Jump to content
IGNORERAD

Visum till Sverige


PeeDee

Recommended Posts

Hej.

 

Väntetiden verka vara ett lotteri och jag tror också det är skillnad på vilket land som den sökande kommer ifrån.

 

Har en arbetskamrat vars pojkvän från Australien fick sitt UT på 2 veckor i juni förra året.

 

Han behövde heller inte invänta UT-kort utan det fick han när han kom hit.

 

Och detta var i Malmö som man trodde var överbelastat.

 

Frågan är om en del av den långa väntetiden från Thailand har att göra med antalet sökande därifrån och antalet tider för intervju som finns tillgängliga på ambassaden.

 

Fager.

 

Nej ambassaden har nog inte direkt fullt upp precis, alla jag vet som fått mail att de ska kontakta ambassaden för tid för intervju får en tid väldigt snabbt. Min tjej kontaktade dom den 22 Dec om jag inte minns fel och fick tid den 29 Dec tror jag det var. Så det är hos Migrationsverket in Sverige som bromsklossen ligger. Ambassaden har inget med ansökan att göra förräns de får mail från Migrationsverket att sökande x ska komma på intervju.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nilsson68

    6

  • uptoyou

    4

  • Badass

    3

  • musse74

    3

Mest aktiva i denna tråd

Det tog  22dagar för min fru och lillpojken att få UT från det att vi skicka in ansökningen,och då var det ändå jul och nyår under den tiden.Detta var 1år sedan,så visst kan det gå fort ibland. Det 'r väl lite av ett lotteri och vi drog en vinstlott  :good: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tog  22dagar för min fru och lillpojken att få UT från det att vi skicka in ansökningen,och då var det ändå jul och nyår under den tiden.Detta var 1år sedan,så visst kan det gå fort ibland. Det 'r väl lite av ett lotteri och vi drog en vinstlott  :good: 

Otroligt snabbt. Ni ansökte väl på webben? Hur lång tid tog det innan Migrationsverket hörde av sig om tidsbokning för intervjun på Ambassaden?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Otroligt snabbt. Ni ansökte väl på webben? Hur lång tid tog det innan Migrationsverket hörde av sig om tidsbokning för intervjun på Ambassaden?

Ja det gick otroligt snabbt,vi var i Korat när vi skicka in ansökan via webb. Nästa dag åkte vi till Koh Chang och redan första morgonen där hade det kommit besked att vi kunde boka tid för intervju,hade det inte varit för jul och nyår tror jag det gått kanske gått ännu snabbare. Vi fick besked direkt efter intervjun att dom tagit beslut. Men jag flög hem samma dag som intervjun och flög direkt till jobbet så vi fick vänta 1v innan jag kom hem och kunde öppna brevet med UT beslutet och se att det verkligen var positivt  :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan vad sega dom där migriationsverket är, vad fan är det som tar en sån tid. Jag och min fru väntar på UT. Men vi planerar att skaffa barn, och om hon kommer hit på besöksvisum istället och bli gravid här, kommer hon då att få stanna här då

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni ska nog inte äventyra en inlämnad UT-ansökan, genom att försöka få igenom ett visum. Hon kan få visum, men får inte befinna sig i Sverige när dom tar beslut om UT. Hon ska vara väldigt gravid, om hon ska ha en chans att ett UT från Sverige när hon är på besök.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade min utan papper under hela gradviditen.

Mig hade väl mycket och göra och svarade inte på ansökan, själv vågade jag inte kontakta dem extra.

En hemsk period som jag inte rekomderar andra.

 

Strax innan födseln fick hon ut och efter födseln put.

Länge sedan nu men utan 4 sista har du inte rätt till sjukvård mm.

Vi hade försäkring men gradvitet är ingen sjukdom.

Många privata läkare vägrade att ha med oss och göra när vi inte hade fyra sista.

Mödravården gav efter på andra försöket men först var det tvärstopp.

Pengar var inte problemet utan det var bara attityden.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som har något knep på hur man kan få igenom UT ansökan fortare, kom igen nu fram med lite tips, är så less på den här väntan.

Ändrades av Badass
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...