Jump to content
IGNORERAD

Trött på skitsnack om våra Tiraker.


sinto

Recommended Posts

Wakewake, gifter man sig så inträder något som heter äktenskapsbalken,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ungefär lika i Thailand som i Sverige med den skillnaden att farangen inte kan äga mark, men den kan med största sannolikhet avyttras, förutsatt att inget äktenskapsförord skrivits!

Falang kan äga mark. Hint: BOI
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 334
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    46

  • sinto

    33

  • andrejsdenruskige

    19

  • svampen

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sinto du kan inte bara slänga fram sanningen så,folk här inne tar illa upp. Testa linda in det lite fint nästa gång så blir p. gubbarna här inne inte så upprörda.

Link to comment
Dela på andra sajter

Falang kan äga mark. Hint: BOI

Nähä, endast sitt stenbord!!

Alla arrangemang för att kringgå lagen om att du som falang tror dig äga mark är olagliga, du kan hyra marken på 30 år, thats it!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alls men när man läser hans inlägg om att han fick ett hus på köpet så får man ju den tanken.

 

Kan ju vara släktingarna med som köpte huset åt honom.

 

BTT

Ja Du kan väl svänga förbi å fråga när Du Om Du kommer till LOS någongång????gonggong

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nähä, endast sitt stenbord!!

Alla arrangemang för att kringgå lagen om att du som falang tror dig äga mark är olagliga, du kan hyra marken på 30 år, thats it!!

Kan man äga stenborden som Farang???

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Wakewake, gifter man sig så inträder något som heter äktenskapsbalken,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ungefär lika i Thailand som i Sverige med den skillnaden att farangen inte kan äga mark, men den kan med största sannolikhet avyttras, förutsatt att inget äktenskapsförord skrivits!

Vet inte vem som sagt detta till dig, men om din fru vill lämna dig så får du inte ett ruttet lingon.

Jo det kan du få om du har ett avtal skrivet av en bra advokat, annars är det noll som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vem som sagt detta till dig, men om din fru vill lämna dig så får du inte ett ruttet lingon.

Jo det kan du få om du har ett avtal skrivet av en bra advokat, annars är det noll som gäller.

Skitsnack! Är man gift i Thailand och äktenskapet är registrerat enl. Thailändska lagar så har man rätt till 50% av allt som är inhandlat,köpt,sparat

m.m  Var med en Svensk snubbe när han skilde sig. Det gjordes inför en hög tjänsteman på kommunkontoret.

Innan han fick skriva på skilsmässopappren fick han frågan om allt var delat och framförallt om han var ok med allt. Fick förklarat att

han har rätt till 50%. Till saken hör att första gången dom var där fick han inte skriva på p.g.a att han var tvungen att ha

någon som tolkar och som han litar på. Varje gång vi har köpt hus eller mark har jag

varit tvungen att vara med på Land-office. Fått visat mitt pass, vårt Thailändska marrige-certificat,gula boken och blivit inskriven i alla papper.

Frugan står som ägare men detta görs för att jag ska ha rätt till mina 50% vid skilsmässa. Det har tjänstemän förklarat för mig varje gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vem som sagt detta till dig, men om din fru vill lämna dig så får du inte ett ruttet lingon.

Jo det kan du få om du har ett avtal skrivet av en bra advokat, annars är det noll som gäller.

Du gav själv svar på din fråga eller påstående, det går ju till o med till på det viset att man reggar avtalet domstol. 

Men, det kan kosta lite flis att få igång processen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitsnack! Är man gift i Thailand och äktenskapet är registrerat enl. Thailändska lagar så har man rätt till 50% av allt som är inhandlat,köpt,sparat

m.m  Var med en Svensk snubbe när han skilde sig. Det gjordes inför en hög tjänsteman på kommunkontoret.

Innan han fick skriva på skilsmässopappren fick han frågan om allt var delat och framförallt om han var ok med allt. Fick förklarat att

han har rätt till 50%. Till saken hör att första gången dom var där fick han inte skriva på p.g.a att han var tvungen att ha

någon som tolkar och som han litar på. Varje gång vi har köpt hus eller mark har jag

varit tvungen att vara med på Land-office. Fått visat mitt pass, vårt Thailändska marrige-certificat,gula boken och blivit inskriven i alla papper.

