Jump to content
IGNORERAD

Att åka med Ulla på posten till Thailand.


Guest Fredman

Recommended Posts

Guest Fredman

Med andra ord så leker dessa Ullor med elden utan att veta om hur nära dom kan vara att åka på tredje gradens brännskador!

Kanske men många gubbar verkar veta sin plats i korgen. :)
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 148
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    26

  • broder tuk tuk

    9

  • Sam sip sam

    9

  • UglyFarang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nu åker jag med dagmamman Monia till Thailand för 11efde gången, hon har aldrig sagt ett elakt ord om thaitjejer med äldre män.

Men hon är väl ett undantag bland tjejer som är födda i Sverige...

 

   FF

Min fru rynkar på näsan och muttra lite när hon ser en HP med en 20-25:årig noi. Och hon är från Thailand. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

:haha: 

Ett förtydligande, Ulla är ett fiktivt namn och posten är som någon skrev nedlagt. Tillsammans blir de en metafor.

posten är inte nerlagd dom har kontor lite här och där i industriområden

 

 

https://www.google.se/search?sourceid=navclient&aq=&oq=posten+skarpn%c3%a4ck&hl=sv&ie=UTF-8&rlz=1T4ACAW_svSE449SE450&q=posten+skarpn%c3%a4ck&gs_l=hp.0.0.0.7452.....0.

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru rynkar på näsan och muttra lite när hon ser en HP med en 20-25:årig noi. Och hon är från Thailand. :)

det är hon inte ensam om bland thaidamer att tycka

Link to comment
Dela på andra sajter

Min fru rynkar på näsan och muttra lite när hon ser en HP med en 20-25:årig noi. Och hon är från Thailand. :)

Lilla Noi rynkar nog också på näsan när inte HP:n ser det...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

...eller om vi ska se ämnet ur ett annat perspektiv:

Ullas kompis Ulrika har just blivit lämnad av sin man Janne. Barnen har vuxit upp & flyttat till eget boende. Lånen börjar vara betalda. 

Ulrika har spenderat många år med att vara hemma & uppfostra barn. Har inte sparat till pensionen eller gjort någon karriär att tala om.

Då drar företagaren Janne med en thailändska som han träffat på nätet. Hela Jannes känslomässiga & ekonomiska engagemang ligger hos Noi. Sommarstuga & villa läggs ut hos mäklaren till försäljning.

Eventuellt arv till barnen kommer troligen att emigrera med Janne som bara räknar dagarna till 60års dagen då han kan gå i pension för att flytta till Thailand. Han kommer att leva gott på sin privata pensionsförsäkring. Kanske är Noi dessutom gravid...

Barnen är helt upptagna med sina liv på annan ort & Ulrika finner sig plötsligt sittande i en 2:a i Nordmaling utan partner eller socialt liv att tala om.

 

Ett uppdiktat exempel men kan tåla att tänkas på...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lilla Noi rynkar nog också på näsan när inte HP:n ser det...

Nu är det bara att invänta drevet! :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska iväg snart och jobba på posten på Arlanda..

Ta tåget till Kastrup i stället, det går fortare  :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja skillnaden kanske inte är större än ålder och vikt? Vad mer finns det för skillnader när vi ändå är på ämnet? Är det skillnad på "skit" som man kan ta om man har en snygg sexig Noi eller om det är Ulla?

Nää så tror jag inte att det är! Vi är vanemänniskor, men ibland behöver vi lite omväxling och förnyelse så att vi känner oss yngre och frächare. När man i 40år umgåtts med Ulla, vant sig vid bilringarna och den livserfarenhet som denna kvinna besitter. Hur fräscht känns det inte då att få ta samma skit från en smäcker och ung oerfaren exotisk varelse? 

Link to comment
Dela på andra sajter

...eller om vi ska se ämnet ur ett annat perspektiv:

Ullas kompis Ulrika har just blivit lämnad av sin man Janne. Barnen har vuxit upp & flyttat till eget boende. Lånen börjar vara betalda. 

Ulrika har spenderat många år med att vara hemma & uppfostra barn. Har inte sparat till pensionen eller gjort någon karriär att tala om.

Då drar företagaren Janne med en thailändska som han träffat på nätet. Hela Jannes känslomässiga & ekonomiska engagemang ligger hos Noi. Sommarstuga & villa läggs ut hos mäklaren till försäljning.

Eventuellt arv till barnen kommer troligen att emigrera med Janne som bara räknar dagarna till 60års dagen då han kan gå i pension för att flytta till Thailand. Han kommer att leva gott på sin privata pensionsförsäkring. Kanske är Noi dessutom gravid...

Barnen är helt upptagna med sina liv på annan ort & Ulrika finner sig plötsligt sittande i en 2:a i Nordmaling utan partner eller socialt liv att tala om.

