Jump to content
IGNORERAD

Att åka med Ulla på posten till Thailand.


Guest Fredman

Recommended Posts

Hon muttrar nog om att en sån ung flicka ska inte vara tillsammans med en sån gammal gubbe? 

precis så är det ha ha ,mig kallar dom pappa numera i baren så man får hålla sig till damer 40 + numera

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 148
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    26

  • broder tuk tuk

    9

  • Sam sip sam

    9

  • UglyFarang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

...eller om vi ska se ämnet ur ett annat perspektiv:

Ullas kompis Ulrika har just blivit lämnad av sin man Janne. Barnen har vuxit upp & flyttat till eget boende. Lånen börjar vara betalda. 

Ulrika har spenderat många år med att vara hemma & uppfostra barn. Har inte sparat till pensionen eller gjort någon karriär att tala om.

Då drar företagaren Janne med en thailändska som han träffat på nätet. Hela Jannes känslomässiga & ekonomiska engagemang ligger hos Noi. Sommarstuga & villa läggs ut hos mäklaren till försäljning.

Eventuellt arv till barnen kommer troligen att emigrera med Janne som bara räknar dagarna till 60års dagen då han kan gå i pension för att flytta till Thailand. Han kommer att leva gott på sin privata pensionsförsäkring. Kanske är Noi dessutom gravid...

Barnen är helt upptagna med sina liv på annan ort & Ulrika finner sig plötsligt sittande i en 2:a i Nordmaling utan partner eller socialt liv att tala om.

 

Ett uppdiktat exempel men kan tåla att tänkas på...

 

Av egen erfarenhet så vet jag att den privata pensionsförsäkringen delas lika vid skiljsmässa liksom sommarstugan och villan.

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

precis så är det ha ha ,mig kallar dom pappa numera i baren så man får hålla sig till damer 40 + numera

Har jag åxå råkat ut för, men som tur var fanns det andra barer att gå till.  :y2:

Link to comment
Dela på andra sajter

wUThai, on 11 Jan 2015 - 18:33, said:

Hon muttrar nog om att en sån ung flicka ska inte vara tillsammans med en sån gammal gubbe? 

 

 

 

Och vilken åldersskillnad är det på er, alltså vad är ok och vad är inte ok enligt dom?

 

Snackade med frugan och hon säger att det stämmer som ni säger att det muttras bland en del. Tror inte det är åt oss iaf, det skiljer 11 år.

"Har inte folk värre problem än andras ålderskillnad, så länge folk är vuxna och inte skadar andra förstår jag inte problemet" kommenterade hon.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vilken åldersskillnad är det på er, alltså vad är ok och vad är inte ok enligt dom?

 

Snackade med frugan och hon säger att det stämmer som ni säger att det muttras bland en del. Tror inte det är åt oss iaf, det skiljer 11 år.

"Har inte folk värre problem än andras ålderskillnad, så länge folk är vuxna och inte skadar andra förstår jag inte problemet" kommenterade hon.

 

/ SatanG

Klok fru du har.

 

Jag försöker hitta nån som är lika gammal som jag 'i skallen', men det är inte lätt att hitta så barnsliga damer i min ålder :wink:

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Du kan väl knappast heller undvikit att stöta på lilla Noi som styr och ställer med sin betydligt äldre faranggubbe.

Skillnaden mellan Ulla och Noi är väl egentligen bara vikt och ålder.

 

Femininmumset är nog ungefär på samma sätt oavsett var i världen man befinner sig.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror ni att era damer sitter och pratar om vem som har den mest passande åldern på sin farang, eller vem som har jobbat med vad, vem som älskar sin farang mest, osv. ?

 

Jag skulle tro att de mest skryter om vems farang som har mest pengar, hus, bilar, båtar, etc. eller vems farang som ger mest pengar, guld och kapitalvaror.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror ni att era damer sitter och pratar om vem som har den mest passande åldern på sin farang, eller vem som har jobbat med vad, vem som älskar sin farang mest, osv. ?

 

Jag skulle tro att de mest skryter om vems farang som har mest pengar, hus, bilar, båtar, etc. eller vems farang som ger mest pengar, guld och kapitalvaror.

 

Jag tror faktiskt att detta snacket/ryktet är överdrivet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Själv så väntar jag på baroraklets visdomsord i ett av hans paradämnen :)

 

Äntligen kommer det trådar som jag gillar å spamma typ den här

Jösses vad gubbsen går igång ha ha

men jag får nog ligga lågt i denna tråden

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror faktiskt att detta snacket/ryktet är överdrivet.

Det tror inte jag!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tror inte jag!

 

Jag vet att de i "vänkretsen" snackar om och lämnar ut detaljer i förhållandet utan att blinka, men det kan lika gärna vara negativt som positivt (skryt).

