Jump to content
IGNORERAD

Chaiyaphum - ett nytt center i Isaan, äntligen en bar!


Oregistrerad

Recommended Posts

Har nu besökt stället två dagar i rad.

Ben är supernöjd och baren går bra ekonomiskt, trots farhågorna om dålig lönsamhet under sommaren. Han har lyckats att få stället till en naturlig mötespunkt för falangerna. 

Nybliven far dessutom till en grabb.

Lite nymodigheter är att torsdagar har ett par timmar "happy hour" och att på söndagar körs någon form av tävling som kallas "sweepstake" som jag vet noll om.

Man satsar lite pengar på något lag och vinnaren tar hem 2000b.

De senaste söndagarna har haft mellan 30 och 40 kunder samtidigt.

Även det nya biblioteket för att byta böcker och filmer på olika språk har fått stor uppskattning.

Menyn för falang mat har utökats något, till samma låga priser.

Kul för alla att det fungerar och skönt att cykla dit och snacka med likasinnade.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 315
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    57

  • Sam sip sam

    31

  • Soengsang

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ja se där , en "balongjägare" som drygar ut sin pension.....

Sedan finns det ju sådana som dig

En dryg jävel på alla plan

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Rena svenskinvasionen idag på The1 Bar.

Förutom  Sunhine11281 på förmiddagen , så träffade jag två norrbottningar när jag gjorde ett vätskestopp vid eftermiddagens cykeltur.

Senare på kvällen satt två gubbar från Jomtien där och käkade pizza när jag kom dit.

 

Alla trevliga att prata med.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Då det Skandinaviska inslaget är så stort i stan och dess omnejd finns det numera svenska drycker i baren.

 

DSCN2423.thumb.JPG.47e81b831c1b4f44320af

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då det Skandinaviska inslaget är så stort i stan och dess omnejd finns det numera svenska drycker i baren.

 

DSCN2423.thumb.JPG.47e81b831c1b4f44320af

Låter kul ju, måste kolla in det. Synd bara att så många av Er skandinaver åker "hem" 6 månader om året, synd för Bens Bar alltså, han får ju svårt att tjäna pengar då....

uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Träligt att ha bar på ett ställe med många fattigpensionärer, tur att de kommer lite turister och långliggare som har råd o spendera lite.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Träligt att ha bar på ett ställe med många fattigpensionärer, tur att de kommer lite turister och långliggare som har råd o spendera lite.

Är inte alldeles säker på att du är rätt person att prata och angripa Chaiyaphum och dess fasta boende. Du bor inte här, har varit här kanske en gång på kvällen vid ett endaste tillfälle. Så coola ner dig och prata om det du känner till istället.

uncen

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte alldeles säker på att du är rätt person att prata och angripa Chaiyaphum och dess fasta boende. Du bor inte här, har varit här kanske en gång på kvällen vid ett endaste tillfälle. Så coola ner dig och prata om det du känner till istället.

uncen

Kanske det, men tänk om fler tillfällen än ett tillfälle?

Men generellt är inte fastboende pensionärer någon större inkomstkälla för dylika ställen, svårt att tro CP skulle vara annorlunda.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte alldeles säker på att du är rätt person att prata och angripa Chaiyaphum och dess fasta boende. Du bor inte här, har varit här kanske en gång på kvällen vid ett endaste tillfälle. Så coola ner dig och prata om det du känner till istället.

uncen

Så det du inte sett existerar inte då?

Vad vet du om hur många gånger Soengsang har varit där....

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så det du inte sett existerar inte då?

Vad vet du om hur många gånger Soengsang har varit där....

 

Och bilen går bra?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hur går det är det några tillställningar på g tänkte göra ett besök om 14 dagar och hä'lsa på Leifen och Uncen ,finns det fler farangbarer än Bens numera 

hoppas att ni står i givakt och röda mattan utlagd 55555555

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Waow då kanske det blir en match, Hästen, bluffen, Uncen brukar ju hota folk via PM med att gå dit, de ska passa sig säger han, fick en historia berättad för mig runt stnbordt i CP för en vecka sedan, ett ordagrant hot av denna konstiga man......ska se om jag minns, jag har ju ett bra minne ;)

 

Edit: mindes just vad som berättades runt stenbordet, så här ska tydligen denna UNC uttryckt sig till min vän: "meningen med det jag skrev är att jag helt enkelt inte vill se varken din näsa eller tryne där nere....
Jag hoppas för min del att jag INTE stöter på dig nere hos Bens..."

Trevlig kille :)

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

PM;a mig när du är på gång, så bjuder jag dig gärna på lunch eller middag med min familj, du är välkommen. Som jag känner till, så finns det ingen mer falangbar i Chaiyaphum, än Bens Bar. Skulle man dock vilja ha en kanongo frukost, så har vi ett litet trevligt ställe med en dam som är gift med en Aussie som gör kanongoa frukostar så som vi svenskar gillar det.

