Jump to content
IGNORERAD

Thai nya priser


John Khonken

Recommended Posts

Hittar inte en enda direktresa med Thai för under 9000:- oavsett datum när jag söker på Momondo  :(

Vafalls? :huh:?

 

Var har alla 5000 kronorsresor tagit vägen i år?

 

Vill åka CPH - BKK...

 

Tips på hur jag går tillväga för att hitta de billiga resorna med thai direktflyg?

 

Hälsar

Skaata

Ring Nonki och ladda ICA-kortet...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    10

  • Rogigoal

    10

  • Skaata

    8

  • Benriach

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Tips på hur jag går tillväga för att hitta de billiga resorna med thai direktflyg?
Odenresor, Jorden resor, Thailands resor, mm Nonki travel Löser sig säkert, men det kan ju bero på tidpunkten när Du ska resa.
Link to comment
Dela på andra sajter

Hittar inte en enda direktresa med Thai för under 9000:- oavsett datum när jag söker på Momondo  :(

Vafalls? :huh:?

 

Var har alla 5000 kronorsresor tagit vägen i år?

 

Vill åka CPH - BKK...

 

Tips på hur jag går tillväga för att hitta de billiga resorna med thai direktflyg?

 

Hälsar

Skaata

16/3-15/4 7500:- 

mrjet.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag inser att jag inte var så detaljerad i mitt ovanstående inlägg.

Jag och tjejen planerar att åka 2 veckor i juni/juli. Längre kan vi

inte vara borta pga av att vi båda inte kan ta mer semester just då.

 

Jag reagerade på de höga priserna under dessa sommarmånader då

priserna tidigare år legat på ca 5500kr med Thai airways dessa månader och

nu hittar jag inget under 9000:-

 

Visst är bahten dyr för tillfället, men ändå :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Kolla Thailandsresor.se i Stockholm....Thai kampanj mellan 1april till 30sept....från 5590.-......enda kruxet.boka före 23/2....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag inser att jag inte var så detaljerad i mitt ovanstående inlägg.

Jag och tjejen planerar att åka 2 veckor i juni/juli. Längre kan vi

inte vara borta pga av att vi båda inte kan ta mer semester just då.

 

Jag reagerade på de höga priserna under dessa sommarmånader då

priserna tidigare år legat på ca 5500kr med Thai airways dessa månader och

nu hittar jag inget under 9000:-

 

Visst är bahten dyr för tillfället, men ändå :(

När det är skollov i Sverige så går priserna upp

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Fann resor från Oslo med Thai...5439.-..mellan 8 april till 6 maj......fanns även med Qatar tror jag det var för c:a 4400.-...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag inser att jag inte var så detaljerad i mitt ovanstående inlägg.

Jag och tjejen planerar att åka 2 veckor i juni/juli. Längre kan vi

inte vara borta pga av att vi båda inte kan ta mer semester just då.

Jag reagerade på de höga priserna under dessa sommarmånader då

priserna tidigare år legat på ca 5500kr med Thai airways dessa månader och

nu hittar jag inget under 9000:-

Visst är bahten dyr för tillfället, men ändå :(

5139:- med Thai juni till juli men från CPH vet inte var du åker ifrån, detta var via reseguiden.

mvh

Jocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era tips och hänvisningar. Dock så vill jag, som jag skrev i mitt första inlägg

åka CPH-BKK då jag och tjejen är bosatta i Malmö.

Vi behöver troligen åka i juni-juli pga av det troligen är endast då vi kan ta semester.

Dock så hittade jag faktiskt resor cph-bkk från 5100:- med Thai, men då endast i Maj. :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Jocke, on 22 Feb 2015 - 13:02, said:

5139:- med Thai juni till juli men från CPH vet inte var du åker ifrån, detta var via reseguiden.

mvh

Jocke

Jocke, detta pris låter ju väldigt bra. Vilka datum gäller? Vi kan tyvärr bara vara borta ca 2 veckor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt fixat med biljetter nu,, men rätt missnöjd med thai,,, fick pröjsa 1300 extra per biljett bkk-udon som tidigare ingick,, inga kopplade biljetter längre =missad flight köp nya biljetter vilket gör att man inte vågar chansa,, resultat 4-5 timmars väntan i bkk,,30kg sthlm-bkk men bara 20kg bkk-udon, , bra service där thai,, ska ringa thai i sthlm imorgon o kolla om allt det här verkligen stämmer,,, gör det det så har mitt arsle suttit på en thaistol för sista gången.

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag o frugan åkte ner i november med Thai så hade vi c:a 30 kg var....inga problem i varken Oslo eller Bangkok med bagage ....åkte med Thai Smile till Udon Thani.

Men på hemvägen var dom lite mer kinkiga i Udon,,,men till slut gick det bra...ändå hade vi 5-6kg övervikt..samma i Bangkok....fick flytta om lite sen var det ok...

