Jump to content
IGNORERAD

20 svenskar avtjänar fängelsestraff i Thailand.


Khun Ken

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Om det i Tidningen står att man gripit en "Svensk 25 årig terrorist"  i Thailand och det i själva verket är en Somalier som emigrerade till Sverige som 24 åring. Då anser jag att det är mörkläggning att desinformation av den tidningen. För mig är det en Somalier med svensk medborgarskap. Åter igen anser jag inte att jag är rasist för det som du anser.

 

Han bör benämnas som Thailändare om han har tagit Skytrain någon gång.

Ändrades av andrejsdenruskige
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andrejsdenruskige

    16

  • Mankan

    15

  • Bananen

    12

  • Celsius

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Om det i Tidningen står att man gripit en "Svensk 25 årig terrorist"  i Thailand och det i själva verket är en Somalier som emigrerade till Sverige som 24 åring. Då anser jag att det är mörkläggning att desinformation av den tidningen. För mig är det en Somalier med svensk medborgarskap. Åter igen anser jag inte att jag är rasist för det som du anser.

Han ingår då i kategorin "Ensamkommande flyktingbarn"...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Pk maffian älskar att trycka ordet rasist i ansiktet på folk men verkar inte ha koll på vad det eg betyder och lite lite verkar dom förstå vad människor med en annan åsikt de fakto säger och menar.

IQ fiskmås brukar vi säga i götet när hissen inte går hela vägen upp.

Va säger ni i fjollträsk? Algblommning i schampot..

Ändrades av Benjamas
Link to comment
Dela på andra sajter

Pk maffian älskar att trycka ordet rasist i ansiktet på folk men verkar inte ha koll på vad det eg betyder och lite lite verkar dom förstå vad människor med en annan åsikt de fakto säger och menar.

IQ fiskmås brukar vi säga i götet när hissen inte går hela vägen upp.

Va säger ni i fjollträsk? Algblommning i schampot..

Fjollträsk är ju halvvägs till Finland för oss så det blir:Inte alla knivar i lådan.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Först och främst och rent generellt:

 

1. Var och en får välja själva om dom vill kalla sig det ena eller andra - same, svensk, thai, somalier, eller tibetan. För mig är det mindre viktigt. Är jag stolt över att vara svensk? Tja, jag skäms inte direkt, men jag vill helst bedömas som individ, för mina egna meriter. Om en annan svensk begår ett brott så känner inte jag mig det minsta medskyldig eller skamsen för det, oavsett var i världen brottet begås eller om personen har ytterligare medborgarskap.

 

2. Den som eventuellt är rasist tänker jag inte peka ut, man känner sig själv bäst.

 

Ganska bra skrivet och det stämmer väl i stort sett.

 

Det man dock kan använda emot textens innehåll är att du just beskrivit, det som Björn Söder kallar svenskar, som "utlänningar" i Sverige.

Det må vara hänt och så kanske det är.

Men i samma mening så beskriver du ju faktiskt då, per automatik, samer som icke svenskar, vilket är rasistiskt.

 

Till att börja med, tack!

 

Du missförstår mig nog lite grann. Samer är svenskar, och samer, som dom själva definierar sig, individuellt eller i grupp. Det är varken din, min eller Björn Söders sak att bestämma det.

 

 

Punkt 1. Jag värderar ingen utifrån deras medborgarskap eller hudfärg.

 

 

Se alltså punkt 1. Och punkt 2.

 

Om du hade läst om samma person i en somalisk tidning, vad tror du det stått då? Att personen var svensk?

 

Skälet till att detta fiktiva(?) fall är en nyhet som det skrivs om i en svensk tidning är förmodligen just precis det faktum att personen har svenskt medborgarskap. Annars skulle det inte varit intressant att skriva om för en svensk tidning. Eller vad tror du? Läser du om turkiska brottslingar i Grekland i en svensk tidning? Om dom har svenskt medborgarskap, ja, men inte annars.