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Waow då kanske det blir en match, Hästen, bluffen, Uncen brukar ju hota folk via PM med att gå dit, de ska passa sig säger han, fick en historia berättad för mig runt stnbordt i CP för en vecka sedan, ett ordagrant hot av denna konstiga man......ska se om jag minns, jag har ju ett bra minne ;)

Stenbordet i CP (Chaiyaphum), du har inte vågat dig hit någon gång efter det att du svek dina vänner förra gången du var här. 

uncenj.....

ps. Nä nu skall jag ut på en cykeltur så nu skiter jag i att svara.... ha det bra Soengsang runt din dator...

Link to comment
Dela på andra sajter

Stenbordet i CP (Chaiyaphum), du har inte vågat dig hit någon gång efter det att du svek dina vänner förra gången du var här. 

uncenj.....

ps. Nä nu skall jag ut på en cykeltur så nu skiter jag i att svara.... ha det bra Soengsang runt din dator...

Svek mina vänner, utveckla det!

Frågan är hur länge du ska kunna hållas med dina scam inom frakt branschen, i Sverige hade du antagligen blivit åtalad, i Thailand så är det väl endast Im som är intresserad av ditt arbete?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen Soengsang//Thomas till Chaiyaphum... vore trevligt att träffas.... Alla dessa personangrepp som du håller på med,, och dessutom med admins goda minne... helt fantastiskt....

uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen Soengsang//Thomas till Chaiyaphum... vore trevligt att träffas.... Alla dessa personangrepp som du håller på med,, och dessutom med admins goda minne... helt fantastiskt....

uncen..

Personangrepp, det är mest citat av dina uttalanden.

Sen vore det klädsamt för dig om du utvecklar ditt svammel om Samui, det är du som började med konstiga påståenden ang Samui och inte jag, ska du framstå som något trovärdig så får du komma med nått belägg för dina påståenden!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Personangrepp, det är mest citat av dina uttalanden.

Sen vore det klädsamt för dig om du utvecklar ditt svammel om Samui, det är du som började med konstiga påståenden ang Samui och inte jag, ska du framstå som något trovärdig så får du komma med nått belägg för dina påståenden!

Jag tror faktiskt inte att du vill att varken jag, eller dina andra s.k. "vänner" på Koh Samui, skall sprida de rykten som man hört om dig! Till skillnad ifrån dig, så är de flesta andra människor bra människor, som avhåller sig ifrån detta. Trots att åren gått så har folk bra minne, glöm inte det.... 

uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror faktiskt inte att du vill att varken jag, eller dina andra s.k. "vänner" på Koh Samui, skall sprida de rykten som man hört om dig! Till skillnad ifrån dig, så är de flesta andra människor bra människor, som avhåller sig ifrån detta. Trots att åren gått så har folk bra minne, glöm inte det.... 

uncen..

Haahaha du påstår en massa utan belägg, du är ungefär lika trovärdig som i dina scamtramsporter.

Dina scam har vi belägg för iaf :)

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen Soengsang//Thomas till Chaiyaphum... vore trevligt att träffas.... Alla dessa personangrepp som du håller på med,, och dessutom med admins goda minne... helt fantastiskt....

uncen..

dra inte in mig i denna ruttna diskussion. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Då det Skandinaviska inslaget är så stort i stan och dess omnejd finns det numera svenska drycker i baren.

 

DSCN2423.thumb.JPG.47e81b831c1b4f44320af

Slutsålt, en succé, Leo får duga åt mig.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

dra inte in mig i denna ruttna diskussion. 

Som varande Admin så är du med i allra högsta grad då du tillåter dessa skriverier och personangrepp. jag har bett dig hela dagen att radera mitt jävla konto och fimpa mina inlägg, men inte ens det gör du..... kan du ens svara eller när man skriver till dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

När du blev medlem här så godkände du reglerna, där står klart och tydligt att inlägg som man skrivit inte kommer att försvinna eller raderas om man säger upp kontot.

otur för dig tror jag, för om jag minns rätt vill du ha sista ordet så det är bara för dig att fortsätta skriva om nu inte admin låser trådarna men varför skulle han göra det.

god lördag på dig :)

Link to comment
Dela på andra sajter

När du blev medlem här så godkände du reglerna, där står klart och tydligt att inlägg som man skrivit inte kommer att försvinna eller raderas om man säger upp kontot.

otur för dig tror jag, för om jag minns rätt vill du ha sista ordet så det är bara för dig att fortsätta skriva om nu inte admin låser trådarna men varför skulle han göra det.

god lördag på dig :)

OK då får reklamen och min transporttråd stå kvar då, helt OK trots allt. Men du Jill från Thaisnack och ChaiMai, du låg ju bakom att transporttråden togs bort ifrån ChaiMai, DÅ minsann gick det bra att ta bort den.... Så reglerna är väl inte såglasklara då antar jag.

Kul att du för övrigt förföljer mig i mina inlägg här också, vilket du mangrannt gjorde inne på Chaimai likaledes. har saknat en riktig kvinnosakskvinna INTE... Hur har du det annars Jill.. Håller du fortfarande på och sitter på barerna i Pattaya och Phuket och Chiang Mai, och förstör för de arbetande töserna... Gillar dom verkligen när du falangkärring sitter där kväll efter kväll fotar och tar videos.

kvack kvack kycklingen på dig....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...