Jump to content
IGNORERAD

Vilken åldersskillnad är ok mellan farang och thai?


Guest wUThai

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    43

  • hamnoi

    42

  • Alarik

    41

  • Baa

    37

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Men inte för snygga, för då kallar du indirekt allas fruar här för fula häxor, ja man vet aldrig hur det tolkas;)

 

Skall försöka, jag lägger bara in de fulaste men jag är rädd att det ändå är en tunn lina att vandra på

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hellre norsk än svensk vart största problem för tillfället är färg på plåster och min ålder vad är den ?

Och hellre norsk än en fattig målare som låtsas vara nåt hen aldrig kan bli :big_smile:

Jadå, du verkar ju själv inte veta hur gammal du är så hur fan ska jag veta:big_smile:

Ena gången var du väl 45, men bilderna säger ju 60+ och det stämmer väl bättre med vad du skrivit tidigar, på tal om att låtsas då:big_smile:.

Ser mig själv inte som fattig,låtsas gör jag inte heller, det är vad det är varken mer eller mindre.

Det är ditt "pengaskryt" som får mig att tro att du är norsk (förutom att du är uppenbart korkad och inte kan räkna då)

Hur mycket var det du sparade på att flyga med dina landsmän mot Thai nu igen??

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadå, du verkar ju själv inte veta hur gammal du är så hur fan ska jag veta:big_smile:

Ena gången var du väl 45, men bilderna säger ju 60+ och det stämmer väl bättre med vad du skrivit tidigar, på tal om att låtsas då:big_smile:.

Ser mig själv inte som fattig,låtsas gör jag inte heller, det är vad det är varken mer eller mindre.

Det är ditt "pengaskryt" som får mig att tro att du är norsk (förutom att du är uppenbart korkad och inte kan räkna då)

Hur mycket var det du sparade på att flyga med dina landsmän mot Thai nu igen??

Jävlar!

Ändrades av LOSForever
Du kan inte bli arg!
Link to comment
Dela på andra sajter

Skall försöka, jag lägger bara in de fulaste men jag är rädd att det ändå är en tunn lina att vandra på

Inte Tunn ?

image.jpg

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den ser lagom ut. Dags att knacka Libaneser eller?

Nä kväll ska jag kolla på Djungelboken!

Ha det stekarn !

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag har inte orkat läsa genom allt här i denna tråden men kan ganska snabbt konstatera att WuThai sitter på en viss bar och fantiserar och i brist på besökare/kamrater drar fördomsfulla slutsatser, 

Dum frågeställning är fel  från början till slut. 

All åldersskillnad mellan alla människor, oavsett ursprung, är okey, enligt mig. 

Vad är problemet??

Mvh Nonki

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag har inte orkat läsa genom allt här i denna tråden men kan ganska snabbt konstatera att WuThai sitter på en viss bar och fantiserar och i brist på besökare/kamrater drar fördomsfulla slutsatser, 

Dum frågeställning är fel  från början till slut. 

All åldersskillnad mellan alla människor, oavsett ursprung, är okey, enligt mig. 

Vad är problemet??

Mvh Nonki

 

Du och dina felaktiga slutsatser :) 

Ärligt vem fan bryr sig så länge bägge parter är lyckliga och nöjda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du och dina felaktiga slutsatser :) 

Ärligt vem fan bryr sig så länge bägge parter är lyckliga och nöjda.

Precis, det är ju upp till dom.

Jag har bara upptäckt att jag trivs bäst med mentalt jämnåriga damer.
Men det är fan inte enkelt att hitta nån som tänker som en femåring ;)

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag har inte orkat läsa genom allt här i denna tråden men kan ganska snabbt konstatera att WuThai sitter på en viss bar och fantiserar och i brist på besökare/kamrater drar fördomsfulla slutsatser, 

Dum frågeställning är fel  från början till slut. 

All åldersskillnad mellan alla människor, oavsett ursprung, är okey, enligt mig. 

Vad är problemet??

