Jump to content
Sign in to follow this  
Guest wUThai

Vilken åldersskillnad är ok mellan farang och thai?

Recommended Posts

möljis

+- 10 år, ja då är jag också peddo. Men never mind, min fru och jag

har varit gifta i snart 18 år, och det fungerar fortfarande.

Givetvis tog hon mig för pengarna, jag är ju annars väldigt handsome,

men det betydde nog ingenting!

• Fint 2

leifen

Ja, tänk vilken källa till kunskap kontaktsiter och internet är.

Edited by leifen
  • Fint 3

kitungmakmak

Är faktiskt rigtigt bra om man tillämpar lite källkritik.

Men för att kolla på annonser av 200 kvinnor som söker män så får jag i alla fall jobba ganska hårt om jag inte skulle använda nätet.

Vet faktiskt  inte ens hur det skulle gå till.

• Fint 3

Guest JJC

Har diskuterat frågan med några thaitjejer och så resonerar de att ett förhållande, spelar ingen roll om det är mellan thai och farang eller andra nationaliteter

Man ska inte vara äldre än den ena partens föräldrar och den andra parten ska inte vara yngre än den enes barn så brukar det funka.

Jag håller faktisk med.

leifen

Är faktiskt rigtigt bra om man tillämpar lite källkritik.

Men för att kolla på annonser av 200 kvinnor som söker män så får jag i alla fall jobba ganska hårt om jag inte skulle använda nätet.

Vet faktiskt  inte ens hur det skulle gå till.

Du besöker ju Thailand också, och inte bara internet

andrejsdenruskige

Kan nog stämma, du har väl aldrig gillat honom oavsett verkar det som.

Var nog många som tyckte han var dum eftersom hade hade en förmåga att uttrycka sig utöver det vanliga på Mpr.

Wille var jävligt träffsäker i sina inlägg.

Och sådant kan ju svida för många.

• Fint 8

Guest wUThai

Vad är det som låter orimligt i den analysen? Förutom att det var BTT som skrev den?

pigge01

Max +-10år. Allt annat tycker jag är vidrigt,perverst,sjukt och ett ord jag inte får använda här inne :)

Sök hjälp!

Det beror på bådas ålder.

Och hur de passar varandra.

• Fint 8

Krille

Om man går in och tittar på vad kvinnorna söker för slags män på diverse kontaktsajter både thai och svenska så slås man faktiskt av att skillnaden inte är så stor som många vill göra gällande.

Myten om att 25 åriga Noi söker 30-40 år äldre män är just en myt.

Både svenska tjejer och thailändska tjejer söker en man mellan 5-10 år åldre och i vissa fall 3-5 år yngre.

Jag tror det är i barerna som myterna frodas om att den 66 åriga mannen kan ragga upp den 23 åriga kvinnan som bla tvätt och städhjälp.

Thailändska kvinnor är inte ett dugg annorlunda än vad vad normala svenskor är vad gäller åldersskillnad.

Möjligen att skillnaden kan vara att en svenska har mer att säga till om på grund av bättre ekonomi och inte behöver sälja sig till en rikare man utan kärlek.

Men j¨kvinnor i dom flesta länder föredrar en man i ungefär samma ålder som henne själv om detta är möjligt.

Ex en kvinna på 25 är ju fortfarande fertil och vill ha barn med en man i ungeför samma ålder.

Så är det överallt på jorden och så även i Thailand.

BTT

I grunden kan jag väl hålla med. Samtidigt har min sambo ett antal väninnor i Thailand i åldrarna 30-35 år som är välutbildade och självständiga men ändå kan tänka sig en man som både är 15 och 20 år äldre (oavsett om han är Thai eller inte). Min uppfattning är att det är tufft för kvinnor över 30 att hitta en man i Thailand som är intresserad av ett seriöst förhållande och därför är de inte lika kräsna när det gäller ålder.

/Krille

• Fint 5

uptoyou

Har diskuterat frågan med några thaitjejer och så resonerar de att ett förhållande, spelar ingen roll om det är mellan thai och farang eller andra nationaliteter

Man ska inte vara äldre än den ena partens föräldrar och den andra parten ska inte vara yngre än den enes barn så brukar det funka.

Jag håller faktisk med.

Ja om man är beredd på runt 35 års skillnad så. Jag har flera exempel på det bland vänner. Idag är det ju inte helt ovanligt att folk skaffar barn i 40 - 50 årsåldern.

Edited by uptoyou
  • Fint 1

micke isaan

Sök hjälp!

Det beror på bådas ålder.

Och hur de passar varandra.

Tycker du ja,och jag tycker inte som dig. Om du inte kan ta det så är det du som ska söka hjälp.