Jump to content
IGNORERAD

Vilken åldersskillnad är ok mellan farang och thai?


Guest wUThai

Recommended Posts

 

Ja, och hur det än är med alltihop så är det viktigare att man lever sitt liv som man själv vill och inte hur andra tycker att man ska leva sitt liv.

 

Så sant som det är sagt.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    43

  • hamnoi

    42

  • Alarik

    41

  • Baa

    37

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ok, hur är det med kärleken när det gäller språkbrister och kommunikationsproblem? Blir man bara kär i varandras yttre då? Räcker ett vackert yttre för äkta kärlek? :)

Frågorna är många nu när jag suttit och funderat och tittat och framförallt tjuvlyssnat lite på HP med unga fruar runt om i barerna i Pattaya bl.a. Sitter och tjuvlyssnar på farangubben som pratar i ett på knagglig engelska om ditten och datten och hans unga flickvän/fru/sambo sitter mest och nickar och ser uttråkad ut medans falangen mal på?! Jag vet inte, men nog fan ser det ut som en ensidig relation från mitt perspektiv på hur ett förhållande ska vara!? Men vad vet jag? :)

Försökte citera Hamnoi, Men forumet funkar ungefär som Thailand! :) "Skriv vad fan du vill, alla vet att dina tår är ömmast på forumet, för att inte tala om ditt labila humör,jösses."   

Oja, gubben! Nog finns det känsligare tår här på forat! :)

Tärningen är åter kastad! ;)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, hur är det med kärleken när det gäller språkbrister och kommunikationsproblem? Blir man bara kär i varandras yttre då? Räcker ett vackert yttre för äkta kärlek? :)

Frågorna är många nu när jag suttit och funderat och tittat och framförallt tjuvlyssnat lite på HP med unga fruar runt om i barerna i Pattaya bl.a. Sitter och tjuvlyssnar på farangubben som pratar i ett på knagglig engelska om ditten och datten och hans unga flickvän/fru/sambo sitter mest och nickar och ser uttråkad ut medans falangen mal på?! Jag vet inte, men nog fan ser det ut som en ensidig relation från mitt perspektiv på hur ett förhållande ska vara!? Men vad vet jag? :)

Försökte citera Hamnoi, Men forumet funkar ungefär som Thailand! :) "Skriv vad fan du vill, alla vet att dina tår är ömmast på forumet, för att inte tala om ditt labila humör,jösses."   

Oja, gubben! Nog finns det känsligare tår här på forat! :)

Tärningen är åter kastad! ;)

 

Men de flesta utav Thaitjejerna som är tillsammans med farang kommer väl ifrån Bkk:s bästa universitet och således behärskar de väl engelska så väl så att kommunikation inte är något problem. För en farang  vill väl alla ha oavsett ålder och utseende!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte min fru. Kan knappt engelska. Efter fem år I sverige fortfarande dålig I svenska. Kan tala . Men läsa INTE. Men vi älskar varandra ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Inte min fru. Kan knappt engelska. Efter fem år I sverige fortfarande dålig I svenska. Kan tala . Men läsa INTE. Men vi älskar varandra ändå.

Jag förstår att ni har mycket gemensamt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men de flesta utav Thaitjejerna som är tillsammans med farang kommer väl ifrån Bkk:s bästa universitet och således behärskar de väl engelska så väl så att kommunikation inte är något problem. För en farang  vill väl alla ha oavsett ålder och utseende!

Nja, skulle tro att en stor majoritet av damerna har jobbat i bar, men visst finns det en hel del som träffat och är tillsammans med en tjej med universitetsutbildning och som har eller haft ett bra jobb innan hon träffade falangen, eller vad tror du?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, skulle tro att en stor majoritet av damerna har jobbat i bar, men visst finns det en hel del som träffat och är tillsammans med en tjej med universitetsutbildning och som har eller haft ett bra jobb innan hon träffade falangen, eller vad tror du?

Helt övertygad om att det är en total blandning där alla möjliga ursprung och härkomster förekommer, att tvivla på det vore dumt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår att ni har mycket gemensamt. 

Ouch, den var stygg;)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår att ni har mycket gemensamt. 

Ouch, den var stygg;)

 

Och ni har förståss träffat den familjen, eller gissar ni bara, Jag har träffat dom, många gånger, dom har i flera år dessutom deltagit i MPR träffen Stockholm där dom bor så inte bara jag har haft nöjet att få umgås med dom, men de som INTE har träffat dom spyr lite skit, tragiskt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det är väl inte så där jättevanligt, och förekommer det är det nog mer i Las Vegas än i Thailand.

