Jump to content
Guest wUThai

Vilken åldersskillnad är ok mellan farang och thai?

Recommended Posts

Guest wUThai

klockrent      du försvarar allt , när immigratonspolitik kommer på tavlan, så får vi se att  du själv njuter av kronor in på kontot

konstigt att du håller med den hand som ger dej lite extra bidrag varje månad 

Grattis till att ta mina o andras skattepengar

Oja, jag bidra också med skatt precis som min fru gör. På vilket sätt njuter jag? Och hur får du fram att jag försvara allt när imigrationspolitiken kommer på tal? Men du måste ju ändå tycka att imigrationspolitiken är bra? Du fick väl hit din fru från Thailand tack vare Sveriges öppna gränser? 

Jag förmodar att du har luktat på korken idag? Du verkar vara en väldigt cynisk och kall människa.

Så mao så gick du eller din arbetsgivare in och betalade din frus förlossning? Absolut inga skattemedel användes där?

Pluggade din fru SFI? Eller hon gick på en privatskola som du betalade som än likt förbannat får bidrag från skolverket?

Grabben hoppas att du inte blir allt för ledsen för att han får barnbidrag. 

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Sangwal

Är du inte nykter eller är det frugan som skriver? :)

Sen har han mage att ifrågasätta mig, för att inte läsa han inlägg..

Behövs en som krypterar texten först...

Rock on!

• Fint 5

UglyFarang

Om det är inom Sverige så är det konstigt. Jag har haft sonen på privatskola och sedan 1992 får alla skolor som är godkända av skolverket skolpeng för eleverna. Sedan får bara riksinternaten ta ut avgifter men de får faktiskt mer bidrag än vanlig privatskola.

Blev inte detta stoppat nyligen?

UglyFarang

Oja, jag bidra också med skatt precis som min fru gör. På vilket sätt njuter jag? Och hur får du fram att jag försvara allt när imigrationspolitiken kommer på tal? Men du måste ju ändå tycka att imigrationspolitiken är bra? Du fick väl hit din fru från Thailand tack vare Sveriges öppna gränser? 

Jag förmodar att du har luktat på korken idag? Du verkar vara en väldigt cynisk och kall människa.

Så mao så gick du eller din arbetsgivare in och betalade din frus förlossning? Absolut inga skattemedel användes där?

Pluggade din fru SFI? Eller hon gick på en privatskola som du betalade som än likt förbannat får bidrag från skolverket?

Grabben hoppas att du inte blir allt för ledsen för att han får barnbidrag. 

Vad jag kan förstå så bor Khemmarat och familjen i Thailand..........

• Fint 2

hamnoi

Vad jag kan förstå så bor Khemmarat och familjen i Thailand....

Tror jag inte..

• Fint 1

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Fredman

Blev inte detta stoppat nyligen?

Nope det gjordes dock försök. Kanske blir det efter sommaren. Edited by Fredman

Tommy

Här har ni facit:

Det skall vara 7år, 8månader-1dag , mellan Svensk man gift med Thai fru.

Funkar för oss!

MVH Tommy

• Fint 1

Galten

Jag är väl 20 år i sinnet ibland och gumman kan gå ner till fem år ibland.

Vårat sammanlagda ålder är snart 100 dock :wink:

• Fint 1

Guest Isan Lover

Hej

Enligt mig är denna fråga ungefär i klass med "Hur långt är ett snöre" ?

Men enligt mig är nog inställningen i Thailand ungefär som den i Sverige och övriga världen i denna fråga, det är nog betydligt mindre skillnader än vad folk i allmänhet tror.

Sen är det ju säkert så att saker som utbredd fattigdom, brist på utbildning, ansvar för föräldrar, brist på skyddsnät, förhoppningar om ett bättre liv och inte minst trygghet åt barnen som kan få många Thailändskor att överge sina skönhetsideal och tonårsdrömmar.

Det är nog snarare detta som gör även äldre utländska män "attraktiva" och inte någon egentlig skillnad på hur unga kvinnor ser på mäns ålder och utseende, detta gillar nog inte alla att höra men jag är helt övertygad om att det är så.

Mvh isan lovet

Edited by Isan Lover

hamnoi

Hej

Men enligt mig är nog inställningen i Thailand ungefär som den i Sverige och övriga världen i denna fråga, det är nog betydligt mindre skillnader än vad folk i allmänhet tror.

Sen är det ju säkert så att saker som utbredd fattigdom, brist på utbildning, ansvar för föräldrar, brist på skyddsnät, förhoppningar om ett bättre liv och inte minst trygghet åt barnen som kan få många Thailändskor att överge sina skönhetsideal och tonårsdrömmar.

Det är nog snarare detta som gör även äldre utländska män "attraktiva" och inte någon egentlig skillnad på hur unga kvinnor ser på mäns ålder och utseende, detta gillar nog inte alla att höra men jag är helt övertygad om att det är så.

Mvh isan lovet

Helt riktigt !

• Fint 4

Tamdai

Hej

Mvh isan lovet

Att skriva detta på MPR är nog att som svära i kyrkan, och ett stort antal personer har ju hävdat att Thailändska kvinnor föredrar gubbar.

Självfallet är det inte så utan handlar enbart om ekonomiska realiteter, men många vill inte inse detta utan har gått på handsomeman snacket.

• Fint 9

burrabus

75 år men hur långt är ett rep

uptoyou

Här har ni facit:

Det skall vara 7år, 8månader-1dag , mellan Svensk man gift med Thai fru.

Funkar för oss!

MVH Tommy

Är du tillsammans med en gift thaitjej? Vad säger hennes man om det?

Naam jai

jag är en 25 årig pöjk tillsammans med en 58 årig thaikvinna .ska jag åxå "skämmas" el bara köra på?. Vill helst bara ha expertsvar :dirol:

• Fint 2