Mankan Inlagd Januari 18, 2015 Dela Inlagd Januari 18, 2015 (ändrad) Jag har One2call kontantkort och har haft samma nummer sedan 2006. Varje gång jag tankat kortet har giltihetstiden flyttats fram ett år vilket ju har varit praktiskt för mig. Nu innan jag reste hem efter denna resa upptäckte jag att jag bara fått en månad eller 2 och kortet skulle gå ut i april. När jag besökte en AIS butik påstod tjejen där att man ändrat reglerna och numera får man bara en månad varja gång man tankar. Man kan dock tankan flera gånger på raken och få max upp till ett år. Så ett tips till er andra som har samma vana som mig är att kolla så inte era kort går ut. Man kan i automat på AIS butiken tankan 10 bath åt gången och på så vis få ett år för 120 bath. Jag gjorde så denna gång för att få behålla mitt nummer till januari nästa år. Ändrades Januari 18, 2015 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 18, 2015 Dela Inlagd Januari 18, 2015 Försvinner pengarna på kortet åxå? Då är det ju lite mer illa, byta telefonnummer är nog bara bra ibland. Hmm, det jag tror är min thaifån säger Your balance is 0,00kr Your prepaid card is valid until 2016-01-16 Borde vara mitt AIS kort i den... Då har dom norpat 150B av mig dom skurkarna. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd Januari 18, 2015 Dela Inlagd Januari 18, 2015 (ändrad) Denna koden tar 30b från ditt saldo och ökar valid med 30 dagar. *500*9# Detta kan göras flera ggr, ibland tar det en stund innan det uppdateras. Max är 1 år. Kan även göras från sverige. Har haft mitt kort 4år, har alltid bara fått 1 månad. Ändrades Januari 18, 2015 av THAISWEDE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Januari 18, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Januari 18, 2015 Försvinner pengarna på kortet åxå? Då är det ju lite mer illa, byta telefonnummer är nog bara bra ibland. Hmm, det jag tror är min thaifån säger Your balance is 0,00kr Your prepaid card is valid until 2016-01-16 Borde vara mitt AIS kort i den... Då har dom norpat 150B av mig dom skurkarna. Pengarna försvinner när jag ringer upp dem eller surfar för dem inte annars. Varför är det bra att byta telefonnummer ibland? Jag tycker nog det är smidigare att behålla samma telefonnummer. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Januari 18, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Januari 18, 2015 Denna koden tar 30b från ditt saldo och ökar valid med 30 dagar. *500*9# Detta kan göras flera ggr, ibland tar det en stund innan det uppdateras. Max är 1 år. Kan även göras från sverige. Har haft mitt kort 4år, har alltid bara fått 1 månad. Ok kan ju vara bra att veta om man måste förlänga och inte har möjligheten att toppa upp. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Januari 18, 2015 Dela Inlagd Januari 18, 2015 Mankan när infördes det? Jag laddade 400bht 24dec och fick 1år. Kanske nytt från 1jan då eller. "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 18, 2015 Dela Inlagd Januari 18, 2015 Pengarna försvinner när jag ringer upp dem eller surfar för dem inte annars. Varför är det bra att byta telefonnummer ibland? Jag tycker nog det är smidigare att behålla samma telefonnummer. Jag ser telefonen som ett verktyg jag ringer ut med, inte att personer skall kunna nå mig närsomhelst. Därför är jag inte så bekymrad över vad jag har för telefonnummer. Vill om mig nåt får dom väl maila. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Januari 18, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Januari 18, 2015 Mankan när infördes det? Jag laddade 400bht 24dec och fick 1år. Kanske nytt från 1jan då eller. Hon jag pratade med sa att det ändrades i september men uppenbarligen inte för alla då. Jag laddade också i december 1000bath. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Januari 18, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Januari 18, 2015 (ändrad) Jag ser telefonen som ett verktyg jag ringer ut med, inte att personer skall kunna nå mig närsomhelst. Därför är jag inte så bekymrad över vad jag har för telefonnummer. Vill om mig nåt får dom väl maila. Jag ser telefonen som en telefon jag kan ringa med eller som mina vänner kan nå mig på. Jag har många vänner i Thailand som jag kanske bara träffa några gånger om året då jag är där. Då är det betydligt lättare att leta upp namnet i telefonboken och trycka på ring i stället för att mejla då man spontant någon kväll vill höra om någon skall med ut eller nått. Så nä jag har inga problem med att mina vänner kan nå mig när de har lust. Därför vill jag behålla mitt nummer. Men om du tycker att det är bra att byta ibland så måste du väl ändå vara lite bekymrad över att ha samma nummer? Ändrades Januari 18, 2015 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 19, 2015 Dela Inlagd Januari 19, 2015 (ändrad) Denna koden tar 30b från ditt saldo och ökar valid med 30 dagar. *500*9# Detta kan göras flera ggr, ibland tar det en stund innan det uppdateras. Max är 1 år. Kan även göras från sverige. Har haft mitt kort 4år, har alltid bara fått 1 månad. brukar göra så jag också,fast jag kan ladda på mer än ett år Ändrades Januari 19, 2015 av Sam sip sam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jorake pitpokkati Inlagd Januari 19, 2015 Dela Inlagd Januari 19, 2015 Jag får ff 1 år när jag laddar. Sist jag laddade var 141125 100 baht. Gilltigt till 151125. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lappen1 Inlagd Januari 19, 2015 Dela Inlagd Januari 19, 2015 Har haft samma nr i 9 år om man laddar med 500 så får jag 6 månader o om jag laddar samma månad igen så blir de bara en månad men om man väntar till nästa månad o laddar bara med 100 så kan jag få 3 månader till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kitungmakmak Inlagd Januari 19, 2015 Dela Inlagd Januari 19, 2015 Jag ser telefonen som en telefon jag kan ringa med eller som mina vänner kan nå mig på. Jag har många vänner i Thailand som jag kanske bara träffa några gånger om året då jag är där. Då är det betydligt lättare att leta upp namnet i telefonboken och trycka på ring i stället för att mejla då man spontant någon kväll vill höra om någon skall med ut eller nått. Så nä jag har inga problem med att mina vänner kan nå mig när de har lust. Därför vill jag behålla mitt nummer. Men om du tycker att det är bra att byta ibland så måste du väl ändå vara lite bekymrad över att ha samma nummer? (Min fetning) Nädå, mig kvittar det - jag har faktiskt inte ens koll på vad jag har för nummer på den telefonen. Fast jag ser det som en fördel att inte vara nåbar via direktkontakt 100% av tiden, och speciellt inte när jag är därnere. Jag tar med mig telefonen för att nå maps, och mail. Eller kunna ringa ut om det nu behövs, tex landlorden hade bara telefon som kontakt. Det är väl bra att det finns lösningar som passar alla, för mig så är mail vettigare än telefon. Då tar jag det när det passar mig, istället för att kanske bli störd mitt i nåt. Men, det finns väl personer som prioriterar telefonen över tex sitt middagssällskap, sitter och pillar med den hela tiden osv. Jag är inte en av dessa. ทีรัก Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Januari 19, 2015 Trådstartare Dela Inlagd Januari 19, 2015 (Min fetning) Nädå, mig kvittar det - jag har faktiskt inte ens koll på vad jag har för nummer på den telefonen. Fast jag ser det som en fördel att inte vara nåbar via direktkontakt 100% av tiden, och speciellt inte när jag är därnere. Jag tar med mig telefonen för att nå maps, och mail. Eller kunna ringa ut om det nu behövs, tex landlorden hade bara telefon som kontakt. Det är väl bra att det finns lösningar som passar alla, för mig så är mail vettigare än telefon. Då tar jag det när det passar mig, istället för att kanske bli störd mitt i nåt. Men, det finns väl personer som prioriterar telefonen över tex sitt middagssällskap, sitter och pillar med den hela tiden osv. Jag är inte en av dessa. För mig är det inget problem att mina vänner i Thailand kan nå mig när det vill. Tycker snarare det är trevligt att kunna hänga på då det händer något. Jag gillar ju inte att sitta på rummet med tanten dygnet runt så jag blir sällan störd. Vill jag inte bli störd en stund av någon anledning slår jag bara av ljudet. Vill man sitta och pilla med telefonen behöver man inte telefonnummer alls. Det räcker med wifi eller mobilt internet oavsett samma nummer eller ej. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd Januari 19, 2015 Dela Inlagd Januari 19, 2015 brukar göra så jag också,fast jag kan ladda på mer än ett år Du la ut nån bild på det nån gång om jag inte missminner mig helt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