Frugan står som ägare men detta görs för att jag ska ha rätt till mina 50% vid skilsmässa. Det har tjänstemän förklarat för mig varje gång.

 

Om jag fattat allt rätt, har man rätt till 50% av det som anskaffats efter äktenskapet. Det kvinnan äger innan man giftermålet har man ingen rätt till.

 

Detta till skillnad från i Sverige där allt delas lika efter fem års äktenskap om man inte har äktenskapsförord

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitsnack! Är man gift i Thailand och äktenskapet är registrerat enl. Thailändska lagar så har man rätt till 50% av allt som är inhandlat,köpt,sparat

m.m Var med en Svensk snubbe när han skilde sig. Det gjordes inför en hög tjänsteman på kommunkontoret.

Innan han fick skriva på skilsmässopappren fick han frågan om allt var delat och framförallt om han var ok med allt. Fick förklarat att

han har rätt till 50%. Till saken hör att första gången dom var där fick han inte skriva på p.g.a att han var tvungen att ha

någon som tolkar och som han litar på. Varje gång vi har köpt hus eller mark har jag

varit tvungen att vara med på Land-office. Fått visat mitt pass, vårt Thailändska marrige-certificat,gula boken och blivit inskriven i alla papper.

Frugan står som ägare men detta görs för att jag ska ha rätt till mina 50% vid skilsmässa. Det har tjänstemän förklarat för mig varje gång.

Skönt att du tror detta, men det enda papper du som utlänning får skriva under på land-office är att du godkänner att du inte är ägare av hus eller mark.

Och vid skilsmässa i Thailand så måste du som farang visa var pengarna kommit från samt om damen vill jävlas gå in i en rättspraxis där du förlorar i nästan alla fall.

Tråkigt men sant, ta ett snack med din lokala advokat så får du veta mer.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att du tror detta, men det enda papper du som utlänning får skriva under på land-office är att du godkänner att du inte är ägare av hus eller mark.

Och vid skilsmässa i Thailand så måste du som farang visa var pengarna kommit från samt om damen vill jävlas gå in i en rättspraxis där du förlorar i nästan alla fall.

Tråkigt men sant, ta ett snack med din lokala advokat så får du veta mer.

Du låter som en mycket bitter man. Varför ska jag prata med en advokat? Tanken på att skiljas finns varken i min eller min frus tanke.

Fakta är ju att lagen säger 50/50 vid skilsmässa i Thailand. Jag fick frågan på Land-office om jag skulle stå som ägare eller 50/50 på husen.(vi har 2st)

Men husen och marken skrevs på frugan. Dom är hennes den dag jag knallar till dom sälla jaktmarkerna och dricker kalla Chang.

Skulle det ändras sig och frugan vill slänga ut mig, så får vi väl se vad som händer.

Men det är inget som gör mig sömnlös på något sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att du tror detta, men det enda papper du som utlänning får skriva under på land-office är att du godkänner att du inte är ägare av hus eller mark.

Och vid skilsmässa i Thailand så måste du som farang visa var pengarna kommit från samt om damen vill jävlas gå in i en rättspraxis där du förlorar i nästan alla fall.

Tråkigt men sant, ta ett snack med din lokala advokat så får du veta mer.

Och hur vet du det ?

 

Har du thaitjej ?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur vet du det ?

 

Har du thaitjej ?

Ja mina barn, min fru och jag finns i Thailand.

Något annat du vill veta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du låter som en mycket bitter man. Varför ska jag prata med en advokat? Tanken på att skiljas finns varken i min eller min frus tanke.

Fakta är ju att lagen säger 50/50 vid skilsmässa i Thailand. Jag fick frågan på Land-office om jag skulle stå som ägare eller 50/50 på husen.(vi har 2st)

Men husen och marken skrevs på frugan. Dom är hennes den dag jag knallar till dom sälla jaktmarkerna och dricker kalla Chang.

Skulle det ändras sig och frugan vill slänga ut mig, så får vi väl se vad som händer.

Men det är inget som gör mig sömnlös på något sätt.

Bra att du inte tänker skilja dig, men ge aldrig råd på ett forum likt detta när du inte vet vad du talar om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja mina barn, min fru och jag finns i Thailand.

