Jump to content
IGNORERAD

Vilken åldersskillnad är ok mellan farang och thai?


Guest wUThai

Recommended Posts

12 timmar sedan, skrev måne:

Eller "stel och styv till sist"

 

”Här under är askan av en man som hade vanan att skjuta allt till morgondagen.

Dock bättrades han på sitt yttersta och fick verkligen stånd den 20 febr. 2017"

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    43

  • hamnoi

    42

  • Alarik

    41

  • Baa

    37

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

On 2017-02-20 at 13:41, skrev conservator:

Men man kan ju också fråga sig vad som händer hos kvinnorna i takt med mannens stigande ålder, ökar attraktionen eller minskar den :-)

 

Kvinnor borde ju vara mer genetiskt programmerade att försöka hålla fast vid den man som är far till hennes barn eftersom det bör ha betytt större överlevnadsmöjligheter för hennes avkomma. Även om han blir äldre och inte lika attraktiv.
En man å andra sidan borde vara programmerad att söka fler än en partner eftersom det ju genererar fler avkommor med hans egna gener. Och då menar jag partner i så fertil ålder som möjligt, oavsett mannens egen ålder. Mannan är som bekant fertil livet ut.

 

 

On 2017-02-20 at 13:54, skrev Fritz:

Nja, varför har i så fall inte homosexualitet försvunnit från den mänskliga rasen under evolutionens gång eftersom dom sällan reproducerar sig? Vetenskapsmännen verkar gnugga sina geniknölar i frågan om homosexualitet och dess orsaker och man har hittat många. http://sv.metapedia.org/wiki/Homosexualitet

 

Fritz..

 

Det är en gåta som forskarna ännu inte lyckats lösa. Fast jag såg ett vetenskaps-program på tv där några forskare lanserade en teori gällande detta och den gick helt enkelt ut på att de upptäckt att homosexuella män och väldigt sexbenägna kvinnor hade en eller flera genvariationer gemensamt. Teorin var att den speciella genvariationen som alltså också riskerade att skapa några procent homosexuella män var väldigt framgångsrik om den nedärvdes till kvinnor. Det eftersom kvinnor med genvariationen fick betydligt fler barn än de som saknade den. 
Kanske är det så, kanske inte?

I vår tid är det väl kändisar, Laestadianer och katoliker som får avla mest så årmiljonerna framöver lär väl visa vilken impact det får på mänskligheten?

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
On 2017-02-20 at 13:06, skrev leifen:

Jag kör med formeln att summan av talen i bådas ålder ska bli samma.

 

Exempel man 55 = 5+5 ger 10, då finns lite att välja på för hormonerna då kvinnans x+z också skall bli 10.

 

Då menar du att en 55 årig man passar bra med 64 åriga eller 73 åriga eller 82 åriga eller 91 åriga kvinnor?

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Då menar du att en 55 årig man passar bra med 64 åriga eller 73 åriga eller 82 åriga eller 91 åriga kvinnor?

Ja, det kan passa utmärkt, formeln ljuger inte ;)

 

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Viktigas är om man är lycklig och nöjd, ålder är bara en siffra
I vissa fall. Är den stor i andra fall mindre [emoji3][emoji3] oavsett har två vuxna ingått en relation, där nöjdhet faktorn är större än missnöjd faktorn. Om det sedan är kärlek omtanke godhet eller något helt annat, så bör det vara upp till var o en
Glöm bara inte bort den ev familj man har sedan tidigare


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Viktigas är om man är lycklig och nöjd, ålder är bara en siffra
I vissa fall. Är den stor i andra fall mindre [emoji3][emoji3] oavsett har två vuxna ingått en relation, där nöjdhet faktorn är större än missnöjd faktorn. Om det sedan är kärlek omtanke godhet eller något helt annat, så bör det vara upp till var o en
Glöm bara inte bort den ev familj man har sedan tidigare


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skitsnack, ålder är bra mycket mer än bara en
siffra..

Skickat från min KIW-L21 via Tapatalk

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
5 minuter sedan, skrev Bananen:


Skitsnack, ålder är bra mycket mer än bara en
siffra..

Skickat från min KIW-L21 via Tapatalk
 

Nä :sure:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bryr mig inte så mycket om åldersskillnad men tycker det är lite tokigt då gubbar i 60-70 års ålder ska bli pappa på gamla dar.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä :sure:

Jo, men en del fosiler har inte tillräckligt vett kvar för att inse det..

Skickat från min KIW-L21 via Tapatalk

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
1 timme sedan, skrev Bananen:


Jo, men en del fosiler har inte tillräckligt vett kvar för att inse det..

