Guest J666 Inlagd Januari 31, 2015 Dela Inlagd Januari 31, 2015 Jag har problem när jag streamar film. Att filmen bara avbryts efter 5-7 min. Trycker på play igen, hoppar till där jag var, och sen går det 5-7 min igen innan den stängs ner.. Vad kan det vara för fel?? Det blir precis som om filmen är slut liksom. Datorn är helt ny, endast 1 vecka gammal så den tror jag inte det är fel på. Har testat med både explorer och chrome (båda funkade i min gamla dator), har senaste versionen av flash player. Något annat som kan behövas? Eller något annat tips/förslag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tullaren68 Inlagd Januari 31, 2015 Dela Inlagd Januari 31, 2015 vilken streamar du ifrån?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tullaren68 Inlagd Januari 31, 2015 Dela Inlagd Januari 31, 2015 använder du google el firefox? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest J666 Inlagd Januari 31, 2015 Dela Inlagd Januari 31, 2015 använder du google el firefox? Kör google chrome. swefilmer och dreamfilm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Januari 31, 2015 Dela Inlagd Januari 31, 2015 Kör google chrome. swefilmer och dreamfilm Kolla så du inte har skärmsläckare aktiverat eller nåt annat i energisparläge? Kontrollpanelen\Maskinvara och ljud\Energialternativ\Redigera schemainställningar <-- kolla där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest J666 Inlagd Januari 31, 2015 Dela Inlagd Januari 31, 2015 Kolla så du inte har skärmsläckare aktiverat eller nåt annat i energisparläge? Kontrollpanelen\Maskinvara och ljud\Energialternativ\Redigera schemainställningar <-- kolla där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest J666 Inlagd Januari 31, 2015 Dela Inlagd Januari 31, 2015 Kolla så du inte har skärmsläckare aktiverat eller nåt annat i energisparläge? Kontrollpanelen\Maskinvara och ljud\Energialternativ\Redigera schemainställningar <-- kolla där. Detta vet jag inte vad de betyder?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Januari 31, 2015 Dela Inlagd Januari 31, 2015 Detta vet jag inte vad de betyder?? nnn.jpg Om du klickar brevid powe4gear high performance --> ändra schemainställningar. Hur ser energisparläget ut då? Likadant som du visade innan? Om inte så ändra bara där till det du vill ha och spara. Annars vette fan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest JJC Inlagd Januari 31, 2015 Dela Inlagd Januari 31, 2015 använder du google el firefox? Har du en 64 bitars dator byt browser till Watrefox det är en 64 bitars browser skipa chrome och firefox Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lasseiudon Inlagd Februari 1, 2015 Dela Inlagd Februari 1, 2015 Varför inte ladda ner filmen först till din dator och sedan titta utan risk för att internet går ner. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest J666 Inlagd Februari 1, 2015 Dela Inlagd Februari 1, 2015 Låter som att uppkopplingen är lite sådär och att filmen inte hinner buffras tillräckligt. Inte helt säker på detta men tror att du kanske kan lösa ditt problem genom att använda en VPN i Sverige eller åtminstone i närheten. Sen kan det vara en ide att kolla inställningar for Cache och hårdvaruacceleration på Chrome. Kolla närmare på denna länken. Verkar som du kan ha rätt.. Trodde inte filmer avbröts så när det var dålig uppkoppling utan typ att dom började lagga eller hacka, att filmen stannar och det kommer upp nån loading-symbol på skärmen typ. Men igår lämnade jag husvagnen och smet in på chefens kontor för att hamna riktigt nära modemet, och då var det inga problem. Sen verkar internet jävligt struligt igår också.. Finns det kanske nån form av antennförstärkning att sätta i datorn? Modemet står på chefens kontor och jag sitter i husvagnen utanför.. Såhär ser det ut just nu i husvagnen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
borje222 Inlagd Februari 1, 2015 Dela Inlagd Februari 1, 2015 Själv har jag en sådan här i husvagnen, finns massvis av liknande på nätet, är enbart en förstärkare för det i datorn inbyggda nätverkskortet, blev en satans skillnad på mottagningen... Köptes på Ali Express för 15 Dollar... Mvh. borje222 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.