Jump to content
IGNORERAD

Vilken åldersskillnad är ok mellan farang och thai?

Guest wUThai

Recommended Posts

Vad vi är snälla och bryr oss så mycket om varandra.

Hur gammal får man vara hur ung för hon vara. 

Tycker att var och en är sin egen livets smed och smider sitt eget liv och och andra ska blankt skita i vem jag lever med och på vilka villkor.

Så länge begår jag eller andra inga brott så kan moralkäringar till män skita i vem ligger med vem och hur gamla de är som ligger med varandra.

Det som mest äcklar mig är gubbar som uppträder som moralkäringar.

Ändrades av JJC
Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎04‎-‎17 at 16:14, skrev SatanG:

Intressant, men jag är inte riktigt med på hur det kan vara så att din son har en förmögenhet som du bara kan drömma om. Kommer han ärva från sin mor, som du inte får ta del av, eller? Utveckla om du har lust.

/ SatanG

Min "Plastdotter", som var 3 när jag träffade frugan och som är strax 17 år fyllda är enda arvingen efter sin Farfar...

OK, Gubben hade 4 barn, men det är bara frugans ex som ynglat av sej än så länge, och det börjar verka som att det är kört för resten av Farfars barn...

2 döttrar som är äldre än min kära hustru, ca 45-50 år gamla, en äldre son som döljer att han inte är "intresserad" av kvinnligt umgänge (en riktigt trevlig och intelligent man, som älskar sin brors-dotter).

Och så frugans Ex 42 år gammal, den yngste i barnaskaran, en rolig playboy, som jag verkligen gillar, han har ett "Officiellt" barn (frugans dotter) och antagligen en dotter till, som jag faktiskt träffat, samma ålder som min son, 11.

Farfar var stenrik, delvis beroende på att han hade ett företag i byggbranschen som levererat betong till en del stora statliga projekt, som Damm-byggen, samtidigt som han jobbade för den myndighet som tog in anbud för staten avseende tex Damm-byggen, och andra byggprojekt.

Så utan att ljuga kan jag säga att min Plastdotter har en större förmögenhet än vad jag kan hoppas på, tur att hon tycker bra om mej!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev JJC:

Vad vi är snälla och bryr oss så mycket om varandra.

Hur gammal får man vara hur ung för hon vara. 

Tycker att var och en är sin egen livets smed och smider sitt eget liv och och andra ska blankt skita i vem jag lever med och på vilka villkor.

Så länge begår jag eller andra inga brott så kan moralkäringar till män skita i vem ligger med vem och hur gamla de är som ligger med varandra.

Det som mest äcklar mig är gubbar som uppträder som moralkäringar.

Bra skrivet skit i göbbjävlar som är svartsjuka och käringar som bara klagar

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev uptoyou:

Kanske jag berättar någon solig dag, min tjej och hennes döttrar är svinfattiga, men jag kämpar som en idi*t med massor av övertid för att få det att gå ihop. Jag älskar familjen, kosta vad det vill.

Jag tycker det är intressant med livsöden/utveckling etc så om någon har en story att berätta så läser jag gärna.

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

• 1 år senare...
Cavemannen
On 2015-02-01 at 02:33, skrev Wanchai:

Så din fru som kunde vara din dotterdotter eller din sondotter är kär i gubben Baa, hehe.   :heat:    :haha:  Och du anser dig vara Tarzan. Blir du inte lite eftertänksam över vad du håller på med? Knullar något som skulle kunna vara din dotterdotter. Blir du tänd på såna saker så är du närmast att kallas för pedofil. Pedofilen Baa från Udon är knappast något herrn skulle acceptera. Bättre att agera innan än efter.

Du riskerar att bli en av de första fallen i Sverige med din höga profil i Isan där prostitution flödar och tillväxten gror varje dag.

Du fick Baa att sluta skriva här på MPR med dina lögner, folk borde nog se igenom dig nu..........

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Du fick Baa att sluta skriva här på MPR med dina lögner, folk borde nog se igenom dig nu..........

Inte så trevligt att kalla folk för det P-ordet....snäppet över att beskylla folk för att suttit inne, utan att kunna säga för vad.

