Jump to content
IGNORERAD

Chaiyaphum - ett nytt center i Isaan, äntligen en bar!


Oregistrerad

Recommended Posts

Oregistrerad

samsipsam, skall lugna mig lite, men blev änna lite sne när du så konsekvent dömer ut något som du inte känner till... Roligt det där med tuppfanskapet, för mig hade du gärna fått skjuta den.

Men ärligt talat, här byggs det också som sjutton, och Chaiyaphum har faktiskt blivit ansett som ett av de "hetaste" platserna i Isaan just p.gr.a. sin utveckling.

 

Utveckling i detta hänseendet innebär då inte karaokebarer, eller falangrestauranter, utan byggnation av bostäder, och byggnation av...., ja det vete fan,,,,, men bygger gör dom och cementen står som spön i backen.

 

uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 315
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    57

  • Sam sip sam

    31

  • Soengsang

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Man kan inte annat än le åt den här tråden.

Chaiyaphum, händelsernas centrum, måste kännas helt underbart att ha slagit ner bopålarna och satsat allt på denna förnämliga plats som har allt Uncen?

Bra jobbat :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
:haha: 

samsipsam, skall lugna mig lite, men blev änna lite sne när du så konsekvent dömer ut något som du inte känner till... Roligt det där med tuppfanskapet, för mig hade du gärna fått skjuta den.

Men ärligt talat, här byggs det också som sjutton, och Chaiyaphum har faktiskt blivit ansett som ett av de "hetaste" platserna i Isaan just p.gr.a. sin utveckling.

 

Utveckling i detta hänseendet innebär då inte karaokebarer, eller falangrestauranter, utan byggnation av bostäder, och byggnation av., ja det vete fan,,,,, men bygger gör dom och cementen står som spön i backen.

 

uncen..

hi hi och ändå har ni 90- 95% arbetslöshet ,du får guida mig runt nästa vinter och visa mig alla byggen

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan inte annat än le åt den här tråden.

Chaiyaphum, händelsernas centrum, måste kännas helt underbart att ha slagit ner bopålarna och satsat allt på denna förnämliga plats som har allt Uncen?

Bra jobbat :good:

Ja, skulle vilja se en lista på sevärdheter och vad man kan hitta på i Chaiyaphum och andra saker som utmärker denna metropol i isaan, det finns en farangresturang och någonstans (osäkert var) skall det även finnas en fotbollsplan där hemmalaget spelar match ev under elbelysning, kan Uncen kanske fylla på med lite mer saker som kan vara intressant att veta om man skulle få för sig att ta en semestervecka där någon gång?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

hi hi och ändå har ni 90- 95% arbetslöshet ,du får guida mig runt nästa vinter och visa mig alla byggen

Säkert nöd bostäder till de arbetslösa.

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Ja, skulle vilja se en lista på sevärdheter och vad man kan hitta på i Chaiyaphum och andra saker som utmärker denna metropol i isaan, det finns en farangresturang och någonstans (osäkert var) skall det även finnas en fotbollsplan där hemmalaget spelar match ev under elbelysning, kan Uncen kanske fylla på med lite mer saker som kan vara intressant att veta om man skulle få för sig att ta en semestervecka där någon gång?

Ring till FIFA de är ute och kontrollerar thailänsk div 2 fotboll för fullt så de lär ha full koll!

Link to comment
Dela på andra sajter

samsipsam, skall lugna mig lite, men blev änna lite sne när du så konsekvent dömer ut något som du inte känner till... Roligt det där med tuppfanskapet, för mig hade du gärna fått skjuta den.

Men ärligt talat, här byggs det också som sjutton, och Chaiyaphum har faktiskt blivit ansett som ett av de "hetaste" platserna i Isaan just p.gr.a. sin utveckling.

 

Utveckling i detta hänseendet innebär då inte karaokebarer, eller falangrestauranter, utan byggnation av bostäder, och byggnation av., ja det vete fan,,,,, men bygger gör dom och cementen står som spön i backen.

 

uncen..

Nej Nej vik inte ned dej. l

Ligger hemma och det här är det roligaste jag läst av läsförståelse,bättre än en serietidning. Ta några öl så det blir bättre fart, gärna 8-10 st det är ju ändå tisdag så förstår ni varandra bättre

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

hi hi och ändå har ni 90- 95% arbetslöshet ,du får guida mig runt nästa vinter och visa mig alla byggen

Du din gamle gnu - du skall med ut,och så skall vi kolla cement så det står oss upp i halsen, och sedan ner på en Ben´s falangbar och käka gott.

Om du sköter dig, så åker vi hem till mig sedan, och kör i oss ett gäng GT.

:drinks:  :drinks:  :drinks:  :drinks: 

OK eller

 

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ja, skulle vilja se en lista på sevärdheter och vad man kan hitta på i Chaiyaphum och andra saker som utmärker denna metropol i isaan, det finns en farangresturang och någonstans (osäkert var) skall det även finnas en fotbollsplan där hemmalaget spelar match ev under elbelysning, kan Uncen kanske fylla på med lite mer saker som kan vara intressant att veta om man skulle få för sig att ta en semestervecka där någon gång?

Jag tror inte alls att du vill se en lista på sevärdheter., Jag tror att du vill se en lista, så du kan flabba gott.

 

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Du din gamle gnu - du skall med ut,och så skall vi kolla cement så det står oss upp i halsen, och sedan ner på en Ben´s falangbar och käka gott.

