Dannep4 Inlagd Januari 29, 2015 Dela Inlagd Januari 29, 2015 Finns det någon kontroll på om man har en biljett ut ur Thailand när man anländer? Jag har aldrig behövt uppvisa någon sådan. Har någon blivit kontrollerad eller finns inte kravet kvar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 29, 2015 Dela Inlagd Januari 29, 2015 Troligen finns dessa uppgifter i datasystemet immigrations officeraren sitter och knappar på innan de tar ett mugshot. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 29, 2015 Dela Inlagd Januari 29, 2015 Aldrig blivit kollad när jag varit framme. Men från Sverige är det betydligt värre! Om man inte flyger Thai tydligen. Men har du ansökt och fått ett visum i förväg så har flygbolagen inget att säga till om. Då gäller tydligen "Avtalet" med thailands ambassad tyngre. Bara att skriva ett brev med i visumansökan där man förklarar sin avsikt. Men kommer du utan visum och tror du ska komma ombord så blir det nog nobben redan vid incheckning. Då är nämligen flygbolaget skyldig ifall du inte släpps in i landet. Har en kompis som kom med trotts utan visum och med enkelbiljett. Men då fick han skriva på ett intyg där han intygar att han betalar återresa hem själv om han blir nekad inträde. Så allt beror på om du har ett visum i passet innan du ska flyga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 29, 2015 Dela Inlagd Januari 29, 2015 Finns det någon kontroll på om man har en biljett ut ur Thailand när man anländer? Jag har aldrig behövt uppvisa någon sådan. Har någon blivit kontrollerad eller finns inte kravet kvar? Har aldrig heller råkat ut för detta men du kan få problem vid incheckning där i från du reser och bli nekad. Norwegian kollar inte men Thai gör det på Arlanda. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Januari 29, 2015 Dela Inlagd Januari 29, 2015 Har aldrig heller råkat ut för detta men du kan få problem vid incheckning där i från du reser och bli nekad. Norwegian kollar inte men Thai gör det på Arlanda. Blev tipsad tvärt om! "Flyger du med Thai så behöver du inte bry dig" och så var det då jag testade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 29, 2015 Dela Inlagd Januari 29, 2015 Blev tipsad tvärt om! "Flyger du med Thai så behöver du inte bry dig" och så var det då jag testade. Vilket visa har du? Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 29, 2015 Dela Inlagd Januari 29, 2015 Thai kollar i regel alltid mitt visa. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd Januari 29, 2015 Dela Inlagd Januari 29, 2015 Beer Chang, on 29 Jan 2015 - 18:26, said: Aldrig blivit kollad när jag varit framme. Men från Sverige är det betydligt värre! Om man inte flyger Thai tydligen. Men har du ansökt och fått ett visum i förväg så har flygbolagen inget att säga till om. Då gäller tydligen "Avtalet" med thailands ambassad tyngre. Bara att skriva ett brev med i visumansökan där man förklarar sin avsikt. Men kommer du utan visum och tror du ska komma ombord så blir det nog nobben redan vid incheckning. Då är nämligen flygbolaget skyldig ifall du inte släpps in i landet. Har en kompis som kom med trotts utan visum och med enkelbiljett. Men då fick han skriva på ett intyg där han intygar att han betalar återresa hem själv om han blir nekad inträde. Så allt beror på om du har ett visum i passet innan du ska flyga. Stressa ner lite nu. Har flugit fram och tillbaka till Thailand på enkelbiljetter i drygt 10 år och endast blivit tillfrågad om visa två gånger. Senast i Colombia och de kollade då upp att det var 30 dagar vid ankomst. Frågar de så säg bara att ni ska lämna landet innan dagarna gått ut så är det lugnt. Aldrig blivit frågad vid ankomst i Bkk heller, Skulle det mot förmodan ändå strula så logga in på Airasia o gör en snabbokning så är det lugna gatan igen. / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thaigren Inlagd Januari 29, 2015 Dela Inlagd Januari 29, 2015 Dom kollade min biljett hem en gång när mitt pass inte var giltig i 6 månader Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Niro Inlagd Januari 29, 2015 Dela Inlagd Januari 29, 2015 Jag har som SatanG flugit in i Thailand på enkel biljet i många år, 20-30 gånger. Har blivit ifrågasatt på flygplatsen tre gånger. Australien, Köpenhamn och usa. I Australien för att jag inte hade visa, usa ingen utresebiljett och Köpenhamn varken det ena eller andra också räckte inte passet sex månader. Vanligen löser det sig genom att man antingen köper en biljet ut tex till Penang, eller att man skriver på att man betalar utresan själv, behöver inte vara till Sverige. Inget jag rekommenderar, dumt att utsätta sig för den stressen. Är man väl på flyget är det lugnt. Väl i Thailand verkar imigration inte bekymra sig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.