 

Men varför är det då så betydelsefullt för dig vilken nationalitet den där personen har? Just den frågan är väldigt central och jag skulle gärna vilja se ett ärligt svar.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var och en har ett ansvar att lära sig det som behövs för att fungera,
Och det ansvaret tas av våra invandrare?Om du menar att smälta in i sin nya situation alltså. 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det ansvaret tas av våra invandrare?Om du menar att smälta in i sin nya situation alltså. 

 

Alla kanske inte gör det, men då får dom som sagt stå sitt kast. Jag skrev ju det redan, men du tog bort det. Sedan är det ju inte alla svenskar som tar fullt ansvar för sina egna liv heller.

 

Mest roliga är dom som i ena stunden säger att invandrare lever på bidrag och i nästa minut klagar dom på att invandrare kommer och knycker "våra" jobb... som dom i många fall är för lata för att vilja ha.

Ändrades av Celsius
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Först och främst och rent generellt:

 

1. Var och en får välja själva om dom vill kalla sig det ena eller andra - same, svensk, thai, somalier, eller tibetan. För mig är det mindre viktigt. Är jag stolt över att vara svensk? Tja, jag skäms inte direkt, men jag vill helst bedömas som individ, för mina egna meriter. Om en annan svensk begår ett brott så känner inte jag mig det minsta medskyldig eller skamsen för det, oavsett var i världen brottet begås eller om personen har ytterligare medborgarskap.

 

 

 

Till att börja med, tack!

 

Du missförstår mig nog lite grann. Samer är svenskar, och samer, som dom själva definierar sig, individuellt eller i grupp. Det är varken din, min eller Björn Söders sak att bestämma det.

 

 

 

 

Självklart missförstår jag dig och med flit, t.o.m.

 

Tror att jag har skrivit det förr, samma som du skriver.

Det är upp till var och en att känna sig svensk och identifiera sig som svensk.

Det betyder att ett svenskt medborgarskap inte gör dig svensk. Men samtidigt så kan man vara svensk utan att faktiskt vara svensk medborgare.

 

När du sedan tar upp brott (vilket man bör i denna tråd) så blir det lite galet.

Om en viss grupp begår fler brott än övriga grupper, så bör man kanske finna en gemensam nämnare.

Det är ett samhällsproblem om det visar sig att det jämt och ständigt är en viss typ av brott från en viss grupp av människor.

Att bara kalla dom för kriminella och bunta ihop våldtäktsmän, fyllekörare, ekobrottslingar och sexköpare i en och samma grupp, så blir nog ingen hjälpt.

 

Vägrar man se att det är ett problem så kommer man aldrig att kunna förbättra situationen eller lösa problemet (det är nämligen inga problem).

 

Somalier, som är populära att diskutera, är nog kraftigt underrepresenterade vad gäller ekobrott. Jag tror inte att dom behöver en föreläsning om det.

Däremot så finns det säkert andra grupper i samhället som man kanske bör fokusera på vad gäller ekobrott.

 

Varför det blir som det blir vet jag inte. Hade jag vetat det så hade jag nog även haft lösningen på problemet.

 

Men man kan bara inte skylla på ekonomiska förhållanden. Pengar gör ju ingen lycklig som bekant och även fattiga människor kan vara lyckliga och harmoniska.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du hade läst om samma person i en somalisk tidning, vad tror du det stått då? Att personen var svensk?

 

Att det var en Somalier med svenskt medborgarskap kanske. Om de inte också vill mörka hans ursprung förstås. Hurså? 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Alla kanske inte gör det, men då får dom som sagt stå sitt kast. Jag skrev ju det redan, men du tog bort det. Sedan är det ju inte alla svenskar som tar fullt ansvar för sina egna liv heller.

 

Mest roliga är dom som i ena stunden säger att invandrare lever på bidrag och i nästa minut klagar dom på att invandrare kommer och knycker "våra" jobb... som dom i många fall är för lata för att vilja ha.

 

Det var nog länge sedan folk klagade på att invandrarna tog jobben.

Det är sällan invandrare som tar jobben, det är bemanningsföretag som hyr ut utländsk arbetskraft till allt för billig peng.

Det är ett nästan lika stort problem som integrationen på vissa håll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skälet till att detta fiktiva(?) fall är en nyhet som det skrivs om i en svensk tidning är förmodligen just precis det faktum att personen har svenskt medborgarskap. Annars skulle det inte varit intressant att skriva om för en svensk tidning. Eller vad tror du? Läser du om turkiska brottslingar i Grekland i en svensk tidning? Om dom har svenskt medborgarskap, ja, men inte annars.   Men varför är det då så betydelsefullt för dig vilken nationalitet den där personen har? Just den frågan är väldigt central och jag skulle gärna vilja se ett ärligt svar.

 

Jag har inte påstått att det inte finns ett nyhetsvärde så jag förstår inte varför du babblar om det. Självklart skall den Svenska tidningen skiva om nyheten då det gäller en Svensk medborgare jag har aldrig påstått något annat. Men de skall inte undanhålla fakta om hans ursprung. Varför ska dom det? Jag vill inte bli förd bakom ljuset. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart missförstår jag dig och med flit, t.o.m.

 

Tror att jag har skrivit det förr, samma som du skriver.

Det är upp till var och en att känna sig svensk och identifiera sig som svensk.

Det betyder att ett svenskt medborgarskap inte gör dig svensk. Men samtidigt så kan man vara svensk utan att faktiskt vara svensk medborgare.

 

När du sedan tar upp brott (vilket man bör i denna tråd) så blir det lite galet.

Om en viss grupp begår fler brott än övriga grupper, så bör man kanske finna en gemensam nämnare.

Det är ett samhällsproblem om det visar sig att det jämt och ständigt är en viss typ av brott från en viss grupp av människor.

Att bara kalla dom för kriminella och bunta ihop våldtäktsmän, fyllekörare, ekobrottslingar och sexköpare i en och samma grupp, så blir nog ingen hjälpt.

 

Vägrar man se att det är ett problem så kommer man aldrig att kunna förbättra situationen eller lösa problemet (det är nämligen inga problem).

 

Somalier, som är populära att diskutera, är nog kraftigt underrepresenterade vad gäller ekobrott. Jag tror inte att dom behöver en föreläsning om det.

Däremot så finns det säkert andra grupper i samhället som man kanske bör fokusera på vad gäller ekobrott.

 

Varför det blir som det blir vet jag inte. Hade jag vetat det så hade jag nog även haft lösningen på problemet.

 

Men man kan bara inte skylla på ekonomiska förhållanden. Pengar gör ju ingen lycklig som bekant och även fattiga människor kan vara lyckliga och harmoniska.

 

"Självklart missförstår jag dig och med flit, t.o.m."

 

Bra. Det var en lättnad.

 

Men med svenskt medborgarskap är man svensk, om man önskar kalla sig för det. Där är vi inte helt eniga.

 

"så bör man kanske finna en gemensam nämnare."

 

NEJ! Det räcker inte! Bara för att det finns en gemensam nämnare behöver inte den gemensamma nämnaren vara en ORSAK! Det är just där det blir fel i mångas resonemang. En blatte som är brottsling är det inte för att han är blatte, precis som en svensk inte är det för att han är svensk.

 

När det gäller ekobrott är nog helt riktigt somalier underrepresenterade. Inte för att dom är somalier utan för att dom inte har några pengar att vara ekobrottslingar med. Svenskar är nog i klar majoritet. Men inte för att dom är svenskar utan för att dom har råd att vara det. En bra illustration på det där, tackar! :fan:

Link to comment
Dela på andra sajter

2. Den som eventuellt är rasist tänker jag inte peka ut, man känner sig själv bäst

 

Då har du nog misslyckats.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

invandrare kommer och knycker "våra" jobb... som dom i många fall är för lata för att vilja ha.
Finns inte på min karta  :not_i:  

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

"Självklart missförstår jag dig och med flit, t.o.m."

Bra. Det var en lättnad.

Men med svenskt medborgarskap är man svensk, om man önskar kalla sig för det. Där är vi inte helt eniga.

"så bör man kanske finna en gemensam nämnare."

NEJ! Det räcker inte! Bara för att det finns en gemensam nämnare behöver inte den gemensamma nämnaren vara en ORSAK! Det är just där det blir fel i mångas resonemang. En blatte som är brottsling är det inte för att han är blatte, precis som en svensk inte är det för att han är svensk.

När det gäller ekobrott är nog helt riktigt somalier underrepresenterade. Inte för att dom är somalier utan för att dom inte har några pengar att vara ekobrottslingar med. Svenskar är nog i klar majoritet. Men inte för att dom är svenskar utan för att dom har råd att vara det. En bra illustration på det där, tackar! :fan:

Så vad gör då att somalier verkar bara (utan att faktiskt veta) något överrepresenterade bland gruppvåldtäkter och forna jugoslaver verkar ha någon förkärlek till maffiaverksamhet?

Det beror kanske på att någon multikultur har svårt att etablera sig. I stället uppstår parallella kulturer där oftast etnicitet är en gemensam nämnare.

Dessa skapar inom sig en hel del avarter av subkulturer, ja kanske någon jargongmässig kultur.

Dom har traditioner och värderingar som inte helt går hand i hand med svenska normer, lagar eller regler.

Det är en minoritet av somalier som begår brott oavsett.

Men man ska även tänka på att Breivik var ensam och vad hade tre stycken Breivik kunnat ställa till med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om en annan svensk begår ett brott så känner inte jag mig det minsta medskyldig eller skamsen för det, oavsett var i världen brottet begås eller om personen har ytterligare medborgarskap.

 

Där är vi nog väldigt olika. Om en Svensk gör något bra ute i värden gläds jag och blir jag stolt. Likaså skäms om en Svensk gör något dåligt. Konstigt vore ju annars

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att det var en Somalier med svenskt medborgarskap kanske. Om de inte också vill mörka hans ursprung förstås. Hurså? 

 

Men vafan!!! Menar du att dom har PK-media i Somalia också! Kan det verkligen vara så jävligt?

 

Men hörru, om dom ville mörka hans ursprung... han var somalier, sa du? Då behöver dom väl inte skriva att han hade svenskt medborgarskap också? Och om dom skrev om honom överhuvudtaget så var det väl mest intressant att han var somalier, inte att han hade svenskt medborgarskap? För somaliska läsare, alltså.

 

"Men de skall inte undanhålla fakta om hans ursprung. Varför ska dom det? Jag vill inte bli förd bakom ljuset."

 

Jaha, men varför är det så intressant då?  För att man skall kunna misskreditera somalier som grupp, för en individs brott, och kräva att dom allihop kastas ut eller inte får komma in i Sverige?

 

"Där är vi nog väldigt olika. Om en Svensk gör något bra ute i värden gläds jag och blir jag stolt. Likaså skäms om en Svensk gör något dåligt. Konstigt vore ju annars"

 

Tja, om en Borg, Waldner, eller Ibra gör det bra är jag glad och stolt som svensk, men om Svenne Banan mördar sin thailändska flickvän är det inget som jag tar åt mig. Svenne Banan representerar inte Sverige på något officiellt eller underförstått sätt, som t ex ett landslag gör. Där ligger skillnaden för mig i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vad gör då att somalier verkar bara (utan att faktiskt veta) något överrepresenterade bland gruppvåldtäkter och forna jugoslaver verkar ha någon förkärlek till maffiaverksamhet?

Det beror kanske på att någon multikultur har svårt att etablera sig. I stället uppstår parallella kulturer där oftast etnicitet är en gemensam nämnare.

Dessa skapar inom sig en hel del avarter av subkulturer, ja kanske någon jargongmässig kultur.

Dom har traditioner och värderingar som inte helt går hand i hand med svenska normer, lagar eller regler.

Det är en minoritet av somalier som begår brott oavsett.

Men man ska även tänka på att Breivik var ensam och vad hade tre stycken Breivik kunnat ställa till med.

 

När vi vet kan vi diskutera! Det blir lätt att man diskuterar myter annars. Nioåringen som misshandlades av väktaren i Malmö beskrevs t ex i den "avpixlade" typen av media som ett rent monster med fruktansvärda krafter som hade spöat väktarna efter noter. Det var ju naturligtvis lögn.