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så både Ulla och Ullrika kanske ska tänka sig för både en och två gånger, innan dom hunsar sina gubbar. Risken är ju som sagt att dom blir utbytta mot en senare årsmodell.

 

Ja vem fan vill ha en bil som bara krånglae hela tiden . :)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror faktiskt att detta snacket/ryktet är överdrivet.

 

Inte enligt min erfarenhet.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vem fan vill ha en bil som bara krånglae hela tiden . :)

Hehe.

 

Det finns alla sorter. En del vill ha en gammal Volvo som rullar på utan några "överraskningar", medan andra gillar att glida runt i en Ferrari på helgerna även om det innebär att de måste meka hela veckan för att det ska funka :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror faktiskt att detta snacket/ryktet är överdrivet.

Mnjaee, det tror inte jag. Kanske att de inte skryter så mycket, men att de (flesta) jämför mycket, det har jag i alla fall fått klart för mig.

 

Fast det beror nog mycket på hur fattigt de respektive har haft det under uppväxttiden. Fullständigt hjärtslitande berättelser har jag fått höra.

Jag vill aldrig mer bli fattig är ett mantra jag fått höra ofta.

Jag har varit väldigt tydlig med att hon inte får sitta och berätta eller i förekommande fall skryta med att hon har det bättre än en eventuell olyckssyster.

Men denna skräck för att bli fattig igen sitter så inpräntat i ryggmärgen så det går nog aldrig ur, oavsett vad vi säger till dem.

Inte ens när jag har visat att oavsett vad som än händer, så kommer det inte inträffa att hon blir lika fattig igen, så verkar denna skräck släppa.

Detta går djupare än vanligt förnuft.

 

I alla fall jag har full förståelse för att de pratar mycket om ekonomi och trygghet med sina kompisar.

Ändrades av Sakhon
Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har olika erfarenheter och det är väl inte så konstigt, det är ju unika individer vi pratar om.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nu åker jag med dagmamman Monia till Thailand för 11efde gången, hon har aldrig sagt ett elakt ord om thaitjejer med äldre män.

Men hon är väl ett undantag bland tjejer som är födda i Sverige...

 

   FF

Ja hon är sällsynt .Var rädd om henne

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

precis du sa vad jag skulle sagt ,har åkt säkert 20 ggr med Ulla inga problem alls ,men lilla noi har man ju både sett och hört hur dom kört med gubbarna eller tysta leken :drinks:

Stockholm syndromet kallas det :fie:  :heat:  :dirol:

Sånt har vi aldrig sett söder om Närke

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Var är BTT oraklet som har träffat antal  X Ullor

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Fin eller inte fin,men Gustav Svensson i Svenson svenson tv serien måste du komma i håg hoppas jag,äh jag är både gammal och full.

Hur som haver ha det gott vänner.

Lik mej :good:  :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Fan att ni inte var med för 4 5 år sen tror jag herre gud vad här blåste på forumet när BTT var igång fan vad jag saknar honom

Då vart man klistrad på forumet  

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ullas fördomar är många gånger mycket väl grundade. Att hon sedan inte har med ålders skillnader etc att göra är en helt annan sak.

Att låtsas som att pengarna inte är en stark, i många fall dominerande faktor i en thai kvinnas val av partner är hyckleri. Detta gäller även rikare kvinnor som tenderar att gifta sig inom sin egen status nivå eller högre.

 

Ulla ser säkert ofta en gammal gubbe & dennes betydligt yngre fru. Dvs i hennes ögon en hor jägare med en fattig fd bar tjej som livskamrat. För Ulla är det säkert inte så lätt att bedöma åldern på kvinnor i Thailand. Dom har en förmåga att se yngre ut än dom är för ett otränat öga.

Ovanstående partner sammansättning är inte helt ovanlig & i mina ögon kanske en bra lösning för bägge parter även om den gängse synen på äktenskap med kärlek & romantik kanske inte så ofta passar in här.

Låt Ulla döma bäst hon vill. Hon kanske inte har det så kul med sin svenne gubbe heller. Borde kanske dra till Ghana med väninnorna i stället :)

Helt riktigt var gör ulla och Svenne klockan 19.30 Sen är det Bingo lotto och diverse kommentarer från Ulla och Svenne bara nickar

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ja skillnaden kanske inte är större än ålder och vikt? Vad mer finns det för skillnader när vi ändå är på ämnet? Är det skillnad på "skit" som man kan ta om man har en snygg sexig Noi eller om det är Ulla?

Sura blickar från Ullorna

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Ha ha där fick du mig!

Ja vad kan Ghana ha för dragningskraft på medelålders vita kvinns?

Nu blandar herrarna ihop saker Clirre åker till Ghana Ulla åker till Gambia

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...