, orkar inte gå tillbaks och göra nytt multicitat...

 

 

Jaha du är en sån där som gärna är med och stoltserar när det är något bra men håller dig undan och vänder ryggen till då det är något dåligt. Ja ja det kan ju säkert vara en framgångsrik egenskap i vissa fall.

____________________________

 

Är det avsiktligt som du inte läser vad jag skriver? Är du trött, eller nåt? Svenne Banan REPRESENTERAR INTE SVERIGE! Om landslaget får stryk blir jag väl också lite bitter och inåtvänd ett tag, men det går över. Men Svenne Banan skiter jag i och jag identifierar mig inte med honom. OK?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Om ett barn från ex Somalia blir adopterad till Sverige av svenska föräldrar vid 6månaders ålder och uppvuxen i klassisk svensk familj. Är han/hon då somalier eller svensk? Är det någon skillnad och kommit hit i vuxen ålder och fått svenskt medborgarskap? 

 

Helt rätt.

Men samtidigt kan man ju då ställa frågan, mest bara för att man kan:

"Om man adopterar 10 somaliska barn, kommer då dessa att bli mer kriminella än 10 pursvenska barn?"

 

Om svaret är nej, då kan man undra vad felet är på de som inte blir adopterade utan kommer till Sverige med somaliska föräldrar.

Kanske det är vädret eller bakteriefloran i maten?

 

 

Allt kan vridas och vändas på in absurdum och varje svar genererar två frågor som kräver två nya svar, som i sin tur genererar i fyra nya frågor o.s.v.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt.

Men samtidigt kan man ju då ställa frågan, mest bara för att man kan:

"Om man adopterar 10 somaliska barn, kommer då dessa att bli mer kriminella än 10 pursvenska barn?"

 

Om svaret är nej, då kan man undra vad felet är på de som inte blir adopterade utan kommer till Sverige med somaliska föräldrar.

Kanske det är vädret eller bakteriefloran i maten?

 

 

Allt kan vridas och vändas på in absurdum och varje svar genererar två frågor som kräver två nya svar, som i sin tur genererar i fyra nya frågor o.s.v.

Helt enig med dig. En stor del i svaret är natuligtvis vart barnen växer upp (adopterad eller ej), föräldrar, miljö, skola, samhälle, möjligheter etc  

Link to comment
Dela på andra sajter

Att skriva ut nationalitet är alltså helt ointressant, om det nu inte handlar om en Norrman, då skall det ältas...

 

Jag förstår att du blev besviken när det visade sig vara Breivik som var terroristen på Utöya.

 

 

Skall vi anta att det kommer att ältas i oändlighet.?  Det var väl bra att denna terrorist följde "mallen", eller hur?

 

Trots att han var en amatör jämfört med Breivik förtjänar detta förbannade arsel inget annat än avsky! Där kan vi antas vara överens, gissar jag.

 

Nån som vet vilka olika medborgarskap den där Omar har, förresten? :blind:

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Helt enig med dig. En stor del i svaret är natuligtvis vart barnen växer upp (adopterad eller ej), föräldrar, miljö, skola, samhälle, möjligheter etc  

 

Och det är då den faktiskt verkligen galna frågan uppstår.

 

Nu visade efter att jag läst lite på AB att denne man som hade en relativt dålig dag, var född i Danmark. 

Det samma gäller väl i alla fall även en av de männen med dålig dag i Frankrike.

Andragenerationens invandrare. Dom har fått många chanser och möjligheter, men det är oftast dom som är mest rabiata och hjärntvättade.

 

Varför?

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

Cut the crap, man! Min fråga var tydlig. Du går runt den som katten runt het gröt! Varför det? Är svaret på den pinsamt?

 

Jag har ju svarat. Jag vill inte att viss information skall mörkas eller utelämnas. Det är väl självklart att hans ursprung har ett nyhetsvärde.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det är då den faktiskt verkligen galna frågan uppstår.

 

Nu visade efter att jag läst lite på AB att denne man som hade en relativt dålig dag, var född i Danmark. 

Det samma gäller väl i alla fall även en av de männen med dålig dag i Frankrike.

Andragenerationens invandrare. Dom har fått många chanser och möjligheter, men det är oftast dom som är mest rabiata och hjärntvättade.

 

Varför?

Han var född i Danmark, men var han dansk  :huh:  Han har suttit inne för annat skit och känd i gängsammanhang - men inte tidigre för denna typ av brott? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår att du blev besviken när det visade sig vara Breivik som var terroristen på Utöya.

 

 

Skall vi anta att det kommer att ältas i oändlighet.?  Det var väl bra att denna terrorist följde "mallen", eller hur?

 

Trots att han var en amatör jämfört med Breivik förtjänar detta förbannade arsel inget annat än avsky! Där kan vi antas vara överens, gissar jag.

 

Nån som vet vilka olika medborgarskap den där Omar har, förresten? :blind:

Jag är nog mer lättat än besviken att Breivik är Norsk. För det betyder förhoppningsvis att han är en ensam vettvilling som inte har ett helt nätverk runt sig som tar vid. De muslimska terroristerna verkar ha ett oändligt nätverka av individer som är villiga att ta vid där de andra slutar. Skulle alla dem vara lika lyckosam i sitt dödade som Breivik var är vi illa ute.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Han var född i Danmark, men var han dansk  :huh:  Han har suttit inne för annat skit och känd i gängsammanhang - men inte tidigre för denna typ av brott? 