 

Trodde det var italienare som var maffiagubbar? :ironi:

 

Att folk från forna Jugoslavien blivit brottslingar kan ju bero på att dom tidigare levt på ett liknande sätt i en krigszon, där våld och hot om våld hört till vardagen. Det är ingen ursäkt alls, men den VERKLIGA gemensamma nämnaren. Inte ras eller nationalitet, således.

 

Bra exempel med Breivik. Hans vansinnesdåd kan ju knappast ligga alla andra norrmän till last. Eller ska vi kasta ut alla norrmän från Sverige? Nordens värste terrorist i modern tid var ju norrman? Vad säger Mankan?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vafan!!! Menar du att dom har PK-media i Somalia också! Kan det verkligen vara så jävligt?

 

Men hörru, om dom ville mörka hans ursprung... han var somalier, sa du? Då behöver dom väl inte skriva att han hade svenskt medborgarskap också? Och om dom skrev om honom överhuvudtaget så var det väl mest intressant att han var somalier, inte att han hade svenskt medborgarskap? För somaliska läsare, alltså.

 

"Men de skall inte undanhålla fakta om hans ursprung. Varför ska dom det? Jag vill inte bli förd bakom ljuset."

 

Jaha, men varför är det så intressant då?  För att man skall kunna misskreditera somalier som grupp, för en individs brott, och kräva att dom allihop kastas ut eller inte får komma in i Sverige?

 

"Där är vi nog väldigt olika. Om en Svensk gör något bra ute i värden gläds jag och blir jag stolt. Likaså skäms om en Svensk gör något dåligt. Konstigt vore ju annars"

 

Tja, om en Borg, Waldner, eller Ibra gör det bra är jag glad och stolt som svensk, men om Svenne Banan mördar sin thailändska flickvän är det inget som jag tar åt mig. Svenne Banan representerar inte Sverige på något officiellt eller underförstått sätt, som t ex ett landslag gör. Där ligger skillnaden för mig i alla fall.

Felet med media idag, är att dom vitpixlar brottslingar med invandrarbakgrund, men tvekar inte en sekund att hänga ut svenskar..

Tyvärr, så ser det ut, det tror jag nog alla kan enas om..

Men att döma alla araber, efter några få individers gärningar förstår jag bara inte..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vafan!!! Menar du att dom har PK-media i Somalia också! Kan det verkligen vara så jävligt?   Men hörru, om dom ville mörka hans ursprung... han var somalier, sa du? Då behöver dom väl inte skriva att han hade svenskt medborgarskap också? Och om dom skrev om honom överhuvudtaget så var det väl mest intressant att han var somalier, inte att han hade svenskt medborgarskap? För somaliska läsare, alltså.

 

Öhh va vad svamlar du om. Det va du som undrade vad en tidning i Somalia skulle ha skrivit. Jag gissade att de skulle ha skrivit som det var. Att han var Somalier med Svenskt medborgarskap. Så jag förstår inte vad du vill säga???

 

Å varför skulle det inte vara intressant för en Somalisk läsare att veta om han hade Svensk medborgarskap?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte påstått att det inte finns ett nyhetsvärde så jag förstår inte varför du babblar om det. Självklart skall den Svenska tidningen skiva om nyheten då det gäller en Svensk medborgare jag har aldrig påstått något annat. Men de skall inte undanhålla fakta om hans ursprung. Varför ska dom det? Jag vill inte bli förd bakom ljuset. 

Att man benämner någon som svensk som har svenskt medborgarskap är väl trots allt korrekt? I övrigt så är det väl av nyhetsvärde som rapporteras. Det finns starka krafter idag som gäna vill hänga ut människor av visst ursprung eller med viss nationalitet, utan att kunna motivera med sakliga skäl varför. Det är livsfarligt om man låser sig vid att " vissa" lär begå "vissa brott". 