Något annat du vill veta?

Då tror vi ej på dig för du har inga hjärnceller kvar :wink:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att du inte tänker skilja dig, men ge aldrig råd på ett forum likt detta när du inte vet vad du talar om.

Funderar på om jag ska skratta eller gråta åt ditt inlägg. Du är inte bara bitter utan kastar ur dig saker som inte ens stämmer.

Jag har inte gett ETT endaste råd åt någon i mina inlägg här.

Jag beskrev vad som har hänt när vi har köpt hus. 

Samt att den Thailändska lagen ger rätt till 50% vid skilsmässa.

Så lugna ner dig lite och kom gärna ner på jorden. Verkligheten är rätt så trevlig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du låter som en mycket bitter man. Varför ska jag prata med en advokat? Tanken på att skiljas finns varken i min eller min frus tanke.

Fakta är ju att lagen säger 50/50 vid skilsmässa i Thailand. Jag fick frågan på Land-office om jag skulle stå som ägare eller 50/50 på husen.(vi har 2st)

Men husen och marken skrevs på frugan. Dom är hennes den dag jag knallar till dom sälla jaktmarkerna och dricker kalla Chang.

Skulle det ändras sig och frugan vill slänga ut mig, så får vi väl se vad som händer.

Men det är inget som gör mig sömnlös på något sätt.

 

Stormöte pa Bangkok Hospital för info för Faranger sommaren 2013 i Udon Thani.

med info fran följande befattningar

 

Vice Guvernör Udon provins

 

Immigratiom med dom 2 högsta Cheferna i Udon.

 

Tull

 

Thai Royal Police med Polischefen i Udon med kollegor

 

Human Rights Thailand

 

Tourist Police Udon Thani  Kjell Nyström med kollegor

 

MM. MM

 

Fullsatt sal pa Bangkok Hospital.

 

Enligt Human Rights företrädare sa gäller 50-50 vid skillsmässa i Thailand.

 

Tamdai kan väl visa nagon länk pa sitt pastaende som han säger

 

Mvh. SWED THAI

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att du inte tänker skilja dig, men ge aldrig råd på ett forum likt detta när du inte vet vad du talar om.

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

 

Ja jävlar. Tack för dagen garv

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att jag roar Er.

Enligt Thailändsk lag gäller att allt som köpts efter att man gift sig skall delas lika.

Men finns ingen som har eller kommer vinna en tvist i rätten utan att i detalj kunna visa var pengarna kommer ifrån.

I ett land där det enligt lagen inte är ok att köpa ett hus för pengar skänkta av en utlänning så är femti-femti bara en våt dröm för ingifta utlänningar.

Har sett det många gånger, svenskar som skiljer sig och inte får ett skit.

Finns ju medlemmar på detta forum som blivet av med möblemang och avsevärda summor till tjejer de inte ens var förlovade med men bodde i samma bostad. Polisen skötte det, men att ha stake och erkänna detta är ju inte lätt.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att jag roar Er.

Enligt Thailändsk lag gäller att allt som köpts efter att man gift sig skall delas lika.

Men finns ingen som har eller kommer vinna en tvist i rätten utan att i detalj kunna visa var pengarna kommer ifrån.

I ett land där det enligt lagen inte är ok att köpa ett hus för pengar skänkta av en utlänning så är femti-femti bara en våt dröm för ingifta utlänningar.

Har sett det många gånger, svenskar som skiljer sig och inte får ett skit.

Finns ju medlemmar på detta forum som blivet av med möblemang och avsevärda summor till tjejer de inte ens var förlovade med men bodde i samma bostad. Polisen skötte det, men att ha stake och erkänna detta är ju inte lätt.

Jo, det är OK om du är gift, då äger mycket riktigt hustrun mark och kan även äga värdet av hela bosättningen. men, har man ett domstolsvidimerat äktenskapsförord har hustrun vid skillsmässa skyldigheta att antingen sälja till ett överenskommet pris varefter 50-50 gäller, eller lösa ut mannen!

Har en vän som går igenom detta trista!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars gör man så här. Ger frugan allt i Thailand för det är hon värd. Som står ut med en.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...