Jump to content
IGNORERAD

Trött på skitsnack om våra Tiraker.


sinto

Recommended Posts

70% av alla sjuksystrar i Thailand har en bror som träffat du i en bar på 70-talet. Denna tråd är sanningen ocensurerad utan att du mött torsken 1979.

Fin tråd för du lite smartare man.

Vilket djup, är det svamp eller flyktiga ångor som framkallar denna klarsynthet?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 334
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    46

  • sinto

    33

  • andrejsdenruskige

    19

  • svampen

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Fredman

Kan garantera att TS inte är någon knäppgök!

Möjligen en fyllkaja idag :wink:

Nja efter den trådstarten behövs mer bevis! :)
Link to comment
Dela på andra sajter

,Hej scorpio63 vad vad jag ville säga efter många år i Thailand är det många som inte vill säga att de träffat sina poing i en bar.För mig själv så spelar det ingen roll men många vill att det skall låta bra att träffa en familjeflicka.

 

Mvh/Sinto

 Aha, det var det som var syftet med tråden, tycker det är ganska vanligt med folk som inte har några problem med att säga att deras flickvän tidigare jobbade i barsvängen, likaså är det inte helt ovanligt att en del har väldigt svårt att tro att andra inte kan ha träffat sin tjej utanför barsvängen och har lite andra erfarenheter...

 

Vet inte riktigt varför du tror det?

 

Min fru jobbade 6 dagar i veckan när jag träffade henne, nu 4 år senare gör hon fortfarande det, största anledningen till det är för att hon vill jobba och att hon tjänar bra, skulle gissa på att det är rätt många här på forumet som har en fru som vill jobba och också gör det.

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Tycker det verkar som alla har träffat sin dam i bar som 70% av resten av MPR medlemmarna gjort. Men dom säger att dom jobbade som receptionist.55555 eller sjuksköterska.Min fråga är vem fan vill ha en fet farang som är 10-30 är äldre för dom hittar inga i damer i Sverige. Kolla alla fotografier på MPR ser du någon som har samma ålder .Nu har jag sagt mitt har varit i Thailand sen 1979.

 

Mvh/Sinto

 

En sak är i alla fall säker och det är att svenska tjejer mellan 25 och 50 absolut inte vill ha en man över 55 så nåt konstigt är det med dessa unga thailändskor som flyttar ihop med 20-30 år äldre män.

 

Behöver ju inte gå närmare in på orsaken till det hela för då kommer drevet fram igen.

 

Det konstiga är ju att dom flesta thailändskor på hemmaplan eller på nätsajter inte heller vill gifta sig med betydligt äldre män utan föredrar ganska jämnåriga partners.

 

Var kan mysteriet bottna i?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer i slutet av Mars till slutet av April.

Jag kommer också ner så det här är ju ett perfekt tema vid ett stenbord.

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är lycklig ihop med en barbrud sen 2006.Kanske familjeflicka?

 

Mvh/Sinto

 

Förlåt hon jobbar inom hemtjänsten i Thailand.55555

 

Har också ett bra liv med en bartjej sedan 1996, varit gift i 15 år 30 juni 2015, var tusan har tiden tagit vägen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

sinto, on 10 Jan 2015 - 04:19, said:

Hej Issanbonde tycker att jag läst många inlägg och alla tjejer är hemmafruar,Men många tjejer jag träffat är ej hemmafruar.Min fråga var varför alla MPR medlemmar har träffat hemmafruar? Har 2 barn 25 och 23 år med en fru som jobbade i bar men är lycklig?

 

Mvh/Sinto

 

Alla MPR medlemmar har inte träffat hemmafruar, frugan jobbar mån-fre.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också ett bra liv med en bartjej sedan 1996, varit gift i 15 år 30 juni 2015, var tusan har tiden tagit vägen.

Stefan du verkar ärlig

 

Mvh/Sinto

Link to comment
Dela på andra sajter

Svenskar kände knappt till Thailand på den tiden, mer än att dom hört om det.

Undrar varifrån fördomarna kom?

Charter Ulla, så klart!

Fibban och lektyr.

Kanske det var anledningen att jag åkte dit -84 första gången :wink:

Fast det är ju lite annat i genuina Thailand än i turiststråken.

Före  2006 så visste jag inget om Thailand med facit i hand.

Bara turistställen med inhemsk resguidetjej innan dess.

När gummans bror hängde sig så började jag få en liten inblick i riktiga Thailand.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är osäker på vad Sinto ville få fram men det verkar vara att han inte tycker det är något fel att ha träffat sin fru i en bar, vilket jag kan hålla med om, samt att han tror att egentligen mer eller mindre alla gjort det, vilket jag inte håller med om. 