 

Ett uppdiktat exempel men kan tåla att tänkas på...

Där fick du upp ögonen för mig. Hur bitter skulle inte vem som helst bli. . . . . . . . i en 2'a i Nordmaling. 

Snacka om att blivit kasserad, inte ens att bli återvunnen känns som en option i det fallet.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

wUThai, on 11 Jan 2015 - 00:01, said:

Min fru rynkar på näsan och muttra lite när hon ser en HP med en 20-25:årig noi. Och hon är från Thailand. :)

 

Intressant, vad muttrar hon?

 

 

Tycka vad?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Sam sip sam, on 11 Jan 2015 - 09:48, said:

Gamla gubbar med unga thaidamer

 

Gäller det thaigubbar också?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

...eller om vi ska se ämnet ur ett annat perspektiv:

Ullas kompis Ulrika har just blivit lämnad av sin man Janne. Barnen har vuxit upp & flyttat till eget boende. Lånen börjar vara betalda. 

Ulrika har spenderat många år med att vara hemma & uppfostra barn. Har inte sparat till pensionen eller gjort någon karriär att tala om.

Då drar företagaren Janne med en thailändska som han träffat på nätet. Hela Jannes känslomässiga & ekonomiska engagemang ligger hos Noi. Sommarstuga & villa läggs ut hos mäklaren till försäljning.

Eventuellt arv till barnen kommer troligen att emigrera med Janne som bara räknar dagarna till 60års dagen då han kan gå i pension för att flytta till Thailand. Han kommer att leva gott på sin privata pensionsförsäkring. Kanske är Noi dessutom gravid...

Barnen är helt upptagna med sina liv på annan ort & Ulrika finner sig plötsligt sittande i en 2:a i Nordmaling utan partner eller socialt liv att tala om.

 

Ett uppdiktat exempel men kan tåla att tänkas på...

Så både Ulla och Ullrika kanske ska tänka sig för både en och två gånger, innan dom hunsar sina gubbar. Risken är ju som sagt att dom blir utbytta mot en senare årsmodell.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamla gubbar med unga thaidamer

 

Nja, det gäller nog inte alla.

 

Efter att ha sprungit omkring i barerna och tittat på vackra 20-åringar i korta kjolar, så blev det en 53 åring som fick äran att följa mig till dörren.

 

Tänk vad ett leende och lite pilsner kan göra.

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite konstigt och stundtals komiskt är det att få reaktioner på åldersskillnad.

Min svenska partner var dryga 12 år yngre än mig, i Sverige var det knappt någon som ens lyfte på ögonbrynen för den sakens skull, men när vi va på semester i Thailand fick man höra typ "vilken ung fru du har", precis som det skulle skilja mer där! Nu va hon ju ingen "Ullatyp" utan snarare tvärtom, hon kommenterade såväl skönhet som sensualism hos tjejerna som jobbade i serviceyrket "barbiträde"!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite konstigt och stundtals komiskt är det att få reaktioner på åldersskillnad.

Min svenska partner var dryga 12 år yngre än mig, i Sverige var det knappt någon som ens lyfte på ögonbrynen för den sakens skull, men när vi va på semester i Thailand fick man höra typ "vilken ung fru du har", precis som det skulle skilja mer där! Nu va hon ju ingen "Ullatyp" utan snarare tvärtom, hon kommenterade såväl skönhet som sensualism hos tjejerna som jobbade i serviceyrket "barbiträde"!

Jag tror mest på att de hade på ett snällt sätt påpekat dig för att du borde ha yngre fru.

Det fick jag höra om min före detta hon var 5 år yngre. 

Nu när skillnaden är 20. Inga problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nu är det bara att invänta drevet! :)

 

Själv så väntar jag på baroraklets visdomsord i ett av hans paradämnen :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv så väntar jag på baroraklets visdomsord i ett av hans paradämnen :)

Tror inte han vågar längre, tyvärr. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant, vad muttrar hon?

 

Hon muttrar nog om att en sån ung flicka ska inte vara tillsammans med en sån gammal gubbe? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så både Ulla och Ullrika kanske ska tänka sig för både en och två gånger, innan dom hunsar sina gubbar. Risken är ju som sagt att dom blir utbytta mot en senare årsmodell.

 

Det scenariot kan ju i och för sig inträffa för en man också om han hunsar Ulla och Ulrika för mycket så blir han kanske utbytt mot en senare och uppgraderad lättviktsmodell...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Det scenariot kan ju i och för sig inträffa för en man också om han hunsar Ulla och Ulrika för mycket så blir han kanske utbytt mot en senare och uppgraderad lättviktsmodell...

 

Det är därför jämställdhet är så viktigt så att man kan fördela hunsandet rättvist sinsemellan :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...