Jump to content
IGNORERAD

Vilken åldersskillnad är ok mellan farang och thai?


Guest wUThai

Recommended Posts

110400.thumb.jpg.23fe18919e62570e685bf08

Spelar pengar roll här? Ja.

brad-pitt-angelina-jolie-getty.thumb.jpg

Spelar pengar roll här? Nej.

Hade Brad pitt varit urfattig så hade knappast Angelina jolie varit intresserad av honom eller tvärtom, så visst spelar pengar garanterat roll även där.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    43

  • hamnoi

    42

  • Alarik

    41

  • Baa

    37

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

110400.thumb.jpg.23fe18919e62570e685bf08

Spelar pengar roll här? Ja.

brad-pitt-angelina-jolie-getty.thumb.jpg

Spelar pengar roll här? Nej.

Enligt skvallerpressen så har Pitt liten pitt.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst står pengar (trygghet) högt på thaitjejernas önskelista, vore konstigt annars, men det finns ett annat önskemål som skickar åldersskillnader långt ner på listan och det är farangens personegenskaper.

Egenskaper som respektfullhet mot henne och hennes familj, hänsynstagande och allmän anständighet i relationen smäller väldigt högt, ja minst lika högt som pengar utöver normalt behov. Thaitjejer har väl utvecklade känselspröt som ganska snabbt känner av positiva alt. negativa vibbar och är vibbarna positiva så släpper hon inte taget om farangen i första taget.

Hejsan

 

Ja, du har rätt, Jive men handlar det om tillräckligt mycket pengar så faller det mesta på din lista...

Money talks, after all........

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

 

Ja, du har rätt, Jive men handlar det om tillräckligt mycket pengar så faller det mesta på din lista...

Money talks, after all........

MVH Nonki

Så det säger du. Berätta för en fattig pensionär!

 

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

En stor k*k är en klen tröst i ett fattigt hem. :)

Säg inte det. Det vallfärdar ju kvinnor med stålar till Afrika för just detta.   :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade Brad pitt varit urfattig så hade knappast Angelina jolie varit intresserad av honom eller tvärtom, så visst spelar pengar garanterat roll även där.

Om HH och BP varit fattiga. Vem hade haft störst chans med AJ? Vad tror du? Att pengar spelar roll är nog dom flesta medvetna om. Men när pengar är viktigare än vad man känner för sin partner rent känslomässig så hade jag hellre levt ensam. Men alla är vi olika. Skickat från min HTC M8.
Link to comment
Dela på andra sajter

Om HH och BP varit fattiga. Vem hade haft störst chans med AJ? Vad tror du? Att pengar spelar roll är nog dom flesta medvetna om. Men när pengar är viktigare än vad man känner för sin partner rent känslomässig så hade jag hellre levt ensam. Men alla är vi olika. Skickat från min HTC M8.

Då hade garanterat Brad pitt haft störst chans av dom två, men om han nu varit en fattiglapp tror du då att Angelina jolie blivit ihop med honom?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Då hade garanterat Brad pitt haft störst chans av dom två, men om han nu varit en fattiglapp tror du då att Angelina jolie blivit ihop med honom?

Varför inte? Om tycke och kärlek uppstår. Inte första gången isf. Kolla bara på Britney Spears ex? Han var väl inte direkt rik när han blev ihop med Britney? Men att AJ  ens skulle vända blicken efter hängpungen HH är inte sannolikt. Eller vad tror du? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så det säger du. Berätta för en fattig pensionär!

 

Fattig och fattig, Jive.....allting är relativt...;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte? Om tycke och kärlek uppstår. Inte första gången isf. Kolla bara på Britney Spears ex? Han var väl inte direkt rik när han blev ihop med Britney? Men att AJ  ens skulle vända blicken efter hängpungen HH är inte sannolikt. Eller vad tror du? 

Visst allt kan väl hända men det är knappast troligt eller vanligt, britney spears ex, menar du Charlie Ebersol?

Nädå, jag har heller aldrig påstått att jag tror att det finns någon chans att hon skulle visa något intresse för honom.

