Jump to content
IGNORERAD

Trött på skitsnack om våra Tiraker.


sinto

Recommended Posts

Skitsnack! Är man gift i Thailand och äktenskapet är registrerat enl. Thailändska lagar så har man rätt till 50% av allt som är inhandlat,köpt,sparat

m.m Var med en Svensk snubbe när han skilde sig. Det gjordes inför en hög tjänsteman på kommunkontoret.

Innan han fick skriva på skilsmässopappren fick han frågan om allt var delat och framförallt om han var ok med allt. Fick förklarat att

han har rätt till 50%. Till saken hör att första gången dom var där fick han inte skriva på p.g.a att han var tvungen att ha

någon som tolkar och som han litar på. Varje gång vi har köpt hus eller mark har jag

varit tvungen att vara med på Land-office. Fått visat mitt pass, vårt Thailändska marrige-certificat,gula boken och blivit inskriven i alla papper.

Frugan står som ägare men detta görs för att jag ska ha rätt till mina 50% vid skilsmässa. Det har tjänstemän förklarat för mig varje gång.

Detta är som jag skrivet tidigare bara skitsnack, det enda du som farang får skriva under på hos landoffice ar att du inte är ägare av egendomen.

Kanske dags att ta ett snack med frugan om hur hon översätter.

Ja din länk var ju bra, :)

Den 16 Oktober 2014 hade svenska ambassaden i Bangkok en genomgång och informationsmöte om giftorätt samt egendomsägande för utlänningar.

Föreläsningen hölls på Hotell Landmark och både den svenska ambassadören Klas Molin, konsuln för Phuket Sompoch Nipakanont, konsulns för Chiang mai Supajee Nilubol samt Ann Charlotte Malm([size=3]vet inte riktigt vad hon jobbar med på ambassaden var där)[/size], och jag var också där.

Det framgick mycket tydligt att utlänningar OCH utlänningars pengar inte accepteras som ägare eller köpare av egendom i Thailand om det kommer till en domstol.

Du får ingen länk för jag hittar ingen men varför inte bara ringa och fråga om vad som gäller i Thailand, de på ambassaden vet.

Helt riktigt, med ett registrerat äktenskapsförord så förändras situationen, då kan man om man registrerat införandet av pengar till Thailand vid varje tillfälle få rätt till 50% av samtliga tillgångar samt även på land. Marken måste dock säljas inom ett år, annars är vi som faranger återigen lottlösa, men det är brottsligt att förhindra försäljning så damen ifråga kan inte bara skita i det, då blir hon av med sin del också-.

Även om du inte registrerat pengarna när de kom in i Thailand så kommer du ha rätt till 50 %, men du kan inte flytta ut pengarna från Thailand.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 334
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    46

  • sinto

    33

  • andrejsdenruskige

    19

  • svampen

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Annars gör man så här. Ger frugan allt i Thailand för det är hon värd. Som står ut med en.

Alla kanske inte ser sig som en belastning och tycker själva att dom är värda minst hälften av alla 100% man har lagt ut.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är som jag skrivet tidigare bara skitsnack, det enda du som farang får skriva under på hos landoffice ar att du inte är ägare av egendomen.

Kanske dags att ta ett snack med frugan om hur hon översätter.

 

Det är inte frugan som har översatt. Det finns en tjänsteman eller rättare sagt kvinna som pratar flytande Engelska på land-office här.

Kan du förklara en sak för mig,eftersom du verkar mer insatt än personalen på land-office.

Det är ju två papper,ett för marken och ett för huset. Varför måste dom ha mina uppgifter och min underskrift på mark-pappren?

Då jag som falang inte ens får äga 1 kvadratmeter mark i detta land.  

 

 

Ja din länk var ju bra, :)

 

Den 16 Oktober 2014 hade svenska ambassaden i Bangkok en genomgång och informationsmöte om giftorätt samt egendomsägande för utlänningar.

Föreläsningen hölls på Hotell Landmark och både den svenska ambassadören Klas Molin, konsuln för Phuket Sompoch Nipakanont, konsulns för Chiang mai Supajee Nilubol samt Ann Charlotte Malm(vet inte riktigt vad hon jobbar med på ambassaden var där), och jag var också där.

 

Det framgick mycket tydligt att utlänningar OCH utlänningars pengar inte accepteras som ägare eller köpare av egendom i Thailand om det kommer till en domstol.