 

Sinto, jag skiter i om du träffat din fru i en bar. Precis som jag skiter i om du är muslim, städar toaletter eller i hemlighet är homosexuell. Folk får vara, och göra, precis vad de vill så länge de inte skadar någon annan. Jag tycker också man ska vara ärlig men man får inga pluspoäng för att vara naiv. Det är flera tusen personer som läser MPR varje vecka, de flesta inte ens medlemmar, och det finns ingen skyldighet att berätta för alla dem att man är alkoholist, nolltaxerare eller gift med en före detta prostituerad. Skulle min fru jobbat i en bar så skulle jag inte ljuga och påstå att hon var läkare men alternativet att hålla käft finns alltid; kanske inte med vänner i verkliga livet men absolut på ett öppet forum. Sinto med flera skäms inte för sina fruars tidigare jobb, och det tycker jag inte de ska göra, men för säkert 99% av alla svenskar är det ett stigma och då de inte berättat för er att de är garderobsbögar, skattesmitare eller AIK-fans har du ingen skyldighet att berätta din frus historia.

 

Är ni säkra på att era fruar verkligen vill att tiotusentals svenskar och kanske tusentals landsmaninnor ska veta om något de själva förmodligen gärna vill glömma?  

Link to comment
Dela på andra sajter

Är ni säkra på att era fruar verkligen vill att tiotusentals svenskar och kanske tusentals landsmaninnor ska veta om något de själva förmodligen gärna vill glömma?

 

Dessvärre tillåter inte MPR systemet att utdela mer pluspoäng än en symbolisk karmatryckning, eljest skulle jag fyllt på rutan till bredden!

 

Fast egentligen tycker jag att du är ute och cyklar när du får det till att någon levande varelse skulle vilja gömma sitt gillande i och över att vara AIK fantast!

 

Gnagaren Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dessvärre tillåter inte MPR systemet att utdela mer pluspoäng än en symbolisk karmatryckning, eljest skulle jag fyllt på rutan till bredden!

 

Fast egentligen tycker jag att du är ute och cyklar när du får det till att någon levande varelse skulle vilja gömma sitt gillande i och över att vara AIK fantast!

 

Gnagaren Baa

"garderobsbögar, skattesmitare eller AIK-fans!"

 

Same, same! :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

,Hej scorpio63 vad vad jag ville säga efter många år i Thailand är det många som inte vill säga att de träffat sina poing i en bar.För mig själv så spelar det ingen roll men många vill att det skall låta bra att träffa en familjeflicka.

 

Mvh/Sinto

 

Om det inte spelar någon roll för dig, varför startade du den här tråden då?

 

 

Ja du har väldigt många fördomar eftersom du förutsätter att alla som säger att deras fru inte jobbade i en bar ljuger.

 

 

 

Så om man säger att frugan inte jobbade i bar när hon inte gjorde det så är man oärlig, eller vad menar du?

 

Tråden rubrik Trött på skitsnack om våra Tiraker antyder att det är just sådana här fördomar och skitsnack du vill slippa.

Ändå så startar du en ny tråd om ämnet, kanske den tusende på  det här forumet om just samma sak.

 

Jag påstår att en stor del av fördomarna bidrar tirakernas män med själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte hur många trådar det skapats här på MPR i ämnen typ " vad har din tirak pysslat med innan ni träffades " ? Varför är det så jäkla intressant hur människor man inte ens känner träffat sina respektive, jag bara frågar ?

 

Nä, jag får nog starta en tråd där fråga 1 blir.

Hur många ggr har just du köpt sex för pengar här i Thailand innan du träffade på din käresta ?

 

Fråga 2

Hur många ggr har just du köpt sex för pengar efter att du inlett ett "seriöst" förhållande ? :crazy:

 

Moralpredikanten Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte alltför sällan träffar man sin livspartner på hennes eller hans jobb, själv mötte jag dock min på lokal och båda var vi ute efter samma sak. Förljuva kvällen och kanske träffa en livspartner. Vi har båda gjort detta och trivs tillsammans - ännu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte, träffade inte frugan i en bar (helt irrelevant faktiskt vart man träffas, bar, hotell, 7-eleven) och hon är 13 år äldre än mig, varit gifta i 11 år nu.  :good:  :give_rose:

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Link to comment
Dela på andra sajter

…Here we go again to the temple of consumption

 

Varför ljuger folk vart dom träffat sin partner? Tror ganska få basunerar ut att ens partner har jobbat med att sällskapa med andra mot arvode och detta gäller nog oavsett om den man har ett förhållande med kommer från Thailand eller något annat land. Varför undanhåller man det faktum är nog ganska självklart för dom allra flesta människor.

 

Vet att det är flera på detta forum som har har sagt att deras nuvarande livskamrat har jobbat i bar och deras förhållande har varit i över 10 år och jag har ej någon anledning och betvivla deras utsago. Min egen erfarenhet av s.k ”bartjejer” är att dom inte är stöpta i samma form som vissa vill göra gällande. Det verkar som att många måste dela in människor i olika fack och sedan tilldela alla inom det facket en och samma egenskaper, men det är sällan eller aldrig i verkligheten.

