Jump to content
IGNORERAD

Vilken åldersskillnad är ok mellan farang och thai?


Guest wUThai

Recommended Posts

Det känns ju som det bara dras till med extrema fall (för att stödja sin tes, kanske?).

Jag kan inte säga att jag stött på så många (om ens nåt) seriöst par där åldersskillnaden är över 50 år eller där kvinnan är en 18-årig crack-hora. Jag har ändå tillbringat en hel del tid i Thailand och i Sverige. Men tydligen så är det gott om dessa par, de ingår bara inte i min bekantskapskrets.....

Visst har man sett äldre gentlemän som har kul på semestern (vilket jag tycker är en helt annan sak), men seriösa par med skillnaderna ovan? Inte så vanligt imho.

Jaja, jag får väl vidga mina vyer. Man lär sig nåt nytt varje dag:big_smile:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    43

  • hamnoi

    42

  • Alarik

    41

  • Baa

    37

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ok, hur är det med kärleken när det gäller språkbrister och kommunikationsproblem? Blir man bara kär i varandras yttre då? Räcker ett vackert yttre för äkta kärlek? :)

Frågorna är många nu när jag suttit och funderat och tittat och framförallt tjuvlyssnat lite på HP med unga fruar runt om i barerna i Pattaya bl.a. Sitter och tjuvlyssnar på farangubben som pratar i ett på knagglig engelska om ditten och datten och hans unga flickvän/fru/sambo sitter mest och nickar och ser uttråkad ut medans falangen mal på?! Jag vet inte, men nog fan ser det ut som en ensidig relation från mitt perspektiv på hur ett förhållande ska vara!? Men vad vet jag? :)

Försökte citera Hamnoi, Men forumet funkar ungefär som Thailand! :) "Skriv vad fan du vill, alla vet att dina tår är ömmast på forumet, för att inte tala om ditt labila humör,jösses."   

Oja, gubben! Nog finns det känsligare tår här på forat! :)

Tärningen är åter kastad! ;)

 

 

Men de flesta utav Thaitjejerna som är tillsammans med farang kommer väl ifrån Bkk:s bästa universitet och således behärskar de väl engelska så väl så att kommunikation inte är något problem. För en farang  vill väl alla ha oavsett ålder och utseende!?

I det här fallet så blir det lite tokigt när falangen tar universitetstjejen till baren. Eftersom hon är van vid en mycket mera sofistikerad miljö känner sig hon väldigt obekväm i barmiljön och vet inte riktigt hur hon ska bete sig. Det borde väl finnas någon inskolningskurs för de stackars universitetstjejerna hur de ska hantera falanger i barmiljö? 

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

 

I det här fallet så blir det lite tokigt när falangen tar universitetstjejen till baren. Eftersom hon är van vid en mycket mera sofistikerad miljö känner sig hon väldigt obekväm i barmiljön och vet inte riktigt hur hon ska bete sig. Det borde väl finnas någon inskolningskurs för de stackars universitetstjejerna hur de ska hantera falanger i barmiljö? 

Mja, det handlar nog mer om att man kan föra sig oavsett vilken miljö man är i. Bara för att man sitter på en sunkbar så tycker exempelvis inte jag att det är ok att ta tjejerna på musen eller ta dom på pattarna eller för den delen att klänga och jucka sig mot en barstång. Jag har jävligt svårt och se vuxna män bete sig som en fjortis som tagit sin första fylla. Om jag sitter på Hilton eller nåt annat ställe så har jag iaf en hum om hur man föra sig. Och jag behandlar alla med samma respekt oavsett om det är en sunkbar eller Hilton.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle nog lagt till en ironi skylt efter det jag skrev. 

Det har gått inflation i att åka till Thailand och som dom säger "k**lla horor". Många har den sjargongen i Sverige, har själv hört det både när det inte varit avsett för mina öron och på direkt tilltal till mig. Uttrycker man sig så i Sverige så kommer man knappast att uppföra sig bättre när man kommer till Thailand. 

