Jump to content
IGNORERAD

Chaiyaphum - ett nytt center i Isaan, äntligen en bar!


Oregistrerad

Recommended Posts

Oregistrerad

Dom flesta universitet har el belysta planer

Sådröm du vidare

Skomakare - bliv vid din läst!!

 

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 315
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    57

  • Sam sip sam

    31

  • Soengsang

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Skomakare - bliv vid din läst!!

 

uncen...

Nu har du ju varit ute ock cyklat, med dina kommentarer ang el ljus i denna tråd, den ena vurpan efter den andra gör du.

Lär du dig aldrig.

 

Mackes var väl uppe och satte lås på din dator för ett tag sedan angående nedlåtande kommentarer, men det har du ju lyckas dyrka upp.

 

Både här och på ditt eget forum,

 

Ha en bättre dag i morgon 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

OK Jag ger mig och ger dig Carpenter och dig Glimten66 helt rätt. Hela Thailand är fullt av elljusplaner,,,, Det är bara jag som är helt blind, och det är ni som är helt insatta i detta.

Och tack vare att ni två är såpass vidsynta, så ni noterat; Carpenter på TV;n att högsta ligan har elljusplane.r och Glimten 66  har noterat att de "flesta" universitet har elljusplaner, ja då tar vi  alla detta som intäkt för att ni har helt rätt,,,,,, Hela Thailand är fullt av el ljusplaner.

 

Och jag har helt fel som påstår att elljusplaner i Thailand är en enormt stor bristvara.. Så fy på mig och hurra för Er två....

Är det bra så???????

 

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom flesta universitet har el belysta planer

Sådröm du vidare

 

Vi har det till och med på "kommunens" plan hemma i vår lilla potatisfälts by.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns belysning på Chaiyaphums arenor i city.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har det till och med på "kommunens" plan hemma i vår lilla potatisfälts by.

 

Finns här med, även byskolan har belysning på ip

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Byskolor som har råd och tar sig råd med elljus på sin fotbollsplan, Jo jag tackar jag!! Säker på att det inte är en statlig skola då eller?

Här i Chaiyaphum med omnejd, så finns det inte en endaste byskola som har en elljusplan i alla fall.

 

Ni vet att elljus kostar va???

 

uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Byskolor som har råd och tar sig råd med elljus på sin fotbollsplan, Jo jag tackar jag!! Säker på att det inte är en statlig skola då eller?

Här i Chaiyaphum med omnejd, så finns det inte en endaste byskola som har en elljusplan i alla fall.

 

Ni vet att elljus kostar va???

 

uncen..

Nej, inte en aning, vad kostar det att belysa en fotbollsplan i 2 timmar?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Byskolor som har råd och tar sig råd med elljus på sin fotbollsplan, Jo jag tackar jag!! Säker på att det inte är en statlig skola då eller?

Här i Chaiyaphum med omnejd, så finns det inte en endaste byskola som har en elljusplan i alla fall.

 

Ni vet att elljus kostar va???

 

uncen..

 

Inse att ditt område och dina erfarenheter inte är mall för resten av Isaan eller Thailand för den delen. Och ja allt kostar

det är snack om prioritering vad skall pengarna läggas på ?

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, inte en aning, vad kostar det att belysa en fotbollsplan i 2 timmar?

 

Har heller ingen aning men skulle tro det är försumbara pengar i det hela stora

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Hahahaha, försumbara pengar!!!! Jaja det säger ju allt tror jag!! Byskolor är ju de skolor som det läggs absolut minst pengar på, , och låta dom spela fotboll på kvällarna med dyrt el-ljus... Ja jag tror i alla fall inte så himla gott om dom!!

 

Jag tror som Er att det möjligtvis finns elljus på universitets-skolor och på andra skolor med hög status.. Men för övrigt, oavsett var i Thailand det ligger, så är elljus en otroligt ovanlig företeelse....

 

uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Inse att ditt område och dina erfarenheter inte är mall för resten av Isaan eller Thailand för den delen. Och ja allt kostar

det är snack om prioritering vad skall pengarna läggas på ?

Nu har jag varit runt en del i Thailand under mina 21 år som turist och en hel del i isaan också och måste säga att chayiaphum liknade mer än spökstad 20 år efter resten av isaan och det var betydligt mera drag i tormurdocs lilla potatisby Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Hahahaha, försumbara pengar!!!! Jaja det säger ju allt tror jag!! Byskolor är ju de skolor som det läggs absolut minst pengar på, , och låta dom spela fotboll på kvällarna med dyrt el-ljus... Ja jag tror i alla fall inte så himla gott om dom!!

Jag tror som Er att det möjligtvis finns elljus på universitets-skolor och på andra skolor med hög status.. Men för övrigt, oavsett var i Thailand det ligger, så är elljus en otroligt ovanlig företeelse.

uncen..