Jag är, (erkänner trots hot och nedsablingar) nästan dubbelt så gammal som min fru, vi har ett hyfsat vanligt svenneliv och vi trivs båda med det, jag har dessutom förhållandevis lösa tyglar att festa runt i sus o dus med mina kamrater och trivs som fisken i vattnet med vad jag gör, aldrig, i min vildaste fantasi. hade drömt om att få uppleva ett liv som detta efter pensioneringen.

Min enda kommentar från ett halvfullt lördagskrus. Av hela mitt hjärta önskar jag er som har sinnet öppet att få leva era sista år i livet som jag gör!

Då är vi minst två i denna lyckliga sits.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är vi minst två i denna lyckliga sits.

Finns många fler, det är bara det att dom där runt 40 taggarna verkar vara så inihelvete skiträdda får att vi ska ha det bättre än vad dom har det!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trådar som dessa är oerhört känsliga då man inte vill såra någon men samtidigt vill vara ärlig; man känner sig lite som en elefant i en porslinsaffär där minsta lilla rörelse utanför en tydligt markerad linje av acceptans, även känd som PK, kommer skapa oreda och förstörelse.

Jag har givetvis inga problem med att din fru är 30-40 år yngre än dig, varför skulle jag ha det? Du säger att ni är lyckliga och jag har ingen anledning att betvivla det heller. Jag har träffat er tidigare och träffar er gärna igen. Jag skulle kunna gulla med och säga att min far också gärna får gifta sig med en thailändska som är yngre än mig och att min dotter gärna får gifta sig med en snubbe som är äldre än mig när det är dags. Men, då skulle jag ljuga. Dock, som  jag skrev, så skulle jag försöka acceptera det och mitt ogillande är bara ett ogillande av fenomenet generellt sett, inte i det enskilda fallet. Givetvis kan förhållanden med stora åldersskillnader fungera jättebra precis som mängder av förhållanden utan åldersskillnader inte funkar alls.

Jag har dock alltid svårt med dubbelmoral så därför kan jag aldrig köpa när en snubbe med en betydligt yngre fru säger att "åldern har ingen betydelse" när de, i de flesta fall, redan genom sitt val bevisat motsatsen. Jag tror de flesta experter på området är överens om att sexlusten hos en 60-årig kvinna generellt sett är högre än hos en 60-årig man så att du var "tvungen" att gifta dig med en 30-40 år yngre kvinna för att få ha sex tror jag inte på. Att valet av en yngre partner däremot ökar din kåthet kan ju vara ett faktum vilket jag även antydde då jag skrev att jag nog skulle kolla efter en 40-åring om jag blev ensam i 60-årsåldern. Skulle jag bli ensam imorgon eller om ett par år skulle jag dock sikta in mig på någon i min egen ålder; någon som skulle kunna accepteras som styvmor av min dotter och som har någorlunda liknande mål och intressen som mig i livet.

Det känns som vi sitter på två olika moln och pratar lite förbi varandra, men jag tycker det blir för knöligt att här gå in djupare i vad jag menar. Jag kan väl säga såhär, att i mitt fall har åldersskillnaden i förhållandet stor betydelse.:haha:

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns många fler, det är bara det att dom där runt 40 taggarna verkar vara så inihelvete skiträdda får att vi ska ha det bättre än vad dom har det!

Det är möjligt att det kan vara så i några fall, men generellt tycker jag att attityden från spinnsidan är värre.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns många fler, det är bara det att dom där runt 40 taggarna verkar vara så inihelvete skiträdda får att vi ska ha det bättre än vad dom har det!

Nu är ju inte jag någon 40-taggare, men jag undrar ändå om det verkligen är någon som är avundsjuk. Alla vet ju att 40-talisterna är dom som har det överlägset bäst ekonomiskt ställt och då har

man förmodligen också råd att bosätta sig i Thailand om man vill det. Tror det blir ekonomiskt svårt för de som är födda efter 50-talet.

Jag tror absolut att det finns kärlek mellan ett par fast att det skiljer 30 - 40 år, men tro aldrig att inte pengarna spelar en stor roll också.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är ju inte jag någon 40-taggare, men jag undrar ändå om det verkligen är någon som är avundsjuk. Alla vet ju att 40-talisterna är dom som har det överlägset bäst ekonomiskt ställt och då har

man förmodligen också råd att bosätta sig i Thailand om man vill det. Tror det blir ekonomiskt svårt för de som är födda efter 50-talet.

Jag tror absolut att det finns kärlek mellan ett par fast att det skiljer 30 - 40 år, men tro aldrig att inte pengarna spelar en stor roll också.

Visst har du rätt i att pengarna har betydelse, annars skulle det förmodligen inte vara ekonomiskt möjligt att fly från vinter och kyla, det är ju dessutom ganska allmänt känt att det egentligen inte är dyrare att vara ett par än att leva ensam, blir lixom en något lugnare tillvaro. Att sedan som grädde  på moset ha en pension som räckte bra i Sverige gör ju inte direkt ont!

Och, säg den kvinna som inte vill ha en tryggare ekonomi!

Gäller bara att vara observant på omgivningen, det är oftast den som påverkar de negativa vibbarna i form av allt skrytande och ljugande om farangernas rikedomar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm. Om jag skiljer mig från min fru, vi är av samma årsmodell och 70-talist, kanske jag kan bli ihop med fruns dotter som är 20 år fyllda och ungefär 20 år yngre än mig.

 

 

Näe det skulle jag inte klara.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 Att sedan som grädde  på moset ha en pension som räckte bra i Sverige gör ju inte direkt ont!

Riktigt, det blir nästan 4 gånger så mycket grädde.   :)   Men alla är ju inte i den sitsen att pensionen räcker bra i Sverige (undertecknad inkluderad).   :(        Men man får ju i alla fall moset (dock utan grädde) här i Thailand.   :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår att ni har mycket gemensamt. 

Tack. Det är inte så många som förstår det plus till dig

Link to comment
Dela på andra sajter

Vetenskapligt så handlar åtrå mellan könen om att producera avkommor med så stora överlevnadsmöjligheter som det bara är möjligt. En man är som bekant fertil från puberteten ända tills han dör eftersom det ur ett biologiskt perspektiv har visat sig vara det mest framgångsrika för både individerna samt arten människa. Av samma skäl är kvinnor fertila endast under en tidsperiod om dryga 25 år.

Och som fertilast är kvinnor i början av sin fertilitetsperiod, alltså när de fortfarande är tonåriga, och det är då de framstår som attraktivast för "hanarna". Attraktiviteten gentemot hanarna faller sedan gradvis fram till dess kvinnorna blir helt infertila någonstans mellan 40 och 45. Då förlorar de ur samma biologiska perspektiv helt sin sexuella dragningskraft på män.

Det är fakta, allt annat handlar om moral. Och moral varierar som bekant både över tid samt geografiskt.


 

Ändrades av Kim

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

 

Och ni har förståss träffat den familjen, eller gissar ni bara, Jag har träffat dom, många gånger, dom har i flera år dessutom deltagit i MPR träffen Stockholm där dom bor så inte bara jag har haft nöjet att få umgås med dom, men de som INTE har träffat dom spyr lite skit, tragiskt!

I min enfald trodde jag att detta var ett forum och min bedömning baserar sig därför på vad han skriver här. 

Vad var det som var tragiskt? Läste du in något negativt i det jag skrev? Det säger nog mer om dig och dina tankar om honom. 

Ändrades av Fredman
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tydligen nåt mentalt handikapp som satt en spärr som gör det omöjligt för mig att tänka mig en tjej som är 30-40 år yngre än mig som livskamrat.

Inget som jag sörjer över och frugan som fyller 50 i december gläds över att inte riskera bli utbytt till förmån för en donna av nyare årsmodell.  :)

 

Fritz..


 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tokotha Thong

@atom

Jasså, du ser inte att alltför många stollar vill lägga sig i andras liv i denna tråd.
Jag gör det och ändå har jag inte läst alla inlägg.
Mina föräldrar är ej i liv så vad de tycker vet jag ej men om de varit i liv så hade vi självklart diskuterat kring situationen.
Har man kloka föräldrar så rådger de och låter de som har med saken att göra ta beslut.
Ev barn är de enda som har med saken att göra och lika självklart så "stämmer man av" med barn/barnen och tar till slut ett beslut.
IMGEN stolle på forum eller på stan har det minsta med att göra hur andra lever sina liv.
Ha hur mycket åsikter som helst men de behöver ju inte avundsjukt delges för att saken skall bli något att skrattas/hånles eller jantifieras åt.
Gentilt av dig att ge din far och hans ev nya yngre thailändska en chans om han nu skulle hamna i scenariot att leva sitt nya liv med en yngre människa.
Låter som om du gärna vill leka domare i detta eventuella fall och om din far och den nya thailändskan gör något som inte faller Herr Atom i smaken
så skulle de vara "rökta". 

Märkligt.

TT

Pattaya - "Lite finare", "Lite bättre".

It`s nice to be important but it`s more important to be nice

Link to comment
Dela på andra sajter

I min enfald trodde jag att detta var ett forum och min bedömning baserar sig därför på vad han skriver här. 

Vad var det som var tragiskt? Läste du in något negativt i det jag skrev? Det säger nog mer om dig och dina tankar om honom. 

Jodå, för Baa fungerar det utmärkt att bedöma folk som han inte har träffat utefter vad dom skriver här o kalla dom för skitstövlar mm pga sin egen bristande läsförståelse och livliga fantasi.

Men gör för gudsskull inte det med någon han känner:huh:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...