Hörde nyligen på radio att åldern för de som köpt sex minskat från att förut ha varit mest 50 plus så har det gått ner så att det är väldigt vanligt att under 20 åringar köper sex. De intervjuade några sexköpare och en av dom hade förstås gjort sin sexköpsdebut i Thailand. Jag fattade det som att det var om sexköp i Sverige men även i ett sådant sammanhang kom Thailand som sexinkörsport upp. Naturligtvis har det inget samband med hur man uppför sig och var man köper sex. Men jag uppfattar det som att många som åker till Thailand för att köpa sex har en väldigt nedlåtande inställning till de tjejer som de sedan köper.  Lite av en tävling att verka tuff och nedlåtande av det man själv konsumerar, fast det ska låta cool. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vetenskapligt så handlar åtrå mellan könen om att producera avkommor med så stora överlevnadsmöjligheter som det bara är möjligt. En man är som bekant fertil från puberteten ända tills han dör eftersom det ur ett biologiskt perspektiv har visat sig vara det mest framgångsrika för både individerna samt arten människa. Av samma skäl är kvinnor fertila endast under en tidsperiod om dryga 25 år.

Och som fertilast är kvinnor i början av sin fertilitetsperiod, alltså när de fortfarande är tonåriga, och det är då de framstår som attraktivast för "hanarna". Attraktiviteten gentemot hanarna faller sedan gradvis fram till dess kvinnorna blir helt infertila någonstans mellan 40 och 45. Då förlorar de ur samma biologiska perspektiv helt sin sexuella dragningskraft på män.

Det är fakta, allt annat handlar om moral. Och moral varierar som bekant både över tid samt geografiskt.


 

Mycket av det du skriver är korrekt.

Men

det finns kvinnor även en bra bit över 45 år som är fan så attraktiva.

Tycker i alla fall jag.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kul att så många proffstyckare ska sitta och bedömma vilka förhållanden som är moraliskt ok och inte ok utifrån deras egna livssituationer, varför inte glädja sig åt att folk är lyckliga ist?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kul att så många proffstyckare ska sitta och bedömma vilka förhållanden som är moraliskt ok och inte ok utifrån deras egna livssituationer, varför inte glädja sig åt att folk är lyckliga ist?

Och vad är så konstigt med det då? läste du någonsin TS fråga? jag kan klistra in den åt dig.......

Vad tycker ni andra? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad är så konstigt med det då? läste du någonsin TS fråga? jag kan klistra in den åt dig.......

Vad tycker ni andra? 

Förväntar du dig att alla svar på TS fråga, ska vara ett direkt svar till TS efter 64 sidor, så grattis och välkommen till MPR :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite kul att så många proffstyckare ska sitta och bedömma vilka förhållanden som är moraliskt ok och inte ok utifrån deras egna livssituationer, varför inte glädja sig åt att folk är lyckliga ist?

då kan man undra om du var av samma åsikt när du äntrade Thailand för första gången eller sprang på dessa par i Sverige när du var i 20 års åldern?

Tror mer att du har blivit tolerantare med åldern och när du själv skaffa dig en yngre kvinna..

Det  gäller nog de flesta på forumet, som har en yngre partner...

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

då kan man undra om du var av samma åsikt när du äntrade Thailand för första gången eller sprang på dessa par i Sverige när du var i 20 års åldern?

Tror mer att du har blivit tolerantare med åldern och när du själv skaffa dig en yngre kvinna..

Det  gäller nog de flesta på forumet, som har en yngre partner...

 

Rock on!

Nej, jag har faktiskt aldrig brytt mig eller tänkt åt det hållet. Såvida inte det är extremfall som knappt ser lagliga ut. Folk får faktiskt göra som de vill för mig. Och personligen så har jag inte "skaffat mig en yngre kvinna", min fru är ingen ägodel som jag köpt, eller leasat. Hon är mor till våra tre barn, och bor med mig helt frivilligt :) "Skaffa" on!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, jag har faktiskt aldrig brytt mig eller tänkt åt det hållet. Såvida inte det är extremfall som knappt ser lagliga ut. Folk får faktiskt göra som de vill för mig. Och personligen så har jag inte "skaffat mig en yngre kvinna", min fru är ingen ägodel som jag köpt, eller leasat. Hon är mor till våra tre barn, och bor med mig helt frivilligt :) "Skaffa" on!

Jösses, så du är en man utan fördomar eller bara i detta ämne?

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses, så du är en man utan fördomar eller bara i detta ämne?

 

Rock on!

Hur tänke du nu? Borde jag ha fördommar? Fördomm on !

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tänke du nu? Borde jag ha fördommar? Fördomm on !

Tänkte mer när du inte är lika öppensinnad i andra trådar, så när du drar åt "snaran" i andra trådar ska påminna dig vilken fördomfri man du försöker få dig att verka i denna tråd...

 

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte mer när du inte är lika öppensinnad i andra trådar, så när du drar åt "snaran" i andra trådar ska påminna dig vilken fördomfri man du försöker få dig att verka i denna tråd...

 

Rock on!

Så du menar att jag har fördommar, förklara vidare! Förklara on!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

I min enfald trodde jag att detta var ett forum och min bedömning baserar sig därför på vad han skriver här. 

Vad var det som var tragiskt? Läste du in något negativt i det jag skrev? Det säger nog mer om dig och dina tankar om honom. 

Inte är du väl enfaldig, jag tar tillbaka mitt utbrott och ber allra hövligast om ursäkt då jag i min enfald uppfattade ditt inlägg som en förolämpning, vilket det alltså inte var, 

Vad du har för tankar om mig är i sammanhanget irrelevant, precis som när mina tankar ibland tangerar helt felaktiga slutsatser, men sådan är tack o lov människan, det finns inget hundraprocentigt facit!

 

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket av det du skriver är korrekt.

Men

det finns kvinnor även en bra bit över 45 år som är fan så attraktiva.

Tycker i alla fall jag.

Visst finns det det.... men i de flesta fall har dessa attraktiva damer "klätt ut sig" för att se yngre ut. Finns ju mängder av attribut som kan öka människors sexuella attraktion gentemot det andra könet genom att se yngre ut än man är.
Faktum är att vi människor bara är varsin klump av biologiskt programmerade gener som tycker sex är kul därför att det alltid varit förutsättning för vår arts överlevnad. Och därför attraheras vi män också av attribut som tillhör de mest fertila åldrarna av kvinnor. Dvs yppiga former, toppiga bröst, slät hy och så vidare. Och det oavsett i vilken ålder vi själva befinner oss.

Enda orsaken till att vi idag tycker gamla män inte bör ligga med unga kvinnor är vår tids moral. Är inte så länge sedan moralen såg annorlunda ut i Sverige och adelsmän och kungar i regel gifte sig med 15-16 åringar oberoende av sin egen ålder.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Enda orsaken till att vi idag tycker gamla män inte bör ligga med unga kvinnor är vår tids moral. Är inte så länge sedan moralen såg annorlunda ut i Sverige och adelsmän och kungar i regel gifte sig med 15-16 åringar oberoende av sin egen ålder.

Är det verkligen det som "stör" folk?

Är det inte mer typ "fattar han inte att den enda orsaken att hon ligger med honom är på grund av att hon vill ha ett bättre liv, ta och sätt samma tjej i Sverige (dvs om hon hade vart född i Sverige) så skall vi se om hon skulle gjort samma val".

Skulle hon ha gjort samma val och valt en man som är 20-30-40 år äldre än henne, skulle inte tro det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst finns det det.... men i de flesta fall har dessa attraktiva damer "klätt ut sig" för att se yngre ut. Finns ju mängder av attribut som kan öka människors sexuella attraktion gentemot det andra könet genom att se yngre ut än man är.Faktum är att vi människor bara är varsin klump av biologiskt programmerade gener som tycker sex är kul därför att det alltid varit förutsättning för vår arts överlevnad. Och därför attraheras vi män också av attribut som tillhör de mest fertila åldrarna av kvinnor. Dvs yppiga former, toppiga bröst, slät hy och så vidare. Och det oavsett i vilken ålder vi själva befinner oss.

Enda orsaken till att vi idag tycker gamla män inte bör ligga med unga kvinnor är vår tids moral. Är inte så länge sedan moralen såg annorlunda ut i Sverige och adelsmän och kungar i regel gifte sig med 15-16 åringar oberoende av sin egen ålder.

Hmm, nu hänger jag inte med riktigt....

Du tror inte att kvinnor och män attraheras av samma saker?

För jag tror att en kvinna hellre går i säng med en ung snygg vältränad man, än med en 80 årig man med barbapappa kropp..

De flesta kvinnor/män, söker partner efter sin egna livsstil..

 

Rock on!

Ändrades av Sangwal

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det verkligen det som "stör" folk?

Är det inte mer typ "fattar han inte att den enda orsaken att hon ligger med honom är på grund av att hon vill ha ett bättre liv, ta och sätt samma tjej i Sverige (dvs om hon hade vart född i Sverige) så skall vi se om hon skulle gjort samma val".

Skulle hon ha gjort samma val och valt en man som är 20-30-40 år äldre än henne, skulle inte tro det. 

Tror att det är mycket ovanligt att en ung tjej med säker ekonomi binder sig med en betydligt äldre man, gäller nog i hela världen?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att det är mycket ovanligt att en ung tjej med säker ekonomi binder sig med en betydligt äldre man, gäller nog i hela världen?

 

Var väl lite som jag sa i mitt inlägg.

Jag tror att nog 95% av de som hittar sig en farang gör det pga någon orsak. Orsaken kan vara så banal som att de bara är trötta på sitt liv i Thailand och vill därifrån. Känner en dam som hade både condo och lön på 100.000 b/m , men hon var trött på sitt liv i Thailand och ville träffa en man och skaffa barn och familj och i detta fallet inte en thaiman (eller mig för den delen) :)... 

Ändrades av bob
Link to comment
Dela på andra sajter

 

Var väl lite som jag sa i mitt inlägg.

Jag tror att nog 95% av de som hittar sig en farang gör det pga någon orsak. Orsaken kan vara så banal som att de bara är trötta på sitt liv i Thailand och vill därifrån. Känner en dam som hade både condo och lön på 100.000 b/m , men hon var trött på sitt liv i Thailand och ville träffa en man och skaffa barn och familj och i detta fallet inte en thaiman (eller mig för den delen) :)... 

Så är det med min tjej. Nu är hon varken rik eller har jobb med fet lön, hon är så trött på Thailand och vill bara därifrån, ibland säger hon, fy fan vilket jobbigt och omständigt land jag ör född i.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst finns det det.... men i de flesta fall har dessa attraktiva damer "klätt ut sig" för att se yngre ut. Finns ju mängder av attribut som kan öka människors sexuella attraktion gentemot det andra könet genom att se yngre ut än man är.Faktum är att vi människor bara är varsin klump av biologiskt programmerade gener som tycker sex är kul därför att det alltid varit förutsättning för vår arts överlevnad. Och därför attraheras vi män också av attribut som tillhör de mest fertila åldrarna av kvinnor. Dvs yppiga former, toppiga bröst, slät hy och så vidare. Och det oavsett i vilken ålder vi själva befinner oss.

Enda orsaken till att vi idag tycker gamla män inte bör ligga med unga kvinnor är vår tids moral. Är inte så länge sedan moralen såg annorlunda ut i Sverige och adelsmän och kungar i regel gifte sig med 15-16 åringar oberoende av sin egen ålder.

Kanske inte alltid för att se yngre utan ofta för att se sexigare ut.

Toppiga, fasta bröst i all ära - jag skall absolut inte klaga - men det  är även fint när ett par mjuka bröst behåbefriade lägger sig till rätta i ens händer.

Att kungar och adelsmän valde yngre fertila kvinnor att gifta sig med berodde på att de ville ha barn och det snabbt. Tronarvingar var viktigt. Ju fler barn desto större chans att det blev ett antal pojkar och att någon av dem nådde vuxen ålder - barnadödligheten var stor - och kunde bli tronföljare. Högättad skulle makan vara, om möjligt med ett tilltalande utseende. Annars fanns alla möjligheter för dem att skaffa vackra sängkamrater i alla åldrar och kön. Moralen struntade de väl fullständigt i.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det verkligen det som "stör" folk?

Är det inte mer typ "fattar han inte att den enda orsaken att hon ligger med honom är på grund av att hon vill ha ett bättre liv, ta och sätt samma tjej i Sverige (dvs om hon hade vart född i Sverige) så skall vi se om hon skulle gjort samma val".

Skulle hon ha gjort samma val och valt en man som är 20-30-40 år äldre än henne, skulle inte tro det. 

Det går nog inte att säga vad "folk" stör sig på, är nog individuellt.

 

 

 

Hmm, nu hänger jag inte med riktigt....

Du tror inte att kvinnor och män attraheras av samma saker?

För jag tror att en kvinna hellre går i säng med en ung snygg vältränad man, än med en 80 årig man med barbapappa kropp..

De flesta kvinnor/män, söker partner efter sin egna livsstil..

 

Rock on!

Nä jag tror inte att män och kvinnor attraheras av samma saker. Och för all del så attraheras nog inte kvinnor och kvinnor heller av exakt samma saker precis som vi män inte gör det.
Fast den enda anledningen till att båda könen blir kåta beror på att vi är biologiskt programmerade att bli det.

 

 

Kanske inte alltid för att se yngre utan ofta för att se sexigare ut.

Toppiga, fasta bröst i all ära - jag skall absolut inte klaga - men det  är även fint när ett par mjuka bröst behåbefriade lägger sig till rätta i ens händer.

Att kungar och adelsmän valde yngre fertila kvinnor att gifta sig med berodde på att de ville ha barn och det snabbt. Tronarvingar var viktigt. Ju fler barn desto större chans att det blev ett antal pojkar och att någon av dem nådde vuxen ålder - barnadödligheten var stor - och kunde bli tronföljare. Högättad skulle makan vara, om möjligt med ett tilltalande utseende. Annars fanns alla möjligheter för dem att skaffa vackra sängkamrater i alla åldrar och kön. Moralen struntade de väl fullständigt i.

 

 

Kungar, adelsmän, hövdingar mm har nog i alla tider fått välja kvinnor först. Kvinnor har dock sällan genom historien kunnat välja sina partner själv, de har nöja sig med den någon annan valt åt dem.
Att gifta sig av kärlek är ju ett modernt västerländskt påfund. De flesta kvinnor i världen väljer fortfarande inte själv.

 

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går nog inte att säga vad "folk" stör sig på, är nog individuellt.

Hadde besök av en thailändska å hennes dotter igår.- Medans vi satt å skojade sa hon att thailändskor gillar gamla faranger, di orkar ente så möed, å så haur di en massa pengar ! Oooooops  :)

 

 

Nä jag tror inte att män och kvinnor attraheras av samma saker. Och för all del så attraheras nog inte kvinnor och kvinnor heller av exakt samma saker precis som vi män inte gör det.Fast den enda anledningen till att båda könen blir kåta beror på att vi är biologiskt programmerade att bli det.

 

 

Kungar, adelsmän, hövdingar mm har nog i alla tider fått välja kvinnor först. Kvinnor har dock sällan genom historien kunnat välja sina partner själv, de har nöja sig med den någon annan valt åt dem.Att gifta sig av kärlek är ju ett modernt västerländskt påfund. De flesta kvinnor i världen väljer fortfarande inte själv.
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det verkligen det som "stör" folk?

Är det inte mer typ "fattar han inte att den enda orsaken att hon ligger med honom är på grund av att hon vill ha ett bättre liv, ta och sätt samma tjej i Sverige (dvs om hon hade vart född i Sverige) så skall vi se om hon skulle gjort samma val".

Skulle hon ha gjort samma val och valt en man som är 20-30-40 år äldre än henne, skulle inte tro det. 

Nej, det skulle hon nog inte gjort. Och det är väl av den anledningen många skaffar ett fruntimmer i Thailand,eftersom de inte får nån i Sverige. Man kan ju hoppas att männen är medvetna om att det handlar till stor del om pengar och säkerhet från tjejens sida. Är de medvetna så är det ju ett win-win förhållande, mannen får vad han vill ha (ung snygg tjej) och tjejen får vad hon är ute efter.  :)

Det tragiska är ju om mannen inte är medveten om det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...