Vi lever i en starkt global värld, hur skall man hantera någon som är född av svenska föräldrar men uppvuxna i en helt annan del av världen? En svensk förälder/en förälder från annan del av världen? Minst en blond svensk (eller möjligen svensk/norsk) slåss med IS i Syrien. Ett flertal högerextrema (svenskar) slåss med Ukraina mot Ryssland - tänk vad förvånade de är när de kommer hem och får läsa att övriga högerextrema i Europa kommit fram till att det plötsligt är Ryssland man skall stödja istället.

Vi hoppas vi inte får se fler terrordåd i världen eller i vårt närområde, men det värsta vi sett i norden är en blond norrman som stått för. Det är livsfarligt att förutfattade meningar. 

Varför göra världen så komplex varför inte bara se extrimister som extrimister, terrorister som terrorister vad de än står för? Stå upp för demokrati, frihet, och yttrandefrihet och avsky allt våld och terrorism - oavsett från vem.  

Ändrades av nitramj77
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

När vi vet kan vi diskutera! Det blir lätt att man diskuterar myter annars. Nioåringen som misshandlades av väktaren i Malmö beskrevs t ex i den "avpixlade" typen av media som ett rent monster med fruktansvärda krafter som hade spöat väktarna efter noter. Det var ju naturligtvis lögn.

 

Trodde det var italienare som var maffiagubbar? :ironi:

 

Att folk från forna Jugoslavien blivit brottslingar kan ju bero på att dom tidigare levt på ett liknande sätt i en krigszon, där våld och hot om våld hört till vardagen. Det är ingen ursäkt alls, men den VERKLIGA gemensamma nämnaren. Inte ras eller nationalitet, således.

 

Bra exempel med Breivik. Hans vansinnesdåd kan ju knappast ligga alla andra norrmän till last. Eller ska vi kasta ut alla norrmän från Sverige? Nordens värste terrorist i modern tid var ju norrman? Vad säger Mankan?

 

Jo, det är just nationaliteten som avslöjar vilka förhållanden dom kommer från.

En tysk kommer sällan från liknande "kulturer" där man bedriver sådan verksamhet.

 

Som sagt så har man vissa kulturer, mentalitet, levnadssätt, normer och olika moraliska värderingar beroende på var man kommer ifrån.

 

Norrmännen är bra på backhoppning, och det beror inte på att det är någon geografisk gräns eller något genetiskt. Det beror nog på att det har blivit en kultur i det där jävla lusekoftelandet. Finnpajsarna har också varit duktiga på sådant och dessutom motorsporter som dom tydligen har i generna.

 

Varför är svenskar så ruttna på motorsport och backhoppning?

Är det genetiskt eller geografiskt, eller kan det ha med våran kultur att göra och vårar "sätt att leva"?

Link to comment
Dela på andra sajter

"Men de skall inte undanhålla fakta om hans ursprung. Varför ska dom det? Jag vill inte bli förd bakom ljuset."   Jaha, men varför är det så intressant då?  För att man skall kunna misskreditera somalier som grupp, för en individs brott, och kräva att dom allihop kastas ut eller inte får komma in i Sverige?
 

 

Vad var det du skrev nu igen? Att du inte tänkte peka ut någon som rasist eller nått sånt var det väl? Det känns som om du åter igen misslyckades.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att skriva ut nationalitet är alltså helt ointressant, om det nu inte handlar om en Norrman, då skall det ältas...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

"Där är vi nog väldigt olika. Om en Svensk gör något bra ute i värden gläds jag och blir jag stolt. Likaså skäms om en Svensk gör något dåligt. Konstigt vore ju annars"   Tja, om en Borg, Waldner, eller Ibra gör det bra är jag glad och stolt som svensk, men om Svenne Banan mördar sin thailändska flickvän är det inget som jag tar åt mig. Svenne Banan representerar inte Sverige på något officiellt eller underförstått sätt, som t ex ett landslag gör. Där ligger skillnaden för mig i alla fall.
 

 

Jaha du är en sån där som gärna är med och stoltserar när det är något bra men håller dig undan och vänder ryggen till då det är något dåligt. Ja ja det kan ju säkert vara en framgångsrik egenskap i vissa fall. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...