 

Om han var dansk kunde man nog endast fråga honom eller hans vänner/familj.....om nu en sådan människa någonsin varken haft vänner eller familj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det är då den faktiskt verkligen galna frågan uppstår.

 

Nu visade efter att jag läst lite på AB att denne man som hade en relativt dålig dag, var född i Danmark. 

Det samma gäller väl i alla fall även en av de männen med dålig dag i Frankrike.

Andragenerationens invandrare. Dom har fått många chanser och möjligheter, men det är oftast dom som är mest rabiata och hjärntvättade.

 

Varför?

Andra generationen har väl varit den vildaste i alla tider när det kommer till invandring,känner sig inte helt hemma i något av lägrerna och behandlas inte fullt ut som det av vare sig invånarna i nya landet eller om dom åker till det land föräldrarna kommer ifrån.

 

Läste en bok om Al Capone för länge sen,det verkade som var ända känd gangster var andra generationens invandrare,spelade inte så stor roll vilken etnicitet det var på maffian.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem tror du anslöt elen till lampaffären ?

Karbidlyktor min bäste herre, sedan kom sotaren på besök och en vacker dag ...o.s.v.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att man benämner någon som svensk som har svenskt medborgarskap är väl trots allt korrekt? I övrigt så är det väl av nyhetsvärde som rapporteras. Det finns starka krafter idag som gäna vill hänga ut människor av visst ursprung eller med viss nationalitet, utan att kunna motivera med sakliga skäl varför. Det är livsfarligt om man låser sig vid att " vissa" lär begå "vissa brott".

Det är ganska enkelt att bli svensk medborgare jämfört med många andra länder, rätt benämning bör således vara svensk medborgare med utländsk bakgrund vid medierapportering av grova brott begångna av invandrare, motiveringen till det är att jag till skillnad från många andra vill begränsa invandringen kraftigt från framförallt dom länder där överrepresentationen bland grova brott är hög, och gillar inte när media mörklägger sanningen för att inte sätta en urspårad massinvandring och dess effekter i dålig dager.

 

Om vi tar tex fenomenet gruppvåldtäkter som bottnar i en sjuk kvinnosyn/kultur och tyvärr blir allt vanligare i det svenska samhället så är det inga svenskar som begår dessa illdåd trots att media ofta påstår det, eller kan du ta och nämna några fall där 3 svenskar eller fler är gärningsmän har blivit dömda för gruppvåldtäkt?

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket man integrerar sig är vars och ens ensak, så länge man fungerar i sin situation. Det skall inte vara en massa tvång på språktester och annat som somliga politiker vill ta billiga poäng på. Var och en har ett ansvar att lära sig det som behövs för att fungera, annars får man skylla sig själv.

 

Det välfärdssamhälle som vi i Sverige lyckats bygga upp under en lång tid är väldigt lätt att missbruka och det bör givetvis ställas hårda krav för att ta del av det när man mottagits med öppna armar, motkrav som att lära sig språket är väl en av dom viktigaste sakerna för att just kunna komma in i samhället, skaffa jobb och komma ifrån bidragsberoendet.

 

Skylla sig själv, det är ju snarare skattebetalarna som blir dom drabbade när man inte bryr sig om att integrera sig i sverige.

 

Ca 60 procent av sveriges socialbidrag går till ca 18 procent (invandrare).

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

"Självklart missförstår jag dig och med flit, t.o.m."

 

Bra. Det var en lättnad.

 

Men med svenskt medborgarskap är man svensk, om man önskar kalla sig för det. Där är vi inte helt eniga.

 

"så bör man kanske finna en gemensam nämnare."

 

NEJ! Det räcker inte! Bara för att det finns en gemensam nämnare behöver inte den gemensamma nämnaren vara en ORSAK! Det är just där det blir fel i mångas resonemang. En blatte som är brottsling är det inte för att han är blatte, precis som en svensk inte är det för att han är svensk.

 

När det gäller ekobrott är nog helt riktigt somalier underrepresenterade. Inte för att dom är somalier utan för att dom inte har några pengar att vara ekobrottslingar med. Svenskar är nog i klar majoritet. Men inte för att dom är svenskar utan för att dom har råd att vara det. En bra illustration på det där, tackar! :fan:

 

Helvete!

 

Missade en motfråga igår.

 

Så du anklagar somalier för att vara ekobrottslingar.

Det enda som gör att dom inte är ekobrottslingar är att dom har för lite stålar.

 

Ja, vi får se till att hålla bidragen låga och inte ge dom jobb. :beach:

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vilkar svenskar har vi i monkey house i Thailand:

 

- Kim som åkte knarktillverkning.

- De två grabbarna som slog ihjäl svenskrysen på Phuket.

- Svensklibanesen som åkte dit för terrorbrott.

- ??

- ??

Bangkok, like Las Vegas, sounds like a place where you make bad decisions.
 
Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad jag skulle bli arg om jag kallades för Svensk! Fast kanske i samma situation som det är frågan i tråden skulle jag nog dölja mitt ursprung bakom falskt medborgarskap.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ganska enkelt att bli svensk medborgare jämfört med många andra länder, rätt benämning bör således vara svensk medborgare med utländsk bakgrund vid medierapportering av grova brott begångna av invandrare, motiveringen till det är att jag till skillnad från många andra vill begränsa invandringen kraftigt från framförallt dom länder där överrepresentationen bland grova brott är hög, och gillar inte när media mörklägger sanningen för att inte sätta en urspårad massinvandring och dess effekter i dålig dager.

 

Om vi tar tex fenomenet gruppvåldtäkter som bottnar i en sjuk kvinnosyn/kultur och tyvärr blir allt vanligare i det svenska samhället så är det inga svenskar som begår dessa illdåd trots att media ofta påstår det, eller kan du ta och nämna några fall där 3 svenskar eller fler är gärningsmän har blivit dömda för gruppvåldtäkt?

 

 

2005 så var det tre svenska hockeyspelare som blev anmälda för våldtäckt men ärendet blev väl till slut avskriven. Antar att det faktiskt hände då det troligen var någon blondin som tyckte att det var fräsigt att följa med tre "Kändisar" till hotellrumet. Men hon ångrade väl umgänget dagen efter när det inte var bättre än vanlig svennebanan och gick till putte för att göra en anmälan. Men antar att hon var med på noterna tills dagen efter när hon fick ånger, men om det ska räknas som våldtäkt när de följer med frivilligt det är tveksamt. Det var väl därför det blev avskrivet, men det är det närmaste våldtäkt jag kan komma på...

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Många här verkar ha dåligt grepp om historia och logik. Samerna var definitivt först på Nordkalotten, det dom själva benämner Sapmi. Att det möjligen bodde människor i grottor i det vi nu kallar Skåne är av underordnad betydelse för den saken. Inte vid någon av dessa invandringar fanns det nämligen något "Sverige". Det är en avsevärt senare konstruktion. På riktigt gamla kartor kan man se hur dom liksom bara tar slut någonstans mellan nuvarande Gävle och Sundsvall. Norr därom var det outforskad obygd, där samerna bodde, vilket sörlänningarna förmodligen inte ens visste. Svenskarna koloniserade alltså Sapmi bra mycket senare - samerna VAR REDAN DÄR DÅ! - och gjorde det till en del av Sverige, med tvång! Samerna har alltså rättigheter till den delen av Sverige som sträcker sig längre bak i tiden än Sveriges existens. Ska vi förneka samernas rätt att kalla sig svenskar måste vi nog samtidigt avkolonisera Nordkalotten och ge dom sitt eget land tillbaks. Där för övrigt "svenskar" skulle bli utlänningar. Inget av det är särskilt rimligt. Björn Söder är således helt fel ute när han i det svenska fascistpartiets namn försöker definiera "svenskar" enligt Rasbiologiska Institutets modell. Inte förvånande, men trist.

Vet inte om du missade mitt eller om du bara nonchalerade det, men det bevisar att samerna inte var först i varken sapmi eller det vi nu kallar sverige, dom kom till sverige flera tusen år efteråt.

 

Eller har du någon källa från någon seriös arkeolog, historiker eller etnolog som har bevis för att samerna skulle varit bosatta i det vi kallar för Sverige idag före de första germanska folken?

Anser du att Indianerna är ursprungsbefolkning i USA ?

 

 

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

2005 så var det tre svenska hockeyspelare som blev anmälda för våldtäckt men ärendet blev väl till slut avskriven. Antar att det faktiskt hände då det troligen var någon blondin som tyckte att det var fräsigt att följa med tre "Kändisar" till hotellrumet. Men hon ångrade väl umgänget dagen efter när det inte var bättre än vanlig svennebanan och gick till putte för att göra en anmälan. Men antar att hon var med på noterna tills dagen efter när hon fick ånger, men om det ska räknas som våldtäkt när de följer med frivilligt det är tveksamt. Det var väl därför det blev avskrivet, men det är det närmaste våldtäkt jag kan komma på...

Japp, mycket närmare än så kommer du nog inte, dom blev anklagade, men frikända, trots det hängdes dom ut med bild av expressen.

 

http://www.expressen.se/sport/hockey/21-ariga-kvinnan-de-var-pa-mig-hela-tiden/

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant läsning.

Slutsats:

Samerna är Sveriges "ursprungsbefolkning" eller "infödingar" eller åtminstone "indigenous people" enligt FN:s icke-formella definition.

Samerna är inte Sveriges "ursprungsbefolkning" enligt den definition ordet har i det svenska språket.

Sen har jag även stött på på termen urfolk, som, såvitt jag förstår det, är en annan översättning av "indigenous". Bortsett från att alla "urfolk" inte är urgamla (vilket ju är ett obestämt begrepp i sig) så är det åtminstone bättre än "ursprungsbefolkning".

http://www.faktoider.nu/ursprungsbefolkning.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...