Jump to content
IGNORERAD

Tror att min kompis håller på att bli ordentligt mjölkad.


Rave on

Recommended Posts

  • Svar 361
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Benriach

    23

  • Rave on

    20

  • hamnoi

    17

  • UglyFarang

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Oväntat!!!!!

Ja, även om jag inte har en gräsmatta att klippa så skulle jag hellre lägga peningen på en robotgräsklippare...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför bråkar du med dem då? Det är väl bara att lätta på lädret så att fler ziggisar kan få tänderna lagade för en 50-lapp.

Tänk vilka godhetspoäng du skulle få...

 

Har de höjt med ett oändligt antal % ??? Det var väl gratis innan?

 

Får de fortfarande gå före vanliga fullprisbetalande skattebetalare i kön, eller måste de också vänta flera månader på hjälp?

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, även om jag inte har en gräsmatta att klippa så skulle jag hellre lägga peningen på en robotgräsklippare...

 

Om du skulle vara lite företagsam och sätta dig med en kopp, på låt säga en t-bane station eller shoppingcentra skulle du ju snabbt skramla ihop till en robotgräsklippare och kanske en resa till Fuengirola fortare än kvickt ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Bra inlägg av Rullex.

Kan Benriach förklara vad PK dravel betyder?

Själv har jag aldrig förstått det..

med Benriach tankesätt så drar jag dessa slutsatser:

Min fru fru har aldrig tagit emot en krona i bidrag.

Min fru betalar förmodligen mer skatt än dig.

således borde du landsförvisas från Sverige och ge plats åt de som bidrar med något..

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du skulle vara lite företagsam och sätta dig med en kopp, på låt säga en t-bane station eller shoppingcentra skulle du ju snabbt skramla ihop till en robotgräsklippare och kanske en resa till Fuengirola fortare än kvickt ;-)

Är nog inte så enkelt att bara sätta sig där om man inte mutar Zigenarhövdingen först...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Bra inlägg av Rullex.

Kan Benriach förklara vad PK dravel betyder?

Själv har jag aldrig förstått det..

med Benriach tankesätt så drar jag dessa slutsatser:

Min fru fru har aldrig tagit emot en krona i bidrag.

Min fru betalar förmodligen mer skatt än dig.

således borde du landsförvisas från Sverige och ge plats åt de som bidrar med något..

Puss

Erkki

Med ditt tankesätt så skulle Sverige bara ha 1 invånare, dvs den som betalade mest i skatt, alla andra skulle landsförvisas nånstans...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du förtjänar alla godhetspoäng du får,du är en av de få som verkligen vet hur man har kul med ett kylskåp  :give_heart: F-n va jag saknar våra meetings  :give_heart:

Tja,

Saknar dig också, såg att det var bögsnack i annan tråd...

När det gäller Måne så är jag kär..

Min tvillingsjäl som föddes 20 år för tidigt..

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nog inte så enkelt att bara sätta sig där om man inte mutar Zigenarhövdingen först...

Har du frågat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Är nog inte så enkelt att bara sätta sig där om man inte mutar Zigenarhövdingen först...

 

Har du provat??? Jag kommer med ett förslag om att om vi sätter oss före dessa, så kan jag iallafall ge en harang med att det är inte deras gata, torg, entré, på svenska som är det språket man ska föra en diskussion på här, i lugn och saklig ton.

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

Med ditt tankesätt så skulle Sverige bara ha 1 invånare, dvs den som betalade mest i skatt, alla andra skulle landsförvisas nånstans...

Tja,

Nä, det är väl snarare ditt tankesätt som oroar dig för att någon utnyttjar dina kronor som du betalar i skatt..

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

ni har det bra som inte märker hur samhället har förändrats de sista åren med ökningen av gäng skjutningar, våldtäkter, getthon som breder ut sig mer och mer, visst det finns Svenskar som gör samma skit men enligt en del av Er så är det ju bara änglar som kommer från utlandet till Sverige.

 

att gränspolisen klagar över att dom måste släppa in brottslingar osv, det är väl oväsentligt

 

snuten och brandkåren utsätts för stenkastning.

 

ta in några miljoner till...

 

o nån överrepresentation av "nysvenskar finns det inte heller---- { http://www.swedensmostwanted.se/

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du frågat?

 

 

Ni verkar ju vara både villiga och säkra på att det skulle funka, så vad tvekar ni på, bara att köra...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Nä, det är väl snarare ditt tankesätt som oroar dig för att någon utnyttjar dina kronor som du betalar i skatt..

Puss

Erkki

Ja, oroar inte du dig för det?

Jag vill att mina(och andras) skattekronor gör nytta och inte slarvas bort...

 

Förresten, vad var fel med min synpunkt på ditt tankesätt om mig?

Ändrades av Benriach

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, oroar inte du dig för det?

Jag vill att mina(och andras) skattekronor gör nytta och inte slarvas bort...

Tja,

Jag anser att skattekronorna redan slarvats bort, du har utnyttjat dem i årtionden och framstår ändå som en idi*t..

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni verkar ju vara både villiga och säkra på att det skulle funka, så vad tvekar ni på, bara att köra...

 

Jag störs inte så mycket av dessa damer, ger inget speciellt heller, har mina jag ger till direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör Henrik Schyfferts inlägg så ni får lite perspektiv på den "eländiga" invandringen.

 

 

 

”Till alla som vill prata om vad invandring kostar: Om vi nu stoppade all invandring, vad skulle ni göra för de pengar som ni tjänade på det?

Först måste vi reda ut hur mycket det kostar. Redan här kommer det bli bråk. 90% av kommentarerna här under kommer att handla om att ”siffrorna är fel”.. inte om vad de skulle göra med pengarna de skulle tjäna.

Hur som helst.. kostnaden! Här finns bud från 300 miljarder om året och neråt. För att vi inte ska hamna i en diskussion om det så kollade jag med självaste OECD som mätte kostnaden i Sverige förra året.

Det konstiga är att enligt OECD så TJÄNAR Sverige 7800 kronor per hushåll på att invandrarna kommer hit. För efter ett tag så betalar de skatt, arbetgivaravgiter, moms etc.. och ju mer integrerade de blir desto mer tjänar Sverige på det. Kolla på Özz, han själv omsatte 4,5 miljoner förra året vilket gjorde att bara hans ”springa runt och berätta om hur jobbigt det var att vara invandrare” på olika standupscener gav Sverige en vinst på 2 miljoner spänn! För att inte snacka om Laleh… eller Zlatan!… eller.. förlåt, I digress…

OK. Det första åren kostar invandringen pengar. Vi hade i Sverige 40 000 invandrare förra året, då räknas utbytesstudenter, konsulter på Volvo, danskar som blivit kära i nån från Flen osv men också barn från Syrien vars hela familj har blivit avrättade som på nåder fått komma hit. Enligt imigrationsverkat kostar de 6 miljarder kronor det första åren. För att vara resonabla här så dubblar vi det.. oförutsedda kostnader nån tappar nån plomb eller priset på snus stiger…vi säger 12 miljarder. Är va fan… Eftersom jag vet att trollen där ute nu kommer att skrika att det stämmer inte så tjugodubblar vi det! Vi säger att det kostar 120 miljarder per år! (Trots att det alltså i verkligheten kostar 6… 120 miljarder är en total fantasisumma… helt galen..crazy bananas siffra.. det kostar ALDRIG så mycket… men för sakens skull) OK?

120 miljarder delat på 10 miljoner pers som bor i det här landet är 12 000:- per person. Så mycket sparar du på att tvinga de där krigsdrabbade barnen sitta i snömodden i flyktingförläggningar istället för att få komma hit och få chans till ett värdigt liv.

Det är mycket pengar det. 12 000:- Fy fan vad skönt att vi svenskar får alla de pengarna. Men vad skulle ni göra med dom? Skulle ni blåsa allt på en vecka i Fuengirola och kommer hem rödbruna och bakisplufsiga? Stå nöjda på Skavsta och vänta på väskorna med det trygga klirret ifrån taxfreepåsarna som enda ljudkuliss och tryggt veta att inga jävla 6-åringar med bortsprängda armar kommer från Arabien och snor de här stålarna från er för nu har ni gjort av med dom! Eller ska ni kanske köpa en sån där flott robotgräsklippare? Eller bygga till hemmabion i källaren? Eller en hundgård? En sån där med automatisk belysning? Lakritsprovning i Norge med hela familjen!!?? Va?

Jag vet inte vad ni ska göra för alla de där pengarna men jag är säker på att om vi stoppar all invandring så kommer ni i alla fall att lägga det på något vettigt istället för att som nu slösa bort dom på hjälpa folk som verkligen behöver det. För 12 000.-… det är mycket pengar.

(Och det är i verkligheten 600:-)”

Läste den där skiten på Facebook, vilken idi*t han är!

Ingen koll på verkligheten alls.

 

Var går hans barn i skolan? I Bergsjön eller Hammarkullen i Göteborg går de inte.

Inte i nån invandrarförort i Stockholm eller i nån skola i Malmö heller.

 

Är det någon enda av våra folkvalda invandrarvänliga, svenska politiker eller framgångsrika kändisar som, genom det fria skolvalet, valt att placera sina barn i en skola i Bergsjön, Tensta eller liknande kulturberikande förort?

Varför inte?

 

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag störs inte så mycket av dessa damer, ger inget speciellt heller, har mina jag ger till direkt.

Men gubbarna störs du av, eller menar du att de är kärringar allihopa?

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör Henrik Schyfferts inlägg så ni får lite perspektiv på den "eländiga" invandringen.

 

 

 

”Till alla som vill prata om vad invandring kostar: Om vi nu stoppade all invandring, vad skulle ni göra för de pengar som ni tjänade på det?

Först måste vi reda ut hur mycket det kostar. Redan här kommer det bli bråk. 90% av kommentarerna här under kommer att handla om att ”siffrorna är fel”.. inte om vad de skulle göra med pengarna de skulle tjäna.

Hur som helst.. kostnaden! Här finns bud från 300 miljarder om året och neråt. För att vi inte ska hamna i en diskussion om det så kollade jag med självaste OECD som mätte kostnaden i Sverige förra året.

Det konstiga är att enligt OECD så TJÄNAR Sverige 7800 kronor per hushåll på att invandrarna kommer hit. För efter ett tag så betalar de skatt, arbetgivaravgiter, moms etc.. och ju mer integrerade de blir desto mer tjänar Sverige på det. Kolla på Özz, han själv omsatte 4,5 miljoner förra året vilket gjorde att bara hans ”springa runt och berätta om hur jobbigt det var att vara invandrare” på olika standupscener gav Sverige en vinst på 2 miljoner spänn! För att inte snacka om Laleh… eller Zlatan!… eller.. förlåt, I digress…

OK. Det första åren kostar invandringen pengar. Vi hade i Sverige 40 000 invandrare förra året, då räknas utbytesstudenter, konsulter på Volvo, danskar som blivit kära i nån från Flen osv men också barn från Syrien vars hela familj har blivit avrättade som på nåder fått komma hit. Enligt imigrationsverkat kostar de 6 miljarder kronor det första åren. För att vara resonabla här så dubblar vi det.. oförutsedda kostnader nån tappar nån plomb eller priset på snus stiger…vi säger 12 miljarder. Är va fan… Eftersom jag vet att trollen där ute nu kommer att skrika att det stämmer inte så tjugodubblar vi det! Vi säger att det kostar 120 miljarder per år! (Trots att det alltså i verkligheten kostar 6… 120 miljarder är en total fantasisumma… helt galen..crazy bananas siffra.. det kostar ALDRIG så mycket… men för sakens skull) OK?

120 miljarder delat på 10 miljoner pers som bor i det här landet är 12 000:- per person. Så mycket sparar du på att tvinga de där krigsdrabbade barnen sitta i snömodden i flyktingförläggningar istället för att få komma hit och få chans till ett värdigt liv.

Det är mycket pengar det. 12 000:- Fy fan vad skönt att vi svenskar får alla de pengarna. Men vad skulle ni göra med dom? Skulle ni blåsa allt på en vecka i Fuengirola och kommer hem rödbruna och bakisplufsiga? Stå nöjda på Skavsta och vänta på väskorna med det trygga klirret ifrån taxfreepåsarna som enda ljudkuliss och tryggt veta att inga jävla 6-åringar med bortsprängda armar kommer från Arabien och snor de här stålarna från er för nu har ni gjort av med dom! Eller ska ni kanske köpa en sån där flott robotgräsklippare? Eller bygga till hemmabion i källaren? Eller en hundgård? En sån där med automatisk belysning? Lakritsprovning i Norge med hela familjen!!?? Va?

Jag vet inte vad ni ska göra för alla de där pengarna men jag är säker på att om vi stoppar all invandring så kommer ni i alla fall att lägga det på något vettigt istället för att som nu slösa bort dom på hjälpa folk som verkligen behöver det. För 12 000.-… det är mycket pengar.

(Och det är i verkligheten 600:-)”

Du skulle ju lägga in den i den rätta tråden!

 

Sen är ju henriks åsikter helt befängda - vad det nu än gäller!!!

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Men gubbarna störs du av, eller menar du att de är kärringar allihopa?

 

Va!!! utveckla och förtydliga...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skulle ju lägga in den i den rätta tråden!

 

Sen är ju henriks åsikter helt befängda - vad det nu än gäller!!!

 

Vilken är den rätta??? Här finns många trådar om migrationsfrågor, sen när har han fel, kanske för att han skriver så det solkar ner mångas åsikter. Kanske lite för direkt och lättfattat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Va!!! utveckla och förtydliga...

Du skrev damer, men det är ju i alla fall 30% män som sitter och tigger...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken är den rätta??? Här finns många trådar om migrationsfrågor, sen när har han fel, kanske för att han skriver så det solkar ner mångas åsikter. Kanske lite för direkt och lättfattat.

Han kanske skulle lära sig lite matematik innan han skrev ett sånt här stycke.  Det finns kanske 10 miljoner invånare i Sverige, men knappast 10 miljoner skattebetalare, bl.a...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skrev damer, men det är ju i alla fall 30% män som sitter och tigger...

 

Inte de som jag passerat de senaste veckorna, citygross KK -dam, Aspudden- 2ggr dam, Fleminggatan utanför konsum- dam, Liljeholmstorget- 3 ggr dam. Har inte sett några herrar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han kanske skulle lära sig lite matematik innan han skrev ett sånt här stycke.  Det finns kanske 10 miljoner invånare i Sverige, men knappast 10 miljoner skattebetalare, bl.a...

 

Men då stämmer hans höga siffror också  :im_happy:  :im_happy:  :im_happy:  :im_happy: Så vad är problemet???

 

2 000:- Fy fan vad skönt att vi svenskar får alla de pengarna. Men vad skulle ni göra med dom? Skulle ni blåsa allt på en vecka i Fuengirola och kommer hem rödbruna och bakisplufsiga? 

Ändrades av Rillex
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...