Edit: Kevin Federline menade du antagligen, klart att det förekommer, men det är knappast vanligt.

Ändrades av Bananen
mer info

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens chat

Kompis i TH: Kan du skaffa en svensk man till mig?

Frun: Jag kan försöka

Kompis i TH: Jag vill att han skall vara som din man

Frun: Du vet om att han är gammal

Kompis i TH: (tyst)

Kompis i TH: (tyst)

Kompis i TH: Hur gammal

Frun: 52 år

Kompis i TH: (tyst)

Kompis i TH: (tyst)

Kompis i TH: (tyst)

Kompis i TH: Har han mycket pengar?

:)

 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Kompis i TH: Har han mycket pengar?

:)

 

I din värld verkar allt handla om pengar.

Ändrades av Alarik

 

Link to comment
Dela på andra sajter

I din värld verkar allt handla om pengar.

Nu får du allt förklara dig, "i min värld", det var inte jag som chattade med min fru.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Dagens chat

Kompis i TH: Kan du skaffa en svensk man till mig?

Frun: Jag kan försöka

Kompis i TH: Jag vill att han skall vara som din man

Frun: Du vet om att han är gammal

Kompis i TH: (tyst)

Kompis i TH: (tyst)

Kompis i TH: Hur gammal

Frun: 52 år

Kompis i TH: (tyst)

Kompis i TH: (tyst)

Kompis i TH: (tyst)

Kompis i TH: Har han mycket pengar?

:)

 

Ha ha i vintras sa en av frugans kompisar "jag vill ha en man som du" jag svarade då "sådana växer inte på träd"!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte allt detta tjat om pengar och ålder. Vad är problemet. Jag är 15 år äldre än min fru. Hon är fan så mycket snyggare än mig. Jag är överviktig,snarkar som en Harley,tunnhårig m.m m.m Vi har varit ihop i snart 15 år. Idag äger hon två hus,två bilar,två mc,guld för x antal 100.000 Baht,pengar på banken nästan 80 rai mark. ALLT står på henne! Jag äger mina shorts för 150 Baht. VARFÖR slänger hon inte ut mig,gör en Flintstone och ställer mig utan för grinden?? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte allt detta tjat om pengar och ålder. Vad är problemet. Jag är 15 år äldre än min fru. Hon är fan så mycket snyggare än mig. Jag är överviktig,snarkar som en Harley,tunnhårig m.m m.m Vi har varit ihop i snart 15 år. Idag äger hon två hus,två bilar,två mc,guld för x antal 100.000 Baht,pengar på banken nästan 80 rai mark. ALLT står på henne! Jag äger mina shorts för 150 Baht. VARFÖR slänger hon inte ut mig,gör en Flintstone och ställer mig utan för grinden?? 

Tidsfråga Thomas, tidsfråga... ;)

Jag tror vi är många som är i samma sitts som dig och så länge kärleken finns där någonstans så stannar de nog kvar och det samma gäller oss...

Men jag tror vi är benägna att skylle på pengar, ålder etc om den thailändska partner gör slut, men det kan ju vara så enkelt som att kärleken tagit slut efter 10-15 år tillsamman.

Link to comment
Dela på andra sajter

När en man eller en kvinna väljer en partner att leva med så är ju utseendet oftast viktigt... men långt ifrån allt.
Träffar man en människa som är rolig/humoristisk och som hela tiden gör en glad och full av skratt så väljer man hellre den människan före en något vackrare men trist typ. Man väljer också hellre en arbetsam partner före en lat, en charmig före en ocharmig, en kunnig istället för en okunnig, en snäll före en elak, en utbildad före en analfabet, en rik före en fattig, en ung före en gammal, en kåt framför en frigid osv. Det är alltså kombinationen av egenskaper som avgör och aldrig en enda egenskap.

