Jump to content
IGNORERAD

380an flyger till Arlanda


soi covboy

Recommended Posts

Kanske dom ger paketerbjudanden från hela Sverige till Köpenhamn som dom gjorde i september förra året vid uppstarten från Arlanda.

 

Umeå till Bkk med Emirates för 3800kr och från Arlanda under 3100kr.

 

Värt att bevaka.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 146
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    17

  • Franco

    16

  • Sam sip sam

    14

  • Soengsang

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Då får man se om det kan bli en liten provsväng till vintern.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står i artikeln att Emirates 380 som ska flyga till Kastrup har plats för 615 passagerare, kan det stämma? Vad jag vet har de ingen 380 med så många platser.

 

// mrco

 

Emirates variant utan förstaklass har 615 platser fördelat på 58 i business och 557 i economy

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står i artikeln att Emirates 380 som ska flyga till Kastrup har plats för 615 passagerare, kan det stämma? Vad jag vet har de ingen 380 med så många platser.

 

// mrco

 

Endast Ekonomi är det 853 platser.

2-Klasser644 platser

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Endast Ekonomi är det 853 platser.

2-Klasser644 platser

Nja inte rikigt.

Så här ser det ut i Emirates, det är ver1(long range) som ska gå på Köpenhamn.

ab1a3fa8f223941d9fafa13b9e238ccb.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Nja inte rikigt.

Så här ser det ut i Emirates, det är ver1(long range) som ska gå på Köpenhamn.

ab1a3fa8f223941d9fafa13b9e238ccb.jpg

Pigge ville nog bara klargöra hur många det går att få in om man bara kör ekonomi klass

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Nja inte rikigt.

Så här ser det ut i Emirates, det är ver1(long range) som ska gå på Köpenhamn.

ab1a3fa8f223941d9fafa13b9e238ccb.jpg

Arabemiriten vekar vara ett populärt resmål numera ,ja kanske Thailand är ute numera ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Arabemiriten vekar vara ett populärt resmål numera ,ja kanske Thailand är ute numera ?

Mja, rätt prisvärt att flyga den vägen till Thailand.

Direkt med Thai 19000/23000kr

2 1/2 timmar pitstop i Doha 11000 med Qatar, 8-12 tusen billigare, det e inte att förakta

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja inte rikigt.

Så här ser det ut i Emirates, det är ver1(long range) som ska gå på Köpenhamn.

ab1a3fa8f223941d9fafa13b9e238ccb.jpg

 

Läs fakta ruta i Wik...

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Airbus_A380

 

 

Lastförmåga 66,4 ton / 152,4 ton

 

Kapacitet 525 i 3 klasser eller

853 i enklassutförande / 12 kurirer

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs fakta ruta i Wik...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Airbus_A380

Lastförmåga 66,4 ton / 152,4 ton

Kapacitet 525 i 3 klasser eller

853 i enklassutförande / 12 kurirer

Nu håller jag nog Emirates egen fakta högre än Wikipedia's, där vem som gelst kan redigera.

Jag är 100% på att Emirates har koll på sina egna flygplans kapacitet.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Mja, rätt prisvärt att flyga den vägen till Thailand.

Direkt med Thai 19000/23000kr

2 1/2 timmar pitstop i Doha 11000 med Qatar, 8-12 tusen billigare, det e inte att förakta

Åker jag hellre ek med Thai för sov 6 timmar sist helt ok annars är ju prem ek med norwegian för 10 ett annat bra alternativ raka spåret[emoji1] 596fdb329f8dc3f7d5fc997d9243bfda.jpg
Link to comment
Dela på andra sajter

Åker jag hellre ek med Thai för sov 6 timmar sist helt ok annars är ju prem ek med norwegian för 10 ett annat bra alternativ raka spåret[emoji1] 596fdb329f8dc3f7d5fc997d9243bfda.jpg

 

Nu var det A380 tråden handlade om, ni är snart inne på världens bästa resebyrå, Icakort och kopplade biljetter :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Nu var det A380 tråden handlade om, ni är snart inne på världens bästa resebyrå, Icakort och kopplade biljetter :)

Men finns ju ingen 380 till bkk direkt

Behövs inga kopplade biljetter för mig

Det vet vi ju redan vilken resebyrå som är bäst eller hur [emoji1]

Link to comment
Dela på andra sajter

https://twitter.com/flightradar24/status/586453797301436416/photo/1

 

Det verkar som om Emirates inför en helt ny säteskonfiguration med A-380 till Köpenhamn. De andra varianterna som de har i trafik idag har alla förstaklass avdelningar vilket är svårsålt i skandinavien. Då kan man nästa gissa att Emirates kommer att ha ett par stycken plan med denna konfigurering och i och med det så kommer den att dyka upp på Arlanda också.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Det kommer att gå åt en hel folk när den första 380 dimper ner i backen

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Lastförmåga 66,4 ton / 152,4 ton  

 

Detta vill jag ha leifens bekräftelse på innan jag tror på det.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det A380 tråden handlade om, ni är snart inne på världens bästa resebyrå, Icakort och kopplade biljetter :)

 

För att köpa kopplade biljetter på en 380 med Icakort hos världens bästa resebyrå så måste man vara medlem i MPRs 380-grupp och den går att boka med både ajfån och Android men den kostar dubbelt så mycket på iOS ;)

 

Vill man frakta nåt, då ska man kontakta leifen först, han vet allt om det.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

För att köpa kopplade biljetter på en 380 med Icakort hos världens bästa resebyrå så måste man vara medlem i MPRs 380-grupp och den går att boka med både ajfån och Android men den kostar dubbelt så mycket på iOS :wink:

 

Vill man frakta nåt, då ska man kontakta leifen först, han vet allt om det.

ja jag ser inga fördelar med att åka 380 mera folk vid incheckngar ,av och påstigning,immigration osv ,sedan kanske det är en upplevelsekänsla att göra det och det säger jag inget om :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

ja jag ser inga fördelar med att åka 380 mera folk vid incheckngar ,av och påstigning,immigration osv ,sedan kanske det är en upplevelsekänsla att göra det och det säger jag inget om :good:

Mja, Emirates 380 har ju mer plats i eko än vad Thai har i sin trppel sju.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Mja, Emirates 380 har ju mer plats i eko än vad Thai har i sin trppel sju.

Var väl samma har jag för mig när vi kollade eller om det var ngn annan 380
Link to comment
Dela på andra sajter

Var väl samma har jag för mig när vi kollade eller om det var ngn annan 380

Emirates A380 32-34/18

Thai B777 32/18

Skillnaden är hårfin ;)

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...