 

Du får ingen länk för jag hittar ingen men varför inte bara ringa och fråga om vad som gäller i Thailand, de på ambassaden vet.

 

 

 

Helt riktigt, med ett registrerat äktenskapsförord så förändras situationen, då kan man om man registrerat införandet av pengar till Thailand vid varje tillfälle få rätt till 50% av samtliga tillgångar samt även på land. Marken måste dock säljas inom ett år, annars är vi som faranger återigen lottlösa, men det är brottsligt att förhindra försäljning så damen ifråga kan inte bara skita i det, då blir hon av med sin del också-.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varsågod, när bodde du i Thailand?

Och vad har det med saken att göra ??

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad har det med saken att göra ??

Inget, men du är snabb att hoppa på folk.

Igår kastade du skit på en f.d. medlem, känslor det skönt att kunna sparka på någon och veta att man slipper svar.

Att jag sedan gav dig ett garv när jag skrev fakta är ju kul.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Inget, men du är snabb att hoppa på folk.

Igår kastade du skit på en f.d. medlem, känslor det skönt att kunna sparka på någon och veta att man slipper svar.

Att jag sedan gav dig ett garv när jag skrev fakta är ju kul.

Ja du är duktig du som vet allt fast alla med thaitjej inga hjärnceller har :good:

 

På tal om kasta skit läs igen alla dina inlägg vid tillfälle

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill kärringen sparka ut en och göra det svårt för en så är man tämligen rökt. Det är bara inse en sak. Spendera inte mer än du har råd att förlora. Lagligt eller inte. Glöm inte att ni är i ett Kalle Anka land där lagar inte alltid följs och då speciellt mot en farang.

 

Själv äger jag inte ett skit i yxlandet och så ska det förbli. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Annars gör man så här. Ger frugan allt i Thailand för det är hon värd. Som står ut med en.

Samtidigt som man behåller allt i Sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

 Aha, det var det som var syftet med tråden, tycker det är ganska vanligt med folk som inte har några problem med att säga att deras flickvän tidigare jobbade i barsvängen, likaså är det inte helt ovanligt att en del har väldigt svårt att tro att andra inte kan ha träffat sin tjej utanför barsvängen och har lite andra erfarenheter...

 

Vet inte riktigt varför du tror det?

 

Min fru jobbade 6 dagar i veckan när jag träffade henne, nu 4 år senare gör hon fortfarande det, största anledningen till det är för att hon vill jobba och att hon tjänar bra, skulle gissa på att det är rätt många här på forumet som har en fru som vill jobba och också gör det.

 

 

Jag misstänker att detta är tråd 95 med samma frågeställning.

 

Min fråga är enkel och lyder sålunda:

Varför vill någon vid sina sinnens fulla bruk obönhörligen veta varifrån någon annan random människas fru/flickvän kommer ifrån?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

Min fråga är enkel och lyder sålunda:

Varför vill någon vid sina sinnens fulla bruk obönhörligen veta varifrån någon annan random människas fru/flickvän kommer ifrån?

För att dom letar efter den rätta och vill vet var dom ska hitta henom

Link to comment
Dela på andra sajter

För att dom letar efter den rätta och vill vet var dom ska hitta henom

 

Ok tack för insikten.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är som jag skrivet tidigare bara skitsnack, det enda du som farang får skriva under på hos landoffice ar att du inte är ägare av egendomen.

Kanske dags att ta ett snack med frugan om hur hon översätter.

Ja din länk var ju bra, :)

Den 16 Oktober 2014 hade svenska ambassaden i Bangkok en genomgång och informationsmöte om giftorätt samt egendomsägande för utlänningar.

Föreläsningen hölls på Hotell Landmark och både den svenska ambassadören Klas Molin, konsuln för Phuket Sompoch Nipakanont, konsulns för Chiang mai Supajee Nilubol samt Ann Charlotte Malm(vet inte riktigt vad hon jobbar med på ambassaden var där), och jag var också där.

Det framgick mycket tydligt att utlänningar OCH utlänningars pengar inte accepteras som ägare eller köpare av egendom i Thailand om det kommer till en domstol.

Du får ingen länk för jag hittar ingen men varför inte bara ringa och fråga om vad som gäller i Thailand, de på ambassaden vet.

Helt riktigt, med ett registrerat äktenskapsförord så förändras situationen, då kan man om man registrerat införandet av pengar till Thailand vid varje tillfälle få rätt till 50% av samtliga tillgångar samt även på land. Marken måste dock säljas inom ett år, annars är vi som faranger återigen lottlösa, men det är brottsligt att förhindra försäljning så damen ifråga kan inte bara skita i det, då blir hon av med sin del också-.

Även om du inte registrerat pengarna när de kom in i Thailand så kommer du ha rätt till 50 %, men du kan inte flytta ut pengarna från Thailand.

Gar du in pa UG SVT och tittar pa Dream Village sa ser du att ditt svar stämmer inte.

Här finns husägare som bada är svenskar och hyrar marken. Men dom äger huset.

Viktigast när hyresavtalet skrivs och betalas är att allt registreras pa Landoffice och du far chanotten i handen direkt.

 

 

Mvh. SWED THAI

Ändrades av SWED THAI
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag misstänker att detta är tråd 95 med samma frågeställning.

 

Min fråga är enkel och lyder sålunda:

Varför vill någon vid sina sinnens fulla bruk obönhörligen veta varifrån någon annan random människas fru/flickvän kommer ifrån?

Därför att dom vill ha någon att fyllehacka på!

Stackars fega tangentbordsrambo!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Odin, on 06 Feb 2015 - 01:19, said:

Jag misstänker att detta är tråd 95 med samma frågeställning.

Min fråga är enkel och lyder sålunda:

Varför vill någon vid sina sinnens fulla bruk obönhörligen veta varifrån någon annan random människas fru/flickvän kommer ifrån?

Du borde kanske ställt frågan till barexperten Sinto som varit i Thailand sen -79 istället, som mer eller mindre påstår att folk ljuger när dom säger att dom inte är tillsammans med en före detta prostituerad och därmed spär på dom "hemska" fördomarna om thai/farang förhållanden.

Har träffat på en hel del "gubbar" med samma inställning som Sinto har angående thai/farang förhållanden, det är givetvis upp till var och en att bestämma vem man vill inleda ett förhållande med, bartjej eller inte, och jag varken fördömer eller hyllar något av alternativen då det kan gå åt pipan oavsett bakgrund.

Själv är/var jag inte intresserad av att inleda ett seriöst förhållande med en bartjej och gjorde därför inte det då jag ville träffa någon med någorlunda utbildning och jobb och därmed är någorlunda självförsörjande, lite mer utmaning som ökar i paritet med ålder.

Det finns garanterat en hel del på detta forum som valt att leta efter sin framtidspartner utanför barsvängen, ser inget fel i det, precis som jag inte ser något fel i det motsatta, "up to you" som det så fint heter...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars gör man så här. Ger frugan allt i Thailand för det är hon värd. Som står ut med en.

Det får nog stå för dig,är du en så jävla dålig man till din fru så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och vad har det med saken att göra ??

Jag är lite nyfiken på dina kopplingar till Thailand,känns som du bara ordbajsar hela tiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gar du in pa UG SVT och tittar pa Dream Village sa ser du att ditt svar stämmer inte.

Här finns husägare som bada är svenskar och hyrar marken. Men dom äger huset.

Viktigast när hyresavtalet skrivs och betalas är att allt registreras pa Landoffice och du far chanotten i handen direkt.

Mvh. SWED THAI

Detta har diskuterats tusentals gånger, leasa, hyra, etc.

HL (healthy living), Eakmongkol, är två exempel på att hyrd mark inte är värt ett skit när mark ägaren tröttnar eller går i konkurs så blir man av med allt.

Inget nytt och många faranger har fått se sin Tirac ta över allt de hade i Thailand.

Om du sedan tror att svenska ambassaden kallar Expats och företagare till möte och sedan står och ljuger, ja vad ska man säga, Dream on.

Att sedan hänvisa till ett TV program och vad det mark ägande företaget påstått riskerar att sätta fler faranger i skiten, vakna nu.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Det får nog stå för dig,är du en så jävla dålig man till din fru så.

Humor och ironi är två ord som vi vanliga dödliga lärt oss i grundskolan, kanske dags för dig att söka in på komvux!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Humor och ironi är två ord som vi vanliga lärt oss i grundskolan, kanske dags för dig att söka in på komvux!

Du är så långt ifrån vanlig man kan bli,kissa och gå och lägg dig igen din sopa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är så långt ifrån vanlig man kan bli,kissa och gå och lägg dig igen din sopa.

Full som en kastrull, eller dumpad igen? Du har det sannerligen inte lätt!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...