• Ge karma 1

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Kenneth4618
8 timmar sedan, skrev Cavemannen:

Hissen går nog inte ända upp hos den mannen och en till som tydligen är avstängd just nu

• Ge karma 1

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Kenneth4618
9 timmar sedan, skrev Soengsang:

Inte så trevligt att kalla folk för det P-ordet....snäppet över att beskylla folk för att suttit inne, utan att kunna säga för vad.

En del borde kolla upp vad som menas med P innan de skriver en massa skit.....................som Wanchai med flera

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Jag har ingen direkt åsikt om åldersskillnaden. Något som alltid har fascinerat mig är att fundera över vad de har gemensamt och kan prata om. Man har så skilda erfarenheter och vuxit upp med skilda preferens när det gäller det mesta. Det fascinerar mig också när varken kvinnan eller mannen knappt kan prata ett ord engelska eller något annat gemensamt språk. Måste vara mycket märklig vardag och svårt att verkligen knyta några starka band till varandra. Men det är roligt att se att de är så många på detta forum som verkar att ha hittat den rätta och lever ett lyckligt och fint liv tillsammans. Funderar mycket på relationer just nu, dels för att jag har träffat något själv. Men också för att det är ovanligt många bekanta och grannar som skiljer sig just nu. Funderar mycket på vad som har hänt i deras liv, flera av dem har man upplevt som mycket lyckliga tillsammans. Märkligt när de verkade var fulla av planer för framtiden för någon månad sedan och nu kan de inte vara i samma rum längre.

Dela på andra sajter

stefan5300
4 timmar sedan, skrev AnTove:

Jag har ingen direkt åsikt om åldersskillnaden. Något som alltid har fascinerat mig är att fundera över vad de har gemensamt och kan prata om. Man har så skilda erfarenheter och vuxit upp med skilda preferens när det gäller det mesta. Det fascinerar mig också när varken kvinnan eller mannen knappt kan prata ett ord engelska eller något annat gemensamt språk. Måste vara mycket märklig vardag och svårt att verkligen knyta några starka band till varandra. Men det är roligt att se att de är så många på detta forum som verkar att ha hittat den rätta och lever ett lyckligt och fint liv tillsammans. Funderar mycket på relationer just nu, dels för att jag har träffat något själv. Men också för att det är ovanligt många bekanta och grannar som skiljer sig just nu. Funderar mycket på vad som har hänt i deras liv, flera av dem har man upplevt som mycket lyckliga tillsammans. Märkligt när de verkade var fulla av planer för framtiden för någon månad sedan och nu kan de inte vara i samma rum längre.

Nä nu skriver du väl strunt, svenskar talar ju bra engelska och vad jag ar läst här på forumet så är ju i stort sett alla de tjejer som svenskarna träffat universitets och högskoleutbildade så då måste väl engelskan fungera bra, tror du inte de.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

Kenneth4618
4 minuter sedan, skrev stefan5300:

Nä nu skriver du väl strunt, svenskar talar ju bra engelska och vad jag ar läst här på forumet så är ju i stort sett alla de tjejer som svenskarna träffat universitets och högskoleutbildade så då måste väl engelskan fungera bra, tror du inte de.

Tja livets hårda skola och att vara streetsmart slår nog de flesta högskolor och universitet ;)

Se bara på den Svenska Akademien :D

Ändrades av Kenneth4618

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Jepp, engelska är både mitt och frugans arbetsspråk så inga problem alls :-)

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

Min fru är 25 år yngre än mig, konstigt/udda/inte helt normalt?

På den frågan finns det bara ett svar och det är Ja, något mer ni undrar över?

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev bob:

Min fru är 25 år yngre än mig, konstigt/udda/inte helt normalt?

På den frågan finns det bara ett svar och det är Ja, något mer ni undrar över?

lyllos dig :559bdc4880218_haveaniceday:

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Kenneth4618
42 minuter sedan, skrev Enis:

lyllos dig :559bdc4880218_haveaniceday:

/Enis

Då är jag också lyllo :look_down:

Dela på andra sajter

On ‎2017‎-‎04‎-‎16 at 13:23, skrev Bananen:

Skitsnack, ålder är bra mycket mer än bara en
siffra..

Skickat från min KIW-L21 via Tapatalk

Ja, min ålder består av 2 siffror...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

1 minute ago, Benriach said:

Tur det iaf.

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Benriach:

Ja, det var ju det jag menade :misdoubt:

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Dela på andra sajter

On 2018-05-12 at 10:34, skrev AnTove:

Det skiljer 9 år mellan oss. Min fru pratade inte ett ord engelska när vi träffades, jag pratade en del thai. Hade börjat lära mig thai ett år tidigare för att kunna åka runt i landet. Detta var 1987, besökte landet första gången 2 år tidigare under jobb nere i SEA. Vi träffades under en resa ut i landet då jag stannade till en något längre tid. Trots språk och kulturskillnaderna trivdes vi väldigt bra tillsammans. Visst har vi haft våra stunder. En gång i Thailand när jag stack från byn och jag skulle aldrig komma tillbaka, om inte.....  Svärmor kom och hämtade mig när jag satt och väntade på bussen ner till Bangkok. Sen blev det besök för henne i Sverige. Dålig timing, - 40 grader under det besöket. Sedan åkte hon hem och sökte uppehållstillstånd. 

När dottern föddes och blivit några år hade vi ett antal kriser, vi flyttade ifrån varandra en gång. Frugan hade jobb och klarade sig bra på egen hand. Ett drygt halvår senare hörde jag på frugan att hon nog ville flytta ihop igen. Naturligtvis är hon för stolt för att ta upp ett sådant resonemang. Jag tog upp det, inte för att jag egentligen ville, men tyckte det var bättre för dottern. Sedan har vi levt lyckliga tillsammans. 

Med så många skillnader i språk och kultur har det varit svårt ibland. Thai i gemen har väldigt svårt att kompromissa det har nog varit det svåraste. Kompromissar man hela tiden så blir det inte bra. Det gäller att ta sina strider vid rätt tillfällen. Uppfostran av dottern var en sak där vi hade en del duster. Helt olika uppfostringsmetoder, där hade jag ingen kompromisvilja utan vi enades om att jag bestämde och hon gjorde som jag sa. Vi verkade ganska enade, för dottern men det var vi egentligen inte. Frugan fick bita ihop och hålla sig till våran överenskommelse. 

Lycka till med din relation.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Det skiljer 9 år mellan oss. Min fru pratade inte ett ord engelska när vi träffades, jag pratade en del thai. Hade börjat lära mig thai ett år tidigare för att kunna åka runt i landet. Detta var 1987, besökte landet första gången 2 år tidigare under jobb nere i SEA. Vi träffades under en resa ut i landet då jag stannade till en något längre tid. Trots språk och kulturskillnaderna trivdes vi väldigt bra tillsammans. Visst har vi haft våra stunder. En gång i Thailand när jag stack från byn och jag skulle aldrig komma tillbaka, om inte.....  Svärmor kom och hämtade mig när jag satt och väntade på bussen ner till Bangkok. Sen blev det besök för henne i Sverige. Dålig timing, - 40 grader under det besöket. Sedan åkte hon hem och sökte uppehållstillstånd. 

När dottern föddes och blivit några år hade vi ett antal kriser, vi flyttade ifrån varandra en gång. Frugan hade jobb och klarade sig bra på egen hand. Ett drygt halvår senare hörde jag på frugan att hon nog ville flytta ihop igen. Naturligtvis är hon för stolt för att ta upp ett sådant resonemang. Jag tog upp det, inte för att jag egentligen ville, men tyckte det var bättre för dottern. Sedan har vi levt lyckliga tillsammans. 

Med så många skillnader i språk och kultur har det varit svårt ibland. Thai i gemen har väldigt svårt att kompromissa det har nog varit det svåraste. Kompromissar man hela tiden så blir det inte bra. Det gäller att ta sina strider vid rätt tillfällen. Uppfostran av dottern var en sak där vi hade en del duster. Helt olika uppfostringsmetoder, där hade jag ingen kompromisvilja utan vi enades om att jag bestämde och hon gjorde som jag sa. Vi verkade ganska enade, för dottern men det var vi egentligen inte. Frugan fick bita ihop och hålla sig till våran överenskommelse. 

Tack för att du delar med dig. Alltid kul att få ta del av andra livshistorier och erfarenheter. Tycker att det är intressant det du skriver om att thai har svårt att kompromissa. Det är klart att människor i ett land är väldigt olika, men man fått en bild av att thailändarna ska vara så underdåniga och tar ett kliv bakåt i alla lägen. Men samtidigt får man hela tiden berättelser om att de inte lägger ett finger emellan vid en konflikt och det är som alla spärrar försvinner. Konflikter som för en annan verkar obetydlig. Om du har lust att dela med dig av flera exempel och vad det var som ni såg så olika på i er dotters uppfostran. 

Vore jätte roligt och jag skulle vara tacksam om andra också delade med sig av sina erfarenheter. Vad som har varit svårare än vad de har trott och saker som har överraskat dem. Ibland när jag hör en del svenska män prata om sitt förhållande med en thai kvinna, så reagerar jag på hur de pratar om sin partner som hon inte skulle ha ett eget känsloliv. Att de blir överraskad av hon börjar att uttrycka saker för sin egen del . Det är lite svårt att beskriva det som jag har reagerat på.

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev AnTove:

Tack för att du delar med dig. Alltid kul att få ta del av andra livshistorier och erfarenheter. Tycker att det är intressant det du skriver om att thai har svårt att kompromissa. Det är klart att människor i ett land är väldigt olika, men man fått en bild av att thailändarna ska vara så underdåniga och tar ett kliv bakåt i alla lägen. Men samtidigt får man hela tiden berättelser om att de inte lägger ett finger emellan vid en konflikt och det är som alla spärrar försvinner. Konflikter som för en annan verkar obetydlig. Om du har lust att dela med dig av flera exempel och vad det var som ni såg så olika på i er dotters uppfostran. 

Vore jätte roligt och jag skulle vara tacksam om andra också delade med sig av sina erfarenheter. Vad som har varit svårare än vad de har trott och saker som har överraskat dem. Ibland när jag hör en del svenska män prata om sitt förhållande med en thai kvinna, så reagerar jag på hur de pratar om sin partner som hon inte skulle ha ett eget känsloliv. Att de blir överraskad av hon börjar att uttrycka saker för sin egen del . Det är lite svårt att beskriva det som jag har reagerat på.

Snabbkommenterar det med kompromissandet. Thai tar inte konflikt med en som står högre i social status. Men att tappa ansiktet är inte bra, så för att slippa ta konflikt kan de ibland bara hålla med och så skiter de i vad man kommit överens om.

När man befinner sig på samma sociala trappsteg då hävdar man sin rätt. Ofta tar man ändå hänsyn till att ingen ska behöva tappa ansiktet. Är man riktigt i luven på varandra så gäller det att vinna och inte behöva tappa ansiktet. Gissa vem som har högre rang, en falang eller en thai? I vardagslivet då. Naturligtvis gäller andra regler om du bor på ett hotell eller befinner dig på någon annan serviceinrättning.

Ett bevis på hur grymma thaikvinnor kan vara, är att de är världsledande i "penis slashing".  Är väl därför doktorerna i Thailand är duktiga att operera tillbaka den lösa biten. I de fall den hittas åt.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Wangthong:

Snabbkommenterar det med kompromissandet. Thai tar inte konflikt med en som står högre i social status. Men att tappa ansiktet är inte bra, så för att slippa ta konflikt kan de ibland bara hålla med och så skiter de i vad man kommit överens om.

När man befinner sig på samma sociala trappsteg då hävdar man sin rätt. Ofta tar man ändå hänsyn till att ingen ska behöva tappa ansiktet. Är man riktigt i luven på varandra så gäller det att vinna och inte behöva tappa ansiktet. Gissa vem som har högre rang, en falang eller en thai? I vardagslivet då. Naturligtvis gäller andra regler om du bor på ett hotell eller befinner dig på någon annan serviceinrättning.

Ett bevis på hur grymma thaikvinnor kan vara, är att de är världsledande i "penis slashing".  Är väl därför doktorerna i Thailand är duktiga att operera tillbaka den lösa biten. I de fall den hittas åt.

Mycket intressant. Jag har inga belägg för det, men jag har en känsla ifrån att ha pratat med människor under åren. Att några av anledningarna till att inte relationerna fungerar är man inte har varit ärlig ifrån båda hållen när man har pratat ekonomin. Man har glömt bort att berätta hur mycket av lönen som dras i skatt och hur mycket det kostar att leva i Sverige. Det finns inte så mycket över att hjälpa släkt och hålla en levnadsstandard som man har givit sken av. Att det blir en stor slitning och något som det är svårt att repa sig ifrån .

En annan sak är att jag får en känsla av att en del män inte gör så mycket för att kvinnan snabbt ska lära sig språket och kanske får ett jobb. Att förlora sitt beroende. Att få ett blandat socialt umgänge och skyddsnät. Jag kan ha fel i detta, men det är en känsla som jag har fått. När jag var på sjukhus för några veckor sedan, så delade jag rum med en man som det visade sig vara gift med en thailändska. Han hade valt en kvinna som var lika gammal som honom. Och sett till att hon snabbt lärde svenska och tog körkort. Båda jobbar i Norge och de har varit gifta i 15 år. Hans inställning var att hon skulle bli så självständig som möjligt och förverkliga sin projekt och drömmar. Och genom detta verkligen välja honom och inte vara beroende av honom. Han tyckte att det var det bästa han hade gjort och han kände sig lycklig. Hon jobbade som köksmästare på ett hotell i Oslo och han jobbade som logistikchef på Bring. Han hade mycket vettigt att komma med under de tre dagar som vi delade rum. Han hade verkligen gått in för att studera kulturen och Thailands historia. Gått matlagningskurser för att lära sig laga hyfsad thaimat. Försökt att lära sig thai. Men hade också gått in för att lära henne Sveriges dito. Hon hade läst in komvux här och sedan gått hotell och restaurang skola. Sedan gastronomi högskolan i Grythyttan. De bor på den värmländska sidan på gränsen mellan Sverige och Norge. Har två tonåriga barn, hus både i Sverige och Thailand. 

Dela på andra sajter

John Khonken
7 timmar sedan, skrev Wangthong:

Jag har samma tanke. Min fru har tre barn . Två egna och en tillsammans. Alla bor hos oss. Frugan skäller på sina egna barns uppfostran. Då talar jag om att det är du och din man som uppfostrat dom. Det vill hon inte förstå. Vårt gemensamma barn försöker hon göra samma misstag. Där har vi diskutioner kan jag lova. Så jag tar hela ansvaret för  hennes uppfostran. Det som jag tycker är mycket märkligt, Frugan har gjort fel även hon inte erkänner det. Varför försöker hon inte bli bättre genom ändra sitt beteende. Inte en chans.

Har någon annan samma åsikt 

Dela på andra sajter

HuaHindinnge
6 minuter sedan, skrev John Khonken:

Jag har samma tanke. Min fru har tre barn . Två egna och en tillsammans. Alla bor hos oss. Frugan skäller på sina egna barns uppfostran. Då talar jag om att det är du och din man som uppfostrat dom. Det vill hon inte förstå. Vårt gemensamma barn försöker hon göra samma misstag. Där har vi diskutioner kan jag lova. Så jag tar hela ansvaret för  hennes uppfostran. Det som jag tycker är mycket märkligt, Frugan har gjort fel även hon inte erkänner det. Varför försöker hon inte bli bättre genom ändra sitt beteende. Inte en chans.

Har någon annan samma åsikt 

Tja. Jag är skulle nu men tillsammans med mitt ex har vi en dotter. Efter skilsmässan vill dottern endast bo med mig, kanske för att jag har uppfostrat dottern och tillbringat mest tid med hon.

Mitt ex förstod aldrig vad barn behöver utan ville ge Thai style uppfostran. Men eftersom vi bor i Sverige vill dottern ha samma typ av uppväxt som sina kompisar. 

Mitt ex dotter kom också och bodde med oss i Sverige när hon var 10. Det blev så att jag uppfostrade hon, nu studerar hon till sjuksköterska. Det hade aldrig blivit så om jag inte hade ställt upp så som jag gjorde för hon.

Hade vi bott i Thailand hade det säkert varit tvärtom. Det finns olika sätt att uppfostra barn på. Jag har respekt för andra värderingar men det är självklart mina som är bäst och de enda rätta.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...