Jump to content
IGNORERAD

Vilken åldersskillnad är ok mellan farang och thai?


Guest wUThai

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev AnTove:

Personligen skulle jag nog inte vilja leva med någon som är mer än 10 år yngre än mig. Det har att göra med att jag tror att vi inte skulle ha så mycket gemensamt, så mycket att prata om. Hade en 22 årig tjej som praktikant för en tid sedan och hon tittade på mig stundvis  som jag var en senil gammal gubbe när jag pratade om olika saker och händelser. Jag är 37 år gammal och jag kände mig väldigt gammal när jag pratade med henne. Hon var snart färdig med sin Universitetsutbildning, men det märktes tydligt att hon hade väldigt lite livserfarenhet och inte några större motgångar i livet. Allt var väldigt svart eller vitt, mycket ideologi och naivitet. Kändes skönt att ha levt lite , för livet och verkligheten kommer att slå till henne med full kraft.  Något som har fått mig att tveka med ett Thai förhållande är att jag är rädd för att vi inte ska ha så mycket gemensamt. Men det kan också vara så att jag har letat på fel ställen också. 

 

Om det nu är så väldigt viktigt med att ha så mycket gemensamt så är kanske inte ett förhållande med en kvinna att tänka på.

 

 

 

206.jpg.3c423f47c4ac79d7ee4d08016234336b.jpg

 

 

»Det finns två sorters människor. De bor på varsin planet, Venus och Mars. På planeten Venus odlar invånarna sitt känsloliv. Invånarna på Mars är inte intresserade av känslor ...«

Egentligen är det lika bra att inse det, vi kommer från olika planeter. Vi män och kvinnor. Och egentligen är det underligt att vi någonsin kan mötas".

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    43

  • hamnoi

    42

  • Alarik

    41

  • Baa

    37

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Med 15 års skillnad så är det ingen större dif.

Hon är ju för f-n över 40 år.

Mellan min kärring och mig.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är stort fokus på ålder i väst. Inte detsamma i öst.

Så det är ju en fråga om våra egna fördomar.

 

Men faktum och sanning är nog att det finns så mycket annat som skiljer svenskar och thai att inte ålder är den största frågan.

Då tänker jag på utbildning, religion, demokratiförståelse, allmänbildning, omvärldsförstående, reseerfarenhet...

 

Så är frågan egentligen vilken ålderskillnad vi kan acceptera?

Eller är frågan egentligen vilken ålderskillnad tror vi kan överbryggas med "kärlek" ?

Därtill får vi fundera på kompensationsfaktorn, pengar!

 

Har bekanta som är 10, 20, 30, 35 år äldre än deras "flickvänner"

Flera av dessa förhållanden beskriver jag snarare som en affärsuppgörelse.

Han får all service som önskas, tvätt, städ, mat, sex...

Hon behöver inte jobba och har en ekonomi hon annars bara kunde drömma om, kan ta hand om barn och familj.

Win-Win!

 

Så är ålder egentligen ett problem annat än för oss och våra fördomar?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev samet:

Det är stort fokus på ålder i väst. Inte detsamma i öst.

Så det är ju en fråga om våra egna fördomar.

 

Men faktum och sanning är nog att det finns så mycket annat som skiljer svenskar och thai att inte ålder är den största frågan.

Då tänker jag på utbildning, religion, demokratiförståelse, allmänbildning, omvärldsförstående, reseerfarenhet...

 

Så är frågan egentligen vilken ålderskillnad vi kan acceptera?

Eller är frågan egentligen vilken ålderskillnad tror vi kan överbryggas med "kärlek" ?

Därtill får vi fundera på kompensationsfaktorn, pengar!

 

Har bekanta som är 10, 20, 30, 35 år äldre än deras "flickvänner"

Flera av dessa förhållanden beskriver jag snarare som en affärsuppgörelse.

Han får all service som önskas, tvätt, städ, mat, sex...

Hon behöver inte jobba och har en ekonomi hon annars bara kunde drömma om, kan ta hand om barn och familj.

Win-Win!

 

Så är ålder egentligen ett problem annat än för oss och våra fördomar?

Jag skulle gärna kunna tänka mig en yppig 20åring;)

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken åldersskillnad? Tja, när man egentligen ska dejta svärmor så kan man väl säga att gränsen är nådd! :)

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev samet:

Det är stort fokus på ålder i väst. Inte detsamma i öst.

Så det är ju en fråga om våra egna fördomar.

 

Men faktum och sanning är nog att det finns så mycket annat som skiljer svenskar och thai att inte ålder är den största frågan.

Då tänker jag på utbildning, religion, demokratiförståelse, allmänbildning, omvärldsförstående, reseerfarenhet...

 

Så är frågan egentligen vilken ålderskillnad vi kan acceptera?

Eller är frågan egentligen vilken ålderskillnad tror vi kan överbryggas med "kärlek" ?

Därtill får vi fundera på kompensationsfaktorn, pengar!

 

Har bekanta som är 10, 20, 30, 35 år äldre än deras "flickvänner"

Flera av dessa förhållanden beskriver jag snarare som en affärsuppgörelse.

Han får all service som önskas, tvätt, städ, mat, sex...

Hon behöver inte jobba och har en ekonomi hon annars bara kunde drömma om, kan ta hand om barn och familj.

Win-Win!

 

Så är ålder egentligen ett problem annat än för oss och våra fördomar?

 

"Han får all service som önskas, tvätt, städ, mat, sex..."

 

Ja, tvätten sköter tvättmaskinen,

städa gör jag, så då vet jag att det blir rent

Hon lagar god mat, men jag har ju inte mycket att välja på

Sex, hon har aldrig klagat, snarare mycket nöjd = aldrig haft huvudvärk

Hon jobbar och jag vilar 5-6 månader i Thailand varje år

Jag 56 hon 38

Ändrades av lillamannen
Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev samet:

Det är stort fokus på ålder i väst. Inte detsamma i öst.

Så det är ju en fråga om våra egna fördomar.

 

Men faktum och sanning är nog att det finns så mycket annat som skiljer svenskar och thai att inte ålder är den största frågan.

Då tänker jag på utbildning, religion, demokratiförståelse, allmänbildning, omvärldsförstående, reseerfarenhet...

 

Så är frågan egentligen vilken ålderskillnad vi kan acceptera?

Eller är frågan egentligen vilken ålderskillnad tror vi kan överbryggas med "kärlek" ?

Därtill får vi fundera på kompensationsfaktorn, pengar!

 

Har bekanta som är 10, 20, 30, 35 år äldre än deras "flickvänner"

Flera av dessa förhållanden beskriver jag snarare som en affärsuppgörelse.

Han får all service som önskas, tvätt, städ, mat, sex...

Hon behöver inte jobba och har en ekonomi hon annars bara kunde drömma om, kan ta hand om barn och familj.

Win-Win!

 

Så är ålder egentligen ett problem annat än för oss och våra fördomar?

 

Jag tycker att du tar upp många intressanta punkter. Jag har funderat mycket på de par som jag ser ibland i min stad, där ingen av dem knappt kan kommunicera med varandra på något språk. Då får man känslan av att det är en "affärsuppgörelse", det gör mig lite sorgsen för båda. Funderar mycket på hur deras vardag ser ut och jag kan inte undvika att komma in på att det måste kännas tomt och ganska kärlekslöst. Man vill gärna diskutera dessa frågor med andra, men det känns som en känslig fråga. Man vill inte att varken mannen eller kvinna ska känna det som om att man ser ner på dem, för det gör jag inte. Det skulle vara intressant att veta hur det har berikat deras liv, om det är någon som inte alls blev som man har tänkt. Det finns några par i min stad som det har blivit väldigt bra. De är nästan lika gamla , killar ha varit väldigt nog med att tjejerna ska ta körkort och utbildad sig. De har verkligen byggt upp ett liv tillsammans och blivit väldigt jämställda. De verkar väldigt lyckliga dessa tjejer och deras killar. Det skulle vara roligt om medlemmar kunna dela med sig hur det har blivit för dem och hur det känner och tänker kring sina relationer. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev lillamannen:

 

"Han får all service som önskas, tvätt, städ, mat, sex..."

 

Ja, tvätten sköter tvättmaskinen,

städa gör jag, så då vet jag att det blir rent

Hon lagar god mat, men jag har ju inte mycket att välja på

Sex, hon har aldrig klagat, snarare mycket nöjd = aldrig haft huvudvärk

Hon jobbar och jag vilar 5-6 månader i Thailand varje år

Jag 56 hon 38

En del har det bra;)

Jag är helt slut efter en arbetsvecka.

Kärringens klocka ringer 4.50 och min 7.00 för dottern skall till skolan.

Jobbar från halv 2 till halv 12 på natten och somnar vid 2

Kärringen är oftast slut efter hårt arbete.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
9 minuter sedan, skrev AnTove:

 

Jag tycker att du tar upp många intressanta punkter. Jag har funderat mycket på de par som jag ser ibland i min stad, där ingen av dem knappt kan kommunicera med varandra på något språk. Då får man känslan av att det är en "affärsuppgörelse", det gör mig lite sorgsen för båda. Funderar mycket på hur deras vardag ser ut och jag kan inte undvika att komma in på att det måste kännas tomt och ganska kärlekslöst. Man vill gärna diskutera dessa frågor med andra, men det känns som en känslig fråga. Man vill inte att varken mannen eller kvinna ska känna det som om att man ser ner på dem, för det gör jag inte. Det skulle vara intressant att veta hur det har berikat deras liv, om det är någon som inte alls blev som man har tänkt. Det finns några par i min stad som det har blivit väldigt bra. De är nästan lika gamla , killar ha varit väldigt nog med att tjejerna ska ta körkort och utbildad sig. De har verkligen byggt upp ett liv tillsammans och blivit väldigt jämställda. De verkar väldigt lyckliga dessa tjejer och deras killar. Det skulle vara roligt om medlemmar kunna dela med sig hur det har blivit för dem och hur det känner och tänker kring sina relationer. 

Nu skrev du ju inte att du menade par med svensk man och thailändsk kvinna men jag utgick från att du menade det? Jag upplever att det är ganska vanligt även med svenska par. Har ett antal gånger haft bordsgrannar på restaurang som är jämnåriga svenskar som inte säger många ord till varandra. Visst är det sorgligt att se vart de än kommer ifrån.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Enis:

Länge leve kärleken .... hurra hurra hurra

 

http://www.expressen.se/nyheter/har-gifter-sig-maire-71-med-karleken-lamin-34/

 

/Enis

Årets trådlyft?

 

Trist att Marie har haft otur 2 gånger tidigare, men nu blir det säkert bättre!

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Alarik:

 

Om det nu är så väldigt viktigt med att ha så mycket gemensamt så är kanske inte ett förhållande med en kvinna att tänka på.

 

 

 

206.jpg.3c423f47c4ac79d7ee4d08016234336b.jpg

 

 

»Det finns två sorters människor. De bor på varsin planet, Venus och Mars. På planeten Venus odlar invånarna sitt känsloliv. Invånarna på Mars är inte intresserade av känslor ...«

Egentligen är det lika bra att inse det, vi kommer från olika planeter. Vi män och kvinnor. Och egentligen är det underligt att vi någonsin kan mötas".

 

 

Jag tycker denna är närmare sanningen...

venus.jpg.637bcb738f4b65cc32d86312726f87d7.jpg

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev wUThai:

Hahahahaha!

 

 

1000.jpg

Vad var anledingen till det asflabbet, kan du förklar för en som int begrip?

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

Vad var anledingen till det asflabbet, kan du förklar för en som int begrip?

 

Fritz..

Att hon använder rullatorn som skrivbord tyckte jag var kul. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

I min värld så måste man ha gemensamma värderingar för att passa ihop.

Idag är jag 53år och jag skulle ha väldigt svårt för att bli tillsammans med en 23åring, visst lite kul för 1natt men dela liv? näää.

Vad skulle vi ha gemensamt? nää då passar en typ 43årig dam med skinn på näsan mycket bättre :D

 

ps. herregud! min dotter är 24år och skulle jag presentera en ny flickvän som är yngre än min egen dotter, nää det finns inte i min värld! att sen vissa forummedlemmar tänker med kxken må så vara, men de kan inte ha alla hästar i stallet........

 

Ändrades av Cavemannen
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Cavemannen:

I min värld så måste man ha gemensamma värderingar för att passa ihop.

Idag är jag 53år och jag skulle ha väldigt svårt för att bli tillsammans med en 23åring, visst lite kul för 1natt men dela liv? näää.

Vad skulle vi ha gemensamt? nää då passar en typ 43årig dam med skinn på näsan mycket bättre :D

 

Halva din ålder plus 7 år, gäller för flickvänner.

Så 33,5 år på ett ungefär.

 

MVH

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka fantastiska diskussioner. Har man läst lite i Sveriges historia så kan man lätt se att åldersskillnad för si så där 80- 100 år sedan var ca 30 år mellan makar.

Då var det mest dikterat av ekonomisk trygghet. 

Varför ska det vara problem idag med ålderskillnad 10-20-30 år.

Det spelar ingen roll för mig hur stor ålderskillnad är, bara makar respekterar och inte utnyttjar varandra.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är lite intressant. Nackdelen vi kan inte diskutera svensk politik eller sport. Fördelen att vi respekterar varandras bra och dåliga sidor. Vi blandar både svenska och thailänska värderingar. Det är mycket lätt att någon ska anpassa sig.  Frugan blir ibland väldigt trött på Sverige. Har varit sjuk över 3 år.

 

Jag kan lova att det är mycket enklare att leva svensk- svensk. Men att leva med en dam från Thailand är mycket berikande.  Vi har det bra ändå

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev JJC:

Vilka fantastiska diskussioner. Har man läst lite i Sveriges historia så kan man lätt se att åldersskillnad för si så där 80- 100 år sedan var ca 30 år mellan makar.

Då var det mest dikterat av ekonomisk trygghet. 

Varför ska det vara problem idag med ålderskillnad 10-20-30 år.

Det spelar ingen roll för mig hur stor ålderskillnad är, bara makar respekterar och inte utnyttjar varandra.

 

Jag förstår vad du skriver och jag håller med dig.

men jag tror knappast du vill leva och stöta på en kvinna som är 20-30 år äldre än dig :)

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev kycklingen:

Jag förstår vad du skriver och jag håller med dig.

men jag tror knappast du vill leva och stöta på en kvinna som är 20-30 år äldre än dig :)

Känner några där åldersskillnad är just si så 25 år. Kille är 25 kvinna 50 och liknande 

Vad jag kan se så alla parter är mycket nöjda. Kvinnor över 50 behöver också sex ibland mycket.

Jag själv har varit ihop i mina ungar dar något år med en 20 år äldre dam. Inga problem. 

Vad är inte bättre än ung kåt kille? resten funkar också bra.

Man vet aldrig vad som kommer att hända med våra liv och jag brukar aldrig stänga några möjligheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kycklingen:

Jag förstår vad du skriver och jag håller med dig.

men jag tror knappast du vill leva och stöta på en kvinna som är 20-30 år äldre än dig :)

Hur mycket rikare än mej är hon?...

 

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev JJC:

Känner några där åldersskillnad är just si så 25 år. Kille är 25 kvinna 50 och liknande 

Vad jag kan se så alla parter är mycket nöjda. Kvinnor över 50 behöver också sex ibland mycket.

Jag själv har varit ihop i mina ungar dar något år med en 20 år äldre dam. Inga problem. 

Vad är inte bättre än ung kåt kille? resten funkar också bra.

Man vet aldrig vad som kommer att hända med våra liv och jag brukar aldrig stänga några möjligheter.

 

Ja, härligt med en  kvinna i 40-års-åldern.

Tyckte jag redan då jag var 15 år.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Alarik:

 

Ja, härligt med en  kvinna i 40-års-åldern.

Tyckte jag redan då jag var 15 år.

Ja gud vad härligt att gå ut med fru + rullator när man själv är 45 och frugan 75........nej tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...