Jump to content
IGNORERAD

Video: Par i Petchabun lät bebis falla från pickup-flak

MPR Nyheter

Recommended Posts

Priset för världens sämsta föräldrar går denna vecka till det par i provinsen Petchabun som lät sitt barn åka på ett pickup-flak utan vuxen uppsyn.
I ett videoklipp som togs från en annan förares bil så ser man hur ett litet barn som åker på flaket tillsammans med två andra barn lutar sig över sidan innan det faller med huvudet före ner på vägen. "Jag hade tittat på dem i tre minuter och jag tänkte för mig själv, `de kommer falla´", sade Ple Kee Ami som fångade händelsen på film. "Ett av de äldre barnen pekade på något där ute och bebisen vill se det också, och den föll."
Ple stannade omedelbart och plockade upp det blödande barnet, som hon sa verkade vara medvetslöst. Hon konfronterade sedan modern, vars ursäkt var att bebisen inte ville åka inne i bilen. Ple tillade att kvinnan inte talade bra Thai och att mannen som körde bilen slog till de andra två barnen för att de låtit bebisen falla. Hon sade åt dem att ta barnet till sjukhus.

Källa: http://Bangkok.coconuts.co/2015/01/21/baby-survives-falling-highway-truck-video

post-8073-0-03963300-1421816985.jpg

Dela på andra sajter

S

mannen som körde bilen slog till de andra två barnen för att de låtit bebisen falla.

Som om det vore barnens fel. De där "föräldrarna" skulle inte tillåtas ha barn

/enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Jag ser ofta liknande beteende i trafiken.

Helt galet hur föräldrar kan bete sig på detta vis.

Sjukt.

Och hur många barn faller av bilflak som inte filmas...?

Dela på andra sajter

Ja vilket jävla folk och inte allt för sällan används ju barn utan hjälm som krockkuddar, har själv nästan alltid vägrat att sitta på flak med risk för stenskott.

post-3132-0-99171000-1421827846.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Dela på andra sajter

WTF. Jag hade nog bokstavligen talat slagit i pannbenet på dessa sk föräldrar.

Definitivt inte lämnat barnet tillbaka till dem, utan att konfrontera dem med herr brun!

Fan bland det vidrigaste jag sett!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Vilka jävla idi*ter till föräldrar! Hon ville inte åka inne i bilen..men sitt då med ungen på flaket din förvannade kukhäxa! Sjukt att det ska sitta barn på flaket finns inte plats i bilen så borde man ju ha hjärna nog att sätta sig på flaket och ungarna i bilen. Sinnessjukt är vad det är!

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk

Dela på andra sajter

Det krävs inte speciellt mycket intelligens för att inse hur farligt det är att åka på ett flak eller att åka MC utan hjälm.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Detta är normal thaikultur och thaibeteende, inte mycket att göra åt det inom ett par generatoner. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...