Benjamas Inlagd Mars 24, 2015 Dela Inlagd Mars 24, 2015 Man kan inte annat än le åt den här tråden. Chaiyaphum, händelsernas centrum, måste kännas helt underbart att ha slagit ner bopålarna och satsat allt på denna förnämliga plats som har allt Uncen? Bra jobbat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 24, 2015 Dela Inlagd Mars 24, 2015 (ändrad) samsipsam, skall lugna mig lite, men blev änna lite sne när du så konsekvent dömer ut något som du inte känner till... Roligt det där med tuppfanskapet, för mig hade du gärna fått skjuta den. Men ärligt talat, här byggs det också som sjutton, och Chaiyaphum har faktiskt blivit ansett som ett av de "hetaste" platserna i Isaan just p.gr.a. sin utveckling. Utveckling i detta hänseendet innebär då inte karaokebarer, eller falangrestauranter, utan byggnation av bostäder, och byggnation av., ja det vete fan,,,,, men bygger gör dom och cementen står som spön i backen. uncen.. hi hi och ändå har ni 90- 95% arbetslöshet ,du får guida mig runt nästa vinter och visa mig alla byggen Ändrades Mars 24, 2015 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bananen Inlagd Mars 24, 2015 Dela Inlagd Mars 24, 2015 Man kan inte annat än le åt den här tråden. Chaiyaphum, händelsernas centrum, måste kännas helt underbart att ha slagit ner bopålarna och satsat allt på denna förnämliga plats som har allt Uncen? Bra jobbat Ja, skulle vilja se en lista på sevärdheter och vad man kan hitta på i Chaiyaphum och andra saker som utmärker denna metropol i isaan, det finns en farangresturang och någonstans (osäkert var) skall det även finnas en fotbollsplan där hemmalaget spelar match ev under elbelysning, kan Uncen kanske fylla på med lite mer saker som kan vara intressant att veta om man skulle få för sig att ta en semestervecka där någon gång? Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
carpenter Inlagd Mars 24, 2015 Dela Inlagd Mars 24, 2015 hi hi och ändå har ni 90- 95% arbetslöshet ,du får guida mig runt nästa vinter och visa mig alla byggen Säkert nöd bostäder till de arbetslösa. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Mars 24, 2015 Dela Inlagd Mars 24, 2015 Ja, skulle vilja se en lista på sevärdheter och vad man kan hitta på i Chaiyaphum och andra saker som utmärker denna metropol i isaan, det finns en farangresturang och någonstans (osäkert var) skall det även finnas en fotbollsplan där hemmalaget spelar match ev under elbelysning, kan Uncen kanske fylla på med lite mer saker som kan vara intressant att veta om man skulle få för sig att ta en semestervecka där någon gång? Ring till FIFA de är ute och kontrollerar thailänsk div 2 fotboll för fullt så de lär ha full koll! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Mars 24, 2015 Dela Inlagd Mars 24, 2015 samsipsam, skall lugna mig lite, men blev änna lite sne när du så konsekvent dömer ut något som du inte känner till... Roligt det där med tuppfanskapet, för mig hade du gärna fått skjuta den. Men ärligt talat, här byggs det också som sjutton, och Chaiyaphum har faktiskt blivit ansett som ett av de "hetaste" platserna i Isaan just p.gr.a. sin utveckling. Utveckling i detta hänseendet innebär då inte karaokebarer, eller falangrestauranter, utan byggnation av bostäder, och byggnation av., ja det vete fan,,,,, men bygger gör dom och cementen står som spön i backen. uncen.. Nej Nej vik inte ned dej. l Ligger hemma och det här är det roligaste jag läst av läsförståelse,bättre än en serietidning. Ta några öl så det blir bättre fart, gärna 8-10 st det är ju ändå tisdag så förstår ni varandra bättre Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 24, 2015 Dela Inlagd Mars 24, 2015 hi hi och ändå har ni 90- 95% arbetslöshet ,du får guida mig runt nästa vinter och visa mig alla byggen Du din gamle gnu - du skall med ut,och så skall vi kolla cement så det står oss upp i halsen, och sedan ner på en Ben´s falangbar och käka gott. Om du sköter dig, så åker vi hem till mig sedan, och kör i oss ett gäng GT. OK eller uncen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 24, 2015 Dela Inlagd Mars 24, 2015 Ja, skulle vilja se en lista på sevärdheter och vad man kan hitta på i Chaiyaphum och andra saker som utmärker denna metropol i isaan, det finns en farangresturang och någonstans (osäkert var) skall det även finnas en fotbollsplan där hemmalaget spelar match ev under elbelysning, kan Uncen kanske fylla på med lite mer saker som kan vara intressant att veta om man skulle få för sig att ta en semestervecka där någon gång? Jag tror inte alls att du vill se en lista på sevärdheter., Jag tror att du vill se en lista, så du kan flabba gott. uncen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 24, 2015 Dela Inlagd Mars 24, 2015 Du din gamle gnu - du skall med ut,och så skall vi kolla cement så det står oss upp i halsen, och sedan ner på en Ben´s falangbar och käka gott. Om du sköter dig, så åker vi hem till mig sedan, och kör i oss ett gäng GT. OK eller uncen... taget Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
carpenter Inlagd Mars 24, 2015 Dela Inlagd Mars 24, 2015 Uncen varför tar du inte nicket Jante, på alla forum. Mer synonymt för dig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thainenne Inlagd Mars 24, 2015 Dela Inlagd Mars 24, 2015 taget Jag är ju också en gammal gnu så man kanske kan hänga med. Gillar både cement och GT Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 24, 2015 Dela Inlagd Mars 24, 2015 Jag är ju också en gammal gnu så man kanske kan hänga med. Gillar både cement och GT Har du bara tänder för köttet, och mage för groggen så är du förstås välkommen. uncen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 24, 2015 Dela Inlagd Mars 24, 2015 Uncen varför tar du inte nicket Jante, på alla forum. Mer synonymt för dig. Å vad du hänger i och vill att man skall avslöja vad du heter på andra forum.. jag vill inget säga, den grejen är upp till dig!! uncen.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thainenne Inlagd Mars 24, 2015 Dela Inlagd Mars 24, 2015 Har du bara tänder för köttet, och mage för groggen så är du förstås välkommen. uncen... Har både tänder och mage som tål det mesta och tänder även på galanta damer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 24, 2015 Dela Inlagd Mars 24, 2015 Jag är ju också en gammal gnu så man kanske kan hänga med. Gillar både cement och GT Trevligt Jo det har man förstått[emoji1] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thainenne Inlagd Mars 24, 2015 Dela Inlagd Mars 24, 2015 Ja Du har ju sett min vackra kropp,,,, haha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benjamas Inlagd Mars 24, 2015 Dela Inlagd Mars 24, 2015 Jag tror inte alls att du vill se en lista på sevärdheter., Jag tror att du vill se en lista, så du kan flabba gott. uncen... Vad är skillnaden? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 24, 2015 Dela Inlagd Mars 24, 2015 Vad är skillnaden? Skillnaden är motivet... hahahaha uncen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Mars 26, 2015 Dela Inlagd Mars 26, 2015 ja jag lovar dig 20 år efter resten av isaan men folket var mkt trevliga och hälsade artigt som folk gjorde förr i tiden ,jo det har ju hänt en del sedan Uncen kom 2008 en hel farangrestaurang ,det är ingen dålig utveckling och som ägaren dessutom måste åka i väg och jobba i farangland för att täcka upp förlusterna så visst är det driv i den staden Det är nog det dummaste du skrivit på ett bra tag. Får väl förtydliga ditt svammel. Ben 37år med thaifru, ett barn på 8 år i internationell skola samt en ny som beräknas födas i slutes av juni tänker på framtiden. Han kommer inte att få pension i Thailand eller från hemlandet, alla försäkringar måste betalas privat och även skolgång. Det behövs en buffert på banken för hans familj i framtiden och det förstår han mycket bättre än en som på ålderns höst startar en restaurang i Thailand med pengar från ett livslångt arbetsliv eller en husförsäljning i farangland med pension som säkerhet. Vilka farangställen/barer går med bra vinster i paradiset Pattaya under lågsäsong? Några som stänger under lågsäsongen? Ska han bara gå runt? Om han tror att de anställda klarar av restaurangen själva så kan den vara öppen på sparlåga under lågsäsong. I alla fall så slipper man indier, araber, ryssar och kineser i Chaiyaphum och det är mycket mer värt än ett par nattöppna barer. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 26, 2015 Dela Inlagd Mars 26, 2015 Det är nog det dummaste du skrivit på ett bra tag. Får väl förtydliga ditt svammel. Ben 37år med thaifru, ett barn på 8 år i internationell skola samt en ny som beräknas födas i slutes av juni tänker på framtiden. Han kommer inte att få pension i Thailand eller från hemlandet, alla försäkringar måste betalas privat och även skolgång. Det behövs en buffert på banken för hans familj i framtiden och det förstår han mycket bättre än en som på ålderns höst startar en restaurang i Thailand med pengar från ett livslångt arbetsliv eller en husförsäljning i farangland med pension som säkerhet. Vilka farangställen/barer går med bra vinster i paradiset Pattaya under lågsäsong? Några som stänger under lågsäsongen? Ska han bara gå runt? Om han tror att de anställda klarar av restaurangen själva så kan den vara öppen på sparlåga under lågsäsong. I alla fall så slipper man indier, araber, ryssar och kineser i Chaiyaphum och det är mycket mer värt än ett par nattöppna barer. Ha ha Bahtman yrar på som vanligt [emoji1] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd April 16, 2015 Dela Inlagd April 16, 2015 Gratis buffé och vattenlekar vid The 1 Bar. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 16, 2015 Dela Inlagd April 16, 2015 Blir ett besök där i Juni.. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 2, 2015 Dela Inlagd Augusti 2, 2015 Blir ett besök där i Juni..inga bilder från besöket i juni Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glenn Phuket Inlagd Augusti 2, 2015 Dela Inlagd Augusti 2, 2015 Gratis buffé och vattenlekar vid The 1 Bar. Ja se där , en "balongjägare" som drygar ut sin pension..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Augusti 21, 2015 Dela Inlagd Augusti 21, 2015 Har nu besökt stället två dagar i rad. Ben är supernöjd och baren går bra ekonomiskt, trots farhågorna om dålig lönsamhet under sommaren. Han har lyckats att få stället till en naturlig mötespunkt för falangerna. Nybliven far dessutom till en grabb. Lite nymodigheter är att torsdagar har ett par timmar "happy hour" och att på söndagar körs någon form av tävling som kallas "sweepstake" som jag vet noll om. Man satsar lite pengar på något lag och vinnaren tar hem 2000b. De senaste söndagarna har haft mellan 30 och 40 kunder samtidigt. Även det nya biblioteket för att byta böcker och filmer på olika språk har fått stor uppskattning. Menyn för falang mat har utökats något, till samma låga priser. Kul för alla att det fungerar och skönt att cykla dit och snacka med likasinnade. Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu