Jump to content
IGNORERAD

Badtunneparty

lk2

Recommended Posts

Får väll ta mina pics nu lite sent men jag trampade på en glas bit på tunnan blev ett jävla jack i hällen så jag har vart på Bkk Hospital idag DSC01325.thumb.jpg.2842cafef7f1bc8b82cf6

Favoriten bara glo inte röra såg en fin ring på vänsterhanden

DSC01334.thumb.jpg.29948bcf235c8157ca6f5

Bäst att den är suddig ha ha

DSC01323.jpg

DSC01326.jpg

DSC01327.jpg

DSC01330.jpg

DSC01331.jpg

Nån j-vla glasbit under foten och mitt i allt underbara, uppsöka sjukhus. Nåja, Clirre: Bildbevis tycker jag är erforderligt, och om du vill, uppge vad du fick pröjsa för vistelsen på hospitalet. Det finns säkert en hel flock här, som mer än gärna vill/behöver lära sig saker å ting

Dela på andra sajter

• Svar 771
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• lk2

162

• Avregistrerad clion

54

• rolba

37

• Baa

36

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vill minnas att clion skrivit 6200 baht i en annan tråd.

Nu finns det faktiskt ännu ingen anledning att tro att Clirre lyckats pyntat Thb 6200 för att ha trampat på en glasbit. Foto saknas alltjämt. Och så länge inget sådant finns tillhanda, ser jag det här fallet som så många andra, försvinner ut i tomma intet eller nåt

Ändrades av Nakhon
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nån j-vla glasbit under foten och mitt i allt underbara, uppsöka sjukhus. Nåja, Clirre: Bildbevis tycker jag är erforderligt, och om du vill, uppge vad du fick pröjsa för vistelsen på hospitalet. Det finns säkert en hel flock här, som mer än gärna vill/behöver lära sig saker å ting

Det är dyr sjukhuset Bangkok Hospital Pattaya men jävlar vilken service Fick problem med kistan för 3 veckor sen jävlar vilken service och röntgen mm

Det gick nog på 70.000 som tur va så hade jag en reseförsäkring

Glasbiten gick på 6200bath och när man skrivs in så informerar de om att om det kostar 7000 eller över pröjsar f bolaget

nu gick ju mitt på 6200 och jag pep de pengarna har jag inte ( hade jag ju visserligen men det hade blivit vatten å hårt bröd till nästa pension ) de ringde sos och jag fick garanti .Så när räkningen 1500 kr dyker upp så får jag ta ett snack med Moderna försäkringar va fan ska jag ha reseförsäkring om jag ska betala

Kan ju jämföra Jay exets mamma som bor i stugan plus broder hon är 82 år och jag känner väl till hennes morgonrutiner hon är som jag vaknar vid 05.00 .Nu för 3 dar sen vakna hon inte utan låg och sov hela förmiddan plus att hon inte åt   

Det finns ju en brandstation med en ambulans här Bangsaray jag tog mig dit och fick henne till ett piller sjukhus so ligger vid

U tapo långa väntetider och en ung kvinnlig läkare som tog blod trycket sen frågor och piller

Så nu kallas jag Doktor Lennart i familjen 5555 hoppas jag får igång gumman verkar så äldste brodern köper hennes favo mat jag trycker i henne medicin  

Ändrades av clion
fel stavat

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nu finns det faktiskt ännu ingen anledning att tro att Clirre lyckats pyntat Thb 6200 för att ha trampat på en glasbit. Foto saknas alltjämt. Och så länge inget sådant finns tillhanda, ser jag det här fallet som så många andra, försvinner ut i tomma intet eller nåt

Fotot har jag i Tabletten nu sitter jag vid Lappen får byta SIM-kort från stickan till Tabbleten 

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Dela på andra sajter

Det är dyr sjukhuset men jävlar vilken service Fick problem med kistan för 3 veckor sen jävlar vilken service och röntgen mm

Det gick nog på 70.000 som tur va så hade jag en reseförsäkring

Glasbiten gick på 6200bath och när man skrivs in så informerar de om att om det kostar 7000 eller över pröjsar f bolaget

nu gick ju mitt på 6200 och jag pep de pengarna har jag inte ( hade jag ju visserligen men det hade blivit vatten å hårt bröd till nästa pension ) de ringde sos och jag fick garanti .Så när räkningen 1500 kr dyker upp så får jag ta ett snack med Moderna försäkringar va fan ska jag ha reseförsäkring om jag ska betala

Kan ju jämföra Jay exets mamma som bor i stugan plus broder hon är 82 år och jag känner väl till hennes morgonrutiner hon är som jag vaknar vid 05.00 .Nu för 3 dar sen vakna hon inte utan låg och sov hela förmiddan plus att hon inte åt   

Det finns ju en brandstation med en ambulans här Bangsaray jag tog mig dit och fick henne till ett piller sjukhus so ligger vid

U tapo långa väntetider och en ung kvinnlig läkare som tog blod trycket sen frågor och piller

Så nu kallas jag Doktor Lennart i familjen 5555 hoppas jag får igång gumman verkar så äldste brodern köper hennes favo mat jag trycker i henne medicin  

Finns det nån hjältegubbe här överhuvudtaget. Ja det finns det.. Han heter Clion,  Sen kvittar det att du bor i Älvängen. F-n jag hade  en gammal flamma boendes i Surte, inte så himla många km därifrån. Fina minnen.  Clirre.. Hade varit utomordentligt trevligt att träffa en karl som dig. 

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Finns det nån hjältegubbe här överhuvudtaget. Ja det finns det.. Han heter Clion,  Sen kvittar det att du bor i Älvängen. F-n jag hade  en gammal flamma boendes i Surte, inte så himla många km därifrån. Fina minnen.  Clirre.. Hade varit utomordentligt trevligt att träffa en karl som dig. 

Å här får du bilder på foten tagen i dag 7 dagen går åt rätt hål

DSC01338.thumb.jpg.01cc07d355c26533062a2

Betamed men som plåster

DSC01341.thumb.jpg.e6e1c5d347d610d5f44a4

Medesin skåpet

DSC01342.thumb.jpg.36477921f7b8b69d3a871

Mitt problem Jai ifall hon somnar in blir det ett jäkla liv på hennes 12 barn ex damen plus syster bor ju i Svedala den näst älldsta  systern kommer de inte i kontakt med

DSC01336.jpg

DSC01340.jpg

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Blev ett trevligt möte i dag med 33an och revisorn  plus kurre förstås det var lite avslaget idag så i morgon blir det M club å Söndan blir det  tunnan igen OCH DÅ MÅNE SKA DET BLI AV :boast::blind::sweat:

Ett par bilder från söndagens event kurre mäster fotografen spottar ju ur sig fina bilder så ja kan ta det lugnt  AKTER SPEGEL PÅ DEN GODINGEN

DSC01349.thumb.jpg.0a881a431eeafa457cc1d

HMMMM:beat_plaster:

DSC01357.thumb.jpg.2067819149fa5c60fee88

Lite halv taskig bild Kurre har ju bättre  

Ändrades av clion
fel text

Dela på andra sajter

Betamed men som plåster

Medesin skåpet

Mitt problem Jai ifall hon somnar in blir det ett jäkla liv på hennes 12 barn ex damen plus syster bor ju i Svedala den näst älldsta  systern kommer de inte i kontakt med

DSC01336.jpg

DSC01340.jpg

Tack för dina bilder Clirre, Men i h-e att jag pyntat 6200 för sådant besvär.

Skit i det. Jag är glad att du vill delge oss dina fina bilder! 

K

S

Dela på andra sajter

Betamed men som plåster

Medesin skåpet

DSC01336.jpg

DSC01340.jpg

VAd tog arrangörerna för ansvar, glas i poolen ska tamefan bestraffas, finns inga ursäkter för sånt slarv!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

VAd tog arrangörerna för ansvar, glas i poolen ska tamefan bestraffas, finns inga ursäkter för sånt slarv!

Ändrades av Nakhon
Dela på andra sajter

är helt enig ,ska det drickas i poolen ska det vara plastmuggar 

Dela på andra sajter

Hade det hänt mig hade jag presenterat sjukhusräkningen för krogägaren, vad han sedan gjort är en annan sak, men opåtalat hade det inte gått, 

Clirre, ta med räkningen nästa gång, det kan aldrig kosta dig något och varje gottgörelse i vilken form det än blir är i alla fall mer än noll!!!

Dela på andra sajter

Nu vill jag inte ta ställning i frågan men jag tvivlar ilte på att glasbiten låg "i poolen"  som du antyder. Inte någon omöjlighet, men vi borde nog fråga Clirre först. Han brukar ju uttrycka sig att han skall "på tunnan" när han skall besöka stället.

Kan det möjligen vara så att glasbiten låg någon annanstans i området? Inget försvar för det heller, men det kan ju vara så att ett glas av någon anledning tappades just när Clirre var på väg att passera förbi?

är helt enig ,ska det drickas i poolen ska det vara plastmuggar 

Det bästa vore ju att det användes plastmuggar överallt där, för det är ju inte direkt ovanligt att glasen åker i backen.

"Panomies ei paljo puhuu, hän panoo vaan": Rosvoritari.

Dela på andra sajter

Hade det hänt mig hade jag presenterat sjukhusräkningen för krogägaren, vad han sedan gjort är en annan sak, men opåtalat hade det inte gått, 

Clirre, ta med räkningen nästa gång, det kan aldrig kosta dig något och varje gottgörelse i vilken form det än blir är i alla fall mer än noll!!!

Och hade det varit jag hade jag visat upp skadan för ägaren direkt efter att olyckan hade hänt. Vem vet, han hade kanske hänvisat mig till närmaste sjukhus som ligger ca: 300 meter från det aktuella stället och lovat betala räkningen som hade varit en bråkdel av vad det kostade på Bangkok Hospital.

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Nu vill jag inte ta ställning i frågan men jag tvivlar ilte på att glasbiten låg "i poolen"  som du antyder. Inte någon omöjlighet, men vi borde nog fråga Clirre först. Han brukar ju uttrycka sig att han skall "på tunnan" när han skall besöka stället.

Kan det möjligen vara så att glasbiten låg någon annanstans i området? Inget försvar för det heller, men det kan ju vara så att ett glas av någon anledning tappades just när Clirre var på väg att passera förbi?

Det bästa vore ju att det användes plastmuggar överallt där, för det är ju inte direkt ovanligt att glasen åker i backen.

Jag antyder inte någonting utan bara relaterar till den uppgift som finns tillgänglig. antydningar och spekulationer får andra stå för! 

Däremot ställer jag mig ytterst tveksam till att överhuvudtaget använda glas i någon form i eller intill en pool, vare sig den är belägen i Thailand eller annorstädes!

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

var inte i polen däremot nånstans runt bassängen :pudency:synd ja inte tänkte på att presenterat räkningen för roar :oh:så nu blir det nog inge plaskande för mig men idag ska det ju simmas naket av vissa damer så man vet aldrig

nä jag går på cola zero nu och då blir det inga spex :misdoubt:

Ändrades av clion
lägga till

Dela på andra sajter

var inte i polen däremot nånstans runt bassängen :pudency:synd ja inte tänkte på att presenterat räkningen för roar :oh:

Tråkigt att du trampat in en glasbit i foten Clion, krya på dig.

Var dock intressant att läsa att privatsjukhuset tog 6200 baht för ditt besök eftersom jag råkade ut för liknande uppe i rural Isaan för några år sen. Råkade sparka in en gammal, smutsig grillpinne i foten och besökte den statliga vården som låg närmast. Fick såret rengjort och omlagt ordentligt samt preparerat med en intryckt betadin-traslapp som byttes dagligen av snygg sköterska under de följande 5-6 dagarna. Kostnad 0 baht.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Tydligen inget eftersom Clirre inte anmälde skadan till arrangörerna eller någon annan i området.

Det skulle jag också gjort.

Det borde ju absolut inte serveras alkohol eller öl i glas,  och dessutom borde det ju sättas upp skyddsräcken kring tunnan. Det händer ju ofta att folk ramlar i eller blir islängda. Det borde vara som på  Gröna Lund.  Och Baa skulle stå vid insläppet till tunnan med en alcometer och de badande skulle få genomgå en blåskontroll.

Och hade det varit jag hade jag visat upp skadan för ägaren direkt efter att olyckan hade hänt. Vem vet, han hade kanske hänvisat mig till närmaste sjukhus som ligger ca: 300 meter från det aktuella stället och lovat betala räkningen som hade varit en bråkdel av vad det kostade på Bangkok Hospital.

Fritz..

Det hade säkert blivit en Taxi Motosai till City Hospital andra sidan vägen.

Jag antyder inte någonting utan bara relaterar till den uppgift som finns tillgänglig. antydningar och spekulationer får andra stå för! 

Däremot ställer jag mig ytterst tveksam till att överhuvudtaget använda glas i någon form i eller intill en pool, vare sig den är belägen i Thailand eller annorstädes!

Kan bara hålla med dig farbror Baa. Hur är det i Udon?  Använder ni plastmuggar där?

var inte i polen däremot nånstans runt bassängen :pudency:synd ja inte tänkte på att presenterat räkningen för roar :oh:så nu blir det nog inge plaskande för mig men idag ska det ju simmas naket av vissa damer så man vet aldrig

nä jag går på cola zero nu och då blir det inga spex :misdoubt:

Som Fritz tidigare skrev så ligger ju hospitalet bara ett stenkast bort.  Jag är ganska övertygad om att någon hade tagit dig dit om du sagt till. Vi ses vid tunnan ikväll.

Dela på andra sajter

Och Baa skulle stå vid insläppet till tunnan med en alcometer och de badande skulle få genomgå en blåskontroll.

Hur är det i Udon?  Använder ni plastmuggar där?

Mycket hypotetiskt antytt, har nämligen aldrig och kommer förmodligen aldrig att agera vare sig bad eller barnvakt på ett etablissemang man kan ha mycket trevligare på!

Vi har inte gjort det hitills, kommer förmodligen att fortsätta med flaska o kondom, men å andra sidan har vi inte haft oturen att råka ut för dylika fadäser ännu, om det skulle hända vet man aldrig vad som skulle bli en eventuell påföljd. Men, eftersom vi är i landet "inte mitt problem" händer förmodligen ingenting, precis som i "fallet Clirre"!

Dela på andra sajter

Glas i poolen verkar inte direkt osannolikt !

DSCN4984.thumb.JPG.23f6a448ca6dba7139774

Ingen tvekan om det.  Eftersom startskottet för dagens Badtunneparty går om några timmar bifogar jag några bilder av både bra och dåligt bete´nde.

Det här ser onekligen lite farligt ut.

DSCN4746.thumb.JPG.f04192f652c2ea1d67dcc

Så här skall bordet se ut.

DSCN4647.thumb.JPG.a3a5766532f6668b25ecb

Och ikväll är POPSXL tillbaka. Kommer att bli riktigt bra stämmning, speciellt bland tjejerna som ju skriker rakt ut och klättrar på räcket till scen så fort de drar igång.

DSCN4643.thumb.JPG.c27c898a5aa1631768794

Se nu till att komma i tid för jag misstänker att stugan är fullsatt redan kl. 18.00

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Tråkigt att du trampat in en glasbit i foten Clion, krya på dig.
Var dock intressant att läsa att privatsjukhuset tog 6200 baht för ditt besök eftersom jag råkade ut för liknande uppe i rural Isaan för några år sen. Råkade sparka in en gammal, smutsig grillpinne i foten och besökte den statliga vården som låg närmast. Fick såret rengjort och omlagt ordentligt samt preparerat med en intryckt betadin-traslapp som byttes dagligen av snygg sköterska under de följande 5-6 dagarna. Kostnad 0 baht.

oml2.jpg

Ja Kim du är kan mer än jag pga av att du kan Thai mm Jag kunde ju gått till piller sjukhuset men men  Nu  tog ja Bangkok Hospital det dyraste men jäkla vilken omvårdnad .Jag har ju en reseförsäkring på Moderna som är bra .Nu vid inskrivningen så visade de ett papper att alla försäkringsbolag i Sverige har en nån typ av avtal att om det kostar 7000bath eller över så pröjsar bolaget

Nu satt jag ju i rullstolen och hade ont fanns så att säga ingen ide och backa

Min gick på 6200 bath men då vart det 2 bedövnings sprutor i hälen och sen grävande i såret efter glas

så när det skulle pröjsas så pep jag att jag har inte 6200 bath (Det hade jag ju i och för sig) men hade blivit å leva VÄLLDIGT snålt till nästa pension   Nu har ju SOS folk som är svenskar som arbetar på sjukhuset

de skickade en förfrågan till Moderna om problemet Moderna ställde ut en garanti  på beloppet a 1500kr ungf Det problemet får ja ta när ja kommer hem

Nåväl det var ett återbesök inlagt i priset och när jag var där så var det en trevlig Thai dam som skötte om såret

Och hon berättade och det här är viktigt du missade nog det Kim att hon sett många falanger som kommit in försent .Inte uppsökt ett bra sjukhus mm som hade blod förgiftning mm amputerade tår fötter mm Det är ju en livs farlig bakterie flora som är  här

SÅ  MITT TIPPS ÄR ATT BLIR DET ETT STÖRRE SÅR SÅ JÄVLAR SKÖT OM DET

DSC01336.jpg

DSC01338.jpg

DSC01340.jpg

DSC01341.jpg

Dela på andra sajter

Ja Kim du är kan mer än jag pga av att du kan Thai mm Jag kunde ju gått till piller sjukhuset men men  Nu  tog ja Bangkok Hospital det dyraste men jäkla vilken omvårdnad .Jag har ju en reseförsäkring på Moderna som är bra .Nu vid inskrivningen så visade de ett papper att alla försäkringsbolag i Sverige har en nån typ av avtal att om det kostar 7000bath eller över så pröjsar bolaget

Nu satt jag ju i rullstolen och hade ont fanns så att säga ingen ide och backa

Min gick på 6200 bath men då vart det 2 bedövnings sprutor i hälen och sen grävande i såret efter glas

så när det skulle pröjsas så pep jag att jag har inte 6200 bath (Det hade jag ju i och för sig) men hade blivit å leva VÄLLDIGT snålt till nästa pension   Nu har ju SOS folk som är svenskar som arbetar på sjukhuset

de skickade en förfrågan till Moderna om problemet Moderna ställde ut en garanti  på beloppet a 1500kr ungf Det problemet får ja ta när ja kommer hem

Nåväl det var ett återbesök inlagt i priset och när jag var där så var det en trevlig Thai dam som skötte om såret

Och hon berättade och det här är viktigt du missade nog det Kim att hon sett många falanger som kommit in försent .Inte uppsökt ett bra sjukhus mm som hade blod förgiftning mm amputerade tår fötter mm Det är ju en livs farlig bakterie flora som är  här

SÅ  MITT TIPPS ÄR ATT BLIR DET ETT STÖRRE SÅR SÅ JÄVLAR SKÖT OM DET

DSC01336.jpg

DSC01338.jpg

DSC01340.jpg

DSC01341.jpg

Jo amputerade kroppsdelar pga misskötta sår är nog inte helt ovanligt i Thailand. Samma vecka som jag sparkade in min smutsiga grillpinne i foten var det faktiskt en thaigubbe i byn som dog, av ett från början litet, fast illa skött sår. Känner naturligtvis till detta efter 20 års resande i Sydostasien så jag åkte till sjukan så fort jag fått ut pinnen.

Tycker du handlade rätt,  reagerade bara på skillnaden i pris mellan turistsjukhuset och den statliga vården. Även i den statliga vården blir man väl omhändertagen, ompysslad av snygga sköterskor samt proffsigt bemött.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jo amputerade kroppsdelar pga misskötta sår är nog inte helt ovanligt i Thailand. Samma vecka som jag sparkade in min smutsiga grillpinne i foten var det faktiskt en thaigubbe i byn som dog, av ett från början litet, fast illa skött sår. Känner naturligtvis till detta efter 20 års resande i Sydostasien så jag åkte till sjukan så fort jag fått ut pinnen.
Tycker du handlade rätt,  reagerade bara på skillnaden i pris mellan turistsjukhuset och den statliga vården. Även i den statliga vården blir man väl omhändertagen, ompysslad av snygga sköterskor samt proffsigt bemött.

Ok kanske i Surin men när jag var med Jai på sjukan i närheten av Uta pai så tyckte jag inte de tog hand om henne tillräckligt bra

Jag blev ju orolig att hon sov så mycket (hon brukar ju studsa upp 05.00 ) plus att hon inte åt

Jag fick ju raggat upp ambulansen här i Bangsaray

Det var en jävla väntan för henne innan hon fick träffa en sjuksköterska som tog sänkan och sen  pratade med henne inget större så det blev mer piller .Talade ju med exet om min oro och hon sa att hon har sömn tabletter :misdoubt: aha ingen som sagt till mig

Nåväl det var ju gratis och nu verkar hon ok trots sina 82 år

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...