I Pattaya har dom flera eljusplaner som ungdomarna spelar fotboll på hela nätterna[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Förstår att det var ett BRA TAG SEDAN som du var i Chaiyaphum, tror att den förvandlats ganska mycket sedan du var här i alla fall...

 

uncen...

ps en snabb  visit på Bens Bar en kväll 3 timmar kvällstid gör ingen skillnad...

Ändrades av uncen
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag varit runt en del i Thailand under mina 21 år som turist och en hel del i isaan också och måste säga att chayiaphum liknade mer än spökstad 20 år efter resten av isaan och det var betydligt mera drag i tormurdocs lilla potatisby

Var det så illa att du hamnade utan för city?????

Där finns det en hel del spök-kåkar och dunkla gränder.

 

Annars är nog stadskärnan rätt ung med breda avenyer och fyrkantiga kvarter som känns stadsplanerade och genomtänkta.

Utmärkt med gatubelysning långt utanför city.

 

Drag är det garanterat mera av i potatisbyn, för här är det väldigt lugnt om du inte är ute efter thai-disco i någon industrilokal.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Förstår att det var ett BRA TAG SEDAN som du var i Chaiyaphum, tror att den förvandlats ganska mycket sedan du var här i alla fall...

uncen...

ps en snabb visit på Bens Bar en kväll 3 timmar kvällstid gör ingen skillnad...

Jag var där 31 januari i år om det var mig du menade[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ja jag skrev ju det under PS... ser du... kommer allt ihåg dig!!!! Det är ett helvetes driv i Chaiyaphum nu för tiden. jag märker ju skillnaden från det året jag kom hit 2008, DÅ var det som du sade nästan en spökstad.

 

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

I Pattaya har dom flera eljusplaner som ungdomarna spelar fotboll på hela nätterna[emoji1]

 

Vi har en ute i Nongprue, där Pattaya spelar sina hemmamatcher.

 

Jag passade på att fråga en thaikille i kväll, som kan en hel del om internationell och thailändsk fotboll och fick veta att det blir allt vanligare med elbelysta fotbolls - och idrottsanläggningar i Thailand, men här finns bara två som klarar FIFA:s krav och de ligger i Bangkok resp Buri Ram.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har en ute i Nongprue, där Pattaya spelar sina hemmamatcher.

 

Jag passade på att fråga en thaikille i kväll, som kan en hel del om internationell och thailändsk fotboll och fick veta att det blir allt vanligare med elbelysta fotbolls - och idrottsanläggningar i Thailand, men här finns bara två som klarar FIFA:s krav och de ligger i Bangkok resp Buri Ram.

Skulle nog tro att stadium i Korat klarar kraven också, eftersom det spelas landskamper där.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog tro att stadium i Korat klarar kraven också, eftersom det spelas landskamper där.

 

Om du säger det så...

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

micke isaan

Kul att läsa carpenter. Har du det svårt där du bor eller? Du verkar argsint tycker jag!! Jag och leifen pratade om fotbollsmatcher här i Chaiyaphum, och jag svarade som att elljus i Thailand måste vara en verklig ovanlig upplevelse tror jag.  Vi pratade inte om den högsta proffisionella fotbollsligan i detta landet utan vi pratar om fotbollen som en allmän sak i allmänhet.

 

jag i alla fall, har inte sett en endaste jävla elljusplan i Thailand ute utanför storstäderna under mina 7 år här i landet, inte en endaste en... Men DU lyckades med konststycket att knäppa på TV;n och fann en direkt... hahahaha!!!

 

Försök nu att vara trevlig istället eller ta dina piller så blir det säkert bättre.

 

uncen...

ps. Du gör dig för övrigt stendum vilket alla kan notera med enkelhet. Fotbollsmatcherna här startar kl. 16.00 oftast, och detta beroende på dagsljuset. Fortsätt du att kolla på högsta ligan och kolla på TV, medans vi andra fortsätter i ÄMNET och tråden, vilken handlar om Chaiyaphums fotbollslag i DIV II Nordöstra Isaan..

Du biter dig själv i röven precis hela tiden gubbe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

En och annan lampa finns det i Korat

post-3485-0-02369900-1427128558.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns här med, även byskolan har belysning på ip

 

Lika så på allmänna skolan i byn, men faktiskt inte på ungarnas som är en privat skola.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog tro att stadium i Korat klarar kraven också, eftersom det spelas landskamper där.

 

 

 

Jo men visst är det så, var på landskamp där för några veckor sedan.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

En och annan lampa finns det i Korat

attachicon.gifKorat.jpg

 

Ganska likt stadion i Nongprue, som inte är FIFA:godkänd.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...