Sam sip sam Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Det var ju snällt av 33:an att ge dig rätt för ditt svar. Malmberget är en ort som ligger kloss med Gällivare mer än 10 mil från Kiruna. Jag sätter en hundrabatting på att berget heter Kirunavaara. http://sv.wikipedia.Kirunavaara.jpg Fritz.. Edit. Häftig utsiktsplats du hittat. Inlagd Igår, 00:58 Ok jag kör en vad är det ni ser i bakgrunden eller namnet på staden går bra också han fick rätt för kiruna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Benriach Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Heter inte berget Loussavara ( Lkab) Loussavar Kiruna ab Offe Bolaget heter iallafall" Luossavaara-Kiirunavaara Aktiebolag". Det fanns ett Sverige innan ekomjölken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 13, 2011 Dela Inlagd November 13, 2011 Heter inte berget Loussavara ( Lkab) Loussavar Kiruna ab Offe Nästan rätt Offe. LKAB står för Luossavaara Kirunavaara AB. Det är alltså två berg varav det som är närmast på bilden ( samma som 33:an hade på sin bild) heter Kirunavaara. Sedan gissar jag, obs gissar, att berget man ser till vänster i bakgrunden är Loussavaare. http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Kirunavaara.jpg Men nu över till viktigare saker, en promenad på stan så man får höra "hello sexy man" från alla håll och kanter. Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 13, 2011 Dela Inlagd November 13, 2011 Mycket diskution om Kiruna! Någon??? Som kan bildfrågan ? MVH BC Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd November 13, 2011 Dela Inlagd November 13, 2011 Och Vad står UKAB för då Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr chaweng Inlagd November 13, 2011 Dela Inlagd November 13, 2011 Mycket diskution om Kiruna! Någon??? Som kan bildfrågan ? MVH BC gärna fler ledtrådar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 13, 2011 Dela Inlagd November 13, 2011 Om Kiruna eller bilden hahahaha... Berget gränsar till ett av Thailands grannländer. Vad heter stället? Det är INTE Pattaya he he he... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr chaweng Inlagd November 13, 2011 Dela Inlagd November 13, 2011 Mon Pin kanske Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd November 14, 2011 Trådstartare Dela Inlagd November 14, 2011 Ett berg är ett berg, finns väl tusentals längs gränserna. Men en chansning är Phu Chi Fah i provinsen Chiang rai. Underbart fin bild dock! Ps Vad gäller Kiirunavaara vs Luossavaara så är det min gamla arbetsplats Kiirunavaara som syns på bilden, Luossavaara syns inte men finns snett bakom Samsipsam till vänster. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 14, 2011 Dela Inlagd November 14, 2011 Ett berg är ett berg, finns väl tusentals längs gränserna. Men en chansning är Phu Chi Fah i provinsen Chiang rai. Underbart fin bild dock! Ps Vad gäller Kiirunavaara vs Luossavaara så är det min gamla arbetsplats Kiirunavaara som syns på bilden, Luossavaara syns inte men finns snett bakom Samsipsam till vänster. Jo visst är ett berg ett berg lika väl som ett hotell eller en bar i Pattis bara är ett hotell eller en bar. Men där ser du! Det var inte vilket berg som helst för du PRICKADE RÄTT! Phu Chi Fah. Ge oss en bildfråga Kim. Du har säkert många som ligger en bra bit utanför turiststråken! Det är sånna jag tycker om i alla fall! Shoot Man! MVH: BC Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd November 14, 2011 Trådstartare Dela Inlagd November 14, 2011 Ok, då återknyter vi lite till diskussionen i tråden och tar ytterligare en med bergstema. Vad heter berget frun stod på när jag tog bilden nedan? Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 14, 2011 Dela Inlagd November 14, 2011 Svappavaara ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd November 14, 2011 Dela Inlagd November 14, 2011 Dundret Gällivare Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd November 14, 2011 Dela Inlagd November 14, 2011 Ok, då återknyter vi lite till diskussionen i tråden och tar ytterligare en med bergstema. Vad heter berget frun stod på när jag tog bilden nedan? Gellivare? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr chaweng Inlagd November 14, 2011 Dela Inlagd November 14, 2011 Luossavaara Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd November 14, 2011 Trådstartare Dela Inlagd November 14, 2011 Luossavaara Visst är det Luossavaara, berget bakom frugan är Kirunavaara, innehållande världens största underjordsgruva. Och det var alltså mellan dessa berg Samsipsam passerade med sin bil. mr chaweng fortsätter.. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr chaweng Inlagd November 14, 2011 Dela Inlagd November 14, 2011 Hittade inga egna bilder men varit i denna stad som ligger var? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd November 14, 2011 Dela Inlagd November 14, 2011 Ska inte svara utan bara påpeka att bilder som är kopierade från internet är jättelätta att spåra till sin ursprung. Kanske vet inte alla ännu hur man gör men jag tror det finns tillräckligt många här på MPR och det gör att bildfrågan kan bli lite osportsligt ibland. Däremot tycker jag att det är helt ok att googla efter text och ledtrådar för att på så sätt ta sig fram till en bild. Där lär man sig även lite nytt ibland. //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 16, 2011 Dela Inlagd November 16, 2011 Ledtrådar vore på sin plats!!! Eller en ny bild där källan inte kan sökas? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 16, 2011 Dela Inlagd November 16, 2011 (ändrad) Ska inte svara utan bara påpeka att bilder som är kopierade från internet är jättelätta att spåra till sin ursprung. Kanske vet inte alla ännu hur man gör men jag tror det finns tillräckligt många här på MPR och det gör att bildfrågan kan bli lite osportsligt ibland. Däremot tycker jag att det är helt ok att googla efter text och ledtrådar för att på så sätt ta sig fram till en bild. Där lär man sig även lite nytt ibland. //Singha711 Helt riktigt. Via google hittar vi detta på denna "stulna" bild http://images.google...DQ&ved=0CDoQ9Q8 Och vidare http://www.janerestu..._suva/index.htm Så svaret är SUVA. FIJI ISLANDS. Och apropå stulna bilder så har vi ju en klassiker här nedan som en fd admin i ett numera dött forum publicerade som sin egen. Ändrades November 16, 2011 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr chaweng Inlagd November 16, 2011 Dela Inlagd November 16, 2011 Helt riktigt. Via google hittar vi detta på denna "stulna" bild http://images.google...DQ&ved=0CDoQ9Q8 Och vidare http://www.janerestu..._suva/index.htm Så svaret är SUVA. FIJI ISLANDS. Och apropå stulna bilder så har vi ju en klassiker här nedan som en fd admin i ett numera dött forum publicerade som sin egen. Ja vad ska man göra när man inte hade någon bra bild för tillfället Kör på tomurdoc Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 16, 2011 Dela Inlagd November 16, 2011 Inga problem CW, du sa ju att det var en lånad bild. Har också dåligt med bilder just nu så jag tar en live. Jag sitter och väntar på fruT som är i skolan och jag frågar efter stad, gata samt skola, staden är nog ganska lätt. Och en bakåt då En på skolan också Sent from Finspång using a brevduva Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 16, 2011 Dela Inlagd November 16, 2011 (ändrad) Finspång. Om du nu har tagit bilden live så står det just det. Sedan att du har "3 önskningra i en" är överkurs hahaah. Jag menar.Vem fasen har varit i Finspång??? varför då Får väll hoppas det finns en Finspångsbo här på forumet annars kommer ALDRIG rätt svar in. Ändrades November 16, 2011 av Beer Chang Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd November 16, 2011 Dela Inlagd November 16, 2011 Finspång. Om du nu har tagit bilden live så står det just det. Sedan att du har "3 önskningra i en" är överkurs hahaah. Jag menar.Vem fasen har varit i Finspång??? varför då Får väll hoppas det finns en Finspångsbo här på forumet annars kommer ALDRIG rätt svar in. Lita aldrig på en brevduva! Sent from Finspång using a brevduva Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr_Martin Inlagd November 16, 2011 Dela Inlagd November 16, 2011 (ändrad) Jag tror det är Norrköping, Nygatan och Källvindsskolan. /Martin Beer Chang, i finspång har de ju inte någon spårvagn, man ser ju spår och kontaktledningen över. Ändrades November 16, 2011 av Mr_Martin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu