Jump to content
IGNORERAD

Tror att min kompis håller på att bli ordentligt mjölkad.


Rave on

Recommended Posts

Kör Henrik Schyfferts inlägg så ni får lite perspektiv på den "eländiga" invandringen.

 

 

 

”Till alla som vill prata om vad invandring kostar: Om vi nu stoppade all invandring, vad skulle ni göra för de pengar som ni tjänade på det?

Först måste vi reda ut hur mycket det kostar. Redan här kommer det bli bråk. 90% av kommentarerna här under kommer att handla om att ”siffrorna är fel”.. inte om vad de skulle göra med pengarna de skulle tjäna.

Hur som helst.. kostnaden! Här finns bud från 300 miljarder om året och neråt. För att vi inte ska hamna i en diskussion om det så kollade jag med självaste OECD som mätte kostnaden i Sverige förra året.

Det konstiga är att enligt OECD så TJÄNAR Sverige 7800 kronor per hushåll på att invandrarna kommer hit. För efter ett tag så betalar de skatt, arbetgivaravgiter, moms etc.. och ju mer integrerade de blir desto mer tjänar Sverige på det. Kolla på Özz, han själv omsatte 4,5 miljoner förra året vilket gjorde att bara hans ”springa runt och berätta om hur jobbigt det var att vara invandrare” på olika standupscener gav Sverige en vinst på 2 miljoner spänn! För att inte snacka om Laleh… eller Zlatan!… eller.. förlåt, I digress…

OK. Det första åren kostar invandringen pengar. Vi hade i Sverige 40 000 invandrare förra året, då räknas utbytesstudenter, konsulter på Volvo, danskar som blivit kära i nån från Flen osv men också barn från Syrien vars hela familj har blivit avrättade som på nåder fått komma hit. Enligt imigrationsverkat kostar de 6 miljarder kronor det första åren. För att vara resonabla här så dubblar vi det.. oförutsedda kostnader nån tappar nån plomb eller priset på snus stiger…vi säger 12 miljarder. Är va fan… Eftersom jag vet att trollen där ute nu kommer att skrika att det stämmer inte så tjugodubblar vi det! Vi säger att det kostar 120 miljarder per år! (Trots att det alltså i verkligheten kostar 6… 120 miljarder är en total fantasisumma… helt galen..crazy bananas siffra.. det kostar ALDRIG så mycket… men för sakens skull) OK?

120 miljarder delat på 10 miljoner pers som bor i det här landet är 12 000:- per person. Så mycket sparar du på att tvinga de där krigsdrabbade barnen sitta i snömodden i flyktingförläggningar istället för att få komma hit och få chans till ett värdigt liv.

Det är mycket pengar det. 12 000:- Fy fan vad skönt att vi svenskar får alla de pengarna. Men vad skulle ni göra med dom? Skulle ni blåsa allt på en vecka i Fuengirola och kommer hem rödbruna och bakisplufsiga? Stå nöjda på Skavsta och vänta på väskorna med det trygga klirret ifrån taxfreepåsarna som enda ljudkuliss och tryggt veta att inga jävla 6-åringar med bortsprängda armar kommer från Arabien och snor de här stålarna från er för nu har ni gjort av med dom! Eller ska ni kanske köpa en sån där flott robotgräsklippare? Eller bygga till hemmabion i källaren? Eller en hundgård? En sån där med automatisk belysning? Lakritsprovning i Norge med hela familjen!!?? Va?

Jag vet inte vad ni ska göra för alla de där pengarna men jag är säker på att om vi stoppar all invandring så kommer ni i alla fall att lägga det på något vettigt istället för att som nu slösa bort dom på hjälpa folk som verkligen behöver det. För 12 000.-… det är mycket pengar.

(Och det är i verkligheten 600:-)”

 

Ett inlägg med många fel, fler än de redan påpekade.

 

Vad är det som säjer att du och jag ska dela på dessa pengar som den övertaliga invandringen kostar?

 

I min värld så har sossarna vid flera tillfällen "lånat"(stulit) pengar från pensionsfonderna, där är ett hål att fylla, åldringsvården, där har du nästa hål att fylla, skolan, ytterligare ett hål att fylla.

 

Vill du ha fler exempel på var våra skattekronor borde hamna?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 361
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benriach

    23

  • Rave on

    20

  • hamnoi

    17

  • UglyFarang

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ett inlägg med många fel, fler än de redan påpekade.

 

Vad är det som säjer att du och jag ska dela på dessa pengar som den övertaliga invandringen kostar?

 

I min värld så har sossarna vid flera tillfällen "lånat"(stulit) pengar från pensionsfonderna, där är ett hål att fylla, åldringsvården, där har du nästa hål att fylla, skolan, ytterligare ett hål att fylla.

 

Vill du ha fler exempel på var våra skattekronor borde hamna?

 

245 miljarder!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

245 miljarder!

 

Om jag minns någorlunda korrekt så var det senaste tillfället 253 miljarder, det första jag tänker på var nog bara en 95 miljarder.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag minns någorlunda korrekt så var det senaste tillfället 253 miljarder, det första jag tänker på var nog bara en 95 miljarder.

 

245 miljarder!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

245 miljarder!

 

253 000 000 000!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis så tror jag med ,  han har redan lagt ut  mycket pengar o sen är han ingen ungdom heller , ca 65 bast, hon 38.

Men jag tycker han ska packa suitcasen o dra ..  han har fött dem tillräckligt

Clion?

Link to comment
Dela på andra sajter

En normal månadsinkomst i Thailand är mellan 8 till 15 tusen bath.

Vi vänder på det. Anta att jag skall vänta på en kvinna som inte vill att jag skall jobba med att runka kukar åt gubbar.

Hon erbjuder mig 20 tusen i månaden men jag begär 80 tusen! !!

Hur seriös är jag??? ????

Link to comment
Dela på andra sajter

Tokotha Thong

En normal månadsinkomst i Thailand är mellan 8 till 15 tusen bath.

Vi vänder på det. Anta att jag skall vänta på en kvinna som inte vill att jag skall jobba med att runka kukar åt gubbar.

Hon erbjuder mig 20 tusen i månaden men jag begär 80 tusen! !!

Hur seriös är jag??? :huh:?

 

Du är körd. Fortsätt runka du.

Pattaya - "Lite finare", "Lite bättre".

It`s nice to be important but it`s more important to be nice

Link to comment
Dela på andra sajter

En normal månadsinkomst i Thailand är mellan 8 till 15 tusen bath.

Vi vänder på det. Anta att jag skall vänta på en kvinna som inte vill att jag skall jobba med att runka kukar åt gubbar.

Hon erbjuder mig 20 tusen i månaden men jag begär 80 tusen! !!

Hur seriös är jag??? ????

Hej Ola, du får ha i åtanke att de flesta som jobbar i nöjesdistrikten har stora skulder och då räcker inte 20000 om man dessutom måste betala uppehället för sig själv och sin familj.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Ola, du får ha i åtanke att de flesta som jobbar i nöjesdistrikten har stora skulder och då räcker inte 20000 om man dessutom måste betala uppehället för sig själv och sin familj.

Så han ska gå in och ta skulderna oxå?Efter att ha känt henne i 10 dagar?Det hade jag definitivt inte gjort(så mycket kärlek finns inte i min ålder)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Troligen en intressant tråd, men jag orkar inte läsa igenom alla nya inlägg...

 

Verkar som att vännen har gått å kärat ner sej, sånt händer och går över när verkligheten slår in pannbenet på honom.

Han kommer att behöva nån som stöttar om nåt år eller så.

 

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Så han ska gå in och ta skulderna oxå?Efter att ha känt henne i 10 dagar?
Det är ju inte äkta kärlek om man inte gjuter ett fundament för villa inom två veckor bekantskap. Så skulder o annat ska man acceptera också, tillhör i paketet så att säga, liksom bröder och ksuiner som behöver bättre bränsle än kahu lau.
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det troligen så att dom flesta flickorna i glädjebranschen förmodligen inte valt yrket för att dom tycker det är kul.

Nej hungern efter pengar är nog oftast det som driver dom. Den hungern kan komma av olika saker, spelskulder, barn att försörja, föräldrar att försörja, sjuk vattenbuffel eller vad som helst.

Dom som är i branschen av den anledningen är säkert flertalet av flickorna och dom är då beroende av en inkomst betydligt över medelinkomsten.

Men sedan finns också ett antal flickor som är där därför att dom helt enkelt vill träffa en farang för att gifta sig med.

En sådan flicka skulle med all säkerhet inte kräva några överdrivna summor för att vänta på sin kärlek.

Slutsatsen av mitt resonemang blir därför att hon tillhör den första kategorin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det troligen så att dom flesta flickorna i glädjebranschen förmodligen inte valt yrket för att dom tycker det är kul.

Nej hungern efter pengar är nog oftast det som driver dom. Den hungern kan komma av olika saker, spelskulder, barn att försörja, föräldrar att försörja, sjuk vattenbuffel eller vad som helst.

Dom som är i branschen av den anledningen är säkert flertalet av flickorna och dom är då beroende av en inkomst betydligt över medelinkomsten.

Men sedan finns också ett antal flickor som är där därför att dom helt enkelt vill träffa en farang för att gifta sig med.

En sådan flicka skulle med all säkerhet inte kräva några överdrivna summor för att vänta på sin kärlek.

Slutsatsen av mitt resonemang blir därför att hon tillhör den första kategorin.

Precis som en pensionär som med näbbar å klor klamrar saj fast vid den gamla arbetsplatsen efter fyllda 65, det är horeri om något  :-*

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja gubben får ju naturligtvis göra som han vill. Personligen känns detta överdrivet och gubben borde nog redan veta att det inte handlar om kärlek från hennes sida iaf. Men tycker han det är ok med långtidslease av yngre donna och stålarna inte är något problem så är det väl bara att köra.

Som jag känner nu, och vore singel, skulle jag nog föredra att ge fan i att skicka dessa stålar utan istället ha 3 "flickvänner" dygnet runt på semestern istället.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Denna tråd måste ju vara uppdiktad for inte är väl folk så korkade i skallen.

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

40k i månaden før en avdankad massagekärring.

Konstigt att priserna stiger när dessa 2veckors-miljonärer sabbar marknaden ;-)

Sent from my D5503 using Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

40k i månaden før en avdankad massagekärring.

Konstigt att priserna stiger när dessa 2veckors-miljonärer sabbar marknaden ;-)

Sent from my D5503 using Tapatalk

Hoppas alla Svenskar håller sig till Thailändskor så inte den Filipinska marknaden också förstörs av Norrlänska fruimporten...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas alla Svenskar håller sig till Thailändskor så inte den Filipinska marknaden också förstörs av Norrlänska fruimporten...

 

Va i Subic förra månaden och snackade med en tjej där, hon skulle jobba ihop 50000peso så att farsan kunde bygga sig ett litet hus - antar att sådana hus inte duger åt den thailändska massösen ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Va i Subic förra månaden och snackade med en tjej där, hon skulle jobba ihop 50000peso så att farsan kunde bygga sig ett litet hus - antar att sådana hus inte duger åt den thailändska massösen :wink:

Massören ska ha 2miljoner bahts hus och pickup helst Toyota Hilux.Därav jag hoppas dom stannar i Thailand...

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...