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt fixat med biljetter nu,, men rätt missnöjd med thai,,, fick pröjsa 1300 extra per biljett bkk-udon som tidigare ingick,, inga kopplade biljetter längre =missad flight köp nya biljetter vilket gör att man inte vågar chansa,, resultat 4-5 timmars väntan i bkk,,30kg sthlm-bkk men bara 20kg bkk-udon, , bra service där thai,, ska ringa thai i sthlm imorgon o kolla om allt det här verkligen stämmer,,, gör det det så har mitt arsle suttit på en thaistol för sista gången.

 

Konstigt, vi flög med kopplade biljetter till Ubon 3feb och samma sak hem 29 mars med Thaismile 30kg pr pers och inget extra

för resan t/r Ubon. Köpte du på nätet eller resebyrå ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Konstigt, vi flög med kopplade biljetter till Ubon 3feb och samma sak hem 29 mars med Thaismile 30kg pr pers och inget extra

för resan t/r Ubon. Köpte du på nätet eller resebyrå ?

All info har jag fått från jordenresor,, till flera andra destinationer phuket/krabi/chang rai osv funkar det som vanligt men gäller tydlifen inte till udon,, kanske vill dom va jävliga mot dom röda devils upp i hörnet ;).

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Hittar inte en enda direktresa med Thai för under 9000:- oavsett datum när jag söker på Momondo  :(

Vafalls? :huh:?

 

Var har alla 5000 kronorsresor tagit vägen i år?

 

Vill åka CPH - BKK...

 

Tips på hur jag går tillväga för att hitta de billiga resorna med thai direktflyg?

 

Hälsar

Skaata

 

Verkar som om denna kampanj inte gäller från CPH? Kollade precis på 14 dagar över Songkrahn och det kostade 7600 från CPH men 5800 från ARN. Då finns där ju lite marginal att köpa inrikes med SAS. Men noterade också att biljetterna från ARN var i någon snik klass utan poäng medan biljetterna från CPH var i Q -klass som ger fulla poäng.

 

Så frågan är om man ska snåla eller åka från CPH och nå upp till Gold card innan sommaren?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som om denna kampanj inte gäller från CPH? Kollade precis på 14 dagar över Songkrahn och det kostade 7600 från CPH men 5800 från ARN. Då finns där ju lite marginal att köpa inrikes med SAS. Men noterade också att biljetterna från ARN var i någon snik klass utan poäng medan biljetterna från CPH var i Q -klass som ger fulla poäng.

 

Så frågan är om man ska snåla eller åka från CPH och nå upp till Gold card innan sommaren?

 

Hej.

 

Kampanjen finns från Köpenhamn, men sista bokningsdag är i morgon 23/2.

 

Fager.

post-6237-0-63544300-1424611560.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Fager, on 22 Feb 2015 - 14:26, said:

Hej.

 

Kampanjen finns från Köpenhamn, men sista bokningsdag är i morgon 23/2.

 

Fager.

Det konstiga är att jag försöker boka early escape från Köpenhamn men det lägsta pris jag får är 7600:- precis som MaiChai

fick när hen kollade. Fattar inte varför. Borde bli ca 5400 SEK. :o

Link to comment
Dela på andra sajter

Det konstiga är att jag försöker boka early escape från Köpenhamn men det lägsta pris jag får är 7600:- precis som MaiChai

fick när hen kollade. Fattar inte varför. Borde bli ca 5400 SEK. :o

körde du resebyrå eller Thai hemsida.

 

Kör svensk resebyrå som Oden, Jade och Nonki som visst bara svarar i telefon.

 

Alla har ett antal billiga biljetter som kan ta slut beroende på villkor.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ah ok, jag kollade direkt på Thais sida, vilket uppenbarligen inte var en god idé. Ska

kolla på några av de föreslagna sidorna du hänvisar till. Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det konstiga är att jag försöker boka early escape från Köpenhamn men det lägsta pris jag får är 7600:- precis som MaiChai

fick när hen kollade. Fattar inte varför. Borde bli ca 5400 SEK. :o

Hej.

 

Var det 14 dagar i juni/juli du sökte?

 

Fager.

post-6237-0-57341100-1424619022_thumb.jp

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

 

Var det 14 dagar i juni/juli du sökte?

 

Fager.

Nu börjar det likna nåt! Dessa priser är ju helt okej, stort tack för hjälpen! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag sökte sista maj till sista juni på allaflygbiljetter.se och fick en prisbild med Thai 5100kr, Finnair 4800kr Emirates och Quatar runt 4200.

 

Turkarna, Air France/KLM och Ukraina xxxxxxxxxx under 4000kr, så nog finns det billiga resor med sjunkande oljepriser.

 

Fredag, lördag är dyrare och tisdagar billigaste resdag i snitt.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...