 

Kvinnor inom ”nöjesindustrin” (då det främst är kvinnor  jag känner till och har träffat) i Thailand om jag tillåter mig själv att generalisera. Så är det egentligen endast några få saker som förenar dom och det är någon form av ekonomiskt trångmål drivit dom till industrin, samt hoppet att faktiskt träffa någon att dela sitt liv med och en trygghet såväl ekonomiskt som emotionellt.

 

Dom flesta i Thailand kan nog hitta ett jobb där man kan få en inkomst på 6 000 – 10 000 THB/månad men frågan är hur bra man klarar sig som tex ensamstående mor där man även behöver hjälpa sina gamla föräldrar med ekonomiskt stöd, att det går att överleva på det stämmer säkert men är nog inte någon dans på rosor. Valet kan då bli att åka till någon turistort och finna ”lycka och välgång” i tex en Beerbar.

 

 

Avslutar med en liten anekdot. 

 

Konversera med en kvinna som jobbar i en bar i en mycket känd ort i bangkoks närhet.

 

- Where you work before you came here (jag)

- Work Fun-Factory in Korat (tjejen)

- Same as now then (jag)

- No not same work Fun-factory (tjejen)

 

Detta forsätter några varv till, tillslut så sätter tjejen upp sitt pekfinger i luften och snurrar med fingret i cirklar och säger - not Fun, FAN. Så istället för att använd ”lampaffären” säg att hon jobbat men i en fläktfabrik. 

Link to comment
Dela på andra sajter

…Here we go again to the temple of consumption

 

Varför ljuger folk vart dom träffat sin partner? Tror ganska få basunerar ut att ens partner har jobbat med att sällskapa med andra mot arvode och detta gäller nog oavsett om den man har ett förhållande med kommer från Thailand eller något annat land. Varför undanhåller man det faktum är nog ganska självklart för dom allra flesta människor.

 

Vet att det är flera på detta forum som har har sagt att deras nuvarande livskamrat har jobbat i bar och deras förhållande har varit i över 10 år och jag har ej någon anledning och betvivla deras utsago. Min egen erfarenhet av s.k ”bartjejer” är att dom inte är stöpta i samma form som vissa vill göra gällande. Det verkar som att många måste dela in människor i olika fack och sedan tilldela alla inom det facket en och samma egenskaper, men det är sällan eller aldrig i verkligheten.

 

Kvinnor inom ”nöjesindustrin” (då det främst är kvinnor  jag känner till och har träffat) i Thailand om jag tillåter mig själv att generalisera. Så är det egentligen endast några få saker som förenar dom och det är någon form av ekonomiskt trångmål drivit dom till industrin, samt hoppet att faktiskt träffa någon att dela sitt liv med och en trygghet såväl ekonomiskt som emotionellt.

 

Dom flesta i Thailand kan nog hitta ett jobb där man kan få en inkomst på 6 000 – 10 000 THB/månad men frågan är hur bra man klarar sig som tex ensamstående mor där man även behöver hjälpa sina gamla föräldrar med ekonomiskt stöd, att det går att överleva på det stämmer säkert men är nog inte någon dans på rosor. Valet kan då bli att åka till någon turistort och finna ”lycka och välgång” i tex en Beerbar.

 

 

Avslutar med en liten anekdot. 

 

Konversera med en kvinna som jobbar i en bar i en mycket känd ort i bangkoks närhet.

 

- Where you work before you came here (jag)

- Work Fun-Factory in Korat (tjejen)

- Same as now then (jag)

- No not same work Fun-factory (tjejen)

 

Detta forsätter några varv till, tillslut så sätter tjejen upp sitt pekfinger i luften och snurrar med fingret i cirklar och säger - not Fun, FAN. Så istället för att använd ”lampaffären” säg att hon jobbat men i en fläktfabrik. 

Instämmer med det mesta, men var det verkligen värt att skapa ett nytt nick för att skriva inlägget?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

:huh:  :huh: Kör en svamp på Sintos inlägg.Kanske Clirre kan förklara.

Ja det måste ju vara 40+ som gäller annars kan de vara :dance:  :download: ha ha 

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Är vi på fyllan "eller" :fool:

Åldern är bara en siffra

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

I am sorry första gången var 1979.

 

Mvh/Sinto

1967 :good:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Miner 4år äldre än mig.

Nu inväntar jag någon form av pokal.

Vi är nog inte så många med äldre fru på detta forumet..eller annars heller i Sverige.

Jo det var ett program i veckan om 3 snubbar som int hitta nåt nu kommer ja int ihåg hålan men det va i Pitetrakten  så du kan va lung ho är säkert go alla har vi olika smak

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...