Jump to content
IGNORERAD

Vilken åldersskillnad är ok mellan farang och thai?


Guest wUThai

Recommended Posts

Men du vet ju inte när det väcker anstöt hos folk, finns ju bla en medlem här på forumet som tycker max 10 års skillnad.

Fniss fniss :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    43

  • hamnoi

    42

  • Alarik

    41

  • Baa

    37

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det räcker att man flyttar till Finland, där förstår man inte heller vad folk pratar bakom ryggen på en :)

Dåligt förslag!

Det flesta som bor där kan man inte förstå vad dom pratat om.

Då dom har ett, konstigt språk som inte hör ihopa med Norden.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bryr mig inte ett dugg om gubben är 60-70 år och tjejen 20-30 men skaffas det barn mellan samma par är jag av en helt annan åsikt till hänsyn av barnet då.

 

Varför det?

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Det räcker att man flyttar till Finland, där förstår man inte heller vad folk pratar bakom ryggen på en :)

Rökt på det, kan ju Finska. Tja en del i alla fall, men jag tror dom är värre i Sverige på att snacka bakom ryggen på folk. Tja, faktiskt så är nog Thailand värre i så fall än både Sverige och Finland. Fattar ju litegrann och när dom inte tror jag förstår så gafflas det på ganska bra här nu.

 

Tjejen har blivit lite försiktigare med vad hon säger över telefon när jag blir lite småsur. Hon anar nog sambandet, men jag tror inte hela poletten har trillat ner än.

 

Fast det kanske är mer kultur än att dom snackar skit om mig, jag har inte lärt mig skillnaden än. ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Rökt på det, kan ju Finska. Tja en del i alla fall, men jag tror dom är värre i Sverige på att snacka bakom ryggen på folk. Tja, faktiskt så är nog Thailand värre i så fall än både Sverige och Finland. Fattar ju litegrann och när dom inte tror jag förstår så gafflas det på ganska bra här nu.

 

Tjejen har blivit lite försiktigare med vad hon säger över telefon när jag blir lite småsur. Hon anar nog sambandet, men jag tror inte hela poletten har trillat ner än.

 

Fast det kanske är mer kultur än att dom snackar skit om mig, jag har inte lärt mig skillnaden än. ;)

Misstänker att du hör " kinnjau " ofta i hennes samtal :-)

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Misstänker att du hör " kinnjau " ofta i hennes samtal :-)

Snackar han lika mycket svammel som han skriver så tvivlar jag på att han hinner höra vad den andra säger, om denne överhuvudtaget får en syl i vädret...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Misstänker att du hör " kinnjau " ofta i hennes samtal :-)

Är ju en "ceap Charlie"/snål så det förekommer säkert, men det reagerar jag inte på. Det är ju sant.

Finns andra saker som jag dock inte ens vill dryfta på forumet som omnäms.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

.

Det har lite mer med tjejen ålder att göra.

Är hon över 30 så ändrar det en hel del på det hela.

Förr eller senare blir de flesta över 30år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förr eller senare blir de flesta över 30år.
Det är ju vetenskapligt bevisat att ju fler födelsedagar man firar, desto äldre blir man. Kanske gäller inte kvinns
Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad har antalet födelsedagar med ens mentala status att göra?  Blir man verkligen "vuxnare" över en natt bara för att man fyller typ 30, eller nåt...

Ändrades av Benriach

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju vetenskapligt bevisat att ju fler födelsedagar man firar, desto äldre blir man. Kanske gäller inte kvinns

Kvinnor slutar fylla år efter 30. Så verkar det vara om man kollar lite i "verkligheten" (barerna i pattis dvs), det är bara vi män som blir äldre.

Lyckades hitta en som var nästan rätt, Men nu tror jag att klockan har stannat. (Om man inte kollar ID). 

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Kvinnor slutar fylla år efter 30. Så verkar det vara om man kollar lite i "verkligheten" (barerna i pattis dvs), det är bara vi män som blir äldre.

Lyckades hitta en som var nästan rätt, Men nu tror jag att klockan har stannat. (Om man inte kollar ID). 

 

I helvete heller. Blir påmind flera dagar innan frun fyller år varje gång. Vad får jag i födelsedagspresent denna gång?

Är frågan som ställs! Hon har passerat 30 för länge sedan.

Link to comment
Dela på andra sajter

I helvete heller. Blir påmind flera dagar innan frun fyller år varje gång. Vad får jag i födelsedagspresent denna gång?

Är frågan som ställs! Hon har passerat 30 för länge sedan.

Men hon fyller 30 varje gång, det är liksom finessen. :wink:

 

Presenter osv är ok, men dom fyller 30 igen och igen. Tja, gör mig inte nåt - bara dom är glada.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

En snabbstudie av de som bor kring Chaiyaphum i mitten av ingenting, så är nog åldersskillnaden ungefär 20 år farang/thaifru.

 

65/45,  72/52 och det måste väl vara i mesta laget.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag tror att åldersskillnaden att man accepterar större skillnad när man själv blir äldre (Läs Gammal).

Inte för att jag har detta problem, det skiljer 1,5 år med min Farangfru..

 

   FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Exakt 4 år och 2 månader, allt annat är fel.

Erkki

 

Jag är nog mer frisinnad än du, de får vara max 5 år äldre än mig...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nog mer frisinnad än du, de får vara max 5 år äldre än mig...

Skitt, då sket det sig.

Tanta är 6 år äldre.

Men har det funkat i dryga 16 år lär det funka tills någon av oss trillar av pinn

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

frugan är 1 år o 3 dagar äldre, så man kan säga att hon är som en mor för mig! :crazy: 

HaHa....men när det gäller er hade hon nog varit det även om du varit 31 år äldre!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mellan mig och frugan är det 9 år och 51 veckor, jag är fodd 29 Januari 1956 och frugan 22 Januari 1966, helt acceptabelt inte 10 års skillnad alltså.

post-3132-0-37312300-1424664394.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är faktist rätt så imponerad av att det finns så många sex/samlevnadsexperter och familjerådgivare på forumet :give_heart:  :y2:

 

 

 

 

 

Det var väl inget svar på frågan? Eller insåg du att inlägget inte var så genomtänkt och därför inte kan svara? :)

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl inget svar på frågan? Eller insåg du att inlägget inte var så genomtänkt och därför inte kan svara? :)

 

/Krille

Jag tycker inte att man ska ställa barn till världen om man är 60-70, for då är väl risken rätt så stor att barnet blir faderslos i rätt så tidig ålder.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var väl inget svar på frågan? Eller insåg du att inlägget inte var så genomtänkt och därför inte kan svara? :)

 

/Krille

Ett svar var det väl, men kanske inte det du ville ha.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker inte att man ska ställa barn till världen om man är 60-70, for då är väl risken rätt så stor att barnet blir faderslos i rätt så tidig ålder.

Då är det ju desto viktigare att mamman är ung så att inte barnet blir helt föräldralöst.

Och om mamman är riktigt ung kan hon säkert fixa en ny "pappa" till den lille

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...