Jump to content
IGNORERAD

Svenska kronan faller mot Baht


Stigge

Recommended Posts

Oregistrerad

Själv har jag inte råd att äta thaimat.Seneste gången jag åt på kvällstorget så beställde jag en omelett med kyckling i, och en tom yam.

I omeletten vet jag inte om dom lyckades pilla ner någon kyckling och i TY så simmade det 4 räkor och mest vatten.

Pris 160 baht och sen blev jag tvungen att beställa en kebab bredvid och var nog fortfarande lite hungrig och förbannad.

Oftast när jag beställt thai på restaurang i LOS så brukar det vara en stor hög med det billigaste skitriset o på toppen skär man nagelstora genomskinliga bitar

kyckling med socker och lite grönt så att det ser ut som att det skulle vara mycket mat.

Näe, då äter jag hellre en falangbuffe och går hem nöjd.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 291
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    18

  • Sam sip sam

    17

  • Soengsang

    16

  • 1609offe

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3.72 cash igår i Pattaya

Såg dock de som erbjöd endast 3.30 på beachroad

Du får försöka se det positiva. Har du de senaste par åren köpt hus eller annan bostad så har det varit välinvesterade pengar nu.
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ambitiöst svar som vanligt och dessutom med trevliga bilder. :good:

Jag tror att vi har olika referenser till svensk mat/husmanskost som gör en "saklig" diskussion näst intill omöjlig, men kan väl säga att den mixen du presenterar på bilderna skulle jag också definitivt kunna njuta av.

Fundera lite på varför besticken i Thailand består av gaffel och sked, alt pinnar och tänk dej sen hur det är att få i sej en kalvfilé eller en wienerschnitzel på ett snyggt sätt med dessa redskap.

All mat serveras i småbitar simmande i vätska - förutom fisk då som grillas hel och där alla hugger in och karvar med sina respektive gafflar på en och samma firre.

Njae, kan jag äta västerländskt med god kvalitet här så föredrar jag det 7/7 mot thaislafset. :)

Helt enig [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

3,74496644295302 vid transfer på torsdag, anlände kontot idag Då har jag räknat med BKK banks 200 THB utan den blir det 3,718120805369128 THB per SEK

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu åker den uppåt329569746a87c84fa26951fff2771bdb.jpg

Hickade till lite kan man väl säga, och i morgon är det tisdag, då brukar den ganska ofta skutta till för att sedan snubbla i källartrappan på onsdag igen.

Men, bara att konstatera, svensk export skall gynnas, men inte till de som har pengar att betala!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Marknaden börjar tvivla på att usa höjer räntan och därmed faller dollarn lite.

Usa har full kontroll över våra kronor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Du får försöka se det positiva. Har du de senaste par åren köpt hus eller annan bostad så har det varit välinvesterade pengar nu.

På landet kanske, men jag har svårt att tro att turisterna köper bostäder som förr tack vare att valutorna har sjunkit så mycket mot baht.

Det borde betyda att priserna i Baht måste sjunka.

Jag tycker det ser ut som att det byggs så mycket att det måste bli en bubbla i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

På landet kanske, men jag har svårt att tro att turisterna köper bostäder som förr tack vare att valutorna har sjunkit så mycket mot baht.

Det borde betyda att priserna i Baht måste sjunka.

Jag tycker det ser ut som att det byggs så mycket att det måste bli en bubbla i Thailand.

 

Ja det har sett ut så under en längre tid. Är inte lika säker längre då folkströmningarna sannolikt ökar mot storstan iaf.

Vi får se.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det har sett ut så under en längre tid. Är inte lika säker längre då folkströmningarna sannolikt ökar mot storstan iaf.

Vi får se.

 

/ SatanG

Inne i Pattaya byggs det utav bara tusan och allt verkar inriktat mot turism. Stora hotell och Condotels.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det byggs utav helvete över hela landet..

Ja visst gor det, i obygden har det bygds en carport :declare:  :giggle:  :D

post-3132-0-26559500-1427160364_thumb.jp

post-3132-0-85864100-1427160409_thumb.jp

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

I likhet med många andra tätorter byggs det så det knakar i Risbyn med, inne i centrum har man slagit upp 5 st 12 våningars lägenhetshus, yte runt ringleden finns det minst 15-20 nya småhusområden som pågår och lite varstans däremellan ser man i ordningjorda markplättar, vilka har dom tänkt ska bo överallt, det finns defacto redan i dag en uppsjö av äldre hus till salu eller uthyrning. Bubbla ligger nära till hands om det inte är så enkelt att det finns för mycket pengar i landet som måste omsättas innan madrassen spricker! 

Om det finns så mycket kontanter som ligger outnyttjade, vad skulle då hända om regeringen plötsligt ändrar i konstitutionen och binder upp sin valuta mot t.ex. kinesiska valutan samt devalverar den, kommer den inhemska konsumtionsivern att dö eller blir det med sedvanlig Thailogik tvärtom?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dollarn sjunker mariginellt, kronan stärks även den mariginellt, men Ingves har tydligen ytterliga räntesänkningar i bakfickan, bara att hoppas "glittergeneralen" fortsätter med sina utspel så kanske THB svalnar lite!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Men det finns en gnutta av hopp att glashuset snart rasar?

http://englishnews.thaipbs.or.th/thailands-economic-outlook-worst-in-40-years

Hej :)

 

Är det glashuset Sverige som menas? Eller något annat land? Sen januari har Svenska valutan"rasat" 26,9% mot det landet och valuta familjen och jag lever i,  Och med tanke på Sveriges brutto statsskuld per den 31 Mars på "endast" 1 381 079 852 647 SEK, så?? Nja.. Jag personligen flyttar ut alla tillgångar från Sverige eftersom jag tror att det är mindre risk att placera utanför Sverige, kan också säga att utländsk media etc. inte ger Sverige några lovande ekonomiska långtidsprognoser.

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sd i Los? ( Stolen ) 

Offe

Ha ha, det har jag inte tänkt på, ja de finns även i Thailand då.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Ändrades av Benriach

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...