Om du sköter dig, så åker vi hem till mig sedan, och kör i oss ett gäng GT.

:drinks:  :drinks:  :drinks:  :drinks:

OK eller

 

uncen...

taget

Link to comment
Dela på andra sajter

Uncen varför  tar du inte nicket Jante, på alla forum.

 

Mer synonymt för dig.  

Link to comment
Dela på andra sajter

taget

Jag är ju också en gammal gnu så man kanske kan hänga med. Gillar både cement och GT

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Jag är ju också en gammal gnu så man kanske kan hänga med. Gillar både cement och GT

Har du bara tänder för köttet, och mage för groggen så är du förstås välkommen.

 

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Uncen varför  tar du inte nicket Jante, på alla forum.

 

Mer synonymt för dig.  

Å vad du hänger i och vill att man skall avslöja vad du heter på andra forum.. jag vill inget säga, den

grejen är upp till dig!!

 

uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du bara tänder för köttet, och mage för groggen så är du förstås välkommen.

 

uncen...

Har både tänder och mage som tål det mesta och tänder även på galanta damer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag är ju också en gammal gnu så man kanske kan hänga med. Gillar både cement och GT

Trevligt

Jo det har man förstått[emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror inte alls att du vill se en lista på sevärdheter., Jag tror att du vill se en lista, så du kan flabba gott.

 

uncen...

Vad är skillnaden?

Link to comment
Dela på andra sajter

ja jag lovar dig 20 år efter resten av isaan men folket var mkt trevliga och hälsade artigt som folk gjorde förr i tiden ,jo det har ju hänt en del sedan Uncen kom 2008 en hel farangrestaurang ,det är ingen dålig utveckling och som ägaren dessutom måste åka i väg och jobba i farangland för att täcka upp förlusterna så visst är det driv i den staden

Det är nog det dummaste du skrivit på ett bra tag.

Får väl förtydliga ditt svammel.

 

Ben 37år med thaifru, ett barn på 8 år i internationell skola samt en ny som beräknas födas i slutes av juni tänker på framtiden.

Han kommer inte att få pension i Thailand eller från hemlandet, alla försäkringar måste betalas privat och även skolgång.

 

Det behövs en buffert på banken för hans familj i framtiden och det förstår han mycket bättre än en som på ålderns höst startar en restaurang i Thailand med pengar från ett livslångt arbetsliv eller en husförsäljning i farangland med pension som säkerhet.

 

Vilka farangställen/barer går med  bra vinster i paradiset Pattaya under lågsäsong?

Några som stänger under lågsäsongen?

 

Ska han bara gå runt?

 

Om han tror att de anställda klarar av restaurangen själva så kan den vara öppen på sparlåga under lågsäsong. 

 

I alla fall så slipper man indier, araber, ryssar och kineser i Chaiyaphum och det är mycket mer värt än ett par nattöppna barer.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Det är nog det dummaste du skrivit på ett bra tag.

Får väl förtydliga ditt svammel.

Ben 37år med thaifru, ett barn på 8 år i internationell skola samt en ny som beräknas födas i slutes av juni tänker på framtiden.

Han kommer inte att få pension i Thailand eller från hemlandet, alla försäkringar måste betalas privat och även skolgång.

Det behövs en buffert på banken för hans familj i framtiden och det förstår han mycket bättre än en som på ålderns höst startar en restaurang i Thailand med pengar från ett livslångt arbetsliv eller en husförsäljning i farangland med pension som säkerhet.

Vilka farangställen/barer går med bra vinster i paradiset Pattaya under lågsäsong?

Några som stänger under lågsäsongen?

Ska han bara gå runt?

Om han tror att de anställda klarar av restaurangen själva så kan den vara öppen på sparlåga under lågsäsong.

I alla fall så slipper man indier, araber, ryssar och kineser i Chaiyaphum och det är mycket mer värt än ett par nattöppna barer.

Ha ha Bahtman yrar på som vanligt [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Gratis buffé och vattenlekar vid The 1 Bar.

 

 

post-7697-0-19073900-1429149959_thumb.jp

 

 

post-7697-0-93511400-1429149971_thumb.jp

 

 

post-7697-0-38675800-1429149985_thumb.jp

 

 

post-7697-0-19898600-1429149998_thumb.jp

 

 

 

post-7697-0-48549300-1429150006_thumb.jp

 

 

 

post-7697-0-65524600-1429150018_thumb.jp

 

 

 

post-7697-0-58041500-1429150031_thumb.jp

 

 

 

post-7697-0-97387000-1429150039_thumb.jp

 

 

 

post-7697-0-91599500-1429150050_thumb.jp

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir ett besök där i Juni..

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Glenn Phuket

Gratis buffé och vattenlekar vid The 1 Bar.

 

 

post-7697-0-19073900-1429149959_thumb.jp

 

 

post-7697-0-93511400-1429149971_thumb.jp

 

 

post-7697-0-38675800-1429149985_thumb.jp

 

 

post-7697-0-19898600-1429149998_thumb.jp

 

 

 

post-7697-0-48549300-1429150006_thumb.jp

 

 

 

post-7697-0-65524600-1429150018_thumb.jp

 

 

 

post-7697-0-58041500-1429150031_thumb.jp

 

 

 

post-7697-0-97387000-1429150039_thumb.jp

 

 

 

post-7697-0-91599500-1429150050_thumb.jp

Ja se där , en "balongjägare" som drygar ut sin pension.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...