Skickat från min KIW-L21 via Tapatalk
 

intresseklubben02.jpg.f4938baedf421cddb110c3975c3711be.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

nja jag är numera 63 och har en son på 6 år som snackar thaib,svenska ,lao och engelska, han har en förmögenhet som jag bara

drömma om,s å jag ser hans framtid som ganska ljus.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ingen åsikt i åldersfrågan. Kan väl tycka att det kan se lustigt ut när ena parten är 40 år yngre och 40 kilo lättare, men det är inte min ensak.

 

Däremot retar jag mig på att det verkar vara mindre fult när en svensk äldre sugga far till Afrika och åtnjuter zulukrigare än när en svensk stofil drar till lampaffären i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev ReKa:

Har ingen åsikt i åldersfrågan. Kan väl tycka att det kan se lustigt ut när ena parten är 40 år yngre och 40 kilo lättare, men det är inte min ensak.

 

Däremot retar jag mig på att det verkar vara mindre fult när en svensk äldre sugga far till Afrika och åtnjuter zulukrigare än när en svensk stofil drar till lampaffären i Thailand.

På vilket sätt anses det mindre fult? Själv tycker jag att stora delar av MPR verkar anse att "dom äldre suggorna" som åker till Afrika för att köpa sig ett skjut beter sig värre än svenska män som gör dito i Thailand. Enda skillnaden enligt mig är att dom svenska äldre suggorna som åker till Afrika för ett skjut eller fler är betydligt färre till antalet än stofilerna som drar till lampaffären i Thailand av samma anledning.

 

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fritz:

På vilket sätt anses det mindre fult? Själv tycker jag att stora delar av MPR verkar anse att "dom äldre suggorna" som åker till Afrika för att köpa sig ett skjut beter sig värre än svenska män som gör dito i Thailand. Enda skillnaden enligt mig är att dom svenska äldre suggorna som åker till Afrika för ett skjut eller fler är betydligt färre till antalet än stofilerna som drar till lampaffären i Thailand av samma anledning.

 

 

Fritz..

och där har du jo förstahandsinformation, eller vart åkte du ?

 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Khemmarat:

och där har du jo förstahandsinformation, eller vart åkte du ?

 

Jag är stamgäst på MPR, bor i Pattaya och ägnar mycket tid åt att via Internet kolla in vad som händer i Sverige. Både via press och TV.

Jag åkte till Loei och hustruns hemby där jag befinner mig nu för att svara på dina frågor.

 

Fritz..

 

 

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

intresseklubben02.jpg.f4938baedf421cddb110c3975c3711be.jpg

Ja, där är du garanterat ordförande...

Skickat från min KIW-L21 via Tapatalk

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

På vilket sätt anses det mindre fult? Själv tycker jag att stora delar av MPR verkar anse att "dom äldre suggorna" som åker till Afrika för att köpa sig ett skjut beter sig värre än svenska män som gör dito i Thailand. Enda skillnaden enligt mig är att dom svenska äldre suggorna som åker till Afrika för ett skjut eller fler är betydligt färre till antalet än stofilerna som drar till lampaffären i Thailand av samma anledning.

 

 

Fritz..

Tänker på reportage där kvinnan som reser till Afrika har framställts som en framåt person som tar för sig här i livet - något positivt alltså. Reportage där mannen far till Asien framställs han sällan som en framåt person som tar för sig här i livet. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har ett swe/thai  par i bekantskapskretsen där mannen är pensionär, minst 130kg, äter endast svensk mat, kvinnan drygt 30 år ca 55kg och får laga en rätt till mannen och thaimat till sej själv.

När det är lite fest någonstans så finns(sitter) de aldrig på samma ställe vilket de flesta andra swe/thai paren brukar vara(göra).

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover
8 timmar sedan, skrev L200:

När det skiljer 40-50 år sånt äcklar mig:13:

Hej

Lider med båda parter i ett sånt förhållande, kan omöjligtvis fungera någon längre tid.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Vi har ett swe/thai  par i bekantskapskretsen där mannen är pensionär, minst 130kg, äter endast svensk mat, kvinnan drygt 30 år ca 55kg och får laga en rätt till mannen och thaimat till sej själv.

När det är lite fest någonstans så finns(sitter) de aldrig på samma ställe vilket de flesta andra swe/thai paren brukar vara(göra).

True Love?

Avd 2 Går Dom på olika fester?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev svampen:

True Love?

Avd 2 Går Dom på olika fester?

 

Det kan man fråga sej.

 

Inte vad jag vet.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Det kan man fråga sej.

 

Inte vad jag vet.

Nä ibland är det skrämmande vilka förhållanden vissa lever i eller självdör i!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev svampen:

Nä ibland är det skrämmande vilka förhållanden vissa lever i eller självdör i!

 

I detta förhållandet så får väl båda anses som vinnare, mannen får en trevlig hushållerska och sängvärmare och kvinnan får en säkrad försörjning för sej och dottern som också flyttat till sverige.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...