Jump to content
IGNORERAD

Chaiyaphum - ett nytt center i Isaan, äntligen en bar!


Oregistrerad

Recommended Posts

Sam sip sam

Jo men visst är det så, var på landskamp där för några veckor sedan.

Landskamper kan man nog spela var man vill så länge inte Fifa är inblandat Kings cup har ju även spelats på Phuket osv [emoji1]
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 315
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • leifen

    57

  • Sam sip sam

    31

  • Soengsang

    20

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

GreenValley

Det finns fler parametrar än strålkastarna som avgör om en arena uppfyller FIFA:s krav.

 

http://www.fifa.com/mm/document/tournament/competition/51/53/98/safetyregulations_e.pdf

 

Om jag tolkar regelverket rätt så är det bara en rekommendation vid vänskapslandskamer.

 

1. The host associations of FIFA events shall apply these regulations (including

qualifying and fi nal competition matches) when these events are under the

direct administration of FIFA.

2. Furthermore, FIFA recommends that these regulations be used as guidelines

for all international matches in accordance with the FIFA Regulations Governing

International Matches.

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Så nu är vi då vid sakens ände då!!! Elljusplaner finns ofta enbart på stora arenor i stora städer. Och som jag sade, att påstå att elljusplaner skulle vara en vanlig uppenbarelse i Thailand är ju löjligt!!

Så ni som pratade om det när vi pratade om elljusplaner i allmänhet, och skol-ungdomarnas fotbollsspel i synnerhet.Ja nu vet ni!!

 

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Du biter dig själv i röven precis hela tiden gubbe.

micke isaan, det måste väl kännas skönt nu efter dina 6 månader häruppe, att få vara med och prata om sakers tillstånd i Isaan.Men håll du dig till förorterna hemma i Sverige, där du bor och hör hemma. Du är alldeles för ung och blind för att ens se nåt om du så promenerade..

 

En stolt "gubbe" :haha:  :haha:  :haha:  :haha:

 

uncen.

Link to comment
Dela på andra sajter

å ni som pratade om det när vi pratade om elljusplaner i allmänhet, och skol-ungdomarnas fotbollsspel i synnerhet.Ja nu vet ni!!
 

 

Vet vad ?

Jag vet vad jag ser dagligen här i min by

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Ja men din lilla by är tyvärr inte en spegel av HELA Thailand..Elljusplaner är en sällsynthet bland vanligt folk, Inte

tror ni/du väl att Thailand ligger i nivå med Sverige eller????

 

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vaffan,bowles och annat blev ju lite fel, hehe

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Chaiyaphums ena stadium.

 

 

 

post-7697-0-16395600-1427161054_thumb.jp

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men din lilla by är tyvärr inte en spegel av HELA Thailand..Elljusplaner är en sällsynthet bland vanligt folk, Inte

tror ni/du väl att Thailand ligger i nivå med Sverige eller? :huh:

 

uncen...

Läser du in dåligt, här får du rapport efter rapport elljus planer finns i stort sett i hela Thailan, skolor fotbolls stadium i Ampurena ute i byarna.

I ditt första inlägg skrattade du åt el ljus i Thailand, gick väl ut på att sådant inte fanns

Link to comment
Dela på andra sajter

El ljus i Thailand... riktigt kul ju. sorry nä tror inte det..

 

uncen...

Så här började du debatten ang el ljus

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man nu börjar spela kl 4 tror jag ej det är så roligt när skymningen börjar kl 17, 22

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Om man nu börjar spela kl 4 tror jag ej det är så roligt när skymningen börjar kl 17, 22

skymning kl,. 17.22???? snarare så kan man bog lätt spela fram till 18.00 denna tid på året eller?

 

uncen...

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj Där finns ju elljus stolpar som inte finns enligt Uncen

Nja, detta är ingen "byaplan" utan ingår i ett stort område med idrottsanläggningar som fotboll, friidrott, simhall, tennis, badminton, flera gym och en massa annat.

 

Många stora skolor i direkt anknytning till området.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

uncen, on 22 Mar 2015 - 18:00, said:snapback.png

El ljus i Thailand... riktigt kul ju. sorry nä tror inte det..

 

uncen...

Vilket var ett svar på ett påstående att elljusplaner var en vanlig företeelse i detta urfattiga land... Mitt svar var ironiskt menat med hänsyn tagen till antalet elljusplaner ute bland vanligt folk. Tänk hur bra Thailands ungdomslag, och sedemera landslag hade varit, om menigheten hade haft tillgång till elljusplaner så dom kunde träna i paritet med resten av falang-världen...

 

uncen

Link to comment
Dela på andra sajter

Så nu är vi då vid sakens ände då!!! Elljusplaner finns ofta enbart på stora arenor i stora städer. Och som jag sade, att påstå att elljusplaner skulle vara en vanlig uppenbarelse i Thailand är ju löjligt!!

Så ni som pratade om det när vi pratade om elljusplaner i allmänhet, och skol-ungdomarnas fotbollsspel i synnerhet.Ja nu vet ni!!

 

uncen...

 

Vet inte riktigt om man kan räkna Sattahip till stora städer men när jag åkte förbi där för ca en vecka sen så vart det en fotbollsplan som vart rejält upplyst längs med vägen.

 

Är verkligen Thailand så fattigt, att det är ojämnt fördelat kan jag gå med på, men urfattigt det vet i fan.

 

Edit: GDP per capita.

 

post-3563-0-65303200-1427169223_thumb.jp

 

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP_%28PPP%29_per_capita

Ändrades av Bananen

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag varit runt en del i Thailand under mina 21 år som turist och en hel del i isaan också och måste säga att chayiaphum liknade mer än spökstad 20 år efter resten av isaan och det var betydligt mera drag i tormurdocs lilla potatisby

 

 

 

Med tanke på att någon för en kort tid sedan hävdade att arbetslösheten i Chaiyaphum låg på 90-95% så låter spökstad realistiskt.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Med tanke på att någon för en kort tid sedan hävdade att arbetslösheten i Chaiyaphum låg på 90-95% så låter spökstad realistiskt.

ja jag lovar dig 20 år efter resten av isaan men folket var mkt trevliga och hälsade artigt som folk gjorde förr i tiden ,jo det har ju hänt en del sedan Uncen kom 2008 en hel farangrestaurang ,det är ingen dålig utveckling och som ägaren dessutom måste åka i väg och jobba i farangland för att täcka upp förlusterna så visst är det driv i den staden

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja men din lilla by är tyvärr inte en spegel av HELA Thailand..Elljusplaner är en sällsynthet bland vanligt folk, Inte

tror ni/du väl att Thailand ligger i nivå med Sverige eller? :huh:

 

uncen...

Nu tror jag nog att Uncen får följa med Leifen ut på lite resor i landet Uncens stad ligger ju som sagt 20 år efter stora delar av  isaan där dom flesta köpingar större byar har eljusplaner och det byggs så det visslar i isaan förutom tydligen Uncens by ,nu har jag inte sagt att det är ngt fel på Uncens stad bara för att den sover ,kan ju vara behagligt med lugn och ro också

 

ps ang eljusplaner tror jag Thailand ligger långt före Sverige i alla fall vad gäller träningsplaner ds

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

ja jag lovar dig 20 år efter resten av isaan men folket var mkt trevliga och hälsade artigt som folk gjorde förr i tiden ,jo det har ju hänt en del sedan Uncen kom 2008 en hel farangrestaurang ,det är ingen dålig utveckling och som ägaren dessutom måste åka i väg och jobba i farangland för att täcka upp förlusterna så visst är det driv i den staden

 

ja det finns t om barägare i Pattaya som åker hem och jobbar ihop en slant för att baren skall överleva :wink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam

ja det finns t om barägare i Pattaya som åker hem och jobbar ihop en slant för att baren skall överleva :wink:

Ja gjorde i alla fall ,men restaurangägare ,kan jag inte påminna mig om och är man ensam farangrestaurangägare i en hel stad så har man nog lyckats dåligt he he

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja gjorde i alla fall ,men restaurangägare ,kan jag inte påminna mig om och är man ensam farangrestaurangägare i en hel stad så har man nog lyckats dåligt he he

 

Sant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Samsipsam, jag trodde nog mer om dig efter vad jag såg den kvällen på baren. Du vet inte ett skit om Chaiyaphum så tona ner dig lite grand... Staden kan inte bedömas efter antalet falangbarer.. och staden kan inte bedömas efter en kille som svischar in, och sedan svischar snabbt ut igen.. Så dina 21 år betyder nada i det hänseendet.

 

Uncen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta det lugnt Unken, tror 33:an retas lite, men han har samtidigt lite rätt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam
:give_rose: 

Samsipsam, jag trodde nog mer om dig efter vad jag såg den kvällen på baren. Du vet inte ett skit om Chaiyaphum så tona ner dig lite grand... Staden kan inte bedömas efter antalet falangbarer.. och staden kan inte bedömas efter en kille som svischar in, och sedan svischar snabbt ut igen.. Så dina 21 år betyder nada i det hänseendet.

 

Uncen..

Varför tar du illa vid dig ,jag har inte sagt ngt illa om staden ej heller om dig bara lite fakta när vi gick från baren för att hitta ngt annat roligt att göra så var det stendött fanns inte ens en tuk tuk att finna

hörde inte musiken från ngn karoake bar på flera kilometer ,det ända jag hörde var en tuppjävel utanför hotellföstret när jag skulle sova på morgonen ,så varva ner dig lite gubbe ,klart man kan bedöma efter farangbarer är ju positivt med flera utbudet blir så att säga större då och mera fart

 

ps bara i tormurdochs lilla by finns det minst  5-6 farangbarer därav en svensk och det byggs som tusan där ds

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...