Mvh Nonki

 

I love you

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle generellt sett inte gilla om min far gifte om sig med en 30 år yngre thailändska, om min mor gifte om sig med en 30 år yngre gambier eller om min dotter när hon fyller 18 gifter sig med en 30 år äldre amerikan. Jag skulle heller inte generellt sett gilla om farsan började hoppa fallskärm, morsan började jaga storvilt, frugan började röka eller dottern blev muslim.

Jag skulle alltså inte gilla något av ovanstående och jag skulle försöka framföra mina tveksamheter på ett tidigt stadie och ett vettigt sätt men det är inget jag kan förbjuda. Visar det sig att detta är vad de verkligen vill och att de trivs med det så får jag givetvis acceptera det och försöka glädjas med dem, alternativet är ju att ta avstånd från de personer som står mig närmast och det känns inte som något vidare val.

Måste dock säga att jag tycker det är lite lustigt med alla dessa personer som säger att åldern inte spelar någon roll. Ganska uppenbarligen spelade ju åldern roll när de träffade sin blivande fru, annars hade det ju varit klart mest sannolikt att de som exempelvis 60-åringar hade träffat en 60-åring och sannolikheten att de träffat en 30-åring hade inte varit större än att de träffat en 90-åring. Då åldern i detta fall tveklöst hade betydelse för valet av fru så kan de ju inte vara helt överraskade att andra personer också tycker att åldern spelar roll, fast då i motsatt riktning så att säga.

Blir jag ensam i 60-års åldern och vill bo i Thailand så skulle jag nog tro att jag  också siktar in på en 40-åring men jag skulle nog inte kräva att min omgivning skulle stå på rad och instämma att "det klart att åldern inte har någon betydelse".

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker så himla bra om uttrycket "ta hit" det låter så romantiskt och respektfullt.

Jo men ofta är det ju så. Många/en del av dem som åker till Thailand för att träffa ett fruntimmer och kanske gifta sig, har nog haft en idé/plan/tanke på att "ta hit" personen i fråga, redan innan han åkte. Det är nog ett fåtal som stannar i Thailand efter att ha 'hittat' någon.

Ändrades av Nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle generellt sett inte gilla om min far gifte om sig med en 30 år yngre thailändska, om min mor gifte om sig med en 30 år yngre gambier eller om min dotter när hon fyller 18 gifter sig med en 30 år äldre amerikan. Jag skulle heller inte generellt sett gilla om farsan började hoppa fallskärm, morsan började jaga storvilt, frugan började röka eller dottern blev muslim.

Jag skulle alltså inte gilla något av ovanstående och jag skulle försöka framföra mina tveksamheter på ett tidigt stadie och ett vettigt sätt men det är inget jag kan förbjuda. Visar det sig att detta är vad de verkligen vill och att de trivs med det så får jag givetvis acceptera det och försöka glädjas med dem, alternativet är ju att ta avstånd från de personer som står mig närmast och det känns inte som något vidare val.

Måste dock säga att jag tycker det är lite lustigt med alla dessa personer som säger att åldern inte spelar någon roll. Ganska uppenbarligen spelade ju åldern roll när de träffade sin blivande fru, annars hade det ju varit klart mest sannolikt att de som exempelvis 60-åringar hade träffat en 60-åring och sannolikheten att de träffat en 30-åring hade inte varit större än att de träffat en 90-åring. Då åldern i detta fall tveklöst hade betydelse för valet av fru så kan de ju inte vara helt överraskade att andra personer också tycker att åldern spelar roll, fast då i motsatt riktning så att säga.

Blir jag ensam i 60-års åldern och vill bo i Thailand så skulle jag nog tro att jag  också siktar in på en 40-åring men jag skulle nog inte kräva att min omgivning skulle stå på rad och instämma att "det klart att åldern inte har någon betydelse".

Om vi nu skall försöka våga tala klarspråk ett ögonblick, bäste Atom, så är kåthet och sexualitet en icke obetydlig parameter vid gubbarnas ingångsval av partner och då ter sej ditt snack om 60 -90 åringar i sammanhanget inte särskilt relevant.

Jag är glad att åtminstone min ena dotter är glad för min skull och att jag fortfarande lever och har förmågan att njuta av livet på mitt sätt. Hon är faktiskt också lite stolt över att ha en farsa som mitt i all jävla intolerans i samhället vågar stå rak i ryggen för sitt val och för sin sak.

