Jump to content
IGNORERAD

Hur mycket?


Cavemannen

Recommended Posts

Japp, prutar man när det gäller fetta får man bara en dålig åktur :yes:

Kommer helt an på vad man själv tillför, gäller å väcka reslusten i fetta..
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Cavemannen

    8

  • jrk

    4

  • micke isaan

    4

  • Lappen

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nej. Det är inte dumt att pruta i Thailand, åtminstone i de flesta situationer.

 

Körd... snarare framstår man som ett lättlurat pucko om man snällt accepterar första budet. Fråga gärna er thaidam om det!

 

Herr Chang har talat.

 

Det är ofta rätt att pruta i Thailand men inte i det här fallet. För mig känns hela ideen att betala någon man känt i 10 dagar ett månatligt underhåll fel och det blir inte mindre fel om summan är mindre. Någon som i detta fall betalar det som efterfrågas är förmodligen desperat, naiv och lättlurad men någon som prutar är bara korkad. Betalar man underhåll till en tjej/kille utan att veta dennes efternamn, föräldrars namn, intressen etc så är man en loser och man blir inte en större loser för att man betalar mindre. Betalar man vad som efterfrågas kommer man åtminstone undan med att vara godhjärtad; att vara både cynisk och puckad är sällan någon bra kombo.

 

När man väl känner varandra och vill satsa på ett liv tillsammans så kan givetvis diskussionen om underhåll komma upp igen, till tjejen eller hennes familj. Inte heller då är pruta ett alternativ. Att gå igenom behov och ekonomiska förutsättningar och att hitta en ömsesidig lösning är självklart men man kan bara pruta om man köper något och förhoppningsvis är inte den potentiella framtida frun en "något" utan en person och då ska hon inte köpas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Kommer helt an på vad man själv tillför, gäller å väcka reslusten i fetta..

Ibland räcker det med handpåläggning  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr Chang

Det är ofta rätt att pruta i Thailand men inte i det här fallet. För mig känns hela ideen att betala någon man känt i 10 dagar ett månatligt underhåll fel och det blir inte mindre fel om summan är mindre. Någon som i detta fall betalar det som efterfrågas är förmodligen desperat, naiv och lättlurad men någon som prutar är bara korkad. Betalar man underhåll till en tjej/kille utan att veta dennes efternamn, föräldrars namn, intressen etc så är man en loser och man blir inte en större loser för att man betalar mindre. Betalar man vad som efterfrågas kommer man åtminstone undan med att vara godhjärtad; att vara både cynisk och puckad är sällan någon bra kombo.

 

När man väl känner varandra och vill satsa på ett liv tillsammans så kan givetvis diskussionen om underhåll komma upp igen, till tjejen eller hennes familj. Inte heller då är pruta ett alternativ. Att gå igenom behov och ekonomiska förutsättningar och att hitta en ömsesidig lösning är självklart men man kan bara pruta om man köper något och förhoppningsvis är inte den potentiella framtida frun en "något" utan en person och då ska hon inte köpas.

 

Hmm ja... kalla det vad du vill. Hitta en ömsesidig lösning eller pruta, skillnaden är väl hårfin.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer helt an på vad man själv tillför, gäller å väcka reslusten i fetta..

 

 

Speciellt om de får lägga handen på lädret ;-) 

Link to comment
Dela på andra sajter

KaiserBlood

Rule nr 1 är väl att aldrig pruta på tjänster. Är ju du själv som konsument som förhandlar ner värdet på din egen produkt.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hmm ja... kalla det vad du vill. Hitta en ömsesidig lösning eller pruta, skillnaden är väl hårfin.

 

Herr Chang har talat.

 

Skillnaden är kanske hårfin om man köper ett Singha-linne på marknaden men inte när man planerar en framtid tillsammans med sin tilltänkta livspartner.

 

En prutning är en ren prisdiskussion om ett ting som du kan ha eller vara utan. En ömsesidig lösning är något man diskuterar fram om båda verkligen vill ha en framtid tillsammans. Det innefattar inte bara rent ekonomiska lösningar utan diverse andra insatser, uppoffringar och åtaganden.

 

Är det en ren ekonomisk uppgörelse så är man torsk och då kommer man ändå undan med viss värdighet om man inte prutar.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Det finns alltid flera tankar om detta. Vi skenheliga svenskar prutar nästan aldrig. medans många andra länder är det kutym att fläska på. Hoppas att det håller eller att den andra partnern är dum/kåt  eller tänker fel. Båda varianterna är vanliga. Däremot är även andra saker som måste vara inräknade. Vad vill båda partnerna. Vill man satsa på ett liv tillsammans eller inte.

Ha nu en härlig söndag

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

För en del år sedan träffade jag en tjej i Thailand och efter ett par veckor när det var dags för hemresa så ville hon att jag skulle skicka 25 000Thb/ mån, jag förklarade att det blev inget med det då hon hade jobb själv,

efter drygt ett år flyttade hon till Sverige och har bott här sedan dess.

Hon hade varken barn, föräldrar eller lata syskon som hon behövde försörja och har det inte idag heller.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång när jag berättade hur jävla trist det är att lämna dom och åka jobba svarade frugan

"Jag vill att du ska stanna hemma, gör du det och tar hand om våran son så betalar jag alla räkningar och du kan få en liten veckopeng" :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...