Olika människor lägger naturligtvis olika vikt vid olika egenskaper i sitt partnerval, men generellt kan man nog säga att män nästan alltid lägger större vikt vid utseende och ungdom än vad kvinnor gör.
Kvinnor lägger nog generellt större vikt vid andra egenskaper även om utseende naturligtvis smäller högt även för dem. Det är bara att titta på hur parbildningen i samhället ser ut för att konfirmera detta faktum. T ex så gifter sig kvinnor nästan aldrig med män som är mindre framgångsrika än dem själva, väldigt sällan med yngre män än dem själva och i princip aldrig med män som återfinns i en lägre socialgrupp än dem själva. Dvs sånt som män snarare gör uteslutande.
Skillnaden har nog en del med samhällsmoralen i allmänhet att göra men mycket med genernas stora omedvetna påverkan på oss. För anledningen till att vi överhuvudtaget söker partners och sex är ju i grunden artens och de egna genernas överlevnad och eftersom kvinnor som bekant bara är fertil i runt 25 år och män mer än dubbelt så länge så har kvinnors och mäns partnervalskriterier differentierats över tid.
En kvinna kan ju max prestera runt 12-13 barn i sitt liv medan män väl egentligen kan avla flera hundra om optimala förutsättningar råder.
Dock har nog överlevnadsprocenten på sin egen avkomma genom historien varit lägre om kvinnan haft 12-13 barn med 12-13 olika fädrar till skillnad om hon bara haft dem med en enda. Och därför är nog kvinnor aningen mer monogam än oss män. 
För män har troligen det effektivaste sättet att sprida sina gener varit att ha en fast hustru som får sina 12-13 barn, eller om hon dör vid någon barnfödsel skaffa en ny yngre hustru som kan ta vid med barnafödandet inom den beskyddande familjen samtidigt som man frekvent sprider sin "vildsäd" omkring sig.
Gustav Vasa hade t ex, förutom sina barn inom familjen, Erik, Johan, Katarina, Cecilia, Magnus, Anna, Sofia, Elisabeth och Karl ungefär 200 oäkta barn till på bygden. Något som gjort att hans gener finns i ungefär 4% av Sveriges nutida befolkning.
 

Ändrades av Kim

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Tidsfråga Thomas, tidsfråga... ;)

Jag tror vi är många som är i samma sitts som dig och så länge kärleken finns där någonstans så stannar de nog kvar och det samma gäller oss...

Men jag tror vi är benägna att skylle på pengar, ålder etc om den thailändska partner gör slut, men det kan ju vara så enkelt som att kärleken tagit slut efter 10-15 år tillsamman.

You got a point, kärlek tar dess värre slut ibland, har även skett farbror Baa några gånger och en sak är klar.

Den får hellre ta slut i Sverige än i Thailand om man ser till den ekonomiska faktorn, annars är det lika jävla jobbigt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den får hellre ta slut i Sverige än i Thailand om man ser till den ekonomiska faktorn, annars är det lika jävla jobbigt!

Hur menar du? Skulle det bli dyrare att skilja sig i Thailand, jämfört med Sverige?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du? Skulle det bli dyrare att skilja sig i Thailand, jämfört med Sverige?

Ja

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du? Skulle det bli dyrare att skilja sig i Thailand, jämfört med Sverige?

Jag förstår inte allt detta tjat om pengar och ålder. Vad är problemet. Jag är 15 år äldre än min fru. Hon är fan så mycket snyggare än mig. Jag är överviktig,snarkar som en Harley,tunnhårig m.m m.m Vi har varit ihop i snart 15 år. Idag äger hon två hus,två bilar,två mc,guld för x antal 100.000 Baht,pengar på banken nästan 80 rai mark. ALLT står på henne! Jag äger mina shorts för 150 Baht. VARFÖR slänger hon inte ut mig,gör en Flintstone och ställer mig utan för grinden?? 

Förmodligen bland annat pga det som thomas001 skriver.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Förmodligen bland annat pga det som thomas001 skriver.

Nja, vid skilsmässa så är man väl berättigad till 50%, föutsatt att det är införskaffat efter giftermålet, oavsett vem som står som ägare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, vid skilsmässa så är man väl berättigad till 50%, föutsatt att det är införskaffat efter giftermålet, oavsett vem som står som ägare.

Om man lever så länge att processen tar slut om man avser Thailand.
 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...