Och kan du tänka, Atom, att jag får nästan dagligen bevis på att min fru, som är nästan 40 år yngre än mej, verkligen älskar mej och känner trygghet, värme och harmoni i sitt liv.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Om vi nu skall försöka våga tala klarspråk ett ögonblick, bäste Atom, så är kåthet och sexualitet en icke obetydlig parameter vid gubbarnas ingångsval av partner och då ter sej ditt snack om 60 -90 åringar i sammanhanget inte särskilt relevant.

Jag är glad att åtminstone min ena dotter är glad för min skull och att jag fortfarande lever och har förmågan att njuta av livet på mitt sätt. Hon är faktiskt också lite stolt över att ha en farsa som mitt i all jävla intolerans i samhället vågar stå rak i ryggen för sitt val och för sin sak.

Och kan du tänka, Atom, att jag får nästan dagligen bevis på att min fru, som är nästan 40 år yngre än mej, verkligen älskar mej och känner trygghet, värme och harmoni i sitt liv.

Att stå rakryggad i Pattaya är inte speciellt svårt, där är du bara en i mängden...

Tror nog att ni hade haft det bra mycket tuffare hemma i Sverige...

Men det finns inget som är rätt eller fel i denna fråga, men hoppas verkligen att min dotter hittar en man i sin egna ålder..

Vad tycker du själv, när det kommer till dina döttrar, om dom dyker upp med män, som är äldre än dig?

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir det inte lite omyndighetsförklaring av Thaidamer generellt att tro att de inte har någonting att säga till om själva, i alla fall om man tar de som, låt oss säga för enlkelhetens skull passerat 30-35 års strecket.

Visst finns det många utsatta i den åldersgruppen med, men sett till i vilken ålder de flesta med barn betyngda och med liten eller ringa möjlighet att försörja sig och sin familj i hemtrakterna gissar jag på att det är de lite yngre, kanske runt 23-25 som ser bara till försörjning, sen kan det mycket väl uppstå ett kärleksfullt förhållande med en mycket äldre man.

Men i den grupp som jag tror, väl att märka TROR de flesta träffar sin partner som inte är Thai, alltså dryga 30, har dom nog av fri vilja valt att slå sig samman om just den farangen, inte enbart för pengar även om det förvisso är en krydda att få det bättre, blir en äldre partner än som är vanligt i västvärlden!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle generellt sett inte gilla om min far gifte om sig med en 30 år yngre thailändska, om min mor gifte om sig med en 30 år yngre gambier eller om min dotter när hon fyller 18 gifter sig med en 30 år äldre amerikan. Jag skulle heller inte generellt sett gilla om farsan började hoppa fallskärm, morsan började jaga storvilt, frugan började röka eller dottern blev muslim.

Jag skulle alltså inte gilla något av ovanstående och jag skulle försöka framföra mina tveksamheter på ett tidigt stadie och ett vettigt sätt men det är inget jag kan förbjuda. Visar det sig att detta är vad de verkligen vill och att de trivs med det så får jag givetvis acceptera det och försöka glädjas med dem, alternativet är ju att ta avstånd från de personer som står mig närmast och det känns inte som något vidare val.

Måste dock säga att jag tycker det är lite lustigt med alla dessa personer som säger att åldern inte spelar någon roll. Ganska uppenbarligen spelade ju åldern roll när de träffade sin blivande fru, annars hade det ju varit klart mest sannolikt att de som exempelvis 60-åringar hade träffat en 60-åring och sannolikheten att de träffat en 30-åring hade inte varit större än att de träffat en 90-åring. Då åldern i detta fall tveklöst hade betydelse för valet av fru så kan de ju inte vara helt överraskade att andra personer också tycker att åldern spelar roll, fast då i motsatt riktning så att säga.

Blir jag ensam i 60-års åldern och vill bo i Thailand så skulle jag nog tro att jag  också siktar in på en 40-åring men jag skulle nog inte kräva att min omgivning skulle stå på rad och instämma att "det klart att åldern inte har någon betydelse".

För mig spelade åldern helt klart  roll. Vi är alla olika. Jag letade efter en kvinna som jag kunde  leva med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...