THAISWEDE Inlagd Januari 19, 2015 Dela Inlagd Januari 19, 2015 Jag ser telefonen som en telefon jag kan ringa med eller som mina vänner kan nå mig på. Jag har många vänner i Thailand som jag kanske bara träffa några gånger om året då jag är där. Då är det betydligt lättare att leta upp namnet i telefonboken och trycka på ring i stället för att mejla då man spontant någon kväll vill höra om någon skall med ut eller nått. Så nä jag har inga problem med att mina vänner kan nå mig när de har lust. Därför vill jag behålla mitt nummer. Men om du tycker att det är bra att byta ibland så måste du väl ändå vara lite bekymrad över att ha samma nummer? Känner folk som tappat bort sin telefon, som gått till en AIS-butik och fått samma nummer. Man kan även registrera numret. Bara ta med sig passet till butiken så fixar dom det. Håller med du, Mankan. Smidigt att ha samma nummer. Underlättar en hel om man har känningar och man drar regelbundet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Januari 19, 2015 Dela Inlagd Januari 19, 2015 Känner folk som tappat bort sin telefon, som gått till en AIS-butik och fått samma nummer. Man kan även registrera numret. Bara ta med sig passet till butiken så fixar dom det. Håller med du, Mankan. Smidigt att ha samma nummer. Underlättar en hel om man har känningar och man drar regelbundet. Jag är numera duktig på att tappa telefoner när man är ute och busar och därmed även duktig på att få ett SIM med samma nummer. Man måste gå till en större AIS-shop och inte TeleWis som kräver en polisrapport. Brukar finnas i större shoppingcentra. Har du ditt "kort" kvar med PUK-koden så är det smidigaste, annars ska du kunna svara på vilka nummer du senast ringt till och varifrån samt i vilken telefonmodell kortet senast användes i. Nytt SIM är gratis Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 20, 2015 Dela Inlagd Januari 20, 2015 Man får även på DTAC i månad vid varje påfyllning, Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Januari 21, 2015 Dela Inlagd Januari 21, 2015 Dtac ringer man till och ber dom förlänga upp till 12 månader, kostar 2 b / månad och det dras ifrån ditt saldo direkt. Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Broskan Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 Till TS och andra som undrar hur mycket man kan få vid laddning just nu. Nu laddade jag mitt one2call med 500bht och fick det som bilden visar. Ser väl ok ut. "Om jag fått frågan om var de lyckligaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där varje människa har en ståuppkomikers talang." Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 Till TS och andra som undrar hur mycket man kan få vid laddning just nu. Nu laddade jag mitt one2call med 500bht och fick det som bilden visar. Ser väl ok ut. Screenshot_2015-03-22-14-14-28.png Ladda på 10 Baht i automaterna vid minimarterna får du en månad åt gången Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 Enkelt om man vill fylla på åt ngn annan bara slå in dennes nummer på automaten och betala Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 Sam sip visar sitt nya smarttelefon, classic modell! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 Sam sip visar sitt nya smarttelefon, classic modell! en Nokia perfekt i Thailand han jag ha kortet sitta i hela året ,lättare att hålla reda på den än ett litet kort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Mars 22, 2015 Dela Inlagd Mars 22, 2015 Enkelt om man vill fylla på åt ngn annan bara slå in dennes nummer på automaten och betala MaoMao, har det något